Συνέχιση του Erasmus+ προγράμματος «Hunt For Europe» στη Βαρδάκειο Σχολή Ερμούπολης με 300 νέες ασκήσεις, κουίζ και περισσότερους ψηφιακούς ήρωες

Ένα καινούριο ταξίδι για την εκμάθηση ξένων γλωσσών

Οι βασικοί χαρακτήρες που απέκτησαν ψηφιακή μορφή στο πλαίσιο του «Hunt For Europe» επιστρέφουν για να κρατήσουν συντροφιά και στις ομάδες συμμετεχόντων του δεύτερου κύκλου του επιτυχημένου Erasmus+ project, εταίρος του οποίου παραμένει σταθερά η Ελλάδα, μέσω της Βαρδακείου Σχολής Ερμούπολης.

Το αρχικό πρόγραμμα «Hunt For Europe», ένα πρωτότυπο εκπαιδευτικό εργαλείο για την εκμάθηση ξένων γλωσσών, υλοποιήθηκε κατά την περίοδο 2017-2019. Με στόχο τη διάδοση της πολυγλωσσίας και της διαφορετικότητας, δημιουργήθηκε μία ηλεκτρονική πλατφόρμα, η οποία έδωσε την ευκαιρία σε χρήστες του διαδικτύου να διδαχτούν αγγλικά, ιταλικά, ισπανικά, ελληνικά, γερμανικά και δανέζικα, μέσα από ασκήσεις, κουίζ αλλά και διαδραστικά παιχνίδια με πρωταγωνιστές γνωστές προσωπικότητες των συνεργαζόμενων χωρών.

Ο Ιταλός πολιτικός και ηγετική φιγούρα του αγώνα για την ιταλική ενοποίηση, Καμίλ Μπένσο, η βασίλισσα της Καστίλης Ισαβέλλα Α’ της Καστίλης, ο Γερμανός συνθέτης και πιανίστας της κλασικής μουσικής, Λούντβιχ βαν Μπετόβεν, ο Βασιλιάς της Δανίας Χάραλντ Α’, ο Ιρλανδός μοναχός Saint Brendan και ο Συριανός φιλόσοφος Φερεκύδης έγιναν κινούμενοι ήρωες και οδηγοί σε αυτό το συναρπαστικό ταξίδι για την απόκτηση γλωσσικών, ιστορικών και πολιτισμικών γνώσεων. Στην πλατφόρμα υπήρχαν πέντε βίντεο, μέσω των οποίων, οι επισκέπτες καλούνταν να πάρουν κάποιον ρόλο και να παίξουν.

Νέες προσθήκες

Ο νέος κύκλος του προγράμματος με συντονιστή εταίρο την Ιρλανδία ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2020 και θα ολοκληρωθεί τον Σεπτέμβριο του 2022. Αυτή τη φορά, το παιχνίδι θα είναι multiplayer, καθώς πέρα από τους βασικούς ιστορικούς ήρωες θα δημιουργηθούν περισσότεροι χαρακτήρες για να μας βοηθήσουν να μάθουμε μία από τις προσφερόμενες ξένες γλώσσες. Στο ελληνικό παιχνίδι του πρώτου κύκλου, η Μαρία Γκονζάλες με καταγωγή από τη Βενεζουέλα έρχεται στη Σύρο για να βελτιώσει τα ελληνικά της και να γνωρίσει τον φιλόσοφο και εφευρέτη του πρώτου ηλιακού ρολογιού, Φερεκύδη. Στόχος της Βαρδακείου Σχολής Ερμούπολης για τη συνέχεια του προγράμματος είναι η δημιουργία ενός ακόμη ήρωα.

Στο υπάρχον υλικό του πρότζεκτ, θα προστεθούν 300 καινούριες ασκήσεις και κουίζ. Η ενδιάμεση γλώσσα για πληροφορίες είναι τα αγγλικά.

Η πρόσκληση για συμμετοχή στην πρώτη φάση του πρότζεκτ ήταν ανοιχτή προς κάθε ενδιαφερόμενο, χωρίς ηλικιακά όρια, ενώ αυτή τη φορά η Βαρδάκειος Σχολή Ερμούπολης απευθύνεται σε νέους από 14 έως 19 ετών. Στην πλατφόρμα θα ενταχθεί και το κομμάτι της τεχνητής νοημοσύνης, καθώς θα δίνεται η δυνατότητα στον χρήστη να περάσει αυτόματα σε μεγαλύτερο επίπεδο, μόλις αναγνωρίζονται οι γνώσεις του.

Λόγω των υφιστάμενων συνθηκών, οι μηνιαίες συναντήσεις των εταίρων λαμβάνουν χώρα διαδικτυακά. «Έχουμε καλή σχέση από το προηγούμενο πρότζεκτ, προχωράμε και ελπίζουμε να συναντηθούμε σύντομα κι αν όλα πάνε καλά να υποδεχτούμε και τους συμμετέχοντες από τις άλλες χώρες στη Σύρο», δηλώνει στην «Κοινή Γνώμη» η υπεύθυνη της Βαρδακείου, Ευγενία Κόλλια.

 

Οδηγός για την κατανόηση της συμμετοχικής μάθησης

Η Σχολή της Σύρου συμμετέχει επίσης στο Erasmus+ έργο “Depal”, που στοχεύει στην ενίσχυση εκπαιδευτών, οι οποίοι επιθυμούν να δώσουν κίνητρα στους ενήλικες εκπαιδευόμενους για τη βελτίωση των ικανοτήτων τους στη χρήση ψηφιακών τεχνολογιών και άλλων δεξιοτήτων, μέσα από τις μεθόδους της συμμετοχικής εκπαίδευσης και της ψηφιακής αφήγησης.

Ο ηλεκτρονικός οδηγός του προγράμματος για την κατανόηση της συμμετοχικής και ψηφιακής μάθησης είναι πλέον διαθέσιμος και στα ελληνικά και απευθύνεται στους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων που θα ήθελαν να εφαρμόσουν τις συγκεκριμένες μεθόδους εντός της τάξης τους.

Τα περιεχόμενα του οδηγού απευθύνονται σε άτομα που εργάζονται τόσο στην επίσημη όσο και στην άτυπη εκπαίδευση και θα υποστηρίξουν τη δέσμευση των μαθητών και θα διερευνήσουν πώς να παρέχουν στους εκπαιδευόμενους διευκόλυνση στη μάθησή τους.

Κάθε κεφάλαιο του οδηγού έχει γραφτεί από μία από τις οργανώσεις εταίρους του DEPAL σε ολόκληρη την Ευρώπη, και ως εκ τούτου, ο καθένας έχει διαφορετική προοπτική από την εμπειρία και τον τομέα της εμπειρίας της ίδιας της οργάνωσης. Τα κεφάλαια περιλαμβάνουν:

– Υπόβαθρο σκέψης

– Συμμετοχική μάθηση ενηλίκων

– Δημιουργία ασφαλών χώρων για διάλογο

– Πιστή και ολιστική εκμάθηση ενηλίκων

– Η λειτουργία της επικοινωνίας: Ακούγοντας και μιλώντας

– Ψηφιακή αφήγηση: Ομαδική διευκόλυνση στην ψηφιακή μάθηση

Στα άμεσα σχέδια της Βαρδακείου Σχολής Ερμούπολης είναι η ανακοίνωση ενός online σεμιναρίου εκπαίδευσης εκπαιδευτών το οποίο θα βασιστεί στον οδηγό του DEPAL.

Ανυπομονησία για τη συνέχιση των δια ζώσης μαθημάτων

Εκτός από τα ευρωπαϊκά προγράμματα, διαδικτυακά συνεχίζονται και τα περισσότερα μαθήματα της Σχολής (ελληνικών, ιταλικού πολιτισμού, δημιουργικής γραφής και Ιστορίας Τέχνης). «Αρχικοί μαθητές μας δίσταζαν αρχικά να συμμετέχουν online, ωστόσο, έχουν εξοικειωθεί πλέον με τον υπολογιστή και τα πηγαίνουν καλά», σημειώνει η κ. Κόλλια. Καθιστά δε γνωστό πως ανάμεσα στους εκπαιδευόμενους, βρίσκονται και υπερήλικες μαθητές, άνω των 75 ετών, που το κυνηγούν, το παλεύουν και τα καταφέρνουν. «Στο τμήμα των ελληνικών έχω μαθητή 78 ετών, που του αρέσει η Σύρος και έχει εγκατασταθεί μόνιμα στο νησί», αναφέρει χαρακτηριστικά. Τέλος, τονίζει πως οι περισσότεροι μαθητές ανυπομονούν να ανοίξει και πάλι η Σχολή για να συνεχίσουν τα διά ζώσης μαθήματα.