“Αναμφισβήτητα επιτυχής η τουριστική περίοδος 2022”

  • Τρίτη, 14 Φεβρουαρίου, 2023 - 07:20

Αναμφισβήτητα, η τουριστική περίοδος 2022 ήταν επιτυχής για το μεγαλύτερο μέρος των Ελληνικών τουριστικών προορισμών. Και  θα ήταν χρήσιμο για τον κλάδο μας,   να γνωρίζουμε τους παράγοντες που συνετέλεσαν στο αποτέλεσμα αυτό.  

Ο ίδιος ο πρωθυπουργός τοποθέτησε τον Τουρισμό σε θέση προτεραιότητας με συγκεκριμένες πολιτικές και έθεσε στη διάθεση των τουριστικών επιχειρήσεων σημαντικά εργαλεία και μηχανισμούς προκειμένου να ενισχύσουν την ανθεκτικότητά τους και  το  ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα

Ο ΕΟΤ αξιοποίησε τον προϋπολογισμό του επενδύοντας σε υλοποίηση μίας πολυ-επίπεδης στρατηγικής μάρκετινγκ με έμφαση στην επέκταση της τουριστικής περιόδου και στην προβολή της αναβαθμισμένης  εθνικής μας προσφοράς.  Και βέβαια ο κόσμος  του Τουρισμού και οι προορισμοί που  ήταν πανέτοιμοι για την τουριστική περίοδο και αντιμετώπισαν με επαγγελματισμό τη διεθνή πελατεία τους

Όλοι όσοι ασχολούμεθα επαγγελματικά με τον Τουρισμό ή  ακόμα και όσοι ζουν σε τουριστικούς προορισμούς, γνωρίζουν την ανάγκη οργάνωσης τόσο της υποδοχής όσο και της εμπειρίας του τουρίστα στον τόπο που επισκέπτεται.

Οι Οργανισμοί Διαχείρισης Προορισμών είναι ένα σύγχρονο εργαλείο για την οργάνωση και την προβολή των τουριστικών προορισμών.

Μία από τις επικρατούσες τάσεις στην παγκόσμια τουριστική ζήτηση, παρακινεί τον τουρίστα να ζει σαν ντόπιος (live like a local). Να γνωρίζει δηλαδή σε βάθος τις ομορφιές και την κουλτούρα του προορισμού διακοπών του, να πηγαίνει στα μέρη που επιλέγουν οι ντόπιοι και να ζει όπως αυτοί.  Με τον τρόπο αυτό, αποκομίζει μοναδικές, αξέχαστες εμπειρίες από τις διακοπές του,  εμπλέκεται συναισθηματικά με τόπους και τις παραδόσεις τους και μεταδίδει αυτό το συναίσθημα στον κοινωνικό του περίγυρο.

Όλοι γνωρίζουμε ότι αυτή είναι η πιο αποτελεσματική προβολή, για τον λόγο  αυτό το σύγχρονο μάρκετινγκ τουριστικών προορισμών επενδύει συστηματικά σε επικοινωνιακές στρατηγικές που θέτουν στο επίκεντρό  τους τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και όλες τις σύγχρονες εφαρμογές που χρησιμοποιούν οι σύγχρονοι τουρίστες για ενημέρωση και ανταλλαγή απόψεων. 

Σε όλη αυτή τη διαδικασία, οι DMO's ή DMMO's διαδραματίζουν έναν κεντρικό ρόλο. Όλες οι χώρες που έχουν προσδοκίες από τον Τουρισμό και κατατάσσονται σε δημοφιλείς ή ανερχόμενους τουριστικούς προορισμούς επενδύουν εδώ και δεκαετίες στην δημιουργία και υποστήριξη δικτύων DMO's στις χώρες τους για να  ενδυναμώσουν την εικόνα τους ως τουριστικοί προορισμοί, για να διαχειριστούν με επιτυχία σημαντικές ροές τουριστών και φυσικά προκειμένου να διασφαλίσουν την βιώσιμη διαχείριση των προορισμών.

Μία χώρα σαν την Ελλάδα, χρειάζεται στιβαρή διαχείριση του τουριστικού οικοσυστήματος σε κάθε προορισμό. Και οι DMO's μπορούν πραγματικά να κάνουν την διαφορά. 

Η τουριστική περίοδος του 2022 αποτελεί ένα ζωντανό παράδειγμα της σύνθεσης απόψεων, δυνάμεων και πρωτοβουλιών, της ομοφωνίας και της ομοψυχίας που τόσο έχει ανάγκη ο Τουρισμός για να αναπτυχθεί, της κοινής προσπάθειας και του σεβασμού προς τον Τουρίστα που επιλέγει την Ελλάδα ως τόπο διακοπών του,

Εάν συνεχίσουμε να εργαζόμαστε αναδεικνύοντας τις αξίες μας και τους τουριστικούς μας πόρους με σύμπνοια και θετικό πνεύμα συνεργασίας και συμπράξεων, το θετικό αυτό κλίμα θα παγιωθεί με πληθώρα θετικών αποτελεσμάτων ορατών από τους προορισμούς, τις επιχειρήσεις, τους εργαζόμενους και την κοινωνία.

Το 2023 έχει όλες προϋποθέσεις να είναι μια χρονιά ολικής ανάκαμψης του τουρισμού για την Χώρα .

 

Αν. Φιορεντίνος

Τομεάρχης Τουρισμού ΝΔ