"Τα μηχανήματα διάθεσης νερού ελέγχονται καθημερινά"

Απάντηση στα δημοσιεύματα που χαρακτηρίζουν το μηχάνημα διάθεσης νερού στην περιοχή της Δόξας “εστία μόλυνσης και επικίνδυνο για τη δημόσια υγεία” δίνει η Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης Αποχέτευσης Σύρου, υπογραμμίζοντας ότι οι χαρακτηρισμοί αυτοί ουδόλως ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα.

“Τα μηχανήματα διάθεσης πόσιμου νερού, σχεδόν σε καθημερινή βάση ελέγχονται για την ποιοτική και ποσοτική τους απόδοση. Πέραν των οργάνων αυτόματης λειτουργίας και των ελέγχων, δείγματα νερού από όλα τα μηχανήματα, στέλνονται ανά εικοσαήμερο, σε ανεξάρτητο εργαστήριο της Αθήνας και ελέγχονται από πλευράς χημικών και υγειονομικών παραμέτρων και ουδέποτε ως σήμερα παρουσιάστηκε το παραμικρό πρόβλημα.

Αναφορικά με την έλλειψη προστασίας στο σωλήνα διάθεσης του νερού, το ζήτημα έχει απασχολήσει την ΔΕΥΑΣ και ήδη έχει παραγγελθεί η τοποθέτηση προστατευτικών θυρών για όλα τα μηχανήματα, πράγμα που θα υλοποιηθεί τις επόμενες μέρες. Για το θέμα που προέκυψε με το μηχάνημα στην περιοχή της Δόξας και την βλάβη στον κερματοδέκτη, η ΔΕΥΑΣ ήταν ενήμερη από την πρώτη στιγμή.

Προκειμένου να μην διακοπεί η δυνατότητα των κατοίκων της περιοχής στην κατανάλωση πόσιμου νερού μέχρι να επιδιορθωθεί η βλάβη, ήταν συνειδητή επιλογή της επιχείρησης, η δωρεάν διάθεσή του. Με την ευκαιρία αυτή θα θέλαμε να παρακαλέσουμε τους χρήστες των μηχανημάτων, να μας ενημερώνουν για τυχόν βλάβες που παρουσιάζονται σε αυτά (τα τηλέφωνα επικοινωνίας αναφέρονται σε πινακίδα τοποθετημένη πάνω σε κάθε μηχάνημα), γιατί λόγω απόστασης είναι δύσκολη η συνεχής επιτήρηση τους.

Οι ιδιαίτερες καιρικές συνθήκες (έντονη υγρασία), λάθος χειρισμοί ακόμη και δολιοφθορές δημιουργούν προβλήματα στα μηχανήματα διάθεσης πόσιμου νερού με αποτέλεσμα την διακοπή της λειτουργία τους. Αυτό πολλές φορές αποτελεί αφορμή για αρνητικά σχόλια και παράπονα, ενώ αποδεδειγμένα κανείς δεν έχει ενημερώσει την ΔΕΥΑΣ για την βλάβη τους, έτσι ώστε να ενεργήσει άμεσα, παρόλο που στις τοποθετημένες ενημερωτικές πινακίδες αναγράφεται ακόμη και το κινητό τηλέφωνο του διευθυντή της ΔΕΥΑΣ κ.Βακόνδιου.

Επικουρικά η εποπτεία των μηχανημάτων της διάθεσης πόσιμου νερού ανατίθεται και στους Προέδρους των Δημοτικών και Τοπικών Κοινοτήτων, με σκοπό την άμεση ενημέρωση της ΔΕΥΑΣ και την όσο το δυνατό ταχύτερη αποκατάσταση των βλαβών. Η διάθεση πόσιμου νερού από αυτά τα μηχανήματα, έχει τύχει της ευρείας αποδοχής από τους κατοίκους και επισκέπτες του νησιού και πέραν του περιβαλλοντικού οφέλους από τον περιορισμό των πλαστικών φιαλών, έχει δώσει λύση στο ζήτημα του πόσιμου και ασφαλούς νερού.

Η λειτουργία και υποστήριξη των μηχανημάτων δεν είναι τόσο εύκολο ζήτημα, όσο πιθανόν φαίνεται. Ουσιαστικά αποτελούν μικρές μονάδες αφαλάτωσης με επί πλέον και το σύστημα διάθεσης νερού (δεξαμενή αποθήκευσης, πιεστικό, κερματοδέκτης, μέτρηση χορηγούμενης ποσότητας). Το συγκρότημα αυτό παθαίνει βλάβες με σημαντικό κόστος και στην επιδιόρθωση της κάθε βλάβης και στην μετακίνηση του προσωπικού. Προκειμένου λοιπόν να διαφυλαχθεί η συνεχής και απρόσκοπτη λειτουργία τους χρειάζεται η συνδρομή όλων μας. Από την πλευρά της η ΔΕΥΑΣ καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια σε αυτό τον τομέα και προγραμματίζει την αναβάθμιση και βελτιστοποίηση τους”.

Ετικέτες: