Μετρό: Καταγγελίες για εισροή υδάτων και 390 βλάβες

  • Δευτέρα, 20 Μαρτίου, 2023 - 18:45

Μία νέα υπόθεση που αφορά την ασφάλεια των συγκοινωνιών έρχεται στο φως της επικαιρότητας μετά από καταγγελίες. Αυτή τη φορά το Μέσο Μαζικής Μεταφοράς που μπαίνει στο επίκεντρο είναι το μετρό και πιο συγκεκριμένα η επέκταση της Γραμμής 3 προς Πειραιά. Δημοσίευμα που αναρτήθηκε στην σελίδα Datajournalists κάνει λόγο για εισροή θαλασσινού νερού σε σήραγγα της γραμμής σε σημείο μεταξύ των σταθμών Πειραιά και Δημοτικό Θέατρο. Το ίδιο και αναφέρει επίσης πως έχουν καταγραφεί ακόμη 390 βλάβες και αστοχίες τους τελευταίους μήνες στα τμήματα της επέκτασης.

Οι αναφορές αυτές προκάλεσαν την παρέμβαση του εισαγγελέα του Αρείου Πάγου κύριου Ισίδωρου Ντογιάκου, ο οποίος διέταξε προκαταρκτική εξέταση ζητώντας από την Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών να πραγματοποιήσει έρευνα κατά παντός υπευθύνου για τον σχεδιασμό, την κατασκευή και τη συντήρηση του έργου.

Λίγη ώρα αργότερα η εταιρεία «Αττικό Μετρό» εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία σημειώνει πως το τμήμα της σήραγγας στο οποίο πράγματι παρατηρήθηκαν μικρές διαρροές νερού κατασκευάστηκε το 2017, αλλά επισημαίνει πως πριν την επέκταση της Γραμμής 3 δεν παρατηρήθηκε κανένα τέτοιο φαινόμενο. Σύμφωνα με την ανακοίνωση, οι διαρροές εμφανίστηκαν μετά την έναρξη λειτουργίας της επέκτασης και τότε η Αττικό Μετρό ζήτησε από την ανάδοχο εταιρεία να προβεί σε διορθώσεις.

«Το θέμα των διαρροών στη σήραγγα έχει αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά», σημειώνει η εταιρεία ενώ αναφέρει πως «οι Διεθνείς Προδιαγραφές κατασκευής σηράγγων ΜΕΤΡΟ δεν αποκλείουν την πιθανή, περιορισμένης έκτασης, παρουσία υγρασιών».

Η ανακοίνωση της Αττικό Μετρό

«Σχετικά με σημερινά δημοσιεύματα στα ΜΜΕ, σας ενημερώνουμε για τα ακόλουθα: Το τμήμα της σήραγγας στην περιοχή του σταθμού «Πειραιάς», στο οποίο πρόσφατα εμφανίστηκαν μικρές διαρροές νερού με μορφή «στραγγιδίων», κατασκευάστηκε το καλοκαίρι του 2017. Το έργο παραδόθηκε για χρήση στη ΣΤΑΣΥ ΑΕ στις 07.10.22.

Προ της έναρξης της λειτουργίας του τμήματος της επέκτασης της Γραμμής 3 του Μετρό «ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ – ΠΕΙΡΑΙΑΣ – ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ» ουδέποτε είχαν παρατηρηθεί διαρροές σε αυτό το τμήμα ούτε οξειδώσεις στις τροχιές και όλες οι μετρήσεις που διενεργήθηκαν βρέθηκαν εντός των επιτρεπτών ορίων.

Εμφανίστηκαν μετά την έναρξη της λειτουργίας και αμέσως η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. ζήτησε από τον Ανάδοχο, μέσω διαδοχικών επιστολών, να προβεί στις απαιτούμενες διορθωτικές ενέργειες.

Επισημαίνεται ότι οι Διεθνείς Προδιαγραφές κατασκευής σηράγγων ΜΕΤΡΟ δεν αποκλείουν την πιθανή, περιορισμένης έκτασης, παρουσία υγρασιών, ενώ ταυτόχρονα ο σταθμός «Πειραιάς» είναι στεγανός.

Το θέμα των διαρροών στη σήραγγα έχει αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά και έχουν ήδη γίνει επεμβάσεις αφαίρεσης των όποιων οξειδώσεων και διαβρώσεων στις σιδηροτροχιές, οι οποίες σε κάθε περίπτωση δεν έθεταν προβλήματα λειτουργικότητας και ασφάλειας του ΜΕΤΡΟ.

Σήμερα η σιδηροτροχιά και η ηλεκτροφόρος τροχιά έχουν πλήρως αποκατασταθεί, χωρίς να παρατηρούνται νέες διαρροές ή επανεμφάνιση οξειδώσεων.

Κατά τα λοιπά οι όποιες βλάβες αναφέρονται από την ΣΤΑ.ΣΥ. Α.Ε. δεν είναι ασυνήθεις στην έναρξη λειτουργίας τέτοιων σύνθετων έργων όπως το Μετρό, είναι επουσιώδεις και αντιμετωπίζονται το ταχύτερο δυνατό από την Ανάδοχο Κοινοπραξία, στο πλαίσιο της εγγύησης του Έργου, υπό την επίβλεψη της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. και δεν δημιουργούν κανένα πρόβλημα ασφάλειας στη λειτουργία του συστήματος.

Καταλήγοντας, το φαινόμενο των περιορισμένης έκτασης διαρροών και οξειδώσεων που εμφανίστηκε μετά τη θέση σε λειτουργία του έργου και οι όποιες επουσιώδεις βλάβες αναφέρονται από την ΣΤΑ.ΣΥ Α.Ε. αντιμετωπίζονται εγκαίρως και επιτυχώς.

Το έργο της επέκτασης του Μετρό στον Πειραιά είναι απόλυτα αξιόπιστο και ασφαλές σε αντίθεση με όσα αναφέρονται στα σχετικά δημοσιεύματα.

Η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. διαθέτει εμπειρία πάνω από τριάντα χρόνια στην κατασκευή έργων Μετρό, με κύριο γνώμονα την ασφάλεια και την λειτουργικότητα των υποδομών της».

Δείτε αναλυτικά εδώ

Πηγή ethnos.gr

 

Ετικέτες: