Δυνατότητες απογείωσης
- Τρίτη, 22 Οκτωβρίου, 2013 - 06:10
Μικρή αεροπορική “ανάσα” πήραν οι εκπρόσωποι των φορέων της Σύρου και των Κυκλάδων αναφορικά με το άμεσο μέλλον των αεροπορικών πτήσεων για τα νησιά της άγονης γραμμής, μετά τη συνάντηση με στελέχη της διοίκησης της Olympic Air και της Aegean, αφού είναι πιθανό το σενάριο κάποια εξ αυτών, προσεχώς, να υποδέχονται μεγαλύτερου μεγέθους αεροσκάφη.
Τα ανωτέρω, προκάλεσαν την “αναπάντεχη” αισιοδοξία όπως δήλωσε στην “Κοινή Γνώμη”, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Κυκλάδων, Γιάννης Ρούσσος, κληθείς να μιλήσει για το περιεχόμενο της συζήτησης, στην οποία συμμετείχαν αιρετοί της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Αυτοδιοίκησης του νομού Κυκλάδων και της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου χθες το πρωί στο διεθνές αεροδρόμιο Αθηνών “Ελευθέριος Βενιζέλος”.
Παράλληλα, στα θετικά στοιχεία που εξήχθησαν από τη συγκεκριμένη συνάντηση, ο κ. Ρούσσος αλλά και ο αντιδήμαρχος Σύρου – Ερμούπολης, Δημήτρης Ρούσσος που συμμετείχε, συμπεριέλαβαν και τη δυνατότητα προαγοράς των εισιτηρίων – επιλογή που θα μειώνει το κόστος των ναύλων – αλλά και την εξέταση του αιτήματος του απογευματινού αεροπορικού δρομολογίου της Δευτέρας.
Υπογραμμίζεται ότι η παρούσα συνάντηση, προκλήθηκε μετά τη συμφωνία των μετόχων της Olympic Air και της Aegean και αναμένεται να πραγματοποιείται ετησίως.
Προϋπόθεση οι “μικρές παρεμβάσεις”
Ο πολύχρονος και χιλιοειπωμένος “πονοκέφαλος” των νησιών της γραμμής δημοσίου συμφέροντος και ιδιαίτερα της Σύρου, στα οποία προσγειώνονται μικρά αεροσκάφη, εξαιτίας των περιορισμένων δυνατοτήτων που παρέχουν οι υφιστάμενες υποδομές, φαίνεται να παίρνει άλλη τροπή μετά από τη χθεσινή συνάντηση. “Προέκυψαν αναπάντεχα κάποιες θετικές εξελίξεις” αναφέρει ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου όσον αφορά στο πρώτο θέμα που τέθηκε επί τάπητος και ήταν η άφιξη αεροσκαφών που θα έχουν μεγαλύτερο αριθμό επιβατών. “Για επτά νησιά που εξυπηρετούνται από την Olympic Air δίνεται η δυνατότητα να δρομολογηθούν αεροπλάνα με αυξημένο αριθμό θέσεων” υπό την προϋπόθεση όπως προσθέτει, “να γίνουν μικρές παρεμβάσεις στους αεροδιαδρόμους ώστε να προσγειώνονται τα αεροπλάνα”. Αναφορικά με την περίπτωση της Σύρου, ο κ. Ρούσσος, τονίζει ότι “με αλλαγές μικρής κλίμακας θα μπορεί να έρχεται αεροπλάνο των 78 θέσεων”. Ξεκαθαρίζει ωστόσο πως “δε μιλάμε για επέκταση του διαδρόμου” αλλά για “μικρές αλλαγές όπως ενδεικτικά η αφαίρεση κάποιου στύλου της ΔΕΗ, μέσω των οποίων, θα παρέχεται η δυνατότητα εξυπηρέτησης των συγκεκριμένων αεροπλάνων”.
Στη συνέχεια, συμπλήρωσε πως από την επαφή του ίδιου και του αντιδημάρχου με τον υπεύθυνο της εταιρείας Olympic Air (εξυπηρετεί τις περισσότερες επιδοτούμενες γραμμές έως και το 2016), κατέστη σαφές πως αναμένεται μετά την Πέμπτη που θα ακολουθήσει συνάντηση με την ΥΠΑ (Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας), να προσδιορισθούν με ακρίβεια ποιες θα είναι οι αλλαγές που θα απαιτηθούν προς όφελος των νησιών και φυσικά της Σύρου. “Τότε θα έχουμε νεώτερα στοιχεία για να εξετάσουμε πώς θα κινηθούμε”, σημείωσε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος.
Μειωμένα εισιτήρια
Στην “ατζέντα” υπήρξαν και μία σειρά από ζητήματα που άπτονται της τιμολογιακής πολιτικής των εταιρειών και μάλιστα σε περίοδο κρίσης. “Θα υπάρξει συγκεκριμένος αριθμός εισιτηρίων, τα οποία θα κοστίζουν πολύ λιγότερο”, από την αρχική τιμή, ανέφερε ο Γιάννης Ρούσσος, εξηγώντας πως πρόκειται για απόφαση της διοίκησης, που εντάσσεται στο πλαίσιο “των προσφορών που παρέχει η εταιρεία” και θα σημάνει την εξοικονόμηση κόστους για τους επιβάτες που θα μπορούν να προγραμματίσουν νωρίς τα ταξίδια τους.
Επίσης, έγινε λόγος για “μείωση των εισιτηρίων των επισκεπτών του εξωτερικού - από και προς - τις άγονες γραμμές” που θα χρησιμοποιήσουν την ίδια εταιρεία. Συγκεκριμένα το κόστος όπως είπε “το χειμώνα θα είναι μηδενικό” ενώ “το καλοκαίρι συνολικά από και προς την Αθήνα θα είναι σαράντα ευρώ”. “Η εταιρεία δίνει τη δυνατότητα εντός 24ωρου στους επισκέπτες να έχουν φθηνότερο κόστος”, επεσήμανε χαρακτηριστικά ο κ. Ρούσσος, υποστηρίζοντας πως, “θα υπάρξει όφελος για τον Τουρισμό” και “αυτό θα πρέπει με τη σειρά τους να το εκμεταλλευθούν οι ταξιδιωτικοί πράκτορες”. Όπως πρόσθεσε μάλιστα, γίνονται ενέργειες για να “είναι βιώσιμες οι γραμμές” κάτι που πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψιν από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς.
Ένα ακόμη αίτημα, για το οποίο πήραν διαβεβαιώσεις ότι θα εξετασθεί, είναι η αλλαγή του μεσημεριανού δρομολογίου της Δευτέρας. “Θεωρούμε ότι είναι λάθος αυτό το δρομολόγιο και ζητήσαμε να αντικατασταθεί, αν υπάρχει κάποιο διαθέσιμο αεροπλάνο”, τόνισε.
“Ανυπόστατη φημολογία”
Με αφορμή τη φημολογία που υπήρξε έντονη το τελευταίο διάστημα στον κεντρικό και περιφερειακό Τύπο, περί “λουκέτου” σε 22 αεροδρόμια της Ελλάδος, ο πρόεδρος ανέφερε ότι “Εμείς ως Επιμελητήριο δεν την υιοθετήσαμε και την θεωρήσαμε ανυπόστατη από την αρχή”, τονίζοντας ότι “είναι αναφορές που δεν έχουν καμία βάση, ούτε είχαν ποτέ από επίσημη πλευρά”. Προσθέτει δε, πως το “ανυπόστατο” των ισχυρισμών αποδεικνύεται από “τον προγραμματισμό που γίνεται από τη νέα εταιρεία που θα περιλαμβάνει την Aegean και την Olympic Air”, άποψη που όπως εξήγησε, αναφέρθηκε στη συνάντηση από την πλευρά της διοίκησης.
Αλλαγή: “Ευκολότερη από ό,τι νομίζαμε”
Τόσο ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου, όσο και ο αντιδήμαρχος, εξέφρασαν τί εισέπραξαν από τη συνάντηση, ολοκληρώνοντας τις δηλώσεις τους στην εφημερίδα. “Όσον αφορά στη Σύρο, αποδεικνύεται ότι είμαστε πολύ κοντά σε θετικές εξελίξεις” και “πιστεύω ότι τα πράγματα είναι πιο εύκολα απ΄ ό,τι νομίζαμε όλα αυτά τα χρόνια” τόνισε, εξηγώντας πως μεγάλος κερδισμένος “είναι όλα τα νησιά αφού και η Μήλος επεκτείνοντας τον αεροδιάδρομό της θα φιλοξενεί μεγαλύτερα αεροπλάνα και η Νάξος άμεσα μετά από βελτιώσεις θα έχει την ίδια δυνατότητα καθώς και η Πάρος”.
Σε παρόμοιο μήκος κινήθηκαν οι δηλώσεις του αντιδημάρχου, ο οποίος σημείωσε πως, “Είμαι ικανοποιημένος από τη συνάντηση που έγινε καθώς θεωρώ ότι τέτοιες συναντήσεις δίνουν τη δυνατότητα να έρθουμε σε επικοινωνία με τη διοίκηση των αεροπορικών εταιρειών” και “να διεκδικήσουμε κάτι καλύτερο ως έδρα του νομού” που “ναι μεν είμαστε κοντά στην Αθήνα αλλά υπάρχει επιβατικό κοινό που ζητά την εξυπηρέτησή του”. Καταλήγοντας ο κ. Ρούσσος, ερωτηθείς τι μέλλει γενέσθαι όταν σε μία εβδομάδα γίνουν γνωστές οι παρεμβάσεις, συμπλήρωσε “Γνωρίζετε καλά ότι το δημόσιο δεν είναι εύκολο να προχωρήσει σε μία δαπάνη η οποία δεν είναι επιλέξιμη. Αφού ακούσουμε όμως τις ανάγκες, θα συντονισθούμε για να δούμε με ποιον τρόπο οι αλλαγές, θα γίνουν άμεσα. Ζήτησα πάντως γρήγορα να ενημερωθούμε”.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Το παλιό αεροδρόμιο οριστικά στον Δήμο Πάρου
14 Νοε. 2023 - 12:34 - Η Λαϊκή Συσπείρωση Πάρου για το παλιό αεροδρόμιο Πάρου
26 Σεπ. 2022 - 11:44 - Ο Μηνάς Λυριστής για το αεροδρόμιο Μυκόνου
18 Μαΐου. 2022 - 11:49 - Ανακοίνωση των ΦτΠΑ για το Αεροδρόμιο: συνέχεια στις δηλώσεις του Δημάρχου κ. Μ. Κωβαίου και του επικεφαλής της αντιπολίτευσης κ. Κ. Ροκονίδα
8 Φεβ. 2021 - 16:40 - Ίδρυση αεροδρομίου στην Ίο
24 Νοε. 2017 - 6:18