Κυκλοφοριακές Ρυθμίσεις στην Παροικία της Κοινότητας Πάρου του Δήμου Πάρου
- Τετάρτη, 10 Αυγούστου, 2022 - 14:55
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΝΟΜΟΣ ΚΥΚΛΑΔΩΝ
ΔΗΜΟΣ ΠΑΡΟΥ
Περίληψη απόφασης 77/2022 του Δημοτικού Συμβουλίου Πάρου (ΑΔΑ:6ΨΧΑΩΞΓ-ΣΒ7) με θέμα: «Κυκλοφοριακές Ρυθμίσεις στην Παροικία της Κοινότητας Πάρου» με την οποία εγκρίνει ομόφωνα :
A. Τις παρακάτω Κυκλοφοριακές Ρυθμίσεις στην Παροικία της Κοινότητας Πάρου ως εξής:
ΠΕΡΙΟΔΙΚΗ ΠΕΖΟΔΡΟΜΗΣΗ:
Α) ΤΗΣ ΠΑΡΑΛΙΑΚΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΟΔΟΥ «ΓΙΑΝΝΗ ΠΑΡΙΟΥ (ΒΑΡΘΑΚΟΥΡΗ)» (ΤΜΗΜΑ ΑΠΟ ΤΗ ΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΚΤΕΛ ΕΩΣ ΤΗ ΓΕΦΥΡΑ ΣΤΗ ΘΕΣΗ «ΜΠΟΥΝΤΑΡΑΚΙ»)
Β) ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΟΔΟΥ «ΡΕΜΑ ΚΟΡΜΟΣ» (ΤΜΗΜΑ ΑΠΟ ΤΟ ΧΩΡΟ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ ΣΤΗ ΘΕΣΗ «ΠΛΑΤΑΝΟΣ» ΕΩΣ ΤΗ ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΛΙΑΚΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΟΔΟ «ΓΙΑΝΝΗ ΠΑΡΙΟΥ (ΒΑΡΘΑΚΟΥΡΗ)» ΤΟΥ ΟΙΚΙΣΜΟΥ ΤΗΣ ΠΑΡΟΙΚΙΑΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΠΑΡΟΥ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΠΑΡΟΥ
Η περιοδική πεζοδρόμηση άφορα: α) την παραλιακή δημοτική οδό «Γιάννη Πάριου (Βαρθακούρη)», (τμήμα από τη στάση του ΚΤΕΛ έως τη γέφυρα στη θέση «Μπουνταράκι») και β) τη δημοτική οδό «Ρέμα Κορμός» (τμήμα από το χώρο στάθμευσης στη θέση «Πλάτανος» έως τη συμβολή της με την παραλιακή δημοτική οδό «Γιάννη Πάριου (Βαρθακούρη)», του οικισμού της Παροικίας της Κοινότητας Πάρου, του Δήμου Πάρου.
Το ανωτέρω τμήμα της παραλιακής δημοτικής οδού «Γιάννη Πάριου (Βαρθακούρη)» βρίσκεται:
α) εντός των ορίων του παραδοσιακού οικισμού της Παροικίας (Φ.Ε.Κ. 345/Δ΄/02-06-1989),
β) εντός του εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου της πόλεως Παροικίας (Φ.Ε.Κ. 998/Δ΄/24-08-1993),
γ) εκτός της χερσαίας ζώνης λιμένα Παροικίας (Φ.Ε.Κ. 167/17-08-2015 τεύχος αναγκαστικών απαλλοτριώσεων και πολεοδομικών θεμάτων),
και δεν είναι χαρακτηρισμένο ως πεζόδρομος.
Το τμήμα της παραλιακής δημοτικής οδού «Γιάννη Πάριου (Βαρθακούρη)» έχει μήκος 644m περίπου και πλάτος 5 m περίπου, είναι ασφαλτοστρωμένο και λειτουργεί ως μονόδρομος με κατεύθυνση από τη στάση του ΚΤΕΛ προς τη γέφυρα στη θέση «Μπουνταράκι». Η περιοχή εφαρμογής των προτεινόμενων κυκλοφοριακών ρύθμισης έχει ενδεικτικές συντεταγμένες κατά ΕΓΣΑ 87 αρχή (x=601885,78, y=4104716,22) και τέλος (x=601568,18, y=4104208,11).
Για να καταστεί εφικτή η περιοδική πεζοδρόμηση της παραλιακής δημοτικής οδού «Γιάννη Πάριου (Βαρθακούρη)», (τμήμα από τη στάση του ΚΤΕΛ έως τη γέφυρα στη θέση «Μπουνταράκι») απαιτείται να πραγματοποιηθεί ταυτόχρονη περιοδική πεζοδρόμηση και της δημοτικής οδού «Ρέμα Κορμός» (τμήμα από το χώρο στάθμευσης στη θέση «Πλάτανος» έως τη συμβολή της με την παραλιακή δημοτική οδό «Γιάννη Πάριου (Βαρθακούρη)».
Το ανωτέρω τμήμα της δημοτικής οδού «Ρέμα Κορμός» βρίσκεται:
α) εντός των ορίων του παραδοσιακού οικισμού της Παροικίας (Φ.Ε.Κ. 345/Δ΄/02-06-1989),
β) εντός του εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου της πόλεως Παροικίας (Φ.Ε.Κ. 998/Δ΄/24-08-1993), το μεγαλύτερο μέρος αυτού
και δεν είναι χαρακτηρισμένο ως πεζόδρομος.
Το τμήμα αυτό της οδού έχει μήκος 235m περίπου και μέσο πλάτος 7m περίπου, είναι τσιμεντοστρωμένο και λειτουργεί ως μονόδρομος με κατεύθυνση προς την παραλιακή δημοτική οδό «Γιάννη Πάριου (Βαρθακούρη)». Η περιοχή εφαρμογής των προτεινόμενων κυκλοφοριακών ρύθμισης έχει ενδεικτικές συντεταγμένες κατά ΕΓΣΑ 87 αρχή (x=601785,68 y=4104094,63) και τέλος (x=601712,55 y=4104285,50).
Η πεζοδρόμηση αφορά τις κάτωθι χρονικές περιόδους κάθε έτους:
Α) Από την 15η Μαΐου έως και την 5η Οκτωβρίου και ώρες από 19:00 έως 07:00.
Β) Την πασχαλινή περίοδο από την Μεγάλη Πέμπτη έως και την Τρίτη του Πάσχα και ώρες από 19:00 έως 07:00.
Τις ανωτέρω χρονικές περιόδους η είσοδος των οχημάτων στους πεζόδρομους θα ελέγχεται με τη χρήση φορητών εμποδίων κυκλοφορίας ή ηλεκτρομηχανικών μπαρών ελέγχου πρόσβασης.
Η περιοδική πεζοδρόμηση των παραπάνω δημοτικών οδών αποσκοπεί:
α) στην εξασφάλιση άνετων συνθηκών κυκλοφορίας για τους πεζούς εντός του παραδοσιακού οικισμού της Παροικίας, ευνοώντας των μετακινήσεων πεζή.
β) στη διασφάλιση της ποιότητας του δημόσιου χώρου για τους κατοίκους και τους επισκέπτες του Δήμου.
γ) στην ισότιμη προσβασιμότητα στο δημόσιο χώρο διευκολύνοντας τις συνθήκες μετακίνησης για ευάλωτες κατηγορίες μετακινούμενων (ΑμεΑ).
δ) στην ισότιμη και δίκαιη αντιμετώπιση των επαγγελματιών στον χώρο του πεζοδρόμου.
Οι πεζόδρομοι προορίζονται για αποκλειστική χρήση πεζών.
Στις εισόδους των πεζόδρομων θα τοποθετηθούν ειδικές πινακίδες σήμανσης που θα αναγγέλλουν τη χρήση του και θα προειδοποιούν για τον τρόπο λειτουργίας τους (πληροφοριακές πινακίδες περιοδικής πεζοδρόμησης τύπου Ρ-55).
Δεν επιτρέπεται η διέλευση, η στάση και η στάθμευση οχημάτων, μηχανών και οποιουδήποτε μηχανοκίνητου οχήματος. Επιτρέπεται η διέλευση, στάση και στάθμευση ποδηλάτων και ηλεκτρικών πατινιών, κ.λπ. Ελαφρών Προσωπικών Ηλεκτρικών Οχημάτων (ΕΠΗΟ) που η μέγιστη σχεδιαστική ταχύτητά τους δεν υπερβαίνει τα 6 χλμ/ώρα. Στις εισόδους των πεζόδρομων απαγορεύεται η στάση και η στάθμευση παντός οχήματος.
Στους πεζόδρομους επιτρέπεται κατ’ εξαίρεση:
1) Όλο το 24ωρο: Η κυκλοφορία και η ολιγόλεπτη στάση των οχημάτων – τροχοφόρων, παροχής πρώτων βοηθειών του Ε.Κ.Α.Β., της Αστυνομίας, του Κέντρου Υγείας, της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, της Ελληνικής Ομάδας Διάσωσης, του Δήμου και των νομικών του προσώπων, των Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας (Δ.Ε.Η. - Ο.Τ.Ε. - Δ.Ε.Υ.Α.Π. κλπ.), για την αντιμετώπιση περιπτώσεων επείγουσας ανάγκης.
2) Όλο το 24ωρο: Η κυκλοφορία και η ολιγόλεπτη στάση των οχημάτων ΑμεΑ, ασθενών, και υπέργηρων.
Εναλλακτική διαδρομή της κυκλοφορίας από το λιμάνι προς τη θέση «Μπουνταράκι» είναι μέσω των οδών, «Εκατονταπυλιανής», «Νικολάου Στέλλα», «Αγίας Θεοκτίστης (περιφερειακή οδός Παροικίας)» και «Ασκληπιού». Το οδικό δίκτυο της εναλλακτικής διαδρομής είναι ασφαλτοστρωμένο και διαθέτει τα ίδια χαρακτηριστικά με το αποκλειόμενο οδικό δίκτυο.
Στο αποκλειόμενο οδικό δίκτυο δεν επιτρέπεται η στάθμευση. Για την εξυπηρέτηση των αναγκών στάθμευσης των κατοίκων και των επισκεπτών, υπάρχουν μισθωμένοι δημοτικοί χώροι στάθμευσης πλησίον του οικισμού.
Με την παρούσα κυκλοφοριακή ρύθμιση εξασφαλίζεται η συνεχής και χωρίς εμπόδια κυκλοφορία των πεζών και τον ατόμων με αναπηρία.
Τις υπόλοιπες χρονικές περιόδους του έτους:
Α) η παραλιακή δημοτική οδός «Γιάννη Πάριου (Βαρθακούρη)», (τμήμα από τη στάση του ΚΤΕΛ έως τη γέφυρα στη θέση «Μπουνταράκι») θα λειτουργεί ως μονόδρομος με κατεύθυνση από τη στάση του ΚΤΕΛ προς τη γέφυρα στη θέση «Μπουνταράκι» και θα απαγορεύεται η στάθμευση και στις δύο πλευρές του ανωτέρω τμήματος της οδού. Η στάθμευση θα επιτρέπεται μόνο στις υφιστάμενες ειδικά διαμορφωμένες εσοχές του πεζοδρομίου όπως εμφανίζονται στο συνημμένο σχέδιο διαμόρφωσης με τις προτεινόμενες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και μόνο τις χρονικές περιόδους που το ανωτέρω τμήμα της οδού δεν λειτουργεί ως πεζόδρομος. Στην υφιστάμενη ειδικά διαμορφωμένη εσοχή του πεζοδρομίου απέναντι από το δημοτικό κτίριο στέγασης του Ν.Π.Δ.Δ. Δήμου Πάρου Κοινωνικής Προστασίας Πρόνοιας & Αλληλεγγύης και του Κ.Α.Π.Η., χωροθετούνται μία θέση στάθμευσης αποκλειστικά για οχήματα που εξυπηρετούν ΑμεΑ και μία θέση στάθμευσης αποκλειστικά για το δημοτικό όχημα που εξυπηρετεί τις ανάγκες του προγράμματος «Βοήθεια στο Σπίτι». Επίσης στην υφιστάμενη ειδικά διαμορφωμένη εσοχή του πεζοδρομίου κάτω από το ενετικό κάστρο χωροθετείται μία επιπλέον θέση στάθμευσης αποκλειστικά για οχήματα που εξυπηρετούν ΑμεΑ.
Η κυκλοφορία και η ολιγόλεπτη στάση των οχημάτων τροφοδοσίας των επιχειρήσεων και λοιπών καταστημάτων θα επιτρέπεται στην αριστερή πλευρά του δρόμου (πλευρά των καταστημάτων) και από τις ώρες από 07:00 έως 09:30 και από 15:00 έως 17:30.
Τη χρονική περίοδο που τα ανωτέρω τμήματα των οδών λειτουργούν ως πεζόδρομοι η τροφοδοσία των επιχειρήσεων και λοιπών καταστημάτων μέσα στους πεζόδρομους θα γίνεται μόνο με ειδικά καρότσια μεταφοράς.
Β) η δημοτική οδός «Ρέμα Κορμός» [τμήμα από το χώρο στάθμευσης στη θέση «Πλάτανος» έως τη συμβολή της με την παραλιακή δημοτική οδό «Γιάννη Πάριου (Βαρθακούρη)»] θα λειτουργεί ως μονόδρομος με κατεύθυνση προς την παραλιακή δημοτική οδό «Γιάννη Πάριου (Βαρθακούρη)» και θα απαγορεύεται η στάθμευση και στις δύο πλευρές του ανωτέρω τμήματος της οδού από 1η Οκτώβρη μέχρι 31η Μαρτίου κάθε έτους για λόγους αντιπλημμυρικής προστασίας. Την περίοδο από 1η Απριλίου έως 30η Σεπτεμβρίου κάθε έτους και όταν το ανωτέρω τμήμα της οδού δεν λειτουργεί ως πεζόδρομος θα απαγορεύεται η στάθμευση μόνο κατά μήκος της δεξιάς πλευράς του μονόδρομου.
Τέλος καθ΄όλη τη διάρκεια του έτους από τα ανωτέρω τμήματα των οδών στα οποία εφαρμόζεται η περιοδική πεζοδρόμηση, απαγορεύεται η διέλευση των βαρέων φορτηγών οχημάτων συνολικού βάρους που υπερβαίνει τους 15 τόνους. Εξαιρούνται τα φορτηγά οχήματα τροφοδοσίας κατά το επιτρεπόμενο χρονικό διάστημα ήτοι: από 07:00 έως 09:30 και 15:00 έως 17:30 και των φορτηγών οχημάτων που επιτρέπεται η κυκλοφορία τους κατά τη διάρκεια της εφαρμογής της περιοδικής πεζοδρόμησης.
Για τη ρύθμιση της κυκλοφορίας των ανωτέρω προτεινόμενων περιοδικών πεζόδρομων, θα τοποθετηθούν οι παρακάτω πινακίδες οδικής σήμανσης όπως εμφανίζονται στο συνημμένο σχέδιο διαμόρφωσης με τις προτεινόμενες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις:
Πληροφοριακή πινακίδα περιοδικής πεζοδρόμησης τύπου Ρ-55 ως εξής:
α) στην αρχή του τμήματος της παραλιακής δημοτικής οδού «Γιάννη Πάριου (Βαρθακούρη)», παραπλεύρως της στάσης του ΚΤΕΛ,
β) στην αρχή του τμήματος της δημοτικής οδού «Ρέμα Κορμός», παραπλεύρως του χώρου στάθμευσης στη θέση «Πλάτανος».
(Π-23) «Μονόδρομός» ως εξής:
α) στην αρχή του τμήματος της παραλιακής δημοτικής οδού «Γιάννη Πάριου (Βαρθακούρη)», παραπλεύρως της στάσης του ΚΤΕΛ,
β) μετά τη συμβολή της παραλιακής δημοτικής οδού «Γιάννη Πάριου (Βαρθακούρη)» με τη δημοτική οδό «Ρέμα Κορμός» και
γ) στην αρχή του τμήματος της δημοτικής οδού «Ρέμα Κορμός», παραπλεύρως του χώρου στάθμευσης στη θέση «Πλάτανος».
(Ρ-7) «Απαγορεύεται η είσοδος σε όλα τα οχήματα» ως εξής:
α) στο τέλος του τμήματος της παραλιακής δημοτικής οδού «Γιάννη Πάριου (Βαρθακούρη)» μετά τη γέφυρα στη θέση «Μπουνταράκι»,
β) στη συμβολή της παραλιακής δημοτικής οδού «Γιάννη Πάριου (Βαρθακούρη)» με τη δημοτική οδό «Ρέμα Κορμός»,
γ) στη συμβολή της παραλιακής δημοτικής οδού «Γιάννη Πάριου (Βαρθακούρη)» με τον πεζόδρομο προς Αγροκήπιο παραπλεύρως της παιδικής χαράς στη θέση «Μπουνταράκι»,
δ) στο τέλος της δημοτικής οδού «Ρέμα Κορμός» στη συμβολή της με την παραλιακή δημοτική οδό «Γιάννη Πάριου (Βαρθακούρη)»,
ε) στη συμβολή του τμήματος της δημοτικής οδού «Ρέμα Κορμός» με τους τρεις κάθετους πεζόδρομους [ 1) οδός Θ. Μπιζά, 2) οδός Λ. Βενιέρη και 3) Ανώνυμη οδός] και
στ) στη συμβολή της δημοτικής οδού «Χείμαρος Κατσίκης» με την παράπλευρη της παραλιακής οδού, δημοτική οδό στη γέφυρα στη θέση «Μπουνταράκι».
(Ρ-28) «Απαγορεύεται η δεξιά στροφή» ως εξής:
α) στο τέλος της δημοτικής οδού «Ρέμα Κορμός» στη συμβολή της με την παραλιακή δημοτική οδό «Γιάννη Πάριου (Βαρθακούρη)»,
β) στο τέλος της δημοτικής οδού «Χείμαρος Κατσίκης» στη συμβολή της, με την παράπλευρη της παραλιακής οδού, δημοτική οδό στη γέφυρα στη θέση «Μπουνταράκι» και
γ) στο τέλος του πεζόδρομου παραπλεύρως της παιδικής χαράς στη θέση «Μπουνταράκι», στη συμβολή της με την παραλιακή δημοτική οδό «Γιάννη Πάριου (Βαρθακούρη)»,
(Ρ-27) «Απαγορεύεται η αριστερή στροφή» ως εξής:
α) στη συμβολή την παραλιακής δημοτικής οδού «Γιάννη Πάριου (Βαρθακούρη)» με τη δημοτική οδό «Ρέμα Κορμός» και
β) στη συμβολή των τριών κάθετων πεζόδρομων [ 1) οδός Θ. Μπιζά, 2) οδός Λ. Βενιέρη και 3) Ανώνυμη οδός] με τη δημοτική οδό «Ρέμα Κορμός» όπως εμφανίζονται στο συνημμένο σχέδιο διαμόρφωσης.
(Ρ-39) «Απαγορεύεται η στάθμευση» ως εξής:
α) και στις δύο πλευρές του τμήματος της παραλιακής δημοτικής οδού «Γιάννη Πάριου (Βαρθακούρη)» εκτός των υφιστάμενων ειδικά διαμορφωμένων εσοχών του πεζοδρομίου μαζί με πρόσθετες πινακίδες (Πρ-4α) «Αρχή ισχύος πινακίδας Ρ-39» και (Πρ-4γ) «Τέλος ισχύος πινακίδας Ρ-39» και
β) και στις δύο πλευρές του τμήματος της δημοτικής οδού «Ρέμα Κορμός» [τμήμα από το χώρο στάθμευσης στη θέση «Πλάτανος» έως τη συμβολή της με την παραλιακή δημοτική οδό «Γιάννη Πάριου (Βαρθακούρη)»] μαζί με πληροφοριακές πινακίδες για τις χρονικές περιόδους που επιτρέπεται η στάθμευση.
(Π-31) «Χώρος επιτρεπόμενης στάθμευσης» ως εξής:
Στις υφιστάμενες ειδικά διαμορφωμένες εσοχές του πεζοδρομίου της παραλιακής δημοτικής οδού «Γιάννη Πάριου (Βαρθακούρη)», μαζί με πρόσθετες πινακίδες (Πρ-4α) «Αρχή ισχύος πινακίδας Π-31» και (Πρ-4γ) «Τέλος ισχύος πινακίδας Π-31» και πληροφοριακές πινακίδες για τις χρονικές περιόδους που επιτρέπεται η στάθμευση (δηλαδή τις χρονικές περιόδους που το ανωτέρω τμήμα της οδού δεν λειτούργει ως πεζόδρομος).
(Ρ-71) «Χώρος στάθμευσης αποκλειστικά για οχήματα ατόμων με μειωμένη κινητικότητα ύστερα από ειδική άδεια» ως εξής:
α) στην υφιστάμενη ειδικά διαμορφωμένη εσοχή του πεζοδρομίου απέναντι από το κτίριο στέγασης του Ν.Π.Δ.Δ. Δήμου Πάρου Κοινωνικής Προστασίας Πρόνοιας & Αλληλεγγύης και του Κ.Α.Π.Η. και
β) στην υφιστάμενη ειδικά διαμορφωμένη εσοχή του πεζοδρομίου κάτω από το ενετικό κάστρο.
(Ρ-70) «Χώρος στάθμευσης ορισμένης κατηγορίας οχημάτων» (όχημα προγράμματος «Βοήθεια στο Σπίτι») ως εξής:
Στην υφιστάμενη ειδικά διαμορφωμένη εσοχή του πεζοδρομίου απέναντι από το δημοτικό κτίριο στέγασης του Ν.Π.Δ.Δ. Δήμου Πάρου Κοινωνικής Προστασίας Πρόνοιας & Αλληλεγγύης και του Κ.Α.Π.Η..
(P-32) «Η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται στον αναγραφόμενο αριθμό των 30 χλμ./ώρα» ως εξής:
α) στην αρχή του τμήματος της παραλιακής δημοτικής οδού «Γιάννη Πάριου (Βαρθακούρη)», παραπλεύρως της στάσης του ΚΤΕΛ,
β) μετά τη συμβολή της παραλιακής δημοτικής οδού «Γιάννη Πάριου (Βαρθακούρη)» με τη δημοτική οδό «Ρέμα Κορμός» και
γ) στην αρχή του τμήματος της δημοτικής οδού «Ρέμα Κορμός», παραπλεύρως του χώρου στάθμευσης στη θέση «Πλάτανος».
(P-2) «Υποχρεωτική διακοπή πορείας» ως εξής:
α) στο τέλος της δημοτικής οδού «Ρέμα Κορμός» στη συμβολή της με την παραλιακή δημοτική οδό «Γιάννη Πάριου (Βαρθακούρη)»,
β) στη συμβολή των τριών κάθετων πεζόδρομων [ 1) οδός Θ. Μπιζά, 2) οδός Λ. Βενιέρη και 3) Ανώνυμη οδός] με τη δημοτική οδό «Ρέμα Κορμός» όπως εμφανίζονται στο συνημμένο σχέδιο διαμόρφωσης.
γ) στη συμβολή του πεζόδρομου παραπλεύρως της παιδικής χαράς στη θέση «Μπουνταράκι» με την παραλιακή δημοτική οδό «Γιάννη Πάριου (Βαρθακούρη)», και
δ) στο τέλος της δημοτικής οδού «Χείμαρος Κατσίκης» στη συμβολή της, με την παράπλευρη της παραλιακής οδού, δημοτική οδό στη γέφυρα στη θέση «Μπουνταράκι».
(Π-55) «Οδός υποχρεωτικής διέλευσης πεζών, (απαγορευμένης της διέλευσης άλλων εκτός πεζών, οχημάτων για είσοδο – έξοδο σε παρόδιες ιδιοκτησίες» ως εξής:
α) Στην αρχή του πεζόδρομου παραπλεύρως της παιδικής χαράς, προς αγροκήπιο στη θέση «Μπουνταράκι» όπως εμφανίζεται στο συνημμένο σχέδιο διαμόρφωσης.
β) Στους τρεις κάθετους πεζόδρομους [ 1) οδός Θ. Μπιζά, 2) οδός Λ. Βενιέρη και 3) Ανώνυμη οδός] με τη δημοτική οδό «Ρέμα Κορμός» όπως εμφανίζονται στο συνημμένο σχέδιο διαμόρφωσης.
(Π-25) «Οδός αδιέξοδη» ως εξής:
Στην αρχή του πεζόδρομου παραπλεύρως της παιδικής χαράς, προς αγροκήπιο στη θέση «Μπουνταράκι».
(P-13) «Απαγορεύεται η είσοδος σε φορτηγά αυτοκίνητα» με αναγραφή των 15 τόνων, είτε με λευκό χρώμα στο περίγραμμα του οχήματος είτε σε πρόσθετη πινακίδα, που θα τοποθετηθεί κάτω από την πινακίδα.
α) στην αρχή του τμήματος της παραλιακής δημοτικής οδού «Γιάννη Πάριου (Βαρθακούρη)», παραπλεύρως της στάσης του ΚΤΕΛ και
β) στην αρχή του τμήματος της δημοτικής οδού «Ρέμα Κορμός», παραπλεύρως του χώρου στάθμευσης στη θέση «Πλάτανος».
Σε όλο το μήκος της περιοχής απαγόρευσης της στάθμευσης και στις δύο πλευρές α) του τμήματος της παραλιακής δημοτικής οδού «Γιάννη Πάριου (Βαρθακούρη)» και β) του τμήματος της δημοτικής οδού «Ρέμα Κορμός» και στην άκρη του οδοστρώματος θα κατασκευαστεί διαγράμμιση διακεκομμένης κίτρινης γραμμής.
B. Τον Κανονισμό Λειτουργίας Περιοδικής Πεζοδρόμησης ως εξής:
Α) ΤΗΣ ΠΑΡΑΛΙΑΚΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΟΔΟΥ «ΓΙΑΝΝΗ ΠΑΡΙΟΥ (ΒΑΡΘΑΚΟΥΡΗ)» (ΤΜΗΜΑ ΑΠΟ ΤΗ ΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΚΤΕΛ ΕΩΣ ΤΗ ΓΕΦΥΡΑ ΣΤΗ ΘΕΣΗ «ΜΠΟΥΝΤΑΡΑΚΙ»)
Β) ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΟΔΟΥ «ΡΕΜΑ ΚΟΡΜΟΣ» (ΤΜΗΜΑ ΑΠΟ ΤΟ ΧΩΡΟ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ ΣΤΗ ΘΕΣΗ «ΠΛΑΤΑΝΟΣ» ΕΩΣ ΤΗ ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΛΙΑΚΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΟΔΟ «ΓΙΑΝΝΗ ΠΑΡΙΟΥ (ΒΑΡΘΑΚΟΥΡΗ)»
ΤΟΥ ΟΙΚΙΣΜΟΥ ΤΗΣ ΠΑΡΟΙΚΙΑΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΠΑΡΟΥ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΠΑΡΟΥ
1. ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ
Ο παρών κανονισμός αποσκοπεί:
α) στην εξασφάλιση άνετων συνθηκών κυκλοφορίας για τους πεζούς εντός του παραδοσιακού οικισμού της Παροικίας, ευνοώντας των μετακινήσεων πεζή.
β) στη διασφάλιση της ποιότητας του δημόσιου χώρου για τους κατοίκους και τους επισκέπτες του Δήμου.
γ) στην ισότιμη προσβασιμότητα στο δημόσιο χώρο διευκολύνοντας τις συνθήκες μετακίνησης για ευάλωτες κατηγορίες μετακινούμενων (ΑμεΑ).
δ) στην ισότιμη και δίκαιη αντιμετώπιση των επαγγελματιών στον χώρο του πεζοδρόμου.
2. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΠΕΡΙΟΔΙΚΗΣ ΠΕΖΟΔΡΟΜΗΣΗΣ
2.1 Η περιοδική πεζοδρόμηση άφορα: α) την παραλιακή δημοτική οδό «Γιάννη Πάριου (Βαρθακούρη)», (τμήμα από τη στάση του ΚΤΕΛ έως τη γέφυρα στη θέση «Μπουνταράκι») και β) τη δημοτική οδό «Ρέμα Κορμός» (τμήμα από το χώρο στάθμευσης στη θέση «Πλάτανος» έως τη συμβολή της με την παραλιακή δημοτική οδό «Γιάννη Πάριου (Βαρθακούρη)», του οικισμού της Παροικίας της Κοινότητας Πάρου, του Δήμου Πάρου.
Η πεζοδρόμηση αφορά τις κάτωθι χρονικές περιόδους κάθε έτους:
Α) Από την 15η Μαΐου έως και την 5η Οκτωβρίου και ώρες από 19:00 έως 07:00.
Β) Την πασχαλινή περίοδο από την Μεγάλη Πέμπτη έως και την Τρίτη του Πάσχα και ώρες από 19:00 έως 07:00.
2.2. Τις ανωτέρω χρονικές περιόδους η είσοδος των οχημάτων στους πεζόδρομους θα ελέγχεται με τη χρήση φορητών εμποδίων κυκλοφορίας ή ηλεκτρομηχανικών μπαρών ελέγχου πρόσβασης.
2.3. Ο πεζόδρομος προορίζεται για αποκλειστική χρήση πεζών.
2.4. Σε κάθε είσοδο του πεζόδρομου ειδική πινακίδα σήμανσης αναγγέλλει τη χρήση του και προειδοποιεί για τον τρόπο λειτουργίας του.
2.5. Την περίοδο λειτουργίας του δεν επιτρέπεται η διέλευση, η στάση και η στάθμευση οχημάτων, μηχανών και οποιουδήποτε μηχανοκίνητου οχήματος. Επιτρέπεται η διέλευση, στάση και στάθμευση ποδηλάτων και ηλεκτρικών πατινιών, κ.λπ. Ελαφρών Προσωπικών Ηλεκτρικών Οχημάτων (ΕΠΗΟ) που η μέγιστη σχεδιαστική ταχύτητά τους δεν υπερβαίνει τα 6 χλμ/ώρα. Στις εισόδους των πεζόδρομων απαγορεύεται η στάση και η στάθμευση παντός οχήματος.
2.6. Στον πεζόδρομο την περίοδο λειτουργίας του επιτρέπεται κατ’ εξαίρεση:
2.6.1. Όλο το 24ωρο: Η κυκλοφορία και η ολιγόλεπτη στάση των οχημάτων – τροχοφόρων, παροχής πρώτων βοηθειών του Ε.Κ.Α.Β., της Αστυνομίας, του Κέντρου Υγείας, της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, της Ελληνικής Ομάδας Διάσωσης, του Δήμου και των νομικών του προσώπων, των Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας (Δ.Ε.Η. - Ο.Τ.Ε. - Δ.Ε.Υ.Α.Π. κλπ.), για την αντιμετώπιση περιπτώσεων επείγουσας ανάγκης.
2.6.2. Όλο το 24ωρο: Η κυκλοφορία και η ολιγόλεπτη στάση των οχημάτων ΑμεΑ, ασθενών, και υπέργηρων.
2.7. Η τροφοδοσία των επιχειρήσεων και λοιπών καταστημάτων κατά την περίοδο λειτουργίας του πεζόδρομου θα γίνεται μόνο με ειδικά καρότσια μεταφοράς.
2.8. Η κίνηση στον πεζόδρομο γίνεται με τους ακόλουθους όρους και περιορισμούς: 2.8.1. Η ταχύτητα κίνησης των επιτρεπόμενων οχημάτων δεν θα υπερβαίνει την ταχύτητα κίνησης των πεζών οι οποίοι έχουν προτεραιότητα σε κάθε περίπτωση. 2.8.2. Η όπισθεν κίνηση των οχημάτων πρέπει να καθοδηγείται πάντα από πεζό. Απαγορεύονται οι επιτόπου στροφές.
2.8.3. Κάθε κάτοχος οχήματος υποχρεούται να αποζημιώσει το Δήμο βάσει προϋπολογισμού της Τεχνικής Υπηρεσίας θεωρημένου από το Δήμαρχο για τις ζημιές που τυχόν θα προκληθούν από την κυκλοφορία και τη στάθμευση του οχήματος μέσα στο χώρο του πεζοδρόμου.
3. ΕΙΔΙΚΟΙ ΟΡΟΙ ΓΙΑ ΕΠΙΣΚΕΥΗ ή ΑΝΕΓΕΡΣΗ ΝΕΩΝ ΟΙΚΟΔΟΜΩΝ ΣΤΟΝ ΠΕΖΟΔΡΟΜΟ
3.1 Σε περίπτωση που απαιτηθεί να εκτελεστούν εργασίες βάσει οικοδομικής άδειας για την κατεδάφιση, επισκευή ή ανέγερση οικοδομών που έχουν πρόσοψη στον πεζόδρομο, οι αιτούντες πέρα των αναγκαίων μέτρων προστασίας που είναι υποχρεωμένοι να λάβουν, οφείλουν να προσκομίσουν στην αρμόδια υπηρεσία του Δήμου Πάρου, εγγυητική επιστολή. Η εγγυητική επιστολή χρησιμεύει, σε περίπτωση φθορών, για την αποκατάσταση του πεζοδρόμου και των εξοπλισμών και την επαναφορά τους στην πρότερη κατάσταση από τον Δήμο.
3.2 Σε περίπτωση ανέγερσης νέας οικοδομής ή κατεδάφισης υπάρχουσας η εκσκαφή επιτρέπεται να γίνεται με μηχανικά μέσα εφόσον δεν απαγορεύεται από άλλη διάταξη. Δεν επιτρέπεται στον πεζόδρομο η κίνηση ερπυστριοφόρων μηχανημάτων. Ο ιδιοκτήτης του ακινήτου στο οποίο γίνονται οι εργασίες μεριμνά καθημερινά μετά το πέρας των εργασιών για τον καθαρισμό και την απομάκρυνση κάθε υλικού από την επιφάνεια του πεζοδρόμου.
3.3 Κατά τα λοιπά εφαρμόζεται η υπ΄ αριθμ. 114/2012 Απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Πάρου.
4. ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ ΧΡΗΣΗΣ ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΟΥ ΧΩΡΟΥ
4.1. Η παραχώρηση χρήσης κοινόχρηστου χώρου θα γίνεται βάσει του ισχύοντα κανονισμού (Απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου 178/2003).
5. ΚΥΡΩΣΕΙΣ
Οι παραβάτες του παρόντος Κανονισμού τιμωρούνται για μεν τις παραβάσεις που αφορούν θέματα κινήσεως και σταθμεύσεως οχημάτων σύμφωνα με τις διατάξεις του Κ.Ο.Κ, για δε τις παραβάσεις που αφορούν θέματα επισκευής, κατεδάφισης ή ανέγερσης οικοδομών σύμφωνα με τις διατάξεις του Γ.Ο.Κ και του κτιριοδομικού κανονισμού.
6. ΙΣΧΥΣ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ
Ο παρών Κανονισμός ισχύει από την επομένη της ψήφισής του από το Δημοτικό Συμβούλιο Πάρου.
Γ. Αναθέτει στην Δ/νση Τεχνικών Έργων και Υπηρεσιών του Δήμου Πάρου να προβεί στη σύνταξη συμπληρωματικής τεχνικής μελέτης σχετικά με την απαγόρευση στάθμευσης και στις δύο πλευρές του δρόμου για όλο το έτος για το τμήμα της οδού από το γεφύρι της Χαρίκλειας μέχρι το παλιό Επαρχείο (χώρος στάθμευσης Πλάτανος).