Λήψη Απόφασης περί κανονισμού Λειτουργίας Επιτροπής Κοινωνικής Μέριμνας και Προστασία Δήμου Πάρου

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΝΟΜΟΣ ΚΥΚΛΑΔΩΝ

ΔΗΜΟΣ ΠΑΡΟΥ

Περίληψη απόφασης 112/2024 του Δημοτικού Συμβουλίου Πάρου (ΑΔΑ:9ΜΔΧΩΞΓ-ΨΦΣ) με θέμα: «Λήψη Απόφασης περί κανονισμού Λειτουργίας Επιτροπής Κοινωνικής Μέριμνας και Προστασία Δήμου Πάρου» με την οποία εγκρίνει ομόφωνα τον Κανονισμό Λειτουργίας της Επιτροπής Κοινωνικής Μέριμνας και Προστασίας του Δήμου Πάρου όπως παρακάτω:

ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΜΕΡΙΜΝΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΔΗΜΟΥ ΠΑΡΟΥ

Άρθρο 1.

Διοίκηση Δήμου.

Όργανα διοίκησης του Δήμου είναι το Δημοτικό Συμβούλιο, η Δημοτική Επιτροπή και ο Δήμαρχος.

Άρθρο 2.

Συγκρότηση - Σύνθεση της Επιτροπής Κοινωνικής Μέριμνας και Προστασίας.

1. Πέραν των ανωτέρω, στον Δήμο Πάρου συγκροτήθηκε σύμφωνα µε τις διατάξεις του άρθρου 70 του Ν.3852/10 «Νέα αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης – Πρόγραμμα Καλλικράτης» (ΦΕΚ Α΄87/1.6.2010) και µε τον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας του Δημοτικού Συμβουλίου, εγκρίθηκε µε την υπ’ αριθ. 11/17-01-2024 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, Επιτροπή Κοινωνικής Μέριμνας και Προστασίας, ως συμβουλευτικό όργανο του Δήμου για την επεξεργασία και εισήγηση στο Δημοτικό Συμβούλιο θεμάτων που σχετίζονται µε την Κοινωνική Μέριμνα-Πρόνοια και Υγεία των κατοίκων.

2. Η διάρκεια της θητείας της Επιτροπής, που συστήνεται µε την παραπάνω απόφαση, ακολουθεί την διάρκεια της θητείας της Δημοτικής Επιτροπής.

3. Η Επιτροπή Κοινωνικής Μέριμνας και Προστασίας αποτελείται από 23 μέλη, τα οποία έχουν οριστεί με την ανωτέρω απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου. Εξ αυτών, τα 3 μέλη είναι μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου και τα υπόλοιπα μέλη είναι ιδιώτες με εμπειρία στα θέματα της Επιτροπής και εκπρόσωποι φορέων της τοπικής κοινωνίας. Καθήκοντα Προέδρου της Επιτροπής ασκεί ο οριζόμενος με την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου περί ορισμού των μελών της Επιτροπής. Δεν αποτελεί ασυμβίβαστο η ιδιότητα του Προέδρου της Επιτροπής Κοινωνικής Μέριμνας και Προστασίας με αυτή του Αντιδημάρχου ή Προέδρου άλλης Επιτροπής του Δήμου.

4. Οι φορείς της τοπικής κοινωνίας, οι οποίοι εκπροσωπούνται στην Επιτροπή, πρέπει να έχουν την έδρα τους ή να διαθέτουν παράρτημα εντός των διοικητικών ορίων του δήμου και να έχουν δραστηριότητες σχετικές με την Κοινωνική Μέριμνα και την Υγεία.

5. Η συμμετοχή στην Επιτροπή είναι εθελοντική και άμισθη. Στα μέλη της Επιτροπής καταβάλλονται έξοδα κίνησης και ημερήσιας αποζημίωσης για τυχόν μετακίνηση τους στο εσωτερικό ή στο εξωτερικό για τις ανάγκες του έργου της Επιτροπής, το ύψος των οποίων καθορίζεται σύμφωνα με την ισχύουσα κάθε φορά νομοθεσία για τις εκτός έδρας μετακινήσεις των δημοσίων υπαλλήλων.

6. Ο αριθμός των τακτικών και αναπληρωματικών μελών μεταξύ των μελών του διοικητικού συμβουλίου γίνεται ως εξής: Σε δήμους άνω των 10.000 κατοίκων. Με την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου ορίζονται τα τακτικά και αναπληρωματικά μέλη της Επιτροπής, που αντιστοιχούν στις κατηγορίες των Δημοτικών Συμβούλων, υπαλλήλων και ιδιωτών που θα συμμετέχουν με εκπρόσωπο τους στην επιτροπή. Από τα τακτικά και αναπληρωματικά μέλη που είναι Δημοτικοί Σύμβουλοι τα δυο (2) μέλη προτείνονται από την πλειοψηφία και ένα (1) μέλος από κάθε παράταξη της μειοψηφίας. Οι υπάλληλοι, των σχετικών µε το αντικείμενο της Επιτροπής διευθύνσεων του Δήμου, που συμμετέχουν ως µέλη της Επιτροπής, ορίζονται µε απόφαση του Δημάρχου. Οι εκπρόσωποι των φορέων µε αντίστοιχη εμπειρία στα θέματα της Επιτροπής ορίζονται µε απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, μετά από πρόταση του δημάρχου. Οι φορείς, οι οποίοι καθορίζονται µε την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου ότι θα συμμετέχουν δια των εκπροσώπων τους στην επιτροπή, καλούνται εγγράφως, από τον Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου, να ορίσουν εντός εύλογης προθεσμίας τους εκπροσώπους τους στην επιτροπή και τα αναπληρωματικά µέλη. Σε περίπτωση όπου οι φορείς δεν προβούν, εντός της τασσόμενης µε την πρόσκληση προθεσμίας, στον ορισμό των εκπροσώπων τους, αυτοί ορίζονται από το Δημοτικό Συμβούλιο.

Άρθρο 3.

Έργο – Αρμοδιότητες.

1. Το έργο της Επιτροπής, όπως ρητά προβλέπεται από τις διατάξεις του άρθρου 70 του Ν.3852/10, είναι συμβουλευτικό, για την επεξεργασία και εισήγηση στο Δημοτικό Συμβούλιο θεμάτων που σχετίζονται µε την Κοινωνική Μέριμνα και Προστασία. Η συγκεκριμένη Επιτροπή λειτουργεί ως αρωγός στο Τμήμα Κοινωνικής Μέριμνας και Προστασίας του Δήμου Πάρου που έχει τις εξής αρμοδιότητες:

- σχεδιάζει, εισηγείται και μεριμνά για την εφαρμογή κοινωνικών πολιτικών ή δράσεων που αποσκοπούν στην υποστήριξη και κοινωνική φροντίδα της βρεφικής και παιδικής ηλικίας καθώς και της τρίτης ηλικίας (παιδικοί και βρεφονηπιακοί σταθμοί, κέντρα ανοικτής περίθαλψης και Ημερήσιας Φροντίδας, ψυχαγωγίας και αναψυχής ηλικιωμένων κλπ.),

- μεριμνά για την εφαρμογή προγραμμάτων και δράσεων για την ένταξη αθίγγανων, παλιννοστούντων ομογενών, μεταναστών και προσφύγων στην κοινωνική, οικονομική και πολιτιστική ζωή της τοπικής κοινωνίας,

- σχεδιάζει, εισηγείται και μεριμνά για την εφαρμογή κοινωνικών πολιτικών που αφορούν στην κοινωνική φροντίδα της οικογένειας του παιδιού, των εφήβων, των ηλικιωμένων, των ατόμων με αναπηρία καθώς και των ευπαθών κοινωνικών ομάδων,

- σχεδιάζει, εισηγείται και μεριμνά για την εφαρμογή κοινωνικών πολιτικών ή συμμετέχει σε δράσεις που στοχεύουν στην υποστήριξη και φροντίδα της υγείας των δημοτών με την ίδρυση και λειτουργία εγκαταστάσεων για την παροχή υπηρεσιών υγείας και την προαγωγή της ψυχικής υγείας (με τη δημιουργία δημοτικών και κοινοτικών ιατρείων, κέντρων αγωγής υγείας, κέντρων υποστήριξης και αποκατάστασης ατόμων με αναπηρία, κέντρων ψυχικής υγείας, κέντρων συμβουλευτικής στήριξης των θυμάτων της ενδοοικογενειακής βίας και βίας κατά συνοικούν των προσώπων και κέντρων πρόληψης κατά εξαρτήσεων).

- σχεδιάζει, εισηγείται και μεριμνά για την εφαρμογή προγραμμάτων και πρωτοβουλιών που στοχεύουν στην πρόληψη της παραβατικότητας στην περιοχή του Δήμου, με τη δημιουργία Τοπικών Συμβουλίων Πρόληψης Παραβατικότητας.

- μεριμνά για την προώθηση και ανάπτυξη του εθελοντισμού και της κοινωνικής αλληλεγγύης, με τη δημιουργία τοπικών δικτύων κοινωνικής αλληλεγγύης, εθελοντικών οργανώσεων και ομάδων εθελοντών.

- παρακολουθεί και αξιολογεί την άσκηση Κοινωνικής Πολιτικής σε τοπικό επίπεδο (π.χ. μέσω της εκπόνησης και περιοδικής αναπροσαρμογής ενός «Τοπικού Συμφώνου Κοινωνικής Πολιτικής»).

- παρακολουθεί και αξιολογεί τη δικτύωση τοπικών φορέων Κοινωνικής φροντίδας, όπως: οι κοινωνικές υπηρεσίες του Δήμου, οι κοινωνικές υπηρεσίες των Νομικών Προσώπων του Δήμου, οι Μ.Κ.Ο., οι υπηρεσίες και δομές Κοινωνικής προστασίας της Περιφέρειας και του Κράτους, τα αντιπροσωπευτικά σώματα των ομάδων-χρηστών.

- προτείνει δράσεις και προγράμματα κοινωνικής πολιτικής συμπληρωματικά με τις δράσεις και τα προγράμματα κοινωνικής πολιτικής που υλοποιούνται από τα Νομικά πρόσωπα του Δήμου.

- προτείνει στο Δημοτικό Συμβούλιο την οικονομική ενίσχυση πολιτών που βρίσκονται σε έκτακτη ανάγκη και την δημιουργία προγραμμάτων στήριξης οικονομικά αδυνάτων οικογενειών του Δήμου μας.

- στηρίζει μονάδες συμβουλευτικής, ψυχολογικής και κοινωνικής υποστήριξης.

- επικοινωνεί με φορείς, οργανισμούς, πολίτες, υπηρεσίες κ.α., οργανώνει, συντονίζει και παρακολουθεί δράσεις για θέματα πρόληψης νεανικής παραβατικότητας και πρόληψης εξαρτήσεων σε ευάλωτες κοινωνικά ομάδες. Διοργανώνει σε συνεργασία με τις Κοινότητες σχετικές ενημερωτικές εκδηλώσεις.

- μεριμνά για την εφαρμογή προγράμματος ψυχολογικής υποστήριξης παιδιών και ενηλίκων.

- υλοποιεί προγράμματα πρόληψης και αντιμετώπισης ψυχοκοινωνικών και οικονομικών προβλημάτων (προσφύγων, μεταναστών παλιννοστούντων, φυλακισμένων, υπερηλίκων)

- μεριμνά για την εφαρμογή κοινωνικών προγραμμάτων ή τη συμμετοχή σε δράσεις που αποσκοπούν στην υποστήριξη και κοινωνική φροντίδα της τρίτης ηλικίας (ψυχαγωγίας και αναψυχής ηλικιωμένων)

- σχεδιάζει, εισηγείται και μεριμνά για την εφαρμογή προγραμμάτων και μέτρων που στοχεύουν στην ισότητα των φύλων σε όλους τους τομείς.

- σχεδιάζει, εισηγείται και μεριμνά για τις ανάγκες αστέγων, απόρων, ευπαθών ομάδων, Α.Μ.Ε.Α.Ι.

- σχεδιάζει, εισηγείται και μεριμνά για παροχή κοινωνικών υπηρεσιών και υπηρεσίες πρωτοβάθμιας ιατρικής περίθαλψης κατ’ οίκον σε άτομα Τρίτης ηλικίας και ΑμΕΑ με πρόσκαιρα ή μόνιμα προβλήματα ψυχικής ή σωματικής υγείας (Πρόγραμμα Βοήθεια στο Σπίτι)

- σχεδιάζει, εισηγείται και μεριμνά προγραμμάτων Κοινωνικής Πρόνοιας που στοχεύουν στην στήριξη αστέγων και οικονομικά αδυνάτων πολιτών (ΚΗΦΗ).

- προτείνει δράσεις στήριξης μονογονεϊκών οικογενειών καθώς και εγκαταλελειμμένων παιδιών.

- μεριμνά για τη δημιουργία ολοκληρωμένου Δικτύου Τοπικών Δομών για την αρωγή των θυμάτων έμφυλης βίας και την πρόληψη και καταπολέμησή της.

- μεριμνά για την τήρηση των υποχρεώσεων που προκύπτουν από την εφαρμογή της Χάρτας των γυναικείων θεμάτων.

- μεριμνά για την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών για την αρωγή των θυμάτων βίας καθώς και εξειδικευμένη πληροφόρηση για τους τρόπους αντιμετώπισης- καταπολέμησης της έμφυλης βίας.

- Υλοποιεί δράσεις ενημέρωσης για το ισχύον θεσμικό πλαίσιο και τις μορφές της έμφυλης βίας (ενδοοικογενειακή – σεξουαλική παρενόχληση, παράνομη διακίνηση και εμπορία γυναικών) πρόληψης και ευαισθητοποίησης των τοπικών κοινωνιών για την εξάλειψη της έμφυλης βίας.

- αναπτύσσει δράσεις για την άρση των κοινωνικών στερεότυπων με βάση το φύλο, και την εξάλειψη στερεότυπων αντιλήψεων για τον ρόλο των φύλων στην οικογένεια και την εργασία μέσω ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης της τοπικής κοινής γνώμης.

- αναπτύσσει ειδικά προγράμματα μέσω συνεργασίας με συναρμόδιους φορείς Μ.Κ.Ο και γυναικείες οργανώσεις για την ανάπτυξη δράσεων σε κοινωνικά ευπαθείς ομάδες πληθυσμού (ΑΜΕΑ, άστεγοι κ.α.) και ιδιαίτερα γυναικών που υφίστανται πολλαπλές διακρίσεις (μετανάστριες, πρόσφυγες και αιτούσες άσυλο, γυναίκες με αναπηρία, φυλακισμένες και αποφυλακισμένες) και γυναίκες σε μονογονεϊκή οικογένεια.

- προωθεί δράσεις και προγράμματα για την εναρμόνιση των επαγγελματικών και οικογενειακών υποχρεώσεων των γυναικών και την ισότιμη κατανομή μεταξύ των φύλων των αμειβομένων και μη αμειβομένων εργασιών στην οικογένεια.

- αναπτύσσει δράσεις για την αύξηση της συμμετοχής των γυναικών στην απασχόληση μέσω δικτύωσης και συνεργασίας με φορείς σχετιζόμενους με την αγορά εργασίας και την παροχή επαγγελματικής κατάρτισης σε συνεργασία με επαγγελματικούς και συνδικαλιστικούς φορείς και γυναικείες οργανώσεις με στόχο τη συγκέντρωση πληροφοριών, την ανταλλαγή απόψεων, την από κοινού εκπόνηση και προώθηση δράσεων.

- αναπτύσσει δράσεις για την κοινωνική και πολιτική συμμετοχή των γυναικών και την προώθηση τους στα κέντρα λήψης αποφάσεων μέσω συνεργασίας με τους αρμόδιους αιρετούς και αιρετές

- εισηγείται τη χορήγηση αδειών διενέργειας λαχειοφόρων αγορών, εράνων και φιλανθρωπικών αγορών.

- εισηγείται τη δωρεάν παραχώρηση της χρήσης οικημάτων ένεκα απορίας ή για άλλους σοβαρούς λόγους.

- εκδίδει πιστοποιητικά οικονομικής αδυναμίας και δωρεάν ταφής.

- μεριμνά για την έκδοση βιβλιαρίων οικονομικά αδυνάτων και ανασφάλιστων δημοτών.

- συγκροτεί επιτροπές για την εκτίμηση ζημιών από θεομηνίες (πλημμύρες, πυρκαγιές) και παρέχει αποζημίωση όπου αυτό απαιτείται κατά την εκτίμηση της Επιτροπής, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία.

- μελετά και ερευνά όλα τα ζητήματα που αφορούν σε ΑΜΕΑ. Λειτουργεί συμβουλευτικά και υποστηρικτικά στα ΑΜΕΑ και τους συγγενείς αυτών για θέματα που αφορούν στα προβλήματα τους. Συνεργάζεται με τους αντίστοιχους φορείς ΑΜΕΑ.

- εισηγείται τη λήψη μέτρων για την εξασφάλιση της προσβασιμότητας και των λοιπών διευκολύνσεων για τα άτομα με αναπηρίες.

- παρέχει βοήθεια προς τους ομογενείς και τους αλλοδαπούς οικονομικούς μετανάστες για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν στην περιοχή υποδοχής.

- συμβάλλει στη διαμόρφωση πολιτικής κατά του ρατσισμού και της ξενοφοβίας. Γνωριμία του ελληνικού πληθυσμού με τους άλλους πολιτισμούς και διαπολιτισμική επικοινωνία τους.

- επικοινωνία με τις ομάδες στόχους και τους φορείς πολιτισμού της χώρας προέλευσής τους.

- έρευνες πεδίου, μελέτες, σχεδιασμός – οργάνωση – παρακολούθηση εκδηλώσεων- συνεδριών – σεμιναρίων.

- παραγωγή ειδικευμένου υλικού προς χρήση και εξυπηρέτηση της ομάδας στόχου.

- εισηγείται για την στέγαση των νέων παιδικών σταθμών και τη μεταστέγαση των ήδη λειτουργούν των, όταν κριθεί αναγκαίο και συνεργάζεται με τις αρμόδιες τεχνικές υπηρεσίες για τη διαμόρφωση των νέων ακινήτων ώστε να καταστούν κατάλληλα, είτε αυτά είναι ιδιόκτητα είτε είναι μισθωμένα.

- αναλαμβάνει τον εξοπλισμό των νέων σταθμών με τα απαραίτητα έπιπλα, σκεύη, ηλεκτρικές συσκευές.

- ασκεί κάθε άλλη εργασία που δεν περιλαμβάνεται στον παρόντα Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας και έχει σχέση με τη λειτουργία της.

- σχεδιάζει, προγραμματίζει και εισηγείται για την εφαρμογή μέτρων για την προστασία και προαγωγή της Δημόσιας Υγείας καθώς και για την τήρηση των κανόνων υγιεινής στα δημόσια και ιδιωτικά σχολεία της περιοχής.

- σχεδιάζει προγράμματα σχετικά με την πληροφόρηση των δημοτών για θέματα δημόσιας υγείας.

- ερευνά, ενημερώνεται από τους αρμόδιου φορείς (Υπουργείο Υγείας –ΕΚΑΒ) και εισηγείται για την βελτίωση των μεταφορών ασθενών.

Ως προς τις κανονιστικές αποφάσεις, η εν λόγω αρμοδιότητα ασκείται µε την επιφύλαξη των κατά το νόμο αρμοδιοτήτων άλλων οργάνων του Δήμου και ιδίως της Δημοτικής Επιτροπής.

2. Πέραν των ανωτέρω θεμάτων για τα οποία είναι αρμόδια η Επιτροπή, αυτή εξετάζει και αποφασίζει επί θεμάτων που παραπέμπονται σε αυτή, μετά την εγγραφή τους στην ημερήσια διάταξη συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου, μετά από απόφαση του η οποία λαμβάνεται µε πρόταση του Δημάρχου, κατά τις διατάξεις της παρ. 4 του άρθ. 70 του Ν.3852/10. Με την απόφαση αυτή καθορίζεται και η προθεσμία εντός της οποίας η Επιτροπή υποχρεούται να υποβάλει σχετική µμελέτη ή εισήγηση.

3. H Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου, δύναται να παραπέμπει στην Επιτροπή οποιοδήποτε άλλο θέμα και πριν την εγγραφή του στην ημερήσια διάταξη συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου.

4. Πλην των ανωτέρω, η Επιτροπή δύναται να συνεργάζεται µε τους εκπροσώπους των τοπικών Κοινοτήτων και τον αρμόδιο Αντιδήμαρχο για την διεξαγωγή συνελεύσεων µε σκοπό τη συζήτηση γύρω από τις δράσεις που πρέπει να αναλάβει ο Δήμος ως προς την Κοινωνική μέριμνα κατά τις διατάξεις του Άρθρου 85 του Ν. 3852/10

5. Συμμετέχει µε εκπρόσωπο ή εκπροσώπους της, στις συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου κάθε φορά που συζητείται θέμα σχετικό µε το αντικείμενο της. Ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου υποχρεούται να στέλνει την πρόσκληση και την ημερήσια διάταξη στα µέλη της Επιτροπής, σύμφωνα µε την διαδικασία που προβλέπεται για τα µέλη του Δημοτικού Συμβουλίου στον Κανονισμό Λειτουργίας αυτού, όποτε συζητείται θέμα σχετικό.

Άρθρο 4.

Σύγκληση της Επιτροπής Κοινωνικής Μέριμνας και Προστασίας.

1. Η Επιτροπή συνεδριάζει δημόσια, μετά από πρόσκληση του Προέδρου της: α) μια φορά τουλάχιστον το μήνα β) όποτε το ζητήσει το ένα τρίτο (1/3) τουλάχιστον του συνολικού αριθμού των µελών της µε γραπτή αίτηση, όπου αναφέρονται τα προς συζήτηση θέματα και τα µέλη της Επιτροπής, που υπέβαλλαν την αίτηση και εισηγούνται τα θέματα, γ) όποτε υπάρχουν κατεπείγουσες περιπτώσεις, οι οποίες δικαιολογούν την άμεση σύγκληση της Επιτροπής ή παραπέμπεται σε αυτή θέμα του Δημοτικού Συμβουλίου προς διατύπωση γνώμης.

2. Η πρόσκληση κοινοποιείται στα µέλη της Επιτροπής (τακτικά και αναπληρωματικά) µε ηλεκτρονικό ή έντυπο, ή κάθε άλλο πρόσφορο μέσο τρεις (3) εργάσιμες ημέρες πριν τη συνεδρίαση. Περιλαμβάνει την ημερήσια διάταξη, τον τόπο, την ημερομηνία και την ώρα της συνεδρίασης και συνοδεύεται από εισηγήσεις επί των υπό συζήτηση θεμάτων, σύμφωνα µε το άρθρο 7 του παρόντος κανονισμού. Η πρόσκληση δημοσιεύεται επίσης στην ιστοσελίδα του Δήμου.

3. Στις κατεπείγουσες περιπτώσεις η πρόσκληση μπορεί να γνωστοποιηθεί ή να επιδοθεί την ημέρα της συνεδρίασης και αναφέρει τον λόγο της συνεδρίασης. Πριν από τη συζήτηση, η Επιτροπή αποφαίνεται για το κατεπείγον των θεμάτων.

4. Σε περίπτωση απουσίας ή κωλύματος τακτικού µέλους για την συμμετοχή του σε προγραμματισμένη συνεδρίαση, οφείλει να ενημερώσει έγκαιρα τον Πρόεδρο της Επιτροπής, προκειμένου να προσκληθεί και να συμμετάσχει το αναπληρωματικό µέλος.

5. Στις συνεδριάσεις της Επιτροπής καλούνται, χωρίς δικαίωμα ψήφου και ο Δήμαρχος, ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου, ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος και οι κατά περίπτωση αρμόδιοι υπάλληλοι του Δήμου καθώς και – εφόσον κρίνεται αναγκαίο από τον Πρόεδρο της Επιτροπής, οι κατά περίπτωση εκπρόσωποι αρμόδιων τοπικών φορέων, που θα μπορούσαν λόγω εμπειρίας ή ειδικότητας στην επίλυση συγκεκριμένου θέματος της ημερήσιας διάταξης.

Άρθρο 5.

Τόπος συνεδρίασης - Απαρτία - δικαιώματα και υποχρεώσεις µελών – Ακροατήριο.

1. Οι συνεδριάσεις της Επιτροπής είναι δημόσιες και πραγματοποιούνται: α) στο Δημαρχείο Πάρου στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου δια ζώσης, ή β) με τηλεδιάσκεψη, με κάθε πρόσφορο μέσο ηλεκτρονικών επικοινωνιών, ή γ) με μικτό τρόπο, δια ζώσης και με τηλεδιάσκεψη.

2. Η Επιτροπή μπορεί µε την πλειοψηφία του συνόλου των µελών της ή µε απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, να συνεδριάζει μόνιμα ή κατά περίπτωση σε άλλο κατάλληλο οίκημα της έδρας του Δήμου.

3. Η Επιτροπή συνεδριάζει νόμιμα εφόσον έχει απαρτία. Προϋπόθεση της απαρτίας είναι να έχουν κληθεί νόμιμα, έγκαιρα και κανονικά όλα τα µέλη του οργάνου για να συμμετάσχουν στη συνεδρίαση. Η έλλειψη ή η µη έγκαιρη κλήση θεραπεύονται μόνον µε την προσέλευση και τη συµµετοχή στη συνεδρίαση του µη κληθέντος.

4. Η Επιτροπή έχει απαρτία όταν τα παρόντα είναι περισσότερα από τα απόντα µέλη της. Αν κάποιο µέλος της Επιτροπής προσέλθει και αποχωρήσει κατά την διάρκεια της συνεδρίασης θεωρείται παρών, για την απαρτία, έως το τέλος της συνεδρίασης.

5. Σε περίπτωση έλλειψης απαρτίας, η συνεδρίαση επαναλαμβάνεται την αμέσως επόμενη εργάσιμή ημέρα, οπότε θεωρείται σε κάθε περίπτωση ότι υφίσταται απαρτία.

6. Ο Πρόεδρος της Επιτροπής κηρύσσει την έναρξη και την λήξη των εργασιών της, τις οποίες και διευθύνει, φροντίζοντας να λαμβάνει όλα τα απαραίτητα μέτρα για την ομαλή διεξαγωγή

της. Έχει επίσης την ευθύνη τήρησης των πρακτικών των συνεδριάσεων. Η αδικαιολόγητη παράλειψη του Προέδρου να συγκαλέσει για δύο (2) συνεχόμενες φορές την Επιτροπή αποτελεί σοβαρή παράλειψη καθήκοντος.

7. Τα µέλη της Επιτροπής οφείλουν να συµβάλουν στην επιτυχία του σκοπού της Επιτροπής και να µετέχουν τόσο στις συνεδριάσεις της επιτροπής, όσο και στις διαδικασίες που προηγούνται αυτής. Στις συνεδριάσεις οφείλουν να προσέρχονται κατά την προκαθορισµένη ώρα, εάν δε προσέλθουν καθυστερηµένα, ειδοποιούν τον πρόεδρο, αναγγέλλεται η προσέλευσή τους και καταχωρείται στα πρακτικά. Σε περίπτωση αδικαιολόγητης απουσίας τακτικού µέλους από τρεις (3) συνεδριάσεις της Επιτροπής ενηµερώνεται το Δηµοτικό Συµβούλιο, το οποίο προβαίνει στην αντικατάστασή του.

8. Τα µέλη της Επιτροπής οφείλουν να συµπεριφέρονται µε σεβασµό και ευπρέπεια στην διάρκεια των συνεδριάσεων και δεν επιτρέπεται να εκτρέπονται σε ύβρεις ή καταφρονητικές εκδηλώσεις. Σε τέτοιες περιπτώσεις, ο πρόεδρος καλεί τον εκτρεπόµενο να ανακαλέσει και, σε περίπτωση άρνησής του, του αφαιρεί τον λόγο. Σε περίπτωση διασάλευσης της τάξης κατά τη συνεδρίαση ο πρόεδρος µπορεί να προχωρήσει ακόµη και σε αποβολή µελών της επιτροπής από την συνεδρίαση.

9. Τα µέλη έχουν το δικαίωμα της κατά συνείδηση γνώμης και ψήφου. ∆ικαιούνται επίσης πρόσβασης στα πρακτικά και τα υλικά των προηγούμενων συνεδριάσεων.

10. Ως προς τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματα των µελών της Επιτροπής ισχύουν αντίστοιχα οι κανόνες του Κανονισμού Λειτουργίας του ∆ημοτικού Συμβουλίου.

11. Κατά την διάρκεια των συνεδριάσεων της Επιτροπής, οι παρευρισκόμενοι στο ακροατήριο δεν επιτρέπεται να συνομιλούν, να επιδοκιμάζουν ή αποδοκιμάζουν τα λεγόµενα και γενικά να δυσχεραίνουν ή να παρακωλύουν τις εργασίες της. Σε τέτοιες περιπτώσεις, ο πρόεδρος µπορεί κατόπιν συστάσεως να αποβάλλει οποιονδήποτε διαταράσσει ή παρακωλύει την συνεδρίαση ή ακόµη και να διατάξει την εκκένωση της αίθουσας από το ακροατήριο ή την διακοπή της συνεδρίασης.

Άρθρο 6.

Διαδικασία λειτουργίας –Λήψη αποφάσεων.

1. Η Επιτροπή επεξεργάζεται εισηγήσεις, γνωμοδοτήσεις και τα λοιπά θέματα της αρμοδιότητας της, σύμφωνα µε το άρθρο 3 του παρόντος οι οποίες είτε αποτελούν πρωτοβουλία της ίδιας της επιτροπής στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της και του σκοπού για τον οποίο έχει συσταθεί είτε διαβιβάζονται απ’ ευθείας από το Δημοτικό Συμβούλιο και την Δημοτική Αρχή, ως σχέδια προς εξέταση και διερεύνηση.

2. Η Επιτροπή διατυπώνει τη γνώμη της µετά από σχετική εισήγηση µέλους της ή µέλους του Δημοτικού Συμβουλίου ή του αρμοδίου Αντιδημάρχου και συζήτηση μεταξύ των µελών της, τα οποία τάσσονται υπέρ μιας ή άλλης διαμορφωθείσας εισήγησης συνολικά και τοποθετούνται υπέρ ή κατά των προταθέντων τροποποιήσεων ή προσθηκών.

3. Η διαμόρφωση της τελικής θέσης - γνωμοδότησης της Επιτροπής γίνεται µε φανερή ψηφοφορία για κάθε θέμα ξεχωριστά, κατά την οποία καλούνται τα µέλη της ονομαστικά και τάσσονται υπέρ ή κατά. Γνωμοδοτήσεις ή άλλες αποφάσεις της Επιτροπής, που λαμβάνονται µε μυστική ψηφοφορία όπου δεν το επιτάσσει ο νόμος, είναι άκυρες.

4. Τα µέλη της επιτροπής έχουν το δικαίωμα να θέσουν ζήτημα διαδικασίας, εάν πιστεύουν ότι υπάρχει ζήτημα πληρότητας ή ακρίβειας των στοιχείων που παρουσιάζονται στην επιτροπή ή εάν, κατά την γνώμη τους, παραβιάζεται ο κανονισμός λειτουργίας από τον Πρόεδρο ή άλλο µέλος της Επιτροπής. Επ’ αυτού καλείται να αποφανθεί η ίδια η Επιτροπή, αμελλητί και χωρίς εκτεταμένες αγορεύσεις.

5. Για την αποτελεσματική λήψη αποφάσεων σε μια Γνωμοδοτική Επιτροπή με πολλά μέλη, προτείνεται η ακόλουθη διαδικασία:

Δημιουργίας υποομάδων μελών με βάση τα επίπεδα ειδίκευσης, τους τομείς ή τα συγκεκριμένα θέματα που θα εξετάζονται. Κάθε υποομάδα θα αποτελείται από 9 μέλη. Θα συζητά και θα λαμβάνει αποφάσεις σχετικά με το αντικείμενο της. Στην συνέχεια, η Πρόεδρος της Επιτροπής θα παρουσιάζει τις αποφάσεις στην Συνολική Επιτροπή, θα ακολουθεί συζήτηση κατά την οποία τα μέλη μπορούν να εκφράσουν απόψεις και να συζητήσουν τις αποφάσεις που λήφθηκαν από τις υποομάδες με σκοπό τη δημιουργία ομοφωνίας ή την επίτευξη ευρείας υποστήριξης.

6. Η απόφαση – γνωμοδότηση θα προωθείται στο Τμήμα Κοινωνικής Μέριμνας και Προστασίας όπου κάνει την εισήγησή του, η οποία πηγαίνει για έγκριση στο Δημοτικό Συμβούλιο ή στην Δημοτική Επιτροπή.

7. Για όλες τις υπόλοιπες περιπτώσεις ισχύουν οι διατάξεις του εκάστοτε ισχύοντος Κανονισμού Λειτουργίας του ∆ημοτικού Συμβουλίου.

Άρθρο 7.

Πρακτικά συνεδριάσεων – ∆ηµοσιότητα αποφάσεων –Διοικητική υποστήριξη Επιτροπής.

1. Στη συνεδρίαση της Επιτροπής, όπως και στην περίπτωση ματαίωσής της, τηρούνται πρακτικά. Στα πρακτικά καταχωρούνται οι συζητήσει, οι γνώμες που διατυπώνονται, οι ψηφοφορίες, οι αποφάσεις και οι μειοψηφούσες θέσεις για κάθε θέμα.

2. Τα πρακτικά τηρούνται συνοπτικά µε τη βοήθεια του δημοτικού υπαλλήλου που ορίζεται για τον σκοπό αυτό ως “πρακτικογράφος”. Στο τέλος της συνεδρίασης, τα συνοπτικά πρακτικά διαβάζονται και, κατόπιν τυχόν διορθώσεων, υπογράφονται από όλα τα µέλη που μετέχουν στη συνεδρίαση. Η άρνηση υπογραφής από µέλος της επιτροπής και η αιτία αυτής αναφέρονται στα πρακτικά, αφού προηγουμένως το αρνηθέν να υπογράψει µέλος καταθέσει εγγράφως τους λόγους της άρνησής του. Η µη υπογραφή των πρακτικών δεν επηρεάζει το κύρος της απόφασης. Τα πρακτικά των συνεδριάσεων καταχωρούνται το συντομότερο δυνατόν. Είναι επίσης δυνατόν οι συνεδριάσεις της επιτροπής να καταγράφονται µε την

βοήθεια συσκευής μαγνητοφώνησης ή βιντεοσκόπησης. Τα πρακτικά αναρτώνται, µε τη φροντίδα του Προέδρου της, στην ιστοσελίδα του Δήμου.

3. Για την διοικητική υποστήριξη της Επιτροπής ορίζεται ένας δημοτικός υπάλληλος ως πρακτικογράφος των συνεδριάσεων της. Ο Δήμαρχος και το Δημοτικό Συμβούλιο μεριμνούν για την παροχή διοικητικής εξυπηρέτησης για τις ανάγκες του έργου της Επιτροπής καθώς και για τεχνολογικό εξοπλισμό και την διάθεση χώρου κατάλληλου για τις συνεδριάσεις της.

Άρθρο 8.

Ισχύς – Τροποποίηση κανονισμού.

1. Η ισχύς του παρόντος κανονισμού αρχίζει από την ψήφισή του από το Δημοτικό Συμβούλιο. Στα θέματα, που δεν ρυθμίζονται από αυτόν εφαρμόζονται οι διατάξεις του Ν. 3852/2010, όπως ισχύει, οι αντίστοιχοι κανόνες του κανονισμού λειτουργίας του Δημοτικού Συμβουλίου, οι διατάξεις του Ν.2690/99 (ΦΕΚ Α’ 45/9.3.1999 «Κύρωση του Κώδικα διοικητικής διαδικασίας και άλλες διατάξεις») καθώς και κάθε άλλη σχετική διάταξη.

2. Η τροποποίηση του παρόντος κανονισμού γίνεται µε απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, που λαμβάνεται µε την απόλυτη πλειοψηφία του συνόλου των µελών του.

Αριθμός Φύλλου: 
6371