Πώς θα γίνει η αξιοποίηση 22+1 περιφερειακών αεροδρομίων

  • Σάββατο, 16 Μαρτίου, 2024 - 08:38

Σε επόμενη φάση εισέρχεται ο διαγωνισμός που προωθεί το Υπερταμείο για την αξιοποίηση του διεθνούς αεροδρομίου Καλαμάτας μέσω σύμβασης παραχώρησης. Αν και χρειάζονται ακόμα στάδια που αφορούν τις τελικές εγκρίσεις από συναρμόδια υπουργεία και το «χτίσιμο» της τελικής σύμβασης, εκτιμάται ότι μέσα στο καλοκαίρι θα περάσουμε στη φάση υποβολής προσφορών.

Το σχήμα που θα επικρατήσει στον διαγωνισμό του Υπερταμείου, που μάλλον θα συμμετέχει με 10%, θα αναλάβει τη διαχείριση, λειτουργία, ανάπτυξη, επέκταση, διατήρηση και εκμετάλλευση του Διεθνούς Αεροδρομίου Καλαμάτας για 40 χρόνια.

Να αναφέρουμε επίσης ότι προωθούνται διαδικασίες και για την αξιοποίηση 22 επιπλέον περιφερειακών αεροδρομίων (Καρπάθου, Χίου, Αλεξανδρούπολης, Αράξου, Λήμνου, Ιωαννίνων, Μήλου, Νάξου, Πάρου, Ικαρίας, Κυθήρων, Λέρου, Σητείας, Νέας Αγχιάλου, Καλύμνου, Σκύρου, Σύρου, Αστυπάλαιας, Καστελόριζου, Καστοριάς, Κάσου και Κοζάνης).

Μέσα από επενδύσεις το αεροδρόμιο Καλαμάτας θα μπορέσει υποδεχθεί ένα συνεχώς αυξανόμενο αριθμό επιβατών που εκτιμάται ότι θα προσεγγίσει τους 500.000 πολύ νωρίτερα από το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας.

Ο αυξημένος αυτός αριθμός επιβατών σε συνδυασμό με τις σημαντικές ιδιωτικές επενδύσεις στον τουριστικό κλάδο και βελτίωση των οδικών υποδομών στο νομό αναμένεται να έχει πολλαπλασιαστικές θετικές επιπτώσεις στο νομό Μεσσηνίας αλλά και την ευρύτερη ζώνη επιρροής του αεροδρομίου.

Από το 2010, η επιβατική κίνηση της Καλαμάτας έχει παρουσιάσει αύξηση κατά 250%. Το 2022 ξεπέρασε τους 351.000 επιβάτες.

Γενικότερα στο Υπερταμείο προσδοκούν σε αύξηση επιβατικής κίνησης άνω του 40% έως το 2030, σε σημαντικά οικονομικά οφέλη για το δημόσιο, ανάπτυξη τοπικών κοινωνιών και οικονομιών, από την πλάνο εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης των 22+1 αεροπορικών υποδομών.

Ο διεθνής αερολιμένας Καλαμάτας, αποτελεί ένα δυναμικό τουριστικό προορισμό, ο οποίος έχει αυξήσει θεαματικά την επιβατική κίνηση τα τελευταία χρόνια χάρη στον τουριστικό πόλο Costa Navarino που ανήκει στον όμιλο Κωνσταντακόπουλου.

Τη σύμβαση διεκδικούν 4 μεγάλα επενδυτικά σχήματα, όπως οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε.- GMR Airports Limited (οι Ινδοί εταίροι στο Καστέλι Κρήτης), ΜΥΤΙΛHΝΑΙΟΣ Α.Ε.-CORPORATION AMERICA AIRPORTS S.A, Egis Airport Operation-AKTOR CONCESSIONS SINGLE MEMBER S.A.- Aéroports de la Cote d’Azur, FRAPORT AG- DELTA AIRPORT INVESTMENTS A.E.- ΠΗΛΕΑΣ Α.Ε. (του ομίλου Κωνσταντακόπουλου).

Σε σχέση με τα 22 περιφερειακά, τα περισσότερα εξ αυτών χρειάζονται εκτεταμένες επενδύσεις και αναβαθμίσεις, υπάρχουν αεροδρόμια που θεωρούνται χαμηλής κίνησης, σε όχι ιδιαίτερα τουριστικές περιοχές, ενώ σε κάποια εμπλέκεται και ο στρατιωτικός παράγοντας.

Ωστόσο, υπάρχουν και «φιλέτα» σε περιοχές υψηλού τουρισμού (π.χ. Πάρος, Νάξος κ.α.), αεροδρόμια που ήδη γίνονται εργασίες εκσυγχρονισμού (τα δύο προηγούμενα αλλά και σε Χίο, Σύρο κ.λπ.), αερολιμένες με αναβαθμισμένο πλέον γεωπολιτικό status (π.χ. Αλεξανδρούπολη). Πάντως, εξελίξεις αναμένονται από το 2025.

Πηγή:newsit.gr