Παραμένει ημιβυθισμένο το φορτηγό πλοίο Yusuf Cepnioglu στις βόρειες ακτές της Μυκόνου

Μοιάζει... αμετακίνητο

- Ξεβράστηκαν αντικείμενα από τα 204 κοντέινερ στην ακτή του Κόρφου - Συνεχίζονται οι εντατικές προσπάθειες για την αποκόλλησή του

Ολοένα και δυσκολότερο μοιάζει το έργο της αποκόλλησης και της ναυαγιαίρεσης του φορτηγού πλοίου Yusuf Cepnioglu που προσάραξε το βράδυ της περασμένης Παρασκευής σε βόρεια ακτή της Μυκόνου καθώς μετά από την πρόκληση μεγάλου ρήγματος σε τμήμα του, βρίσκεται ακόμη και σήμερα ημιβυθισμένο στην ίδια θαλάσσια περιοχή.

Παρά τις έντονες προσπάθειες των ρυμουλκών του Λιμενικού Σώματος καθώς και της εξειδικευμένης εταιρείας που έχει κληθεί να ενεργήσει κατάλληλα από την πλοιοκτήτρια εταιρεία, η αποκόλλησή του μοιάζει να είναι ανέφικτη ενώ έχει ξεκινήσει η απάντληση καυσίμων αλλά και η συλλογή των αντικειμένων που “ταξίδευαν” στη θάλασσα και τα οποία προήλθαν από το εσωτερικό των κοντέινερ.

Υπενθυμίζεται ότι το φορτηγό πλοίο είχε αναχωρήσει από τη Σμύρνη με προορισμό την Τυνησία ενώ το πλήρωμά του έχει κληθεί να καταθέσει στο πλαίσιο του ανακριτικού έργου που διενεργείται για τον καθορισμό των αιτιών που προκάλεσαν την προσάραξή του.

Κανένας εφησυχασμός, συνεχείς οι προσπάθειες

Πρόκειται για ένα γεγονός που δεν αφήνει την τοπική κοινωνία να εφησυχάσει ενόψει μάλιστα της τουριστικής περιόδου για την οποία η Μύκονος προετοιμάζεται πυρετωδώς. Όπως όλα τα στοιχεία δείχνουν μέχρι στιγμής πως η ναυαγιαίρεση του φορτηγού πλοίου δεν είναι εύκολη υπόθεση αφού ένα μεγάλο τμήμα του έχει παραδοθεί κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας.

Ειδικό κλιμάκιο μάλιστα του Λιμενικού Σώματος καταβάλλει μέγιστες προσπάθειες συνδράμοντας σημαντικά στις ενέργειες της Λιμενικής Αρχής Μυκόνου, καθώς στη θαλάσσια περιοχή επικρατούν κακές καιρικές συνθήκες αλλά και άνεμοι ισχυρής έντασης. Σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής δεδομένα, η κατάσταση του φορτηγού πλοίου δεν έχει υποστεί αξιοσημείωτη μεταβολή σε σχέση με την εικόνα του ημιβυθισμένου πλοίου που είναι ήδη γνωστή και όπως αναφέρθηκε σε προχθεσινό δημοσίευμα, στο σημείο έχει παρατηρηθεί μικρής έκτασης θαλάσσια ρύπανση.

Πρώτες εκτιμήσεις θέλουν πάντως η αποκόλλησή του να κρίνεται σχεδόν αδύνατη, αφήνοντας “ανοικτό” το ενδεχόμενο, το “σενάριο” για την παραμονή του στο συγκεκριμένο σημείο να είναι κάτι περισσότερο από ρεαλιστικό.

Περιορισμός ρύπανσης, απάντληση καυσίμων

Αναφορικά με το “κομμάτι” του παζλ που αφορά στη ρύπανση της θαλάσσιας περιοχής, αξίζει να σημειωθεί πως έχουν καταγραφεί άμεσα ενέργειες τόσο από την πλευρά της πλοιοκτήτριας εταιρείας, όσο και από την πλευρά της Λιμενικής Αρχής, ώστε σε πρώτη φάση να έχει περιοριστεί η ρύπανση ανάμεσα στο πλοίο και τις ακτές.

Ειδικότερα, κρίνεται αναγκαίο να αναφερθεί πως, εξαιτίας της δυσκολίας που υπάρχει όσον αφορά στην αποκόλλησή του, οι αρμόδιοι που συμμετέχουν στην επιχείρηση που έχει στηθεί, προχώρησαν και στην απάντληση ενός μεγάλου μέρους των καυσίμων που έφερε, προκειμένου να μειωθεί ορατά ο κίνδυνος πρόκλησης επικίνδυνης ρυπάνσης εξαιτίας της διαρροής καυσίμων.

Δίχτυα για τη συγκέντρωση του περιεχομένου των κοντέινερ

Ωστόσο, στη θαλάσσια περιοχή μετά την προσάραξη και το ρήγμα που προκλήθηκε, μέρος των κοντέινερ έπεσε στη θάλασσα, κάποια από τα οποία σχεδόν άδειασαν από το περιεχόμενό τους και βρέθηκαν σε γειτονικές ακτές της περιοχής που παραμένει ημιβυθισμένο το πλοίο. Όπως αναδεικνύει φωτογραφικό υλικό τοπικού μέσου ενημέρωσης της Μυκόνου που συνοδεύει το εν λόγω άρθρο, ευτυχώς το περιεχόμενο των κιβωτίων δεν περιείχε αντικείμενα που θα μπορούσαν να ελλοχεύουν κίνδυνο για θαλάσσια ρύπανση, αλλά συσκευασίες τροφίμων και είδη βρεφικής φροντίδας, τα οποία έφθασαν μέχρι την βόρεια ακτή “Αβλέμονας” της Μυκόνου.

Για την περισυλλογή τους, πραγματοποιούνται ήδη εντατικές προσπάθειες από εξειδικευμένο συνεργείο που έχει επιφορτιστεί με το συγκεκριμένο έργο μετά από απόφαση της πλοιοκτήτριας εταιρείας, το οποίο έχει συγκεντρώσει τα αντικείμενα αλλά και τα απορρίμματα που βρέθηκαν στη θάλασσα και τα οποία “εγκλωβίστηκαν” σε δίχτυα για να παραμείνει η παραλία καθαρή.

Υπογραμμίζεται τέλος, πως τα δίχτυα θα παραμείνουν για να αποτρέψουν όσα αντικείμενα απομένουν στη θάλασσα ώστε να μη “μολύνουν” την ακτή.