Αυξήσεις στα τιμολόγια κινητής τηλεφωνίας
- Δευτέρα, 24 Μαρτίου, 2025 - 20:13
Μικρές αυξήσεις των χρεώσεων κινητής και σταθερής τηλεφωνίας πραγματοποιούν οι πάροχοι τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών στην Ελλάδα. Συγκεκριμένα, πολλοί χρήστες τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών, όσο καλοπληρωτές και αν είναι, κατά τη λήξη των συμβολαίων τους βρίσκονται αντιμέτωποι με αυξήσεις χρεώσεων της τάξης του 1 έως 2 ευρώ.
Οι εφαρμοζόμενες αυξήσεις, σύμφωνα με πληροφορίες, στόχο έχουν τη μερική τιμαριθμική αναπροσαρμογή των χρεώσεων στα συμβόλαια, μια αναπροσαρμογή που δεν δέχθηκε η κυβέρνηση να δώσει σε ετήσια βάση. Θα πρέπει να τονιστεί ότι οι αυξήσεις αυτές έχουν γίνει αντιληπτές τόσο από την ΕΛ.ΣΤΑΤ. όσο και από τη Eurostat. H τελευταία μάλιστα καταγράφει τους τελευταίους 6-7 μήνες μικρή αύξηση του εναρμονισμένου δείκτη τιμών στις τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες στη χώρα μας κατά 1% έως 2%. Ειδικότερα, από τον περασμένο Αύγουστο καταγράφεται συνεχώς αύξηση του εναρμονισμένου δείκτη στις «Υπηρεσίες τηλεπικοινωνιών (κωδ. 0830)», που κυμαίνεται από 0,4% (τον Αύγουστο) έως και 2,2% τον περασμένο Δεκέμβριο.
Πρόκειται για αυξήσεις σε ετήσια βάση, που είναι μικρότερες του Εναρμονισμένου Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (ΕΓΔΤΚ), αλλά φέρουν θετικό πρόσημο, αντί του αρνητικού που έφεραν το περισσότερο διάστημα τα τρία προηγούμενα χρόνια. Στην ΕΛ.ΣΤΑΤ. οι αυξήσεις στις τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες καταγράφονται μόνον τους δύο τελευταίους μήνες.
Συγκεκριμένα, τον περασμένο Φεβρουάριο, οπότε σημειώνεται ανατίμηση του δείκτη τιμών στις επικοινωνίες κατά 1,7% σε ετήσια βάση, και τον περασμένο Ιανουάριο, οπότε καταγράφεται αύξηση της τιμής του δείκτη κατά 1,2%.
Αύξηση των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες
Η ΕΛ.ΣΤΑΤ. απέδωσε όλες αυτές τις μεταβολές του δείκτη τιμών στην ομάδα «Επικοινωνίες» αποκλειστικά στην αύξηση των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες. Κι εδώ, φυσικά, οι αυξήσεις είναι κάτω από τον πληθωρισμό της χώρας, αλλά είναι οι πρώτες που καταγράφονται έπειτα από μια μεγάλη περίοδο μείωσης των τηλεπικοινωνιακών χρεώσεων. Όλους τους προηγούμενους μήνες οι τηλεπικοινωνιακές χρεώσεις υποχωρούσαν οριακά.
Παράγοντες στην κυβέρνηση αναφέρουν ότι οι τιμές στις τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες στην Ελλάδα το 2019 ήταν πολύ υψηλές και ότι αποτέλεσε βασική στρατηγική η αποκλιμάκωσή τους. Προς την κατεύθυνση αυτή, μάλιστα, η κυβέρνηση «χρύσωσε» την εν λόγω πολιτική, παρέχοντας σπάνιους πόρους, όπως είναι το φάσμα συχνοτήτων στην κινητή τηλεφωνία 5ης γενιάς, πολύ φθηνότερα απ’ ό,τι σε άλλες χώρες. Επιπλέον, η κυβέρνηση κατάργησε μερικώς ορισμένους φόρους από εκείνους που είχαν επιβληθεί στα μνημονιακά χρόνια. Ενας τέτοιος είναι το τέλος κινητής τηλεφωνίας σε χρήστες ηλικίας 18-29 ετών, το τέλος σταθερής τηλεφωνίας σε όσους αποκτούν συνδέσεις οπτικών ινών κ.ά. Επίσης, παρείχε επιδοτήσεις και δάνεια για την ανάπτυξη δικτύων. Το πιο σημαντικό, ωστόσο, είναι η διάθεση του συνόλου του φάσματος συχνοτήτων κινητής τηλεφωνίας 5ης γενιάς σε μία δόση, το 2021.
Αυτό δεν συνέβη στην Ενωμένη Ευρώπη, όπου το φάσμα δόθηκε τμηματικά σε πολλές δημοπρασίες. Παρά ταύτα, μέχρι σήμερα οι πάροχοι πολύ λίγο έχουν αξιοποιήσει το φάσμα αυτό στην έκταση και τις δυνατότητες της κινητής τηλεφωνίας 5ης γενιάς. Αυτό που δεν έκανε δεκτό η κυβέρνηση στους τρεις παρόχους τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών της χώρας ήταν το αίτημά τους για αυτόματη ετήσια αναπροσαρμογή των χρεώσεων με βάση τον πληθωρισμό. Για τον λόγο αυτόν οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών προχωρούν στις αυξήσεις των χρεώσεων μόλις λήξουν τα συμβόλαια των πελατών τους.
Τι επικαλούνται οι πάροχοι
Αυτό συμβαίνει επειδή ο τελευταίος κανονισμός αδειών των τηλεπικοινωνιακών παρόχων απαγορεύει τις μεταβολές των όρων των συμβολαίων παροχής τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών χωρίς την έγκριση του χρήστη. Έτσι, οι εταιρείες είναι αναγκασμένες να προχωρούν στις ανατιμήσεις των συμβολαίων τους κατά την ανανέωσή τους. Με τον τρόπο αυτόν οι όποιες αυξήσεις γίνονται «διασπείρονται» μέσα στον χρόνο και παραμένουν σε χαμηλό επίπεδο. Να σημειωθεί πως οι πάροχοι τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών επικαλούνται την άνοδο του ενεργειακού και του μισθοδοτικού κόστους, καθώς και των τιμών των υλικών στα δίκτυά τους, προκειμένου να δικαιολογήσουν τις αυξήσεις αυτές. Από την πλευρά της, η κυβέρνηση αναφέρει ότι οι τιμές στις υπηρεσίες κυμαίνονται ήδη σε υψηλά επίπεδα σε σχέση με αυτό που ισχύει στην Ευρώπη.
Το πιο σημαντικό, ωστόσο, είναι ότι, σύμφωνα με πληροφορίες, οι καταναλωτές βρίσκουν «κλειστές πόρτες» στη φορητότητα αριθμού.
Με άλλα λόγια, οι δυσαρεστημένοι πελάτες από τις επιβαλλόμενες αυξήσεις δυσκολεύονται να βρουν καλύτερες τιμές στον ανταγωνισμό.
Πηγή: parapolitika.gr
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Μυτιλήνη: Δύο προσφυγόπουλα από την Παλαιστίνη στην παρέλαση
25 Μαρ. 2025 - 19:38 - Ροταριανός Όμιλος Σαντορίνης - Οίας: Προσέφερε τρεις σύγχρονες στάσεις λεωφορείων στον Δήμο
25 Μαρ. 2025 - 18:59 - Καιρός: Με συννεφιά και αφρικανική σκόνη οι φετινοί εορτασμοί της 25ης Μαρτίου
25 Μαρ. 2025 - 8:34 - Πληρωμές από e-ΕΦΚΑ και ΔΥΠΑ έως τις 28 Μαρτίου
24 Μαρ. 2025 - 19:36 - Σύρος: Τιμή στους αγωνιστές της ελευθερίας και κατάθεση στεφάνων
24 Μαρ. 2025 - 17:12