Συμβουλευτική και ψυχολογική υποστήριξη από τον Δήμο Σύρου – Ερμούπολης προς τους επιχειρηματίες και τους εργαζομένους που έχουν πληγεί οικονομικά εν μέσω πανδημίας

«Όλοι μαζί θα αντέξουμε και θα βγούμε νικητές»

Συνέντευξη της εντεταλμένης συμβούλου Κοινωνικής Μέριμνας, Αγγελικής Πρίντεζη

Τη συμπαράστασή του στις τοπικές επιχειρήσεις, τους εργαζομένους και όλους τους πολίτες που χτυπήθηκαν οικονομικά μετά την εμφάνιση της πρωτοφανούς πανδημίας και εξακολουθούν είτε να υφίστανται την ανεργία είτε να αντιμετωπίζουν σοβαρές δυσκολίες στην καθημερινότητά τους, λόγω μειωμένων αποδοχών, εκφράζει ο Δήμος Σύρου – Ερμούπολης.

Σε μια περίοδο με αυξημένο άγχος και έντονη αβεβαιότητα, με κλειστές επιχειρήσεις και «βουνό» υποχρεώσεων που μοιραία ασκούν πίεση σε όποιον αδυνατεί να τις βάλει σε μια σειρά με τα περιορισμένα μέσα και τις επιλογές που προσωρινά διαθέτει, η απομόνωση και η εσωστρέφεια δεν είναι καλοί σύμβουλοι για την αντιμετώπιση αυτής της κατάστασης.

Στο πλαίσιο αυτό, η δημοτική αρχή επισημαίνει ότι σε αυτές τις ιδιαίτερες συνθήκες «όλοι μαζί ενωμένοι πρέπει να σταθούμε ο ένας δίπλα στον άλλον και μαζί να βγούμε νικητές. Αυτό που προέχει είναι να είμαστε υγιείς και γεροί για να αντέξουμε στις δυσκολίες τόσο σε οικονομικό όσο και σε ψυχολογικό επίπεδο».

Για τις υπηρεσίες συμβουλευτικής και ψυχολογικής υποστήριξης που προσφέρονται μέσω του Κέντρου Κοινότητας του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης, μίλησε στην «Κοινή Γνώμη» η εντεταλμένη σύμβουλος Κοινωνικής Μέριμνας, Αγγελική Πρίντεζη.

 

Ο επιχειρηματικός κλάδος και ειδικότερα ο κλάδος της εστίασης έχει πληγεί ανεπανόρθωτα από τα ισχύοντα μέτρα για την αντιμετώπιση του κορονοϊού. Με ποιον τρόπο η Δημοτική Αρχή προτίθεται να δείξει έμπρακτα τη συμπαράστασή της προς τους επαγγελματίες;

«Διανύουμε τις τελευταίες ημέρες του Έτους, ήμερες γιορτών, χαράς .

Οι εικόνες που ξέραμε, οι εικόνες που είχαμε συνηθίσει να βλέπουμε δυστυχώς δεν έχουν καμία θέση στη σημερινή πραγματικότητα.

Η Δημοτική αρχή εγκαίρως ξεκινώντας από τις πληττόμενες επιχειρήσεις είχε λάβει μέτρα. Υπενθυμίζω:

Απαλλαγή στα τέλη καθαριότητας για τις επιχειρήσεις που διέκοψαν τη λειτουργία τους σύμφωνα με τις αποφάσεις που έβγαιναν και αφορούσαν ενδεικτικά σε εστιατόρια, σε κέντρα αισθητικής, σε κομμωτήρια και γενικά σε όλες τις επιχειρήσεις που επιβλήθηκε να κλείσουν.

Στη συνέχεια συνέχισε  με «μείωση των τελών σε ποσοστό 8% και 10% αντίστοιχα για οικίες και επιχειρήσεις, για όλο το οικονομικό έτος του 2021, σημαντική μείωση στα τέλη καθαριότητας και ηλεκτροφωτισμού και ιδιαίτερα στον επαγγελματικό συντελεστή που φθάνει στο 10%”.

Και μέσω της Κοινωνικής Υπηρεσίας μεριμνά ηθικά και εμπράκτως για όλες τις επιχειρήσεις και τους εργαζομένους του νησιού και όλους τους συμπολίτες μας που εμπλέκονται επαγγελματικά με τις εποχιακές ενασχολήσεις, επιχειρήσεις που παραμένουν κλειστές λόγω των μέτρων προστασίας του κορωνοϊού».

Κατά τη διάρκεια των lockdown, η Κοινωνική Υπηρεσία έχει δεχτεί αιτήματα επαγγελματιών για κάποιους είδους στήριξη;

«Γνωρίζετε ότι όλα τα προσωπικά δεδομένα και με την ευκαιρία θα ήθελα να το επισημάνουμε ξανά, προστατεύονται από αντίστοιχο νόμο και είναι απόρρητα.

Κανείς εκτός από τους εμπλεκόμενους υπαλλήλους Κοινωνικούς Λειτουργούς του Κέντρου Κοινότητας και εξουσιοδοτημένους υπαλλήλους της Κοινωνικής Υπηρεσίας δεν γνωρίζει ονόματα.

Μπορώ να σας απαντήσω μόνο με αριθμούς, περίπου 215 συμπολίτες μας ανεξαρτήτως από ποιόν χώρο προέρχονται».

Πόσο σημαντική είναι η ψυχολογική υποστήριξη, που παρέχεται μέσω της Υπηρεσίες στους συνανθρώπους μας για την διαχείριση του άγχους ειδικά σε μια δύσκολη περίοδο με σοβαρές επιπτώσεις τόσο σε κοινωνικό όσο και σε οικονομικό επίπεδο;

«Σας ευχαριστούμε για την ερώτηση γιατί όντως μπορεί το επισιτιστικό, οι λογαριασμοί, η καθημερινή διαβίωση να είναι το κύριο πρόβλημα κάθε ατόμου, κάθε οικογένειας  αλλά η άσχημη ψυχολογία που προέρχεται από την αβεβαιότητα που προκύπτει από τα συνεχιζόμενα και αναγκαστικά μέτρα προφύλαξης της δημόσιας υγείας, είναι το πιο μεγάλο βήμα προς την κατάθλιψη. Η κατάθλιψη είναι μια μεγάλη ψυχική νόσο με απρόβλεπτα αποτελέσματα και δυστυχώς το άγχος που προέρχεται από την οικονομική πίεση μπορεί να οδηγήσει προς αυτή την κατεύθυνση.

Μιλώντας στην Κοινωνική Υπηρεσία για το πρόβλημά του, κάθε συμπολίτης μας θα μπορέσει να πάρει την κατευθυντήρια γραμμή που θα τον βοηθήσει.

Από το πιο απλό, αν μου επιτρέπεται την παροχή τροφίμων, ως το πιο πολύπλοκο.

Ότι εμείς σαν υπηρεσία δεν μπορούμε να το επιλύσουμε θα μεταφερθεί αρμοδίως και η Δημοτική αρχή και ό ίδιος ο Δήμαρχος, που είναι γνωστές οι ανθρωπιστικές του ευαισθησίες θα φροντίσουν για τη λύση.

Πάντα και ακόμα περισσότερο τις δύσκολες ημέρες που διανύουμε οι Ιερές Μητροπόλεις του νησιού μας και Δήμος ενωμένα βοηθούν εκεί που χρειάζεται με ισχυρούς δεσμούς συνεργασίας για την προστασία του ανθρώπου που έχει ανάγκη.

Καλούμε για άλλη μια φορά τους συμπολίτες μας και στη συγκεκριμένη περίοδο, τους εργαζομένους και επιχειρηματίες καταστημάτων που δε λειτουργούν, να μη διστάσουν να κλείσουν ραντεβού στο 2281081001, να μιλήσουν για το πρόβλημα τους, όποιο και να είναι αυτό».

 

Καταλήγοντας, η κ. Πρίντεζη προτρέπει τους συμπολίτες μας που έχουν ανάγκη να μοιραστούν το πρόβλημά τους να καλούν το Κέντρο Κοινότητας (22810 81001) για να μιλήσουν με τους ειδικούς της Κοινωνικής Υπηρεσίας.

Στο Κέντρο Κοινότητας γίνεται: υποδοχή – εξυπηρέτηση πολιτών, ενημέρωση – ευαισθητοποίηση, παρέχεται συμβουλευτική και υποστήριξη, διασύνδεση με υπηρεσίες και δομές, ενώ διεξάγονται και δράσεις κοινωνικής ένταξης.