Εμπόδιο στην έγκαιρη εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων του δημοσίου, η ελλιπής στελέχωση του ΟΠΑΔ Κυκλάδων

"Έχουμε γονατίσει"

- Σε κούτες στοιβάζεται η αλληλογραφία της υπηρεσίας- Εκκρεμούν υποθέσεις για θεώρηση βιβλιαρίων, εδώ και τέσσερις μήνες- “Ο κόσμος πρέπει να κάνει υπομονή”, δηλώνει η προϊστάμενη του ταμείου, Μαρία Μπισκεντζή

Σημαντικά προβλήματα έχουν ανακύψει τα τελευταία χρόνια μετά τις ριζικές αλλαγές στα περισσότερα ασφαλιστικά ταμεία της χώρας και την ένταξή τους στον Εθνικό Οργανισμό Παροχής Υπηρεσιών Υγείας.

Ο μεγάλος φόρτος εργασίας, σε συνδυασμό με την ελλιπή στελέχωση του προσωπικού έχουν οδηγήσει στο τέλμα αρκετές υπηρεσίες, με μόνους ζημιωμένους τους ασφαλισμένους, οι οποίοι ουσιαστικά δεν εξυπηρετούνται άμεσα και μένουν στον “αέρα”.

Ανάλογες δυσκολίες αντιμετωπίζει και ο Οργανισμός Περίθαλψης Ασφαλισμένων του Δημοσίου για τις Κυκλάδες, καθώς από το Μάρτιο του 2012 οι τρεις υπάλληλοι του ταμείου καλούνται να διαχειριστούν ταυτόχρονα εκατοντάδες υποθέσεις, οι οποίες διαδέχονται η μία την άλλη, με αποτέλεσμα να στοιβάζονται σε κούτες και να μπαίνουν σε σειρά προτεραιότητας. Η καθυστέρηση που παρατηρείται στη διεκπεραίωση των διαδικασιών, παρά τις φιλότιμες προσπάθειες του προσωπικού να ανταποκριθεί πλήρως στις αυξημένες υποχρεώσεις του, έχει προκαλέσει πλήθος παραπόνων από ασφαλισμένους του νομού. Μάλιστα, δεν είναι λίγοι εκείνοι που συναντούν εμπόδια ακόμα και στην επικοινωνία τους με τους ιθύνοντες, οι οποίοι αδυνατούν να απαντήσουν στα τηλέφωνα, λόγω περιορισμένου χρόνου.

Σημειώνεται ότι ο ΟΠΑΔ συστάθηκε ως Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου, εποπτευόμενο από το Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και το Υπουργείο Οικονομικών. Από το 2008, εντάχθηκε σε αυτόν το Ταμείο Υγείας Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων (ΤΥΔΚΥ), με αποτέλεσμα να μετατραπεί σε ασφαλιστικό ταμείο υπό την εποπτεία του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης. Στη συνέχεια μεταφέρθηκε στον ΕΟΠΥΥ η αρμοδιότητα της παροχής υπηρεσιών υγείας στους ασφαλισμένους του ΟΠΑΔ και του ΤΥΔΚΥ, όπως άλλωστε και άλλων ασφαλιστικών οργανισμών. Ως εκ τούτου, όλες οι περιφερειακές υπηρεσίες του τέως ΟΠΑΔ εντάχθηκαν στον ΕΟΠΥΥ, ενώ το ρόλο των περιφερειακών υπηρεσιών του νέου ΟΠΑΔ καλύπτουν πλέον οι περιφερειακές υπηρεσίες του ΤΥΔΚΥ.

Υπερβάλλουν εαυτόν

Για τους λόγους που παρουσιάζονται κωλύματα στην ορθή λειτουργία του ταμείου, μίλησε στην “Κοινή Γνώμη” η προϊστάμενη του τμήματος Μαρία Μπισκεντζή, διευκρινίζοντας πως οι υπάλληλοι είναι αναγκασμένοι να αναλώνουν πολύτιμο χρόνο για την κάλυψη των κενών που άφησαν πίσω τους οι προηγούμενες υπηρεσίες. “Αυτή τη στιγμή αντί να ασχολούμαστε με την απογραφή, κάνουμε καταχωρήσεις ασφαλισμένων που δεν είναι περασμένοι. Παράλληλα, προβαίνουμε και σε εκκαθάριση του μητρώου, αφού υπάρχουν αρκετοί διπλοεγγεγραμμένοι και άλλοι που δεν θα έπρεπε να έχουν ασφαλιστεί”, ανέφερε χαρακτηριστικά, κρίνοντας αδιανόητη την ύπαρξη βιβλιαρίου, χωρίς την εγγραφή του κατόχου του στο σύστημα. “Το 80% δεν είναι περασμένα” σημείωσε, τονίζοντας ότι “ο κόσμος μέχρι σήμερα κοιμόταν τον “ύπνο του δικαίου”. Διότι δεν υπήρχαν όλες αυτές οι ηλεκτρονικές διαδικασίες και συνταγές και δεν γνώριζαν τι συμβαίνει”, πρόσθεσε.

Κατέστησε δε γνωστό, ότι τα περισσότερα προβλήματα πηγάζουν από τα γύρω νησιά, με αποτέλεσμα οι φάκελοι με τα απαραίτητα δικαιολογητικά των ασφαλισμένων να καταφθάνουν σωρηδόν στο γραφείο, επί καθημερινής βάσεως. Δεδομένου ότι, οι διαδικασίες καταγραφής ολοκληρώνονται στις 28 Ιουνίου 2013, η κ. Μπισκεντζή σύστησε στους ενδιαφερόμενους να κλείσουν σύντομα τις υποθέσεις τους, προκειμένου να βεβαιώσουν το ασφαλιστικό δικαίωμά τους, πριν να είναι αργά.

“Δεν σηκώνουμε το τηλέφωνο”

Όπως σημείωσε, ο εργασιακός φόρτος και η έντονη πίεση δεν της επιτρέπουν να αφιερώνει χρόνο σε τηλεφωνικές συνομιλίες με ανθρώπους, που ενδεχομένως να ζητούν διευκρινίσεις για την αποστολή στοιχείων. “Δεν μπορώ να σηκώνω το τηλέφωνο. Αν πρόκειται για κάτι επείγον θα στείλουν φαξ. Σ' αυτό, δεν μπορώ να μην απαντήσω, διότι μπορεί κάποιος να χρειαστεί να νοσηλευτεί”, επεσήμανε. Επιπλέον, εξήγησε ότι η διακίνηση της αλληλογραφίας γίνεται πλέον σε κούτες, καθώς τα αιτήματα είναι πάρα πολλά. “Οι εκκρεμότητες που έχουμε είναι οι θεωρήσεις βιβλιαρίων από τον Ιανουάριο μέχρι και σήμερα. Όποιος ενημερώσει ότι το έχει ανάγκη, πηγαίνουμε στις κούτες, το βρίσκουμε και του το στέλνουμε” δήλωσε, τονίζοντας ότι είναι δύσκολο να εφαρμοστεί πιστά μία σειρά προτεραιότητας, καθώς προκύπτουν συνεχώς έκτακτα περιστατικά. “Δεν μπορώ να αφήσω κάποιον που θα πάρει τηλέφωνο και θα πει “θα νοσηλευτώ, γιατί έσπασα το πόδι μου ή έπαθα τροχαίο”. Θα φροντίσω να του το στείλω αμέσως. Οπότε δεν κρατώ σειρά”, ανέφερε. Εξήγησε ακόμα ότι η ίδια επισκέπτεται το γραφείο τόσο τα απογεύματα, όσο και το Σάββατο, ούτως ώστε να συγκεντρώσει τα φαξ και να καταγράψει τις ανάγκες.

Ποιοτική δουλειά, αλλά όχι ποσοτική

Όπως υπογράμμισε, οι αυξημένες αρμοδιότητες των υπαλλήλων δεν τους αφήνουν περιθώρια για ποσοτική εργασία. “Δεν θα φύγει από 'δω κάτι που να είναι λάθος. Αυτό που έκαναν πριν, εγώ δεν το συνεχίζω. Απλά, η ποσότητα δεν μπορεί να βγει” δήλωσε χαρακτηριστικά, επισημαίνοντας ότι ο αριθμός των 2.300 ασφαλισμένων στο νομό, που εξυπηρετούσαν πριν έναν χρόνο, πλέον έχει δεκαπλασιαστεί. “Οι καταστάσεις είναι δύσκολες, γι' αυτό πρέπει όλοι να κάνουμε υπομονή. Καταλαβαίνω ότι ο κόσμος εξοργίζεται, γιατί έχει τις δικές του έγνοιες, όμως εμείς δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι άλλο” τόνισε, εκτιμώντας ότι η κατάσταση αναμένεται να βελτιωθεί μετά το τέλος Ιουνίου.

Επιπροσθέτως, δήλωσε ότι μια ενδεχόμενη ενίσχυση του προσωπικού θα τους “έλυνε” τα χέρια. “Έχει ανοίξει μία θέση από διαθεσιμότητα, αλλά οι Κυκλαδίτες δεν ανταποκρίθηκαν, γιατί παρέμειναν στις θέσεις τους. Επομένως, περιμένουμε μήπως έρθει κανείς από τη υπόλοιπη Ελλάδα”, ανέφερε. Παράλληλα, μίλησε για τη σημαντική βοήθεια που προσφέρει η Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση μέσω μίας φιλολόγου, η οποία επισκέπτεται κάθε εβδομάδα τα γραφεία του ΟΠΑΔ και καταχωρεί τους ασφαλισμένους εκπαιδευτικούς των Κυκλάδων, προκειμένου να σταλούν άμεσα τα βιβλιάριά τους.

"Ο Σύλλογος Δημοσίων Υπαλλήλων δεν ενδιαφέρεται"

Ωστόσο, δήλωσε απογοητευμένη από την αμέτοχη στάση του Συλλόγου Δημοσίων Υπαλλήλων, ο οποίος όλο αυτό το διάστημα δεν έχει προτείνει να συμβάλει με κάποιον τρόπο στην έγκαιρη διευθέτηση των υποθέσεων που τους αφορά. “Σκεφτόμουν να επικοινωνήσω μαζί τους και να τους πω “δεν μπορούμε άλλο. Έχουμε γονατίσει”. Δεν καθόμαστε. Το ωράριο που έχουμε εμείς, δεν το δουλεύει καμία δημόσια υπηρεσία. Πώς θα σηκώνουμε λοιπόν τα τηλέφωνα, όταν έχουμε να ασχοληθούμε με το ΤΥΔΚΥ, τον ΟΠΑΔ, τους προϋπολογισμούς μας και τρέχουν οι προθεσμίες” κατέληξε.


Σχόλια

Stratos Zolotas Τετ, 24 Απρ. 2013 - 16:46

Να ξαναμπεί η φώτο με τα ράφια, το πάτωμα, τους τοίχους και τα γραφεία γεμάτα φακέλους γιατί εκεί είναι το πρόβλημα και όχι στην υποστελέχωση... Μηδέν μηχανογράφηση και τεχνοφοβικοί γραφιάδες.