"Πρεμιέρα" στις 8 Ιουλίου για τις θερινές εκπτώσεις

  • Δευτέρα, 17 Ιουνίου, 2024 - 10:14

Σε λιγότερο από έναν μήνα, ξεκινούν οι θερινές εκπτώσεις, στις 8 Ιουλίου, και τα μαγαζιά αναμένεται να είναι ανοιχτά την δεύτερη Κυριακή του Ιουλίου.

Ειδικότερα, την δεύτερη εβδομάδα του Ιουλίου και συγκεκριμένα στις 8 του μηνός, αρχίζουν οι εκπτώσεις για το καλοκαίρι και θα διαρκέσουν έως και τις 31 Αυγούστου.

Σύμφωνα με τη νομοθεσία επιτρέπεται προαιρετικά η λειτουργία των καταστημάτων στις εξής Κυριακές:

Η πρώτη Κυριακή των χειμερινών εκπτώσεων (αν είναι αργία μετατίθεται στην επόμενη Κυριακή)

Η δεύτερη Κυριακή των χειμερινών εκπτώσεων

Η Κυριακή των Βαΐων

Η πρώτη Κυριακή των θερινών εκπτώσεων (αν είναι αργία μετατίθεται στην επόμενη Κυριακή)

Η πρώτη Κυριακή μετά τη Black Friday

Η προτελευταία Κυριακή πριν τα Χριστούγεννα

Η τελευταία Κυριακή πριν τα Χριστούγεννα

Η τελευταία Κυριακή του κάθε έτους (αν πέφτει αργία τότε δεν είναι ανοιχτά τα καταστήματα)

Αυτό σημαίνει πως την Κυριακή 14 Ιουλίου τα καταστήματα μπορούν να είναι ανοιχτά.

Τι να προσέχουν οι καταναλωτές

Όπως σε κάθε περίοδο εκπτώσεων, έτσι και στις θερινές εκπτώσεις οι καταναλωτές θα πρέπει να επιδείξουν ιδιαίτερη προσοχή.

Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, η επίδειξη του παρεχόμενου ποσοστού έκπτωσης επιβάλλεται.

Το ποσοστό της έκπτωσης θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία.

Στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από …. % έως …. %»).

Σε κάθε άλλη περίπτωση θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.

Ο τρόπος με τον οποίο υπολογίζεται και προβάλλεται η μειωμένη τιμή, πρέπει να ανταποκρίνεται στην αλήθεια και να μην είναι ανακριβής.

Οι καταστηματάρχες θα πρέπει, σε περίπτωση ελέγχου, να είναι σε θέση να αποδείξουν, ότι η παλαιά τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα, ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.

Οι καταναλωτές θα πρέπει να ζητάνε απόδειξη. Εκτός από λόγους φορολογικής εντιμότητας, σε περίπτωση αγοράς ελαττωματικού προϊόντος η απόδειξη είναι απαραίτητη για την επιστροφή των χρημάτων στους καταναλωτές.

Πηγή:protothema.gr