Προτεινόμενος Κανονισμός Παραχώρησης Σχολικών Χώρων - Αιθουσών Πολλαπλών χρήσεων - Τελετών - Γηπέδων κι Αθλητικών χώρων σχολείων
- Δευτέρα, 20 Μαΐου, 2024 - 18:17
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΝΟΜΟΣ ΚΥΚΛΑΔΩΝ
ΔΗΜΟΣ ΠΑΡΟΥ
Περίληψη απόφασης 83/2024 του Δημοτικού Συμβουλίου Πάρου (ΑΔΑ:ΨΜΥΖΩΞΓ-8ΛΧ) με θέμα: «Προτεινόμενος Κανονισμός Παραχώρησης Σχολικών χώρων - Αιθουσών Πολλαπλών χρήσεων – Τελετών - Γηπέδων κι Αθλητικών χώρων σχολείων» με την οποία εγκρίνει ομόφωνα τον Κανονισμό Παραχώρησης Σχολικών χώρων - Αιθουσών Πολλαπλών χρήσεων – Τελετών - Γηπέδων κι Αθλητικών χώρων σχολείων όπως παρακάτω:
ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΧΩΡΩΝ ΑΙΘΟΥΣΩΝ ΠΟΛΛΑΠΛΗΣ ΧΡΗΣΗΣ - ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ ΚΑΙ ΓΗΠΕΔΩΝ
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ
Άρθρο 1 : Νομικό Πλαίσιο.
Άρθρο 2 : Αντικείμενο του παρόντος Κανονισμού.
Άρθρο 3 : Πεδίο εφαρμογής του παρόντος Κανονισμού (σχολικοί χώροι).
Άρθρο 4 : Ορισμός φορέων.
Άρθρο 5 : Ορισμός χρόνου υποβολής αιτημάτων.
Άρθρο 6 : Ορισμός χρόνου χρήσης των παραχωρούμενων χώρων.
Άρθρο 7 : Χρήση σχολικών χώρων για το μάθημα Φυσικής Αγωγής.
Άρθρο 8 : Καθορισμός ανταποδοτικού τέλους για την κάλυψη των πάγιων λειτουργικών δαπανών (ΔΕΗ, ΔΕΥΑΠ κ.λ.π.), καθώς και για την αποκατάσταση της επερχόμενης φθοράς των χώρων.
Άρθρο 9 : Υποχρεώσεις φορέων που αιτούνται την παραχώρηση των σχολικών χώρων.
Άρθρο 10 : Διασφάλιση όρων από τα αθλητικά σωματεία και τις αθλητικές ομάδες.
Άρθρο 11 : Άδεια χρήσης του σχολικού χώρου.
Άρθρο 12 : Δικαίωμα τροποποίησης του παρόντος Κανονισμού.
Άρθρο 13 : Παράβαση όρων παρόντος Κανονισμού.
Άρθρο 14 : Δικαιώματα Δήμου Πάρου.
Άρθρο 15 : Παραχώρηση των σχολικών χώρων των μη λειτουργούντων σχολικών μονάδων.
Άρθρο 16 : Ακυρότητα όρου του παρόντος Κανονισμού.
ΕΙΔΙΚΟ ΜΕΡΟΣ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ι : Παραχώρηση σχολικού χώρου σε εξωσχολικό φορέα
Άρθρο 17 : Διαδικασία παραχώρησης χρήσης σχολικού χώρου σε εξωσχολικό φορέα.
Άρθρο 18 : Προσκόμιση αποδεικτικών νόμιμης λειτουργίας αιτούντων φορέων.
Άρθρο 19 : Κατανομή ωρών μεταξύ των αθλητικών συλλόγων - ομάδων ιδιωτών.
Άρθρο 20 : Προϋποθέσεις παραχώρησης σχολικού χώρου σε εξωσχολικούς φορείς.
Άρθρο 21 : Παραχώρηση σχολικών χώρων σε εξωσχολικούς φορείς του Δημοσίου ή του ιδιωτικού τομέα για τη διεξαγωγή εξετάσεων ή την πραγματοποίηση σεμιναρίων.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΙΙ : Παραχώρηση σχολικού χώρου σε εσωσχολικούς φορείς
Άρθρο 22 : Παραχώρηση σχολικού χώρου προς τους εσωσχολικούς φορείς.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΙΙΙ : Παραχώρηση σχολικού χώρου σε Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων και Ο.Τ.Α. για την εφαρμογή προγραμμάτων δημιουργικής απασχόλησης.
Άρθρο 23 : Παραχώρηση σχολικών χώρων σε Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων και Ο.Τ.Α. για την εφαρμογή προγραμμάτων δημιουργικής απασχόλησης και σε Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων για εθελοντικές δράσεις.
Άρθρα 24 και 25 : Προϋποθέσεις παραχώρησης σχολικού χώρου για την εφαρμογή προγράμματος δημιουργικής απασχόλησης.
Άρθρο 26 : Ισχύς του κανονισμού.
ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ
Άρθρο 1 : Νομικό Πλαίσιο:
Για τη σύνταξη του παρόντος κανονισμού ελήφθησαν υπ’ όψιν:
τα άρθρα 75 παρ. 1, 185 παρ. 2 και 243 του ν. 3463/2006 «Κώδικας Δήμων και Κοινοτήτων» (ΦΕΚ 114/τ. Α΄/08.06.2006),
τα άρθρα 65 παρ. 1, 94 παρ. 4 περ. 17, 103 παρ. 2 και 285 του ν. 3852/2010 «Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης - Πρόγραμμα Καλλικράτης» (ΦΕΚ87/τ. Α΄/07.10.2010),
το άρθρο 5 του ν. 1894/2010 περί της «Ακαδημίας Αθηνών και άλλες εκπαιδευτικές διατάξεις» (ΦΕΚ110/τ. Α΄/27.08.1990),
τα άρθρα 41 και 50 του ν. 1566/1985 περί της «Δομής και λειτουργίας της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κλπ. διατάξεις» (ΦΕΚ 167/τ. Α΄/30.09.1985),
η υπ’ αριθ. ΣΤ/13/1993 κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων (ΦΕΚ 40/τ. Β΄/26.01.1994),
η υπ’ αριθ. Δ4/36/14.02.1992 εγκύκλιος του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων «περί Παραχώρησης Σχολικών Χώρων»,
η υπ’ αριθ. 8440/2011 απόφαση του Υπουργού Αποκεντρωμένης Διοίκησης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης περί «Καθορισμού λειτουργίας των Σχολικών Επιτροπών και ρύθμιση των οικονομικών θεμάτων αυτών» (ΦΕΚ 318/τ. Β΄/25.02.2011),
η υπ’ αριθ. 1940/2018 Υπουργική Απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών «Τροποποίηση της υπ’ αριθ. 8440/2011 απόφασης» (ΦΕΚ 310/τ. Β΄/02.02.2018),
ο ν. 2725/1999 «Ερασιτεχνικός και Επαγγελματικός Αθλητισμός και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ 121/τ. Α΄/17.06.1999),
ο ν. 4479/2017 «Τροποποιήσεις του ν. 2725/1999 και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ 94/τ. Α΄/29.06.2017),
ο ν.4547/2018 «Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ 102/Α’/12-06-2018),
οι υπ’ αριθ. Δ4/1171/19.12.1984, Γ1/153/567/04.05.1988, Δ4/804/16.12.97, Δ4/210/20.02.1998, Δ4/170/5.5.98, Γ4/1392/21-12-1998 και Φ3/929/Γ1/720/14.09.2000 εγκύκλιοι του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων,
το άρθρο 98 του Ν. 4823/2021 «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ 136/τ.Α΄/03-08-2021), με το οποίο αντικαταστάθηκε το άρθρο 41 του Ν. 1566/1985 (ΦΕΚ 167/τ.Α΄/30-09-1985),
Οι διατάξεις της παρ. 4 του άρθρου 2 του ν. 3861/2010 (ΦΕΚ τ. Ά 112/8/13.07.2010) περί «Ενίσχυση της διαφάνειας με την υποχρεωτική ανάρτηση νόμων και πράξεων των κυβερνητικών, διοικητικών και αυτοδιοικητικών οργάνων στο διαδίκτυο “Πρόγραμμα Διαύγεια” και άλλες διατάξεις»,
Οι διατάξεις του Π.Δ. 79/2017 (ΦΕΚ 109/τ. Α΄/01.08.2017) «Οργάνωση και λειτουργία νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων»,
Ο ισχύων Ο.Ε.Υ. του Δήμου Πάρου (ΦΕΚ6713/Β/31-12-2021) με τις εκάστοτε τροποποιήσεις του.
Άρθρο 2
Αντικείμενο του παρόντος Κανονισμού.
Μέσω του παρόντος Κανονισμού εκφράζεται η βούληση τα σχολεία να είναι ανοιχτά και να αλληλοεπιδρούν με την ευρύτερη τοπική κοινωνία, όπως αυτή εκφράζεται και εκπροσωπείται από πολιτιστικούς, αθλητικούς, κοινωνικούς και επιστημονικούς φορείς. Να μετατρέπονται από κλειστές δομές σε τοπικά πολυδύναμα κέντρα γνώσης, εξυπηρετώντας και καλύπτοντας διαχρονικές ανάγκες και ανάγκες της Παριανής κοινωνίας για ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ - ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ & ΑΘΛΗΤΙΣΜΟ. Η χρήση των σχολικών χώρων για τη φιλοξενία εκδηλώσεων και δράσεων πέραν της συνήθους εκπαιδευτικής διαδικασίας δεν πρέπει να περιορίζει τη λειτουργικότητά τους κατά την παροχή του εκπαιδευτικού έργου και για αυτό λαμβάνει χώρα υπό όρους που σκοπό έχουν τη διαφύλαξη της εύρυθμης λειτουργίας του σχολείου.
Η παραχώρηση θα εγκρίνεται κατόπιν εξατομικευμένης εξέτασης εκάστου αιτήματος από την αρμόδια Επιτροπή Παραχώρησης που συστήνεται για τον σκοπό αυτό, ώστε να διασφαλίζεται η συνάφεια της επιδιωκόμενης χρήσης με το σχολικό πνεύμα και η ακεραιότητα των σχολικών χώρων ώστε να μην προσβάλλεται ο χώρος με την επιδιωκόμενη χρήση.
Για τον σκοπό αυτό συστήνονται οι ακόλουθες Επιτροπές Σχολικών χώρων, Αιθουσών πολλαπλής χρήσεως - εκδηλώσεων και Γηπέδων του Δήμου Πάρου :
1) Επιτροπή Παραχώρησης αίθουσας πολλαπλών χρήσεων Δημοτικού Σχολείου Αρχιλόχου - Μάρπησσας (πενταμελής).
2) Επιτροπή Παραχώρησης λοιπών χώρων των σχολείων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (επταμελής).
3) Επιτροπή Παραχώρησης Σχολικών χώρων, Αιθουσών πολλαπλής χρήσεως -εκδηλώσεων και Γηπέδων των σχολείων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (επταμελής).
Στις ανωτέρω επιτροπές καθήκοντα Προέδρου αναλαμβάνει ο εκάστοτε Πρόεδρος της Σχολικής επιτροπής μέχρι καταργήσεώς τους (Ν.5063/2023). Μετά την κατάργησή τους εισηγείται σχετικά η Δημοτική επιτροπή Παιδείας.
Για τα μέλη των ανωτέρω επιτροπών κατατίθεται εισήγηση από τον/την Πρόεδρο της αρμόδιας Σχολικής Επιτροπής.
Ακόμη οι επιτροπές επιφορτίζονται να λαμβάνουν αποφάσεις για έκτακτες περιπτώσεις ιδίως στο κλειστό (ΑΠΧ) όπου λόγω ιδιομορφίας του Νομού Κυκλάδων γίνονται πολλές αλλαγές σε μέρες και ώρες αγώνων λόγω δρομολογίων και καιρικών συνθηκών και των πολλαπλών υποχρεώσεων των σωματείων και των αγωνισμάτων .
Οι επιτροπές τέλος, επιβλέπουν για τυχόν ζημιές και την καθαριότητα του χώρου και γενικά για τις άμεσες ανάγκες.
Άρθρο 3
Πεδίο εφαρμογής του παρόντος Κανονισμού (σχολικοί χώροι).
Ο παρών κανονισμός εφαρμόζεται :
Α) Στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του Δημοτικού Σχολείου Αρχίλοχου - Μάρπησσας Δήμου Πάρου.
B) Στις αίθουσες εκδηλώσεων - πολλαπλών χρήσεων (ΓΕ.Λ. ΠΑΡΟΥ, ΕΠΑ.Λ. ΠΑΡΟΥ, ΓΕ.Λ. ΝΑΟΥΣΑΣ, ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ. ΠΑΡΟΥ, ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΑΟΥΣΑΣ) και στους λοιπούς χώρους του συνόλου των λειτουργούντων σχολείων της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Πάρου.
Γ) Στα ανοιχτά γήπεδα ή στους αύλειους χώρους όλων των λειτουργούντων σχολείων της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Πάρου καθώς και στο Ανοικτό Θέατρο του ΓΕ.Λ. ΠΑΡΟΥ.
Άρθρο 4
Ορισμός φορέων.
Η παραχώρηση σχολικών χώρων επιτρέπεται :
Α) Σε εξωσχολικούς φορείς του Δημοσίου ή του ιδιωτικού τομέα μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα ήτοι ΟΤΑ, τοπικούς κοινωνικούς φορείς, πολιτιστικούς συλλόγους, αθλητικά σωματεία, ινστιτούτα ξένων γλωσσών, πολιτικές οργανώσεις κ.λ.π. της τοπικής κοινωνίας για την πραγματοποίηση διάφορων εκδηλώσεων ή δράσεων πολιτιστικού - αθλητικού -κοινωνικού & επιστημονικού περιεχομένου αποκλειστικά, διεξαγωγή σεμιναρίων, κλπ.
και
Β) Σε εσωσχολικούς φορείς (Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων, ΕΛΜΕ, ΕΛΓΕ, τοπικούς συλλόγους δασκάλων και νηπιαγωγών, μαθητικές κοινότητες, συνδικαλιστικούς φορείς Εκπαιδευτών κ.λ.π. και στην τοπική αυτοδιοίκηση για την εφαρμογή προγραμμάτων δημιουργικής απασχόλησης με δική τους ευθύνη (οικονομική στήριξη) και σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία (προγράμματα που εναρμονίζονται με βασικούς σκοπούς και αρχές του εκπαιδευτικού μας συστήματος) ή με άλλες δραστηριότητες ή εκδηλώσεις που προσιδιάζουν στο εκπαιδευτικό έργο (εκθέσεις, διαλέξεις, πολιτιστικές παραστάσεις κ.α.)
Άρθρο 5
Ορισμός χρόνου υποβολής αιτημάτων.
Τα αιτήματα παραχώρησης υποβάλλονται στις αρμόδιες ανά βαθμίδα Σχολικές Επιτροπές του Δήμου Πάρου, κατά τους εξής χρόνους :
Α) Τα αιτήματα για παραχωρήσεις που αφορούν στη συνολική χρονική διάρκεια ενός διδακτικού έτους (από 01ης Σεπτεμβρίου έως 30ης Ιουνίου) θα πρέπει να υποβάλλονται από την 15η Ιουλίου έως την 30η Αυγούστου κάθε έτους.
Β) Τα αιτήματα παραχώρησης που ανακύπτουν κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους θα πρέπει να υποβάλλονται τουλάχιστον 15 ημέρες πριν από την ημερομηνία για την οποία ζητείται η παραχώρηση του σχολικού χώρου. Επίσης μπορεί να υποβάλλονται για έκτακτους ή ειδικούς λόγους, πέρα από τον παραπάνω χρονικό περιορισμό και κατ΄ εξαίρεση αιτήματα.
Τα αιτήματα πρέπει να συνοδεύονται με τα απαραίτητα δικαιολογητικά και το προτεινόμενο πρόγραμμα χρήσης των χώρων. Η μη ύπαρξη των απαραίτητων δικαιολογητικών, αποτελεί αιτία απόρριψης του αιτήματος.
Άρθρο 6
Ορισμός χρόνου χρήσης των παραχωρούμενων χώρων.
Η παραχώρηση των σχολικών χώρων στους οποίους αφορά ο παρών κανονισμός, επιτρέπεται μόνο εκτός των ωρών διδασκαλίας και για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Οι σχολικοί χώροι διατίθενται προς παραχώρηση καθημερινά μετά τη λήξη της λειτουργίας του σχολικού ωραρίου, και συγκεκριμένα μέχρι και την λήξη λειτουργίας του ολοήμερου σχολείου όπου λειτουργεί, και μέχρι ώρας 24:00 μ.μ. και τα Σαββατοκύριακα και τις ημέρες των σχολικών διακοπών από 08:00 π.μ. έως 24:00 μ.μ..
Σε εξαιρετικές περιπτώσεις δύναται να χορηγηθεί παράταση του ανωτέρω ωραρίου, κατόπιν ειδικώς αιτιολογημένης αίτησης του αιτούντος την παραχώρηση φορέα.
Τυχόν προγραμματισμός εκπαιδευτικού έργου των σχολικών μονάδων και δραστηριοτήτων του Δήμου Πάρου σε ώρες για τις οποίες έχει δοθεί παραχώρηση, αναστέλλει την παραχώρηση και δίδεται απόλυτη και άμεση προτεραιότητα στις δράσεις αυτές.
Σε κάθε σχολικό γυμναστήριο θα τηρείται, από τον υπεύθυνο του τμήματος κάθε συλλόγου ή ομάδας, βιβλίο παράδοσης - παραλαβής στο οποίο θα καταγράφεται η ημέρα και η διάρκεια της χρήσης, καθώς και τυχόν φθορές ή άλλα προβλήματα που ανέκυψαν κατά τη διάρκεια της χρήσης και το οποίο θα ελέγχεται από τον Διευθυντή του σχολείου προκειμένου να ζητείται η αποκατάσταση τυχόν ζημιών.
Άρθρο 7
Χρήση σχολικών χώρων για το μάθημα Φυσικής Αγωγής.
Εφόσον οι χώροι στους οποίους αναφέρεται ο παρών κανονισμός χρησιμοποιούνται κυρίως για το μάθημα της Φυσικής Αγωγής, μετά το τέλος των δράσεων για τις οποίες παραχωρούνται θα πρέπει να αποκαθίσταται η αθλητική τους χρήση. Δεν επιτρέπεται η μετατροπή τους σε αίθουσες διδασκαλίας και δεν μεταβάλλεται η χρήση τους. Δεν επιτρέπεται η μόνιμη εγκατάσταση αντικειμένων σε αυτούς (π.χ. σκηνή, εξέδρα, καρέκλες ή άλλα αντικείμενα).
Άρθρο 8
Καθορισμός ανταποδοτικού τέλους για την κάλυψη των πάγιων λειτουργικών δαπανών (ΔΕΗ, ΔΕΥΑΠ κ.λ.π.), καθώς και για την αποκατάσταση της επερχόμενης φθοράς των χώρων.
Α) Οι εξωσχολικοί φορείς στους οποίους παραχωρείται η χρήση των ανωτέρω σχολικών χώρων οφείλουν να καταβάλουν στην αντίστοιχη ανά βαθμίδα Σχολική Επιτροπή, ανταποδοτικό τέλος για την κάλυψη των πάγιων λειτουργικών δαπανών (∆ΕΗ, ύδρευση κ.λπ.), καθώς και για την αποκατάσταση οποιασδήποτε ζημιάς και επερχόμενης φθοράς των χώρων, τα οποία προσδιορίζονται από τους όρους και τις προϋποθέσεις των αντίστοιχων κανονιστικών αποφάσεων που εκδίδει ο Δήμος, σύμφωνα με τη νομοθεσία ως εξής :
α) Για την παραχώρηση των σχολικών γυμναστηρίων σε αθλητικά σωματεία, σε ομάδες εργαζομένων και μεμονωμένους ιδιώτες στο ποσό των 3,5 ευρώ ανά προπονητική ώρα.
Η παραχώρηση σε ομάδα ΑΜΕΑ γίνεται δωρεάν ενώ σε αθλητικά σωματεία ή σε ομάδες εργαζομένων του νησιού μπορεί να γίνεται και δωρεάν.
β) Για την παραχώρηση των αιθουσών εκδηλώσεων - πολλαπλών χρήσεων και των λοιπών σχολικών χώρων, για μεμονωμένη χρήση στο ποσό των 150 ευρώ ανά ημέρα/παράσταση.
γ) Σε εξαιρετικές περιπτώσεις και κατόπιν ειδικής αιτιολογίας, επιτρέπεται η δωρεάν παραχώρηση των σχολικών χώρων.
δ) Η παραχώρηση των προαύλιων χώρων των σχολείων μαζί με βοηθητικούς χώρους, για την πραγματοποίηση ημερήσιων εορταστικών εκδηλώσεων των σχολείων ή αναγνωρισμένων συλλόγων του Δήμου Πάρου, γίνεται δωρεάν.
ε) Για την παραχώρηση προαύλειων χώρων καθώς και του Ανοικτού Θεάτρου του ΓΕ.Λ. ΠΑΡΟΥ για την διενέργεια παραστάσεων Καραγκιόζη ή θεατρικών και μουσικών συναυλιών με εισιτήριο, στο ποσό των 200 ευρώ ανά ημέρα, το οποίο θα καταβάλλεται εφάπαξ στην σχολική επιτροπή του Δήμου Πάρου. Το ίδιο καθεστώς παραχώρησης ισχύει για πολιτικούς και κομματικούς φορείς.
στ) Για την παραχώρηση σχολικών χώρων για τη διενέργεια εξετάσεων ξένων γλωσσών στο ποσό των 180,00 ευρώ ανά ημέρα και αίθουσα, το οποίο θα καταβάλλεται εφάπαξ στην αρμόδια Σχολική Επιτροπή του Δήμου Πάρου.
Β) Για τους εσωσχολικούς φορείς που πραγματοποιούν δράσεις χωρίς αντίτιμο, η χρήση των χώρων πραγματοποιείται δωρεάν.
Γ) Ο φορέας στον οποίο παραχωρείται η χρήση επιβαρύνεται, επιπλέον, με την ανάλογη δαπάνη θέρμανσης εφόσον πραγματοποιεί χρήση οποιασδήποτε μορφής θέρμανσης, καθώς και με την καθημερινή καθαριότητα του χώρου σε άμεση συνεργασία με τη Διεύθυνση του σχολείου, ώστε να διασφαλίζεται η τελευταία.
Δ) Σε κάθε περίπτωση που για την παραχώρηση του χώρου ορίζεται ειδικό αντίτιμο από τη νομοθεσία, ισχύει το αντίτιμο αυτό.
Ε) Τα ανωτέρω ποσά θα καταβάλλονται στην αρμόδια Σχολική Επιτροπή του Δήμου Πάρου. Ποσά που δεν υπερβαίνουν τα 200,00 ευρώ θα καταβάλλονται εφάπαξ.
Ποσά άνω των 200,00 ευρώ θα καταβάλλονται σε δύο (2) δόσεις: η πρώτη (1η) την 31η Ιανουαρίου και η δεύτερη (2η) την 31η Μαρτίου κάθε έτους.
Άρθρο 9
Υποχρεώσεις φορέων που αιτούνται την παραχώρηση των σχολικών χώρων.
Οι φορείς που αιτούνται την παραχώρηση των σχολικών χώρων είναι υποχρεωμένοι να τηρούν τη νομοθεσία που διέπει τη δράση τους (εργατική, ασφαλιστική, φορολογική, αθλητική, κλπ.) και φέρουν την πλήρη ευθύνη έναντι των συνεργατών τους, των συμμετεχόντων στις εκδηλώσεις τους (μέλη, αθλητές, προπονητές, κλπ.) και έναντι των αρμόδιων ελεγκτικών αρχών του Δημοσίου (ΙΚΑ, εφορία, επιθεώρηση εργασίας).
Ο Δήμος Πάρου δεν συνδέεται με οποιαδήποτε σχέση με το προσωπικό το οποίο απασχολούν, έναντι του οποίου είναι αποκλειστικά υπόχρεοι.
Άρθρο 10
Διασφάλιση όρων από τα αθλητικά σωματεία και τις αθλητικές ομάδες.
Τα αθλητικά σωματεία και οι αθλητικές ομάδες, στις οποίες παραχωρούνται σχολικοί χώροι για τη διενέργεια προπονήσεων ή αγώνων, θα πρέπει να διασφαλίζουν ότι:
1) απασχολούν νόμιμο και κατάλληλα εκπαιδευμένο προσωπικό,
2) τηρούν όλους τους κανόνες ασφαλείας σύμφωνα με τα σύγχρονα πρότυπα,
3) χρησιμοποιούν, εφόσον απαιτείται, ασφαλή και κατάλληλο εκπαιδευτικό/προπονητικό/ αθλητικό εξοπλισμό.
4) έχουν εκδώσει σχετικά πιστοποιητικά υγείας των αθλητών/τριων που συμμετέχουν και
5) τηρούν, εν γένει, όλους τους σχετικούς κανόνες της αθλητικής νομοθεσίας.
Ο Δήμος Πάρου δε φέρει ευθύνη για τη μη τήρηση από τα αθλητικά σωματεία και τις αθλητικές ομάδες των διατάξεων που διέπουν τη λειτουργία τους.
Άρθρο 11
Άδεια χρήσης του σχολικού χώρου.
Η άδεια χρήσης του σχολικού χώρου που χορηγείται με τις περιγραφόμενες στα κατωτέρω άρθρα διαδικασίες, δεν καλύπτει την έλλειψη οιασδήποτε άλλης άδειας απαιτείται εκ του νόμου την οποία και οφείλει να λαμβάνει ο αιτών τη χρήση φορέας πριν την έναρξη εκτέλεσης δράσης.
Άρθρο 12
Δικαίωμα τροποποίησης του παρόντος Κανονισμού.
Η Δημοτική Επιτροπή Παιδείας (Δ.Ε.Π.) διατηρεί το δικαίωμα τροποποίησης του παρόντος Κανονισμού οποτεδήποτε.
Άρθρο 13
Παράβαση όρων παρόντος Κανονισμού.
Όλοι οι όροι του παρόντος κανονισμού είναι ουσιώδεις. Παράβαση οποιουδήποτε όρου ενδέχεται να έχει ως αποτέλεσμα την απαγόρευση της χρήσης των εγκαταστάσεων στις οποίες αφορά ο παρών κανονισμός.
Άρθρο 14
Δικαιώματα Δήμου Πάρου.
Η τυχόν μη έγκαιρη άσκηση από τον Δήμο Πάρου οποιωνδήποτε εκ των δικαιωμάτων του, που απορρέουν από τον νόμο ή τον παρόντα κανονισμό, εφ’ άπαξ ή κατ’ επανάληψη, δε θεωρείται ως παραίτησή του από τα δικαιώματα αυτά, τα οποία θα μπορεί να ασκήσει οποτεδήποτε κατά την απόλυτη διακριτική του ευχέρεια. Οποιαδήποτε ανοχή του Δήμου σε παράβαση δεν συνεπάγεται τροποποίηση οποιουδήποτε όρου του παρόντος, ούτε μπορεί να γίνει επίκληση αυτής με σκοπό τη συνέχιση της παράβασης ή την απόκρουση επαχθών συνεπειών για τον χρησάμενο φορέα.
Σε περίπτωση που διαπιστωθεί οποιαδήποτε παραβίαση των όρων του παρόντος κανονισμού, αίρεται η παραχώρηση και η συμπεριφορά αυτή συνεκτιμάται κατά την εξέταση μελλοντικού αιτήματος παραχώρησης του ίδιου φορέα.
Άρθρο 15
Παραχώρηση των σχολικών χώρων των μη λειτουργούντων σχολικών μονάδων.
Για την παραχώρηση των σχολικών χώρων των μη λειτουργούντων σχολικών μονάδων απαιτείται απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Πάρου, κατόπιν πρότασης της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας. Η χρήση των σχολείων αυτών δε θα πρέπει να αποκλείει την τυχόν επαναλειτουργία τους. Οι διατάξεις του παρόντος κανονισμού δεν εφαρμόζονται σε αυτή την περίπτωση.
Άρθρο 16
Ακυρότητα όρου του παρόντος Κανονισμού.
Τυχόν ακυρότητα όρου του παρόντος δεν συνεπάγεται ακυρότητα όλου του κανονισμού, ο οποίος θα εξακολουθεί να εφαρμόζεται ως προς τους λοιπούς όρους του.
ΕΙΔΙΚΟ ΜΕΡΟΣ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ι : Παραχώρηση σχολικού χώρου σε εξωσχολικό φορέα.
Άρθρο 17
Διαδικασία παραχώρησης σχολικού χώρου σε εξωσχολικό φορέα.
Α) Η διαδικασία παραχώρησης σχολικού χώρου σε εξωσχολικό φορέα έχει ως εξής :
1) Ο ενδιαφερόμενος φορέας απευθύνει αίτηση προς τις Σχολικές Επιτροπές του Δήμου Πάρου, στην οποία συμπεριλαμβάνεται το πρόγραμμα της εκδήλωσης (είδος εκδήλωσης, διάρκεια, υπεύθυνος προγράμματος) και από την οποία θα πρέπει να προκύπτει πως το περιεχόμενο της εκδήλωσης δεν προσβάλει τον παραχωρημένο σχολικό χώρο.
Η αίτηση κατατίθεται στην αρμόδια Σχολική Επιτροπή ή στη Διεύθυνση του σχολείου που ανήκει ο προς παραχώρηση χώρος. Ακολούθως, η αίτηση διαβιβάζεται προς τον/την Διευθυντή/-ντρια του Σχολείου ή την αρμόδια Σχολική Επιτροπή, αντίστοιχα. Απαραίτητη προϋπόθεση για την παραχώρησης σχολικού χώρου είναι η σύμφωνη γνώμη του/της Διευθυντή/ντριας του σχολείου ως προς την δυνατότητα παραχώρησης του χώρου λόγω προγραμματισμού της παραχώρησης.
2) Η Σχολική Επιτροπή εισηγείται θετικά ή αρνητικά προς τη Δημοτική Επιτροπή Παιδείας στην οποία και υποβάλλει τον φάκελο της αίτησης για τη διατύπωση γνώμης.
3) Η Δημοτική Επιτροπή Παιδείας (Δ.Ε.Π.) ενημερώνει ηλεκτρονικά τον εξωσχολικό φορέα για την παραχώρηση εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις που προβλέπονται στα άρθρα 8 έως 15.
4) Υπογράφεται ιδιωτικό συμφωνητικό παραχώρησης χώρου μεταξύ της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας (Δ.Ε.Π.) και του αιτούντος φορέα.
5) Οι Διευθυντές των σχολείων οφείλουν να μην επιτρέπουν την είσοδο φορέα, εάν δεν τους κοινοποιηθεί φωτοαντίγραφο του υπογεγραμμένου συμφωνητικού παραχώρησης, στο οποίο προσαρτάται η απόφαση έγκρισης παραχώρησης της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας (Δ.Ε.Π.).
Β) Στην περίπτωση που η διάθεση του χώρου ζητείται για την πραγματοποίηση εκδήλωσης που απευθύνεται στους μαθητές του σχολείου, πριν από την εισήγηση της Σχολικής Επιτροπής, ο φάκελος υποβάλλεται προς τον αρμόδιο Σχολικό Σύμβουλο και μετά τη λήξη της θητείας του, προς το εκάστοτε αρμόδιο όργανο της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης ώστε να γνωμοδοτήσει αρμοδίως, ότι το πρόγραμμα της εκδήλωσης προσιδιάζει στο πνεύμα του σχολείου, εκτελείται από ειδικούς, προάγονται οι παιδαγωγικοί σκοποί του σχολείου και δεν γίνεται παρέμβαση στην εκπαιδευτική διαδικασία, η οποία είναι ευθύνη της Πολιτείας. Εν συνεχεία, ακολουθείται η ως άνω διαδικασία.
Γ) Στην περίπτωση που η Δημοτική Επιτροπή Παιδείας δεν λειτουργεί για διάφορους λόγους (δεν έχει συγκροτηθεί, δεν συνέρχεται κ.ο.κ.) το αίτημα δεν απορρίπτεται, αλλά υποβάλλεται μαζί με τις λοιπές εισηγήσεις, από την Σχολική Επιτροπή προς το Δημοτικό Συμβούλιο με έγγραφο στο οποίο θα αναφέρεται ο λόγος παράλειψης της πρότασης της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας.
Ακολουθεί η απόφαση της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας (Δ.Ε.Π.) έγκρισης του σχολικού χώρου και η υπογραφή του ιδιωτικού συμφωνητικού.
Δ) Το Συμβούλιο Σχολικής Κοινότητας δύναται να διατυπώνει γνώμη σχετικά με το αίτημα παραχώρησης, προς την Σχολική Επιτροπή, η έλλειψη της οποίας, όμως, δεν δεσμεύει την Επιτροπή.
Άρθρο 18
Προσκόμιση αποδεικτικών νόμιμης λειτουργίας αιτούντων φορέων.
Ο αιτών φορέας θα πρέπει να αποδεικνύει τη νόμιμη λειτουργία του και το είδος της δράσης του και να προκύπτουν, δι’ εγγράφων, οι νόμιμοι εκπρόσωποί του. Εφόσον πρόκειται για σωματείο θα πρέπει να προσκομίζεται :
1) αντίγραφο του Καταστατικού του μαζί με τυχόν τροποποιήσεις αυτού,
2) απόσπασμα πρακτικών από το οποίο να προκύπτουν τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου και να αναφέρονται, ειδικότερα, τα πρόσωπα που εκπροσωπούν ή δεσμεύουν με την υπογραφή τους το σωματείο,
3) βεβαίωση εγγραφής στα σχετικά βιβλία σωματείων και
4) βεβαίωση του Α.Φ.Μ.
Για τα αθλητικά σωματεία πρέπει να προσκομίζεται, πλέον των ανωτέρω, βεβαίωση εγγραφής στην αρμόδια, ανάλογα με το άθλημα, Ομοσπονδία ή να προβλέπεται η δραστηριότητα στο καταστατικό του σωματείου. Όπου υπάρχει εγγραφή στην αντίστοιχη Ομοσπονδία, δίδεται προτεραιότητα στην παραχώρηση χρήσης αθλητικών χώρων.
Σε περίπτωση που ο αιτών - φορέας είναι αθλητική - κινητική ομάδα εργαζομένων, ήτοι ελεύθερη ομάδα που δε συμμετέχει σε αθλητικό σωματείο, τότε πρέπει να προσκομίζεται βεβαίωση από τον αντίστοιχο επαγγελματικό σύλλογο ή φορέα του Δημοσίου.
Άρθρο 19
Κατανομή ωρών μεταξύ των αθλητικών συλλόγων – ομάδων.
Για την κατανομή των ωρών μεταξύ των αθλητικών συλλόγων - ομάδων που αιτούνται την παραχώρηση των σχολικών χώρων για τη διεξαγωγή προπονήσεων ή αγώνων, θα λαμβάνονται υπ’ όψιν η αγωνιστική δραστηριότητα που παρουσιάζει ο κάθε σύλλογος την προηγούμενη αγωνιστική περίοδο και οι προπονητικές του ανάγκες και ειδικότερα :
1) η ύπαρξη αγωνιστικών τμημάτων και η κατηγορία στην οποία αγωνίζεται η εκάστοτε ανδρική ή γυναικεία ομάδα και η συμμετοχή σε πανελλήνιο επίπεδο αγώνων των αναπτυξιακών τμημάτων (κορασίδες, παίδες, νεανίδες, έφηβοι κλπ),
2) η συμμετοχή σε πρωταθλήματα και το πλήθος των ομάδων σε κάθε ένα από αυτά,
3) ο αριθμός των αθλητών - μελών,
4) η ύπαρξη ακαδημιών εκμάθησης του αθλήματος.
Άρθρο 20
Οι προϋποθέσεις για την παραχώρηση χώρου, σε εξωσχολικούς φορείς, χωρίς να καταβάλλεται τίμημα.
Οι προϋποθέσεις για την παραχώρηση χώρου, σε εξωσχολικούς φορείς για την πραγματοποίηση δράσεων, των οποίων η συνδρομή εξετάζεται κατά περίπτωση, είναι οι εξής :
1) η δράση να προσιδιάζει στο σχολικό πνεύμα του φορέα γενικότερα και να μην προσβάλει τον παραχωρούμενο χώρο.
2) η μη παρεμπόδιση της λειτουργίας του σχολείου και της εκπαιδευτικής διαδικασίας,
3) η αποφυγή ζημιών και η ανάληψη ευθύνης από το φορέα που πραγματοποιεί την εκδήλωση για την αποκατάσταση ζημιών ή δαπανών που θα γίνουν κατά τη χρήση των σχολικών χώρων,
4) ο καθαρισμός των χώρων που θα χρησιμοποιηθούν με τη φροντίδα και την ευθύνη του φορέα που θα εξυπηρετηθεί,
5) ο σεβασμός του χώρου του σχολείου κατά τη διεξαγωγή των εκδηλώσεων.
Εφόσον, δε, η εκδήλωση απευθύνεται στους μαθητές της διατιθέμενης σχολικής μονάδας, πρέπει, επιπλέον :
6) να μπορούν να συμμετέχουν όλοι οι μαθητές του σχολείου ανεξαιρέτως και ανεξαρτήτως οικονομικής δυνατότητας,
7) να λαμβάνεται μέριμνα για την ασφάλειά τους κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης,
8) η μη ύπαρξη των απαραίτητων κάθε φορά δικαιολογητικών για την υποβολή αιτήματος «παραχώρησης σχολικών χωρών» αποτελεί αυτοτελή αίτια απόρριψης του αιτήματος.
Άρθρο 21
Παραχώρηση σχολικών χώρων σε εξωσχολικούς φορείς του Δημοσίου ή του Ιδιωτικού τομέα για τη διεξαγωγή εξετάσεων ή την πραγματοποίηση σεμιναρίων.
Για την παραχώρηση σχολικών χώρων σε εξωσχολικούς φορείς του Δημοσίου ή του ιδιωτικού τομέα για τη διεξαγωγή εξετάσεων ή την πραγματοποίηση σεμιναρίων, ακολουθείται η ανωτέρω προβλεπόμενη διαδικασία. Δεν επιτρέπεται η παραχώρηση σχολικών αιθουσών σε ιδιοκτήτες φροντιστηρίων ξένων γλωσσών για τη διδασκαλία της γλώσσας.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΙΙ:
Άρθρο 22
Παραχώρηση σχολικού χώρου προς τους εσωσχολικούς φορείς.
Η παραχώρηση σχολικών χώρων προς τους εσωσχολικούς φορείς, ώστε να μπορούν να ασκούν το έργο τους, ήτοι για συνεδριάσεις και συνελεύσεις γίνεται μετά από συνεννόηση του ενδιαφερόμενου φορέα και με έγγραφο αίτημα προς τη Διεύθυνση του σχολείου. Όταν πρόκειται για την πραγματοποίηση εκδηλώσεων, η παραχώρηση είναι δυνατή μετά από έγγραφη αίτηση του φορέα και με τη σύμφωνη γνώμη του Διευθυντή του σχολείου και του συλλόγου διδασκόντων. Η εκδήλωση πρέπει να προσιδιάζει στο εκπαιδευτικό έργο και να μην παρεμποδίζεται η εκπαιδευτική διαδικασία.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΙΙΙ:
Άρθρο 23
Παραχώρηση σχολικών χώρων σε Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων και Ο.Τ.Α. για την εφαρμογή προγραμμάτων δημιουργικής απασχόλησης.
Α) Οι Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων και οι Ο.Τ.Α. δύνανται να ζητούν την παραχώρηση σχολικών χώρων για την εφαρμογή προγραμμάτων δημιουργικής απασχόλησης (Κ.Δ.Α.Π.) με δική τους ευθύνη και οικονομική στήριξη.
Β) Η διαδικασία παραχώρησης έχει ως εξής :
1) Ο ενδιαφερόμενος φορέας απευθύνει αίτηση προς την αρμόδια Σχολική Επιτροπή του Δήμου Πάρου με το πρόγραμμα που προτίθενται να εφαρμόσουν (περιεχόμενο προγράμματος, διάρκεια, φάκελος με τίτλους σπουδών των διδασκόντων).
Η αίτηση κατατίθεται προς τη Σχολική Επιτροπή ή στη Διεύθυνση του σχολείου όπου ανήκει ο προς παραχώρηση χώρος. Ακολούθως, η αίτηση διαβιβάζεται προς τον/την Διευθυντή/ντρια του Σχολείου ή τη Σχολική Επιτροπή, αντίστοιχα.
2) Η Σχολική Επιτροπή ελέγχει αρμοδίως, εάν πληρούνται οι νόμιμες προϋποθέσεις και υποβάλλει το πρόγραμμα προς τον αρμόδιο Σχολικό Σύμβουλο και μετά τη λήξη της θητείας του, προς το εκάστοτε αρμόδιο όργανο της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης ώστε να γνωμοδοτήσει αρμοδίως, σχετικά με τα ακόλουθα σημεία : α) εάν το πρόγραμμα εναρμονίζεται με τους βασικούς σκοπούς και τις αρχές του εκπαιδευτικού μας συστήματος, β) εάν το πρόγραμμα με τα γνωστικά αντικείμενα που περιλαμβάνει, παρεμβαίνει στην εκπαιδευτική διαδικασία, που είναι ευθύνη της Πολιτείας, γ) εάν η ευθύνη για την εφαρμογή του προγράμματος δημιουργικής απασχόλησης ανατίθεται αποκλειστικά σε εκπαιδευτικό της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (αδιόριστο), δ) σε περίπτωση που το πρόγραμμα στελεχώνεται με περισσότερα του ενός άτομα, όλα τα άτομα που προσελήφθησαν πρέπει να έχουν τα κατάλληλα προσόντα (βάσει τα στοιχεία του φακέλου τους), ε) τα προγράμματα δημιουργικής απασχόλησης πρέπει να αντλούν το περιεχόμενό τους από τις εικαστικές τέχνες, τη μουσική, το θεατρικό παιχνίδι, το χορό, την κίνηση, τις αθλοπαιδιές, τις προβολές, τα επιτραπέζια παιχνίδια, την ενισχυτική διδασκαλία, την προετοιμασία για την επόμενη μέρα στο σχολείο και τις πολιτιστικές εκδηλώσεις, ενώ οποιαδήποτε άλλη δράση πρέπει να έχει την έγκριση του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α..
3) H Σχολική Επιτροπή, λαμβάνοντας υπ’ όψιν και τη γνωμοδότηση του αρμόδιου οργάνου της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, εισηγείται προς τη Δημοτική Επιτροπή Παιδείας.
4) Ακολουθεί απόφαση της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας (Δ.Ε.Π.) έγκρισης της παραχώρησης του σχολικού χώρου, η οποία περιλαμβάνει τους όρους και τις προϋποθέσεις της παραχώρησης.
5) Υπογράφεται ιδιωτικό συμφωνητικό παραχώρησης χώρου μεταξύ της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας (Δ.Ε.Π.) και του αιτούντος φορέα. Τη Δημοτική Επιτροπή Παιδείας (Δ.Ε.Π.) εκπροσωπεί ο/η Πρόεδρός της.
6) Οι Διευθυντές των σχολείων οφείλουν να μην επιτρέπουν την είσοδο φορέα, εάν δεν τους κοινοποιηθεί φωτοαντίγραφο του υπογεγραμμένου συμφωνητικού παραχώρησης, στο οποίο προσαρτάται η απόφαση έγκρισης παραχώρησης της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας.
Άρθρο 24
Παραχώρηση σχολικών χώρων σε Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων και Ο.Τ.Α. για την πραγματοποίηση εθελοντικών δραστηριοτήτων για τους μαθητές/τριες.
Για την παραχώρηση σχολικού χώρου για την πραγματοποίηση εθελοντικών προγραμμάτων / δραστηριοτήτων για παιδιά θα πρέπει να πληρούνται οι εξής προϋποθέσεις :
1) η επιλογή τους να είναι σύμφωνη με το εκπαιδευτικό μας σύστημα και να υποστηρίζονται από εθελοντές που έχουν γνώση του προγράμματος που υλοποιείται,
2) η μη παρεμπόδιση της λειτουργίας του σχολείου και της εκπαιδευτικής διαδικασίας,
3) η αποφυγή ζημιών και η αποκατάσταση ζημιών ή δαπανών που θα γίνουν κατά τη χρήση των σχολικών χώρων,
4) ο καθαρισμός των χώρων που θα χρησιμοποιηθούν με την ευθύνη και τη φροντίδα του φορέα που διοργανώνει το πρόγραμμα,
5) η λήψη μέριμνας για την ασφάλεια των μαθητών κατά τη διάρκεια του προγράμματος δημιουργικής απασχόλησης και ειδικά για την περίπτωση που το αντικείμενο των δραστηριοτήτων αφορά στον αθλητισμό, θα πρέπει να γίνεται από γυμναστή/στρια ή πιστοποιημένους προπονητές/τριες,
6) ο σεβασμός του χώρου του σχολείου κατά τη διεξαγωγή του προγράμματος.
Άρθρο 25
Προϋποθέσεις για την παραχώρηση σχολικών χώρων για την υλοποίηση δραστηριοτήτων/ εκδηλώσεων / προγραμμάτων από Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων, φορείς Ο.Τ.Α κλπ.
Κύρια προϋπόθεση για κάθε παραχώρηση γενικά χρήσης σχολικού χώρου, αποτελούν α) η μη παρεμπόδιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και έγκριση για κάθε περίπτωση ξεχωριστά και β) τα προγράμματα που υλοποιούνται να απευθύνονται αποκλειστικά στους μαθητές και της μαθήτριες της σχολικής μονάδας. Βασικές επίσης προϋποθέσεις για τη διάθεση χρήσης σχολικών χώρων είναι η όποια δραστηριότητα πρόκειται να διοργανωθεί : 1. Να μην έχει κερδοσκοπικό χαρακτήρα (κοπή εισιτηρίου σε εκδηλώσεις, επίδειξη κάρτας κ.λπ.) 2. Να μην έχει προσηλυτιστικό χαρακτήρα 3. Να μην προάγει τον ρατσισμό, την ξενοφοβία, τον κοινωνικό αποκλεισμό, τη ροπή σε άνομες πράξεις κ.ά. 4. Να μην εισπράττεται αντίτιμο για την συμμετοχή των μαθητών/τριών σε προγράμματα.
Δεν παραχωρούνται χώροι για προγράμματα, τα οποία απευθύνονται επιλεκτικά σε μεμονωμένους μαθητές ή σε ομάδες μαθητών, με κριτήρια οικονομικοκοινωνικά και αποκλείουν άλλους μαθητές που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα.
Άρθρο 26
Ισχύς του κανονισμού.
Ο παρών Κανονισμός αρχίζει να ισχύει από την ανάρτηση του στην ιστοσελίδα του Δήμου Πάρου και τη δημοσίευσή του ως κανονιστικού χαρακτήρα πράξη σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 4 του άρθρου 79 του ν. 3463/2006, ύστερα από τον υποχρεωτικό έλεγχο νομιμότητας που ακολουθεί τη σχετική απόφαση έγκρισης από το Δημοτικό Συμβούλιο Πάρου, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 225 παρ. ια του Ν. 3852/2010 όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 116 του Ν.4555/2018 και ισχύει.
Η τροποποίηση του παρόντος Κανονισμού, γίνεται με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Πάρου που λαμβάνεται με την απόλυτη πλειοψηφία του συνόλου των μελών του.