Αναβάθμιση διδασκαλίας ξένης γλώσσας
- Τρίτη, 8 Νοεμβρίου, 2016 - 06:21
Σύμφωνα με τις οδηγίες για την αναδιάρθρωση και τον εξορθολογισμό της διδακτέας ύλης των ξένων γλωσσών στο δημοτικό και στο Γυμνάσιο για το τρέχον σχολειό έτος 2016-2017 οι ξένες γλώσσες θα μαθαίνονται στη διάρκεια των διδακτικών ωρών.
Όπως επισήμανε η Σχολική Σύμβουλος Γαλλικής Δρ Ευτυχία Νικολακοπούλου στην ημερίδα που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 3 Νοεμβρίου 2016 στο Μουσικό Σχολείο, 12.00-2.00 μ.μ ο «ρόλος του εκπαιδευτικού αλλάζει» καθώς η προσέγγιση του μαθήματος γίνεται πιο σύνθετη.
Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να αναλάβουν πρωτοβουλίες ως προς το αναλυτικό τους πρόγραμμα, να αξιολογήσουν τις δυνατότητες των μαθητών τους, να διδάξουν διαφοροποιώντας το μάθημα αλλά και να λάβουν υπόψη τη δυναμική της τάξης. Είναι οι μόνοι υπεύθυνοι για το αποτέλεσμα και την αποδοτικότητα ενός καλοσχεδιασμένου μαθήματος με άξονα την ανάπτυξη και την ανάδειξη της κριτικής σκέψης αλλά και των διαφόρων δεξιοτήτων που διαθέτουν οι μαθητές- των οποίων πρέπει ουσιαστικά να γνωρίζουν τις ιδιαιτερότητες και τα όρια.
Στην ημερίδα τονίστηκε επίσης ότι οι εκπαιδευτικοί μπορεί ακόμη και να παρακάμψουν το αυστηρό πλαίσιο της διδακτέας ύλης, καταρτίζοντας το δικό τους αναλυτικό πρόγραμμα σύμφωνα με τις εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών και να το προσαρμόσουν στο επίπεδο γλωσσομάθειάς τους.
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, είπε, «στόχος πλέον είναι οι εκπαιδευτικοί να στρέψουν την προσοχή τους όχι στην κάλυψη της ύλης, αλλά στην μεταδοτικότητα και στο αποτέλεσμα της διδακτικής διαδικασίας με τον εμπλουτισμό της ήδη υπάρχουσας ύλης με αυθεντικά κείμενα και την αξιολόγηση των αποτελεσμάτων της διδασκαλίας τους».
Επιπρόσθετα, η διάγνωση του επιπέδου γλωσσομάθειας των μαθητών και η έρευνα των αναγκών τους μετά από συζήτηση μέσα στην τάξη, η συνεχής καθοδήγηση και η ανατροφοδότηση με την διαφοροποίηση της διδασκαλίας τους ως προς το μάθημα αλλά και ως προς τους διαφορετικούς τύπους μαθητών που έχουν στην τάξη (ακουστικός, οπτικός, κιναισθητικός, δυσκεκτικός, δυσορθογραφικός κ.ά) είναι αναγκαία.
Πρέπει οι εκπαιδευτικοί να δείξουν επιείκεια, κατανόηση και να προσαρμόσουν την εκπαιδευτική διαδικασία στο προφίλ των διαφόρων μαθητών και επιπρόσθετα των επιπέδων γλωσσομάθειάς τους και ιδιαίτερα στο μάθημα της γαλλικής γλώσσας όπου δεν υπάρχουν τα επίπεδα και πολλές φορές πρόκειται για τμήματα 25-30 μαθητών.
Η ενεργητική μέθοδος εκπαίδευσης που ευνοεί τη βελτίωση της κατανόησης, της απομνημόνευσης και την ικανότητα των μαθητών να βιώνουν το κείμενο τους δημιουργεί κοινά ενδιαφέροντα, ευνοεί τη συνεργατική μάθηση και επιβραβεύει τις κοπιώδεις και αξιέπαινες προσπάθειες των εκπαιδευτικών μας.
Δρ Ευτυχία Νικολακοπούλου
Σχολική Σύμβουλος Γαλλικής Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Ν. Αιγαίου
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Το γιατρικό της αμόλυντης λογοτεχνίας
16 Ιουν. 2020 - 23:04 - Οι νέοι και το selfie
6 Φεβ. 2018 - 6:23 - Δράσεις Γαλλοφωνίας στη Σύρο
11 Δεκ. 2017 - 6:21 - Η Λογοτεχνία ως τέχνη του λόγου και της εικόνας στη διδασκαλία της Γαλλικής
13 Ιουν. 2016 - 6:10 - Ο Πολυσύνθετος ρόλος των Σχολικών Συμβούλων
4 Ιουν. 2016 - 18:54