Σοβαρές καθυστερήσεις στον εμπλουτισμό και την αναβάθμιση του τουριστικού portal και των social media του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης

Νέα τουριστική στρατηγική χωρίς επικαιροποιημένα “εργαλεία”

Πουθενά δεν αποτυπώνεται η νέα τουριστική στρατηγική για την πρωτεύουσα των Κυκλάδων, όσον αφορά στην εικόνα που παρουσιάζουν τόσο το τουριστικό portal, όσο και τα social media του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης, αφού η Δημοτική Αρχή έχει καθυστερήσει σοβαρά(!) να προχωρήσει στη συμβασιοποίηση σχετικού έργου.

Αν και για το έτος 2023, το τουριστικό πλάνο – που συζητήθηκε στα τέλη του 2022 – περιλαμβάνει την ανανέωση του εδώ και πολλά χρόνια “ανενεργού” τουριστικού portal για τη Σύρο, αλλά και τη βελτίωση της εικόνας των σελίδων του Δήμου στα social media, ωστόσο, συμπληρώνονται οι πρώτοι πέντε μήνες της τρέχουσας χρονιά και μέχρι στιγμής δεν έχει “πέσει” ούτε ένα… λιθαράκι.

Ειδικότερα, το τουριστικό site του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης (syrosisland.gr) περιλαμβάνει μισές πληροφορίες ή και σε πολλές άλλες περιπτώσεις μη έγκυρες αναφορές για το νησί, την κουλτούρα και την ιστορία του, ενώ δεν έχει συμπληρωθεί με κατάλληλο φωτογραφικό υλικό. Παράλληλα, πολλές είναι οι ενότητές του που δεν περιέχουν σαφείς λεπτομέρειες για εκδηλώσεις, ενώ λείπει η πληροφόρηση σε βασικές κατηγορίες, όπως ενδεικτικά η γαστρονομία.

Στα παραπάνω, πρέπει να προστεθεί και η κριτική για τα social media, καθώς κατ΄ επανάληψη έχει παρατηρηθεί πως σε αυτές τις σελίδες υπάρχουν αναρτημένα τα παλιά λογότυπα της Σύρου, αν και το νησί έχει αποκτήσει νέα εικαστική – τουριστική ταυτότητα από τον Απρίλιο του 2022.

Απαντήσεις για τη συγκεκριμένη κατάσταση και τις ευθύνες του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης, αναφορικά με την εικόνα που λαμβάνουν οι διαδικτυακοί επισκέπτες για το νησί, κλήθηκε να δώσει ο αντιδήμαρχος Τουρισμού, Παναγιώτης Κουταβάς. Κι αυτό, καθώς η Σύρος έχει πληρώσει αδρά για την απόκτηση μίας οργανωμένης τουριστικής στρατηγικής, η οποία θα πρέπει να εφαρμόζεται πιστά και χωρίς καθυστερήσεις, ώστε να αποκομίζει όφελος το νησί. Αρκεί μόνον να υπενθυμιστεί πως για τη βελτίωση του portal και των social media, για το 2023 έχει προβλεφθεί ποσό ύψους 30 χιλ. ευρώ.

Αν και ο κ. Κουταβάς αναγνωρίζει τις καθυστερήσεις, ωστόσο, επισημαίνει πως η διαδικασία λήψης προσφορών από εταιρείες και άλλα ζητήματα, άφησαν τον Δήμο εν μέρει για μεγάλο διάστημα με “δεμένα” χέρια. Σύμφωνα με τις απαντήσεις του πάντως, το ανωτέρω έργο θα συμβασιοποιηθεί αρχές του επόμενου μήνα.

  • Έχετε μία νέα στρατηγική για τον τουρισμό και διαπιστώνεται πως τα ψηφιακά “εργαλεία” και το τουριστικό portal του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης δεν έχουν εναρμονιστεί με αυτή τη νέα πορεία. Τι συμβαίνει, αφού εντός του 2023 έπρεπε να είχατε προχωρήσει στην υλοποίηση του τουριστικού πλάνου και σε αυτό το κομμάτι; Γιατί δεν υπάρχουν κινήσεις από εσάς;

“Σωστό είναι αυτό που έχετε παρατηρήσει. Όπως περιγράψατε, μέσα στις στοχεύσεις της Δημοτικής Αρχής για το 2023 και είναι κάτι που αναφέρεται ρητά και στο στρατηγικό σχέδιο για τον τουρισμό, υπάρχει αυτή η αξιοποίηση, ο εμπλουτισμός, η αναβάθμιση και η ουσιαστική χρήση του portal, που είναι ένα “εργαλείο” πολύ σημαντικό και που μέχρι τώρα, για κάποιους λόγους δεν έχει αξιοποιηθεί.

Αυτή τη στιγμή είμαστε σε συζητήσεις με εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο συγκεκριμένο χώρο και με την αρωγή της Toposophy που είναι η στρατηγική μας σύμβουλος, προσπαθούμε ουσιαστικά να θέσουμε τους κανόνες πάνω στους οποίους θα πάρουμε κάποιες οικονομικές προσφορές από συγκεκριμένες εταιρείες τις οποίες θα τις αξιολογήσουμε με τα υπόλοιπα μέλη της Τουριστικής Επιτροπής και φυσικά με την αρωγή των συμβούλων, για να καταλήξουμε τον ανάδοχο που θα αναλάβει αυτό το έργο”.

  • Για ποιο λόγο αυτό το τόσο σημαντικό θέμα, προχωρά με τόση καθυστέρηση;

“Υπάρχει η καθυστέρηση που έχετε εντοπίσει καθώς θελήσαμε να πάρουμε μία συνολική προσφορά και για τα social media και για το portal. Δηλαδή να μην αναθέσουμε την ψηφιακή επικοινωνιακή στρατηγική μας σε δύο διαφορετικούς αναδόχους και να προκύψει κάποια διγλωσσία. Γι αυτόν το λόγο και επειδή η τρέχουσα σύμβαση για τα social media που ολοκληρώνεται το επόμενο διάστημα και καθώς είχαμε και κάποια δυσκολία συνεννόησης με την εταιρεία που κατασκεύασε το portal τα προηγούμενα χρόνια, δεν έχουμε φτάσει αυτή τη στιγμή στην ολοκλήρωση αυτής της φάσης. Γι αυτό παρατηρείται και η καθυστέρηση.”.

  • Παραμένουν αναρτημένα ακόμη και τα παλαιά λογότυπα, ενώ ο Δήμος και το νησί, την τρέχουσα θητεία με την Toposophy έχει χαράξει νέα πορεία. Η εικόνα που έχει ο διαδικτυακός επισκέπτης στις σελίδες του νησιού, δεν είναι η καλύτερη… Το αντιλαμβάνεστε; Σας προβληματίζει;

“Όλο αυτό το έργο θα γίνει από την εταιρεία που θα αναλάβει. Σίγουρα είναι κάτι που μας απασχολεί και έχει υπάρξει καθυστέρηση, απλά, θέλαμε να το αντιμετωπίσουμε συνολικά στη βάση μίας νέας σύμβασης και μας πήρε ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Ίσως να εφησυχάσαμε κι εμείς στη λογική ότι αυτή τη στιγμή υπάρχει ήδη η σύμβαση που “τρέχει” με τη Marketing Greece για τα social media και πήγε πίσω όλη αυτή η ανάγκη. Όμως, το αμέσως επόμενο διάστημα, αυτό θα αλλάξει.”.

  • Χρονικά πότε υπολογίζετε να συμβασιοποιήσετε αυτό το έργο ώστε να μπορέσει να υπάρξει εταιρεία και άρα, να έχει το νησί “εργαλεία” τέτοια, που του ταιριάζουν και που θα προσελκύουν και θα πληροφορούν έγκυρα και επαρκώς τους διαδικτυακούς επισκέπτες;

“Θεωρώ ότι θα προχωρήσουμε το πρώτο δεκαήμερο του Ιουνίου για να αλλάξει η εικόνα και να εμπλουτιστεί το περιεχόμενό τους”.