«Η ΡΟΔΙΑΚΗ»

Θερίζουν τα τροχαία δυστυχήματα στη Ρόδο -Τραγικός ο απολογισμός για το 2021

Επιβάλλεται πλέον να συνειδητοποιήσουμε όλοι ότι μαίνεται ο πόλεμος της ασφάλτου
  • Δευτέρα, 15 Νοεμβρίου, 2021 - 06:23

Ζήτημα ζωής και θανάτου είναι η οδική μας συμπεριφορά, καθώς τα τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα στο νησί της Ρόδου, αλλά και τα υπόλοιπα νησιά του νομού εξακολουθούν να προκαλούν ανατριχίλα και έντονο προβληματισμό.

Μόνο για το νησί της Ρόδου, ο αριθμός των τροχαίων δυστυχημάτων και των ανθρώπων που έχασαν τη ζωή τους μέσα στο 2021 ανέρχεται στους 14, ενώ οι τραυματίες (σοβαρά και ελαφρά) που διακομίστηκαν στο νοσοκομείο της Ρόδου με το ΕΚΑΒ ξεπερνούν τους 500.

Οι αριθμοί αυτοί, αντιστοιχούν σε ανείπωτο πόνο, θλίψη και δυστυχία εκατοντάδων οικογενειών, οι οποίες ήρθαν αντιμέτωπες με τις συνέπειες των τροχαίων ατυχημάτων και δυστυχημάτων τα τελευταία χρόνια, αλλά και ακλόνητο στοιχείο προς κάθε αρμόδιο φορέα και αρχή, ότι επιτέλους ήρθε η ώρα να ληφθούν συγκεκριμένα μέτρα για την αντιμετώπιση του ακήρυχτου αυτού πολέμου στην άσφαλτο.

Ο ανατριχιαστικός «χάρτης» των τροχαίων δυστυχημάτων στη Ρόδο.

Σε περισσότερα από 700 υπολογίζονται τα τροχαία ατυχήματα (υλικών ζημιών) που έχουν καταγραφεί τους τελευταίους μήνες στους δρόμους της Ρόδου, γεγονός που φανερώνει για ακόμα μια φορά ότι η κατάσταση εξακολουθεί να βρίσκεται εκτός ελέγχου! Αντίστοιχα, υψηλός παραμένει και ο αριθμός των τραυματιών που έχουν μεταφερθεί στο νοσοκομείο της Ρόδου από τους διασώστες του ΕΚΑΒ και στους οποίους παρασχέθηκαν οι πρώτες βοήθειες.

Ακόμα πιο ανατριχιαστικός, παραμένει επίσης, ο αριθμός των θυμάτων της ασφάλτου, για το 2021 σε ό,τι αφορά τα τροχαία δυστυχήματα, καθώς ο αριθμός των νεκρών έφθασε τους 17 για την περιοχή της Δωδεκανήσου, ενώ των τραυματιών που διακομίστηκαν στο νοσοκομείο της Ρόδου για να τους παρασχεθούν οι πρώτες βοήθειες ή να νοσηλευτούν, εκτιμάται ότι ξεπερνά τους 500.

Ο τραγικός απολογισμός του 2021

Σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκέντρωσε «Η ΡΟΔΙΑΚΗ», από την αρχή του χρόνου έως και τις 13 Νοεμβρίου 2021, είχαν καταγραφεί συνολικά 17 θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα και συγκεκριμένα:

-    Στη Ρόδο στις 9 Ιανουαρίου 2021 ένας 60χρονος που είχε τραυματιστεί σε τροχαίο χάνει τη ζωή του έπειτα από 50 σχεδόν ημέρες νοσηλείας στο νοσοκομείο.

-    Στην Κάρπαθο στις 5 Μαρτίου 2021 ένα 76χρονος που οδηγούσε δίκυκλο, χάνει τη ζωή του σε τροχαίο δυστύχημα.

-    Στις Καλυθιές, στις 12 Ιουνίου 2021 ένας 61χρονος οδηγός έχασε τη ζωή του, μετά από πρόσκρουση του φορτηγού αυτοκινήτου του σε δέντρο.

-    Στις 19 Ιουνίου 2021 ένα 22χρονο παλικάρι, επίσης στις Καλυθιές, έχασε τη ζωή του.

-    Στις 27 Ιουνίου 2021, ένας 35χρονος από τον Αρχάγγελο έχασε τη ζωή του.

-    Στις 30 Ιουνίου 2021 ένας 40χρονος, που επέστρεφε από την εργασία του με τη μοτοσικλέτα του έχασε τη ζωή του, στην περιοχή της Ιαλυσού.

-    Στις 16 Ιουλίου 2021 ένας 50χρονος έχασε τη ζωή του στην Κάρπαθο.

-    Στις 24 Ιουλίου 2021 ένας 26χρονος από το νησί της Κω έχασε τη ζωή του σε τροχαίο δυστύχημα.

-    Στις 25 Ιουλίου 2021 στον περιφερειακό δρόμο, στην περιοχή του Ζέφυρου, έχασε τη ζωή του ένας 72χρονος συμπολίτης μας που κινούνταν με το δίκυκλό του.

-    Στις 14 Αυγούστου 2021, ένας 38χρονος Ιταλός συνεπιβάτης σε ενοικιαζόμενο όχημα, έχασε τη ζωή του στο 3ο χιλιόμετρο της Επαρχιακής Οδού Ρόδου-Καλλιθέας.

-    Στις 9 Σεπτεμβρίου 2021, 31χρονος πεζός στην περιοχή του Αρχαγγέλου.

-    Στις 16 Σεπτεμβρίου 2021, ένας 26χρονος Ροδίτης οδηγός δικύκλου, που απεβίωσε μετά από 31 μέρες σκληρής μάχης που έδωσε στην εντατική του νοσοκομείου. Το νήμα της ζωής του κόπηκε στο 4ο χιλιομετρο της Επαρχιακής Οδού Ρόδου-Καλλιθέας, όταν όχημα που οδηγούσε ιταλός τουρίστας, επιχείρησε να στρίψει χωρίς έλεγχο. Στο ίδιο δυστύχημα σκοτώθηκε και ο 38χρονος συνοδηγός του ιχ.

-    Στις 3 Οκτωβρίου2021, στην περιοχή Τσαίρι, έχασε τη ζωή του 25χρονος νεαρός οδηγός δικύκλου, όταν το όχημά του συγκρούστηκε με απορριμματοφόρο.

-    Στις 24 Οκτωβρίου 2021, έφυγε από τη ζωή ένας ακόμα συμπολίτης μας, ο Παντελής Καρύδης από την Κρεμαστή. Είχε τραυματιστεί σε τροχαίο στις 9 Ιουνίου 2020 κοντά στη Φανερωμένη.

-    Την 1η Νοεμβρίου2021, έφυγε από τη ζωή, η 49χρονη συμπολίτισσά μας Σοφία Κουφομανώλη. Είχε τραυματιστεί στην περιοχή Τσαΐρι και έδωσε σκληρή μάχη στην εντατική του νοσοκομείου, χωρίς δυστυχώς να τα καταφέρει.

-    Την 1η Νοεμβρίου 2021 επίσης, ένας 23χρονος Γερμανός που είχε έρθει στο νησί μας για διακοπές, έχασε τη ζωή του, όταν το τετράτροχο όχημα που ενοικίασε και κινούνταν επί της οδού Λαέρμων – Απολλώνων, βγήκε εκτός δρόμου και «καρφώθηκε» σε δέντρο.

Σημειώνεται ότι τους πρώτους μήνες του 2021, υπήρχε η απαγόρευση κυκλοφορίας, λόγω των περιοριστικών μέτρων. 

Σε άλλη περίπτωση, εκτιμάται ότι αριθμός των τροχαίων ατυχημάτων και δυστυχημάτων για την περιοχή της Δωδεκανήσου θα ήταν ακόμα μεγαλύτερος.

Ελένη Καρύδη: «Ο κύριος παράγοντας στην πρόκληση του τροχαίου είναι ο άνθρωπος»!

Την προσεχή εβδομάδα είναι η Παγκόσμια Ημέρα Μνήμης Θυμάτων, καθώς κάθε χρόνο έχει θεσπιστεί διεθνώς, η τρίτη Κυριακή του Νοεμβρίου να αποτελεί ημέρα μνήμης για τα θύματα των ατυχημάτων στους δρόμους. 

Με αφορμή την ημέρα αυτή, αλλά και το γεγονός ότι η περιοχή μας βρίσκεται στις πρώτες θέσεις πανελλαδικά, σε ότι αφορά τα τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα, ζητήσαμε από την πρόεδρο της ΕΥΘΥΤΑ – Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας Ρόδου κα Ελένη Καρύδη να μας εξηγήσει «τι φταίει και γιατί δεν μπορούμε να το αλλάξουμε».

«Ο καθένας από εμάς δεν μπορεί να μπει στη διαδικασία ότι ένα τροχαίο μπορεί να συμβεί στον οποιονδήποτε από την εν γένει συμπεριφορά μας. Υπάρχει έλλειμμα παιδείας οδικής ασφάλειας ή και αδιαφορία. Αδιαφορούμε, συμπεριφερόμαστε σαν ο δρόμος να είναι «δικός μας» και βρίσκεται μέσα στο σπίτι μας! Αγνοούμε τους κινδύνους, είμαστε αδιάφοροι, μία πολιτεία ανύπαρκτη διαχρονικά»!

Η κα Καρύδη αναφέρθηκε και στο θέμα της αστυνόμευσης, τονίζοντας πως «δεν μπορεί να καλύψει όλο το οδικό δίκτυο η Τροχαία, δεν υπάρχουν τεχνικά μέσα, δεν υπάρχουν κάμερες... Ο καθένας λειτουργεί όπως νομίζει!

Σήμερα ήμουν έξω από ένα σχολείο να πάρω την εκπαιδευτική ομάδα που έκανε ενημέρωση. Εάν βλέπατε πως έρχονταν και πως έφευγαν τα παιδιά… έχουμε μοιράσει τόσα έντυπα, αδιαφορούν δεν τα διαβάζουν...».
Αναφορικά με τις δομές που λειτουργούν, η πρόεδρος της ΕΥΘΥΤΑ Ρόδου παραδέχτηκε ότι «γενικά υπάρχουν κάποιες βελτιώσεις» ωστόσο επεσήμανε πως «ο κύριος παράγοντας στην πρόκληση του τροχαίου είναι ο άνθρωπος!». 

Η «κακή» οδός έρχεται να συμπληρώσει την παραβατικότητα ενός «κακού» οδηγού που αδιαφορεί! 

Οι θάνατοι δεν είναι ατύχημα, είναι δυστύχημα είναι τροχαίες συγκρούσεις, τροχαία συμβάντα, θάνατοι οδικής κυκλοφορίας έτσι πλέον ονομάζεται στην Ευρώπη.

Εμείς τι φταίμε; Όταν εγώ μιλώ στο κινητό, απαντώ στα μηνύματα, δεν τα έμαθαν στις σχολές εκπαίδευσης, το μόνο που τους νοιάζει είναι ποιος έχει προτεραιότητα κ.λπ.

Ξέρουν για το χρόνο αντίδρασης, το χρόνο αδράνειας, ότι αν δεν φοράμε ζώνη την ώρα της σύγκρουσης είναι η ίδια με τη δύναμη του αυτοκινήτου; Μα δεν τα ξέρουν αυτά!

Ξέρουν ότι το τροχαίο δυστύχημα συμβαίνει μέσα σε δύο κλάσματα του δευτερολέπτου; Ξέρουν για το αλκοόλ, την ταχύτητα για την απόσταση ασφαλείας;».

Κατανάλωση αλκοόλ και τροχαία ατυχήματα

Μία από τις κυριότερες αιτίες πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων και δυστυχημάτων είναι ο συνδυασμός αλκοόλ και οδήγησης. Όπως αναφέρει σε δηλώσεις του στη Ροδιακή ο διευθυντής της Νευροχειρουργικής κλινικής του Νοσοκομείου Ρόδου κ. Στέργος Στάγκας, τα περισσότερα θύματα των τροχαίων είναι νεαροί συνάνθρωποι μας.

Ο ίδιος περιγράφει στη «Ροδιακή» τα συναισθήματα του αλλά και την κατάσταση που καλούνται να αντιμετωπίσουν μαζί με τους συναδέλφους τους κάθε φορά που τους φέρνουν κάποιον τραυματία από τροχαίο:

«Συνήθως τα τροχαία που αντιμετωπίζουμε στη Ρόδο αφορούν ηλικιακά, νεαρά άτομα. Τα αίτια είναι διάφορα με συχνότερο την κατανάλωση μεγάλης ποσότητας αλκοόλ. 

Οι εικόνες αυτές που βλέπουμε, από νέους που χάνονται άδικα χαράζονται βαθιά μέσα μας. Εκείνο όμως που δεν ξεπερνιέται και δεν συνηθίζεται πιστεύω από κανέναν γιατρό, είναι η στιγμή που έρχομαι αντιμέτωπος με τους οικείους του θύματος. Εκεί αναγκάζομαι να καλύψω τα δικά μου συναισθήματα, καθώς πρέπει να ανακοινώσω την σοβαρότητα της κατάστασής ή ακόμα χειρότερα και το δυσάρεστο γεγονός πως το θύμα έχασε τη ζωή του. 

Θα ήθελα φυσικά να τονίσω πως όταν το τροχαίο αφορά δίκυκλο όχημα, στις περισσότερες των περιπτώσεων τα θύματα θα ζούσαν αν φορούσαν το κράνος τους, βέβαια σχεδόν σε όλες αυτές τις περιπτώσεις, τα θύματα είχαν κράνος, αλλά «συνοδευτικό», σαν κόσμημα στον αγκώνα. 

Πρέπει να καταλάβουν ότι η χρήση του είναι για την ασφάλεια της ζωής τους. Πολλές φορές μας περνά απ’ το μυαλό ότι «αν φορούσε το κράνος του, τώρα θα ήτανε σπίτι του», είναι κρίμα και άδικο να βλέπουμε νέα παιδιά να διακομίζονται στο Τμήμα Επειγόντων περιστατικών και να αδυνατούμε να σώσουμε τη ζωή τους καθώς φέρουν βαρύτατα τραύματα στο κεφάλι χωρίς ουδεμία όμως εκδορά από το λαιμό και κάτω.

Δύσκολα να κατατάξει κανείς τα αίτια έξαρσης των τροχαίων ατυχημάτων στο νησί μας και να βγάλει συμπεράσματα. Σίγουρα η Ρόδος κατατάσσεται στις πρώτες θέσεις πανελλήνια, αναλογικά με τον πληθυσμό του νησιού. Πιστεύω πως η πληροφόρηση και επιμόρφωση των νέων είναι ελλιπής.

Αυτό που θέλω να τονίσω και να ζητήσω απ’ όλους να αναλογιστούν, είναι το εξής: κάθε φορά που μπαίνετε στο αυτοκίνητο ή ανεβαίνετε στο μηχανάκι σας, κάποιος, κάπου, σας περιμένει να επιστρέψετε!».

 

 

Ετικέτες: