Σχεδόν 6.000 επισκέπτες βρέθηκαν στη Σύρο το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος

Έσπασε όλα τα ρεκόρ

Ο αντιδήμαρχος Τουρισμού, Παναγιώτης Κουταβάς, μιλάει για τη διαρκώς αυξανόμενη επισκεψιμότητα στο νησί και αναλύει τις προβλέψεις για το φετινό καλοκαίρι

Ρεκόρ επισκεψιμότητας παρουσίασε η πρωτεύουσα των Κυκλάδων το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος, καθώς και συνολικά τον μήνα Μάιο, ξεπερνώντας κατά πολύ τα νούμερα προηγούμενων ετών και γεμίζοντας παράλληλα αισιοδοξία όλους τους εμπλεκόμενους με τον τουρισμό, αναφορικά με τη φετινή καλοκαιρινή σεζόν.
Εξαιρώντας τις χρονιές 2020 και 2021, όπου οι περιορισμοί λόγω της πανδημίας του covid-19 ανέκαμψαν την αυξητική πορεία της τουριστικής κίνησης, η Σύρος φαίνεται να κερδίζει διαρκώς έδαφος όσον αφορά στην προτίμηση των τουριστών.

"Κάθε χρόνο και καλύτερα"

Συγκεκριμένα και σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Λιμεναρχείου Σύρου, το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος στο νησί κατέφθασαν 5.876 επιβάτες και 590 οχήματα. Συγκριτικά αναφέρεται ότι το 2022, κατά την ίδια περίοδο, στη Σύρο αποβιβάστηκαν 5.243 επιβάτες και 613 οχήματα ενώ το 2019 (χρονιά ορόσημο για τον τουρισμό), 5.423 επιβάτες και 614 οχήματα. Συνολικά για τον μήνα Μάιο, τα στοιχεία δείχνουν και πάλι αυξητική τάση, με 31.023 επιβάτες το 2023, όταν το 20222 ήταν 26.984 και το 2019 27.913.

Σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο Τουρισμού, Παναγιώτη Κουταβά, από το βράδυ της Πέμπτης 1 Ιουνίου μέχρι και το Σάββατο 3 Ιουνίου, τα πλοία με προορισμό την Σύρο είχαν πληρότητα 100% , οπότε το νησί, το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος, είχε την μέγιστη επισκεψιμότητα βάσει της δυνατότητας μετάβασης προς αυτό μέσω των πλοίων της γραμμής, ενώ εξακολουθούσε να υπάρχει ζήτηση για επιπλέον εισιτήρια. "Τα νούμερα είναι εξαιρετικά", δήλωσε ο κ. Κουταβάς. "Είδαμε ότι για πρώτη φορά καταφέραμε να ξεπεράσουμε με σημαντική διαφορά τις επιδόσεις του 2019 που ήταν μία χρονιά ρεκόρ για τον ελληνικό τουρισμό γενικότερα και κατ' επέκταση για τη Σύρο. Θεωρώ ότι τα στοιχεία από το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος είναι πολύ ενθαρρυντικά για την συνέχεια της σεζόν γιατί αποτελεί έναν οδηγό για την πορεία της καλοκαιρινής περιόδου και μας γεμίζει με αισιοδοξία". Όσον αφορά στον μήνα Μάιο συνολικά, η αύξηση είναι σημαντική και ιδιαίτερα ενθαρρυντική, σχολίασε ο κ.Κουταβάς. "Ο στόχος της επιμήκυνσης της σεζόν φαίνεται να μπαίνει σε ράγες. Δεν θέλω να πω ότι επιτεύχθηκε, διότι έχουμε περιθώρια βελτίωσης, βλέπουμε όμως ότι αρχίζουμε να έχουμε αυξητικές ροές και τους μήνες που θεωρούνται εκτός σεζόν για τη Σύρο".

Ευοίωνες οι προβλέψεις για το καλοκαίρι

Όπως ανέφερε στην "Κοινή Γνώμη" ο κ. Κουταβάς, τα έως τώρα στοιχεία, δείχνουν πως η επισκεψιμότητα κατά τους καλοκαιρινούς μήνες του 2023 θα παρουσιάσει και φέτος νέο ρεκόρ, ενώ παρατηρείται μία διεύρυνση της τουριστικής σεζόν, με τον Σεπτέμβριο να κινείται ήδη σε πολύ υψηλά επίπεδα. Λαμβάνοντας υπόψιν την επισκεψιμότητα του τριημέρου που διαχρονικά ανταποκρίνεται στην συνολική εικόνα που παρουσιάζει η τουριστική κίνηση το καλοκαίρι, το 2023 δείχνει ότι θα είναι μία πολύ καλή τουριστική χρονιά για τη Σύρο. "Τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο είναι εμφανές ότι η πληρότητα θα αγγίξει το 100%, ενώ οι κρατήσεις για τον Σεπτέμβρη πάνε ήδη εξαιρετικά", ανέφερε συγκεκριμένα ο αντιδήμαρχος Τουρισμού.

Η δυνατότητα του νησιού για φιλοξενία, ωστόσο, δεν είναι ακόμα στα υψηλότερα δυνατά επίπεδα, όπως συμπλήρωσε, με τις κλίνες να μην ξεπερνούν τις 15.000, εκ των οποίων οι 10.000 περίπου αφορούν σε ξενοδοχεία και ενοικιαζόμενα δωμάτια και οι υπόλοιπες σε airbnb καταλύματα. Σημειώνεται πώς τα 1.000 περίπου εγγεγραμμένα στις επίσημες πλατφόρμες airbnb καταλύματα, το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος παρουσίασαν πληρότητα της τάξης του 93%.

"Ο στόχος είναι οι ξένοι"

Αναφορικά με το "προφίλ" των επισκεπτών, ο κ. Κουταβάς ανέφερε πως τη Σύρο δείχνουν να προτιμούν κυρίως νέα ζευγάρια που ανήκουν στην ηλικιακή κατηγορία 35-45, καθώς και οικογένειες. Η Σύρος άλλωστε, όπως εξηγεί, έχει προβληθεί ιδιαίτερα ως ένας ασφαλής για τα παιδιά προορισμός με ανάλογες υποδομές. "Μας εξυπηρετεί να δεχόμαστε οικογένειες στο νησί διότι η συγκεκριμένη κατηγορία επισκεπτών ποντάρει στις ποιοτικές παροχές υπηρεσιών, κάτι που αποτελεί απώτερο στόχο και του Δήμου και των επιχειρηματιών του νησιού", εξηγεί.

Έναν ακόμη στόχο του Δήμου αποτελεί και η αύξηση των επισκεπτών από το εξωτερικό οι οποίοι δεν περιορίζουν τις διακοπές τους απαραίτητα τους μήνες Ιούλιο – Αύγουστο, αλλά συνηθίζουν να προτιμούν τους λιγότερο "θορυβώδεις" μήνες στα νησιά, επιμηκύνοντας έτσι χρονικά την τουριστική σεζόν. "Πρακτικά, τον Ιούλιο και τον Αύγουστο δεν θέλουμε περισσότερο κόσμο. Δεν έχουμε ούτε τις κλίνες, ούτε τις υποδομές για να υποστηρίξουμε ακόμα μεγαλύτερη αύξηση. Επιθυμούμε όμως να αγγίξουν την απόλυτη πληρότητα αυτών των δύο μηνών και οι υπόλοιποι καλοκαιρινοί μήνες, όπου συνηθίζουν να μετακινούνται κυρίως οι ξένοι επισκέπτες. Τα τελευταία χρόνια, σύμφωνα με δικές μας εκτιμήσεις αλλά και από συζητήσεις με επιχειρηματίες του νησιού, παρατηρούμε μία αύξηση των ξένων επισκεπτών και μείωση των Ελλήνων. Εμείς, όταν παραλάβαμε τον Δήμο, το ισοζύγιο Ελλήνων - ξένων ήταν περίπου στο 75%- 25% , ενώ τώρα βρίσκεται περίπου στο 65%-35%. Αυτό οφείλεται φυσικά και στις αυξήσεις των εισιτηρίων κάνοντας ασύμφορη οικονομικά την μετακίνηση των Ελλήνων προς τα νησιά, οι οποίοι τελικά είναι πιθανό να προτιμήσουν έναν ηπειρωτικό προορισμό. Τα νησιά μας με την ενεργειακή κρίση και όλες τις συγκυρίες, δυστυχώς έχουν γίνει πολύ ακριβά για τον Έλληνα", δήλωσε ο κ.Κουταβάς, προσθέτοντας ότι "παρόλα αυτά, το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος διαπιστώσαμε ότι η γενικότερη επισκεψιμότητα του νησιού δεν επηρεάστηκε από τις σημαντικές αυξήσεις των εισιτηρίων, κάτι που η αλήθεια είναι πως μας απασχολούσε όλο το προηγούμενο διάστημα. Σε κάθε περίπτωση, εμείς, χρόνο με το χρόνο, προσπαθούμε να αναβαθμίζουμε τις παροχές και τις υπηρεσίες του νησιού, ώστε να προσελκύουμε ανθρώπους που έχουν τη δυνατότητα να μένουν περισσότερες μέρες και να ξοδεύουν περισσότερο, αναζητώντας παράλληλα την ποιότητα. Αυτό φυσικά δεν μπορεί να αλλάξει από τη μία στιγμή στην άλλη, γι' αυτό προσπαθούμε να δημιουργήσουμε μία καμπάνια εξωστρέφειας προς το εξωτερικό ώστε να προσελκύσουμε περισσότερους επισκέπτες. Φέτος, ήταν η πρώτη φορά που έγινε μία συνεχής και απρόσκοπτη προβολή καθ'όλη τη διάρκεια της χρονιάς, η οποία φαίνεται να αποδίδει" ανέφερε ολοκληρώνοντας.