Παροχή τηλεφωνικής στήριξης σε ηλικιωμένους, άτομα με αναπηρίες και ευπαθείς ομάδες από την Κοινωνική Υπηρεσία Δήμου Σύρου - Ερμούπολης

Αυξημένα αντανακλαστικά προς όφελος των πολιτών

Τηλεφωνικές γραμμές ψυχολογικής και κοινωνικής στήριξης καθ’ όλη τη διάρκεια εφαρμογής των προληπτικών μέτρων κατά της διασποράς του νέου κορωνοϊού, ενεργοποίησε η Κοινωνική Υπηρεσία του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης με στόχο να ακούσει τις ανησυχίες ευπαθών συμπολιτών μας αλλά και να προσφέρει λύσεις σε πρακτικά ζητήματά τους.

Η δημιουργία τηλεφωνικού κέντρου, στο οποίο μπορούν να απευθύνονται οι πολίτες που έχουν ανάγκη εντάσσεται στο πλαίσιο των μέτρων ενίσχυσης δημοτικών δομών κοινωνικής πολιτικής και αλληλεγγύης.

Με τη σχετική εγκύκλιο του Υπουργείου Εσωτερικών που απεστάλη προς τους 332 Δήμους και τις 13 Περιφέρειες της χώρας ορίζεται, ότι κατά το χρονικό διάστημα αναστολής λειτουργίας νομικών προσώπων ή υπηρεσιών των ΟΤΑ α ́ και β ́ βαθμού, λόγω των μέτρων αποφυγής και περιορισμού της διάδοσης του κορωνοϊού, το προσωπικό τους απασχολείται σε άλλη υπηρεσία του ίδιου νομικού προσώπου.

Με την ίδια απόφαση καθορίζονται το ωράριο εργασίας του υπαλλήλου, καθώς και η τυχόν ανάθεση συναφών καθηκόντων άλλου κλάδου για την εξυπηρέτηση των υπηρεσιών.

Στο πλαίσιο εφαρμογής των μέτρων για την προστασία του κοινωνικού συνόλου από τη διάδοση του ιού COVID-19, σε όλους τους δήμους της χώρας, οι υφιστάμενες υπηρεσίες κοινωνικής πολιτικής αναλαμβάνουν την παροχή υπηρεσιών κοινωνικής φροντίδας και αλληλεγγύης;

  • καταγραφή των κατοίκων του δήμου που δεν μπορούν ή δεν επιτρέπεται να μετακινηθούν από τις οικίες τους και αδυνατούν κατά δήλωσή τους να εξυπηρετηθούν
  • καταγραφή των άπορων και οικονομικά αδύναμων κατοίκων του δήμου που δεν  μπορούν ή δεν επιτρέπεται να μετακινηθούν από τις οικείες τους και αδυνατούν να εξυπηρετηθούν κατά δήλωσή τους
  • εξυπηρέτηση για θέματα φαρμακευτικής περίθαλψης και παροχής ειδών πρώτης ανάγκης στους κατοίκους που δεν μπορούν ή δεν επιτρέπεται να μετακινηθούν
  • δωρεάν προσφορά φαρμακευτικής περίθαλψης και ειδών πρώτης ανάγκης στους κατοίκους  που είναι άποροι και οικονομικά αδύναμοι
  • συνδρομή στις υγειονομικές υπηρεσίες που επιχειρούν εντός των ορίων του δήμου, ανάλογα με τις οδηγίες τους
  • λειτουργία τηλεφωνικού κέντρου και ιστότοπου με σκοπό την καταγραφή των αιτημάτων και των αναγκών των κατοίκων που αδυνατούν ή δεν επιτρέπεται να μετακινηθούν και των απόρων και οικονομικά αδυνάμων
  • διεκπεραίωση αιτημάτων κατοίκων που αδυνατούν ή δεν επιτρέπεται να μετακινηθούν και των απόρων και οικονομικά αδυνάμων (παραλαβή αιτήσεων – παράδοση πιστοποιητικών) για τα πάσης φύσεως πιστοποιητικά που εκδίδονται μέσω ΚΕΠ.

Αντιμετώπιση του φόβου και της ανασφάλειας

Βάσει των παραπάνω, η Κοινωνική Υπηρεσία του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης θα λειτουργεί από Δευτέρα έως Παρασκευή (09:00-13:00) γραμμή ψυχολογικής στήριξης (22810-62051) για δημότες που αντιμετωπίζουν κάποιο είδος αναπηρίας, αλλά και ηλικιωμένους που λόγω της παραμονής τους στο σπίτι, οικειοθελούς και μη, αλλά και της γενικότερης κατάστασης που επικρατεί το τελευταίο διάστημα, αισθάνονται μεγαλύτερο άγχος και φόβο.

«Ο εγκλεισμός, σε συνδυασμό με τον διάχυτο πανικό, τη μονοτονία, αλλά και το αίσθημα ανασφάλειας που έχει προκύψει, μπορεί να οδηγήσει σε έντονα ψυχολογικά φαινόμενα», δήλωσε στην «Κοινή Γνώμη» η εντεταλμένη Δημοτική Σύμβουλος για κοινωνικά θέματα, Αγγελική Πρίντεζη. Όπως εξήγησε, ο Δήμος και η Κοινωνική Υπηρεσία, αφουγκραζόμενοι τις βαθιά ανθρώπινες ανάγκες, δημιούργησαν τη γραμμή ψυχολογικής στήριξης, προκειμένου οποιοσδήποτε δημότης, να μπορεί να έρχεται σε επικοινωνία με στελέχη της υπηρεσίας, με στόχο την ανακούφιση των φαινομένων αυτών.

Παρέμβαση για την διευθέτηση πρακτικών ζητημάτων

Η λειτουργία γραμμής κοινωνικής στήριξης (22810-81001 από Δευτέρα έως Παρασκευή 09:00-15:00) στοχεύει στην εξυπηρέτηση ευπαθών ομάδων που αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην καθημερινότητά τους. Στην κατηγορία αυτοί ανήκουν άνθρωποι μεγάλης ηλικίας και συγχρόνως χωρίς οικογενειακό περιβάλλον, που αδυνατούν να βγουν από το σπίτι τους για να ψωνίσουν, δημότες που έχουν ανάγκη από φάρμακα, ή που χρειάζονται την εκτέλεση μιας συνταγής για φαρμακευτική αγωγή. Η Κοινωνική Υπηρεσία θα φροντίσει για τις παραπάνω ανάγκες, υπό τη λογική μίας αλληλέγγυας κοινωνίας, παρεμβαίνοντας και επικοινωνώντας με τις κατάλληλες πλευρές για την ικανοποίηση των αιτημάτων.

«Οι δημότες μπορούν να καλούν στην Κοινωνική Υπηρεσία, να αναφέρουν το πρόβλημά τους και οι υπάλληλοί θα τους κατευθύνουν και θα τους βοηθούν», σημείωσε η κ. Πρίντεζη. Παράλληλα, κατέστησε γνωστό πως η Υπηρεσία ήρθε σε επικοινωνία με το Επιμελητήριο Κυκλάδων, προκειμένου να δοθεί μία λίστα με τις επιχειρήσεις του νησιού που κάνουν κατ’ οίκον διανομή (φαρμάκων, τροφίμων, κρέατος, λαχανικών). «Πληροφορηθήκαμε ότι στο πλαίσιο των μέτρων πρόληψης για τον κορωνοϊό, τα δεδομένα αλλάζουν και οι επιχειρηματίες ενεργοποιούν υπηρεσίες παράδοσης κατ’ οίκον. Οι πληροφορίες για τις επιχειρήσεις που διαθέτουν ήδη αυτό το σύστημα, είναι διαθέσιμες στο διαδίκτυο και οι ηλικιωμένοι πολίτες, όπως και όσοι ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες μπορούν να ενημερώνονται για αυτές από την Κοινωνική Υπηρεσία, μέσω του τηλεφώνου που έχει δοθεί».

Στο πλαίσιο αυτών των παροχών, η εντεταλμένη Δημοτική Σύμβουλος της Δ.Ε. Ποσειδωνίας κ. Πρίντεζη επικοινώνησε τηλεφωνικά με τους προέδρους των Κοινοτήτων που ανήκουν στην ενότητα και τους ενημέρωσε για τη δράση της Κοινωνικής Υπηρεσίας. «Δεδομένου, ότι η πληροφορία αυτή, σε μία μεγάλη μερίδα της κοινωνίας μπορεί και να μη φτάσει – δεν ενημερώνονται όλοι μέσω του έντυπου ή ηλεκτρονικού- τους παρακάλεσα να εντοπίσουν νοικοκυριά, που ενδεχομένως να έχουν ανάγκη τις υπηρεσίες της Κοινωνικής Υπηρεσίας και να ενεργήσουν κατάλληλα».

Υποδοχή κοινού κατόπιν ραντεβού

Σημειώνεται, τέλος, ότι από τη Δευτέρα 16 Μαρτίου 2020, η Κοινωνική Υπηρεσία, η οποία στεγάζεται στο κτίριο του ΚΑΠΗ Ερμούπολης, δέχεται το κοινό μόνο με ραντεβού, προκειμένου

να μη συγχρωτίζονται στον ίδιο χώρο άνθρωποι με ανοσοκαταστολή και άνθρωποι οι οποίοι είναι υγιείς αλλά ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες για άλλους λόγους. Μάλιστα έχει τοποθετηθεί και κουδούνι στην είσοδο της πόρτας. «Δεν χρειάζεται κανείς να βγει από το σπίτι του ώστε να εξυπηρετηθεί, εκτός αν πρόκειται για νέες αιτήσεις κλπ. Ως εκ τούτου, θα πρέπει να γίνει σαφές στους δημότες να μην παραβιάζουν τις οδηγίες της Κοινωνικής Υπηρεσίας για τα μέτρα πρόληψης, τα οποία εφαρμόζονται σε συνεννόηση με τον Δήμαρχο Σύρου – Ερμούπολης, τόνισε η κ. Πρίντεζη.