Τέμπη: Απολογούνται την Παρασκευή τρεις κατηγορούμενοι - Οι προειδοποιήσεις για τους σταθμάρχες

  • Τετάρτη, 15 Μαρτίου, 2023 - 13:25

Σε απολογία έχουν κληθεί από τον ειδικό εφέτη ανακριτή στη Λάρισα οι τρεις σιδηροδρομικοί, που κατηγορούνται ότι συντέλεσαν με τις πράξεις τους στην αδιανόητη σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη στις 28 Φεβρουαρίου.

Κατά πληροφορίες, οι απολογίες των τριών –του επιθεωρητή κυκλοφορίας και των δύο σταθμαρχών της Λάρισας που φέρονται να εγκατέλειψαν νωρίτερα από το προβλεπόμενο τα πόστα τους, έχουν οριστεί για την προσεχή Παρασκευή, ωστόσο αναμένεται να λάβουν προθεσμία.

Και οι τρεις κατηγορούμενοι βρίσκονται αντιμέτωποι με βαρύτατες κατηγορίες για λάθη και παραλείψεις κατά την άσκηση των καθηκόντων τους.

Ο επιθεωρητής κυκλοφορίας διώκεται ποινικά για τη διατάραξη της ασφάλειας των συγκοινωνιών –ένα αδίκημα που τιμωρείται σε βαθμό κακουργήματος με ποινές από 10 χρόνια έως και ισόβια.

Παράλληλα βρίσκεται αντιμέτωπος με κατηγορίες για ανθρωποκτονίες από αμέλεια κατά συρροήν και σωματικές βλάβες με τον ίδιο χαρακτηριστμό.

Οι δύο σταθμάρχες που βάσει προγράμματος θα έπρεπε να βρίσκονται στις θέσεις τους μέχρι τις 23:00 το μοιραίο βράδυ της ημέρας του δυστυχήματος, αλλά έφυγαν νωρίτερα, αντιμετωπίζουν τις ίδιες κατηγορίες με τον επιθεωρητή κυκλοφορίας αλλά και τον σταθμάρχη Λάρισας Βασίλη Σαμαρά, ο οποίος έχει προφυλακιστεί.

Με ταχύτατους ρυθμούς και μεθοδικότητα συνεχίζονται και οι έρευνες για ενδεχόμενες ποινικές ευθύνες ανώτερων υπαλλήλων του ΟΣΕ –και πιο συγκεκριμένα εκείνους που υπέγραψαν τις βάρδιες του επιθεωρητή κυκλοφορίας.

Στο «μικροσκόπιο» αναμένεται να μπει και πιστοποίηση ικανότητας του μοιραίου σταθμάρχη, ο οποίος είχε μόλις πριν μερικές ημέρες ολοκληρώσει την εκπαίδευσή του και δεν είχε επαρκή εμπειρία για να ρυθμίζει την κυκλοφορία των τρένων σε έναν τόσο κομβικό σταθμό.

Σημειωτέον ότι παράλληλα «τρέχει» και η έρευνα της Οικονομικής Εισαγγελίας για τις συμβάσεις έργων του ΟΣΕ που δεν υλοποιήθηκαν αλλά και αυτή της Αρχής για το Ξέπλυμα Μαύρου Χρήματος, που αναζητά μίζες από εργολαβίες και έργα στον ΟΣΕ.

Όπως έχει γίνει γνωστό, οι έρευνες αυτές θα έχουν βάθος 15ετίας.

Οι προειδοποιήσεις για ελλιπή εκπαίδευση - «Γνώριζαν τα θέματα»

Την ώρα που η δικαστικές Αρχές αναζητούν την άκρη του νήματος, οι αποκαλύψεις για λάθη και παραλείψεις διαδέχονται η μια την άλλη.

Ενδεικτικό είναι πως η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων είχε προειδοποιήσει με έγγραφά της τον ΟΣΕ και τη Hellenic Train για ελλιπή εκπαίδευση των σταθμαρχών.

Μάλιστα ένα από τα έγγραφα είχε σταλεί 4 μέρες πριν το δυστύχημα στα Τέμπη, που στοίχησε τη ζωή σε 57 ανθρώπους.

Σύμφωνα με τον ΣΚΑΙ, στο έγγραφο που εστάλη στις 24 Φεβρουαρίου 2023, γίνεται αναφορά σε δύο εκτροχιασμούς, στο σ.σ Λιανοκλάδι και σ.σ Τιθορέας στις 10 και 21 Οκτωβρίου όπου διαπιστώθηκε από τις σχετικές εκθέσεις διερεύνησης συμβάντων ότι προέκυπταν από ανθρώπινο παράγοντα (μη ορθή διευθέτηση της αλλαγής τροχιάς από σταθμάρχη και βλάβη ψευδούς ένδειξης κατάληψης κυκλώματος).

Στα έγγραφα αυτά η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων ρωτά αν αναλύθηκαν οι παράγοντες που οδήγησαν το προσωπικό του ΟΣΕ σε αυτό και ποιοι μπορεί να είναι (η ελλιπής εκπαίδευση, η κόπωση προσωπικού, άλλος παράγοντας) ή αν πρόκειται να ληφθούν μέτρα για την αντιμετώπισή τους.\

πηγή: cnn