“Παροπλισμένος” ο χώρος στάθμευσης στη Λαλακιά, ενώ δεν φαίνεται να τίθεται σε εφαρμογή η ελεγχόμενη στάθμευση στο Νησάκι

“Μετέωρη” η Σύρος στο κυκλοφοριακό και το Πάσχα

Τι απαντούν οι αρμόδιοι λίγο πριν “βουλιάξει” η πρωτεύουσα των Κυκλάδων από επισκεψιμότητα

Εξανεμίζονται οι ελπίδες για αξιοποίηση του νέου parking της Λαλακιάς καθώς και για την εφαρμογή της ελεγχόμενης στάθμευσης στο Νησάκι, πριν το Πάσχα, αφού εκκρεμότητες και γραφειοκρατικές διαδικασίες, “πνίγουν” την όποια αισιοδοξία για διαχείριση του κυκλοφοριακού όγκου, κατά την εορταστική περίοδο στη Σύρο.

Το “μεγάλο στοίχημα” τόσο του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης, όσο και του Λιμενικού Ταμείου Σύρου, δηλαδή να θέσουν εγκαίρως στη διάθεση των οδηγών επιπλέον χώρους και με οργανωμένη λειτουργία για την αντιμετώπιση του προβλήματος της στάθμευσης, φαίνεται πως δεν θα κερδηθεί, αφού οι προϋποθέσεις για τη Λαλακιά και το Νησάκι, δεν έχουν “κλείσει”.

Η Σύρος και ειδικότερα η Ερμούπολη εκτιμάται πως δυστυχώς, θα παραμείνει… μετέωρη για μία ακόμη Πασχαλινή περίοδο, παρά την αυξημένη επισκεψιμότητα που περιμένει το συγκεκριμένο διάστημα.

Οι αρμόδιοι αιρετοί, Μηνάς Αληφραγκής και Κανδιώ Μαραγκού δίνουν απαντήσεις επί του θέματος, αφού μέχρι προσφάτως υποστήριζαν πως ήταν εφικτή η αξιοποίηση των χώρων με οργανωμένο τρόπο πριν το Πάσχα, κάτι που εκ των πραγμάτων, καθίσταται ξεκάθαρο τελικά πως δεν θα ισχύσει.

Σε κάθε περίπτωση και ενόψει αυτοδιοικητικών εκλογών, οι υποψήφιοι δήμαρχοι οφείλουν να τοποθετηθούν για το συγκεκριμένο πρόβλημα και να τολμήσουν να επιλέξουν και να εφαρμόσουν λύσεις για το κέντρο της Ερμούπολης, το οποίο επί της ουσίας για μία ακόμη θητεία, δεν κατάφερε να γνωρίσει την πολυπόθητη κυκλοφοριακή “ανάσα”.

Μ. Αληφραγκής: Εκκρεμότητες και χρονοβόρες διαδικασίες

Ειδικότερα, όσον αφορά το parking στη Λαλακιά έδωσε απαντήσεις ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών, Μηνάς Αληφραγκής. Συγκεκριμένα, στην ερώτηση αν θα είναι εφικτό σενάριο η αξιοποίησή του από την Πασχαλινή περίοδο, ο ίδιος υπήρξε σαφής.

“Είναι κάτι που το παλεύουμε. Ήδη η διαμόρφωση του οικοπέδου έχει γίνει. Αυτό που απομένει είναι να γίνουν κάποια έργα τοιχοποιίας και λιθοδομών για την ασφάλεια των πολιτών. Έχει γίνει η διαμόρφωση και αύριο πέφτει και ο τοίχος της οδού Πρασακάκη γιατί σκοπός μας είναι να διαπλατυνθεί και αυτός ο δρόμος. Αυτό γίνεται από χειριστή του Δήμου”, σχολίασε αρχικά, σημειώνοντας πως από την πλευρά του ο Δήμος προχωρά όσα μπορεί.

“Ένα οικόπεδο τεσσάρων επιπέδων, ουσιαστικά το έχουμε κάνει δύο επιπέδων για να υπάρχει μεγαλύτερη ασφάλεια. Είμαστε στο στάδιο της ανάθεσης τεχνικού έργου ύψους 50 χιλ. ευρώ ώστε να γίνουν τα έργα τοιχοποιίας, κάλυψη πηγαδιών κ.α.. Θέλουμε να γίνει ένα parking ασφαλές.

Η επίστρωση θα γίνει με χαλίκι. Το θέμα είναι πως η διαδικασία της ανάθεσης για τα έργα της τοιχοποιίας είναι κάπως χρονοβόρα. Μπορεί να χρειαστεί από μία εβδομάδα μέχρι και δέκα ημέρες”, γνωστοποίησε ο ίδιος, εξηγώντας ακόμη πως, “Σήμερα (σ.σ. χθες) έγινε τεκμηριωμένο αίτημα ώστε να προχωρήσουμε. Είμαστε οριακά. Είναι “στριμωγμένοι” οι χρόνοι μας, αν και δουλεύουμε εντατικά”.

Στην ερώτηση αν εκτιμά πως θα προλάβει ο Δήμος παρά την πίεση του χρόνου, απάντησε τα εξής. “Υπάρχει ένα ενδεχόμενο να είναι έτοιμο μέχρι το Πάσχα, αλλά υπάρχει και το ενδεχόμενο λόγω της γραφειοκρατίας να μην είμαστε έτοιμοι”, πρόσθεσε, αφήνοντας ανοικτά όλα τα ενδεχόμενα.

Βέβαια, θέλησε να επισημάνει πως ο Δήμος δεν επιτρέπεται να διαθέσει έναν χώρο, που δεν θα καλύπτει με ασφάλεια τις ανάγκες των πολιτών. “Δεν μπορεί να ανοίξει το parking αν δεν έχει γίνει η τοιχοποιία. Μην πέσει κανένα όχημα και έχουμε σοβαρούς τραυματισμούς”, πρόσθεσε σχετικά.

Προς συζήτηση η δρομολόγηση mini bus

Επιπλέον, στην ερώτηση αν παράλληλα γίνονται ενέργειες ώστε το parking στη Λαλακιά να συνδεθεί με τη δημοτική συγκοινωνία και οι πολίτες να μετακινούνται μέχρι το κέντρο με mini bus, υπήρξε σαφής. “Σε αυτό δεν μπορώ να απαντήσω τώρα. Τον Ιούνιο υπογράφεται η νέα σύμβαση γιατί λήγει η παλιά και είναι κάτι που θα συζητήσουμε. Είναι μία απόφαση που δεν θα πάρω μόνος μου. Πρέπει να το συζητήσουμε με την Οικονομική Υπηρεσία. Ήδη το κόστος για τη δημοτική συγκοινωνία αγγίζει τα 400 χιλ. ευρώ τον χρόνο. Δεν ξέρω κατά πόσον επιβαρύνεται ο προϋπολογισμός ή όχι”, σημείωσε, επαναλαμβάνοντας τα εξής: “Είναι κάτι που θα δούμε. Αλλά δεν είναι και τόσο τρομερό να περπατήσουν 100 μέτρα. Βέβαια είναι θέμα κυκλοφοριακής νοοτροπίας του κόσμου και σε αυτό συμπεριλαμβάνω και τον εαυτό μου”. Εξήγησε πάντως πως, “το σημαντικό με αυτό το parking είναι πως δίνουμε διέξοδο και προς την πλατεία Πρασακάκη και προς την Κατραμάδου”.

Προτού ολοκληρώσει τις δηλώσεις του, τόνισε πως πέραν της προσωρινής διαμόρφωσης, θα πρέπει ο Δήμος να διαμορφώσει ένα ολοκληρωμένο parking. “Aυτή τη στιγμή γίνεται μία προσωρινή διαμόρφωση. Πρέπει να γίνει μία σωστή μελέτη και να υπάρξει ένα parking αδειοδοτημένο. Να είναι ασφαλτοστρωμένο, να μπει φωτισμός, να γίνουν διαγραμμίσεις και να υπάρξει ασφάλεια. Οι διαμορφώσεις που κάνουμε τώρα, δεν σημαίνει ότι τελειοποιούν τον χώρο. Πρέπει να γίνει ένα parking σωστό και επίσης υπάρχει και η εκκρεμότητα να μετακινηθεί και μία κολώνα του ΔΕΔΔΗΕ”.

Ο Μηνάς Αληφραγκής έκλεισε τις δηλώσεις του, λέγοντας πως, “αν δεν προλάβουμε το Πάσχα, πιστεύω ότι μέχρι τέλος Απριλίου θα είμαστε έτοιμοι. Οπότε, “ανοίγοντας” η τουριστική σεζόν, θα μπορεί να αξιοποιηθεί. Πέραν της αύξησης της περιουσίας μας με αυτήν την αγορά, ο Δήμος προσπαθεί να δώσει διέξοδο – όσο μικρή κι αν είναι αυτή – σε αυτό το κυκλοφοριακό χάος της πόλης”.

Κ. Μαραγκού: Εξετάζουμε μέρα με την ημέρα την εφαρμογή

Σχετικά με την κατάσταση στο Νησάκι, έδωσε απαντήσεις η πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Σύρου, Κανδιώ Μαραγκού. Στην ερώτηση αν το μέτρο της ελεγχόμενης στάθμευσης θα εφαρμοστεί από το Πάσχα, υπήρξε συγκρατημένη. “Ο δικός μας στόχος είναι το parking να λειτουργεί καθ΄ όλη τη διάρκεια των διακοπών του Πάσχα, έχοντας ξεκινήσει όμως τη λειτουργία του, τουλάχιστον μια εβδομάδα πριν, προκειμένου να υπάρξει η δοκιμαστική λειτουργία για να είναι σε ετοιμότητα και η Υπηρεσία μας και η εταιρεία που μας έχει κάνει την προμήθεια και να διορθώνουμε άμεσα, τυχόν ελλείψεις, μπλοκαρίσματα και ό,τι άλλο ίσως προκύψει από την εφαρμογή του συστήματος. Ιδεατά, θα θέλαμε η εφαρμογή του μέτρου να ξεκινήσει μέσα στην εβδομάδα 3-9 Απριλίου”, γνωστοποίησε, απαντώντας παρακάτω για τις “ανοικτές” προϋποθέσεις που υπάρχουν για την εφαρμογή του συστήματος.

“Υπάρχουν κάποιες μικρές ελλείψεις οι οποίες όμως δεν εξαρτώνται από εμάς. Πρέπει να ολοκληρωθεί η διαδικασία της αστικής ευθύνης, η έναρξη στη ΔΟΥ, η αναγγελία της λειτουργίας του στην Περιφέρεια Ν. Αιγαίου με τυχόν παρατηρήσεις και βέβαια να ξεκινήσει η διαγράμμιση. Επίσης, πρέπει να ολοκληρωθούν και τα θέματα πυρόσβεσης. Ακόμη πρέπει να γίνει και η σύνδεσή μας με την Cardlink για τη λειτουργία του POS. Αυτό καθυστερεί”, σχολίασε, λέγοντας όμως πως, “Είναι διαδικασίες που έχουν εκκινηθεί από εμάς και δυστυχώς “παίζουμε” με τις ημέρες. Δηλαδή, το τι θα συμβεί αυτή την εβδομάδα είναι καθοριστικό για το τι θα κάνουμε το Πάσχα”.

Εφαρμογή και πληροφόρηση οδηγών

Στην ερώτηση τι θα αποφασίσει, αν δεν κλείσουν οι εκκρεμότητες, η ίδια δήλωσε τα εξής. “Αν δεν τα καταφέρουμε, θα προτιμήσουμε να ξεκινήσει η λειτουργία του μέτρου με ηρεμία για να μην προκύψει η όποια αναστάτωση, μέσα στο Πάσχα. Άρα, σε αυτήν την περίπτωση, θα πάμε μετά το Πάσχα”, ξεκαθάρισε.

Επιπλέον, ρωτήθηκε για το πώς θα γνωρίζουν οι οδηγοί αν το parking δεν διαθέτει κενή θέση.

“Δεν θα ανοίγει η μπάρα και το όχημα θα γυρίζει στην πλατεία Κανάρη. Θα υπάρχουν κάποιες φωτεινές πινακίδες που θα ενημερώνουν για τις διαθέσιμες θέσεις. Μία τελευταία θα είναι πριν την είσοδο, δηλαδή κοντά στην πλατεία Κανάρη, ώστε το όχημα να μπορεί να κάνει αναστροφή και να φεύγει, ενώ μία εξ αυτών των πινακίδων θα είναι και στο ύψος του λιμένα Ερμούπολης (κτήριο Πυροσβεστικής)”.

Εναλλακτικά, εξήγησε πως, “ο οδηγός θα μπορεί να διέρχεται από τον δρόμο της Πινακοθήκης Κυκλάδων και να φεύγει από το Λιμεναρχείο. Θα πρέπει να σεβαστούμε και τους μόνιμους κατοίκους. Οι 40 θέσεις στην ΑΕΝ είναι για εκείνους και επιπλέον 40 θέσεις από το Τελωνείο μπροστά θα είναι ελεύθερες”. Καταλήγοντας στις δηλώσεις της, συμπλήρωσε πως, “πραγματικά βλέπουμε το θέμα μέρα με την ημέρα”.