Χωρίς ρευστό καταναλωτές και αγορά
- Τρίτη, 3 Σεπτεμβρίου, 2013 - 06:00
Ανενεργές παρέμειναν οι ταμειακές μηχανές στα εμπορικά καταστήματα της Σύρου καθώς ακόμη και την περίοδο των εκπτώσεων οι καταναλωτές παρέμειναν να κοιτάζουν τις βιτρίνες, αποφεύγοντας να προχωρήσουν σε οποιαδήποτε αγορά.
Η οικονομική κρίση που όπως αποδεικνύεται έχει “τσακίσει” σε σημαντικό βαθμό τον οικογενειακό και τον εργένικο προϋπολογισμό, αποτυπώνεται κατά συνέπεια και στις επιχειρήσεις, σύμφωνα με όσα δήλωσε στην εφημερίδα ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Σύρου, Γιάννης Παλαιολόγος.
Παράλληλα, σύμφωνα και με τα επίσημα στοιχεία της ΕΣΕΕ, αποδεικνύεται πως ο νησιώτικος χώρος κινήθηκε σε χαμηλά επίπεδα όσον αφορά στις αγορές των καταναλωτών και δη σε ποσοστό που πλησίασε το 30%.
Αγνοείται το ρευστό
Συγκεκριμένα, η τυπική περίοδος των εκπτώσεων για τη φετινή σεζόν ολοκληρώθηκε και διήρκησε περισσότερο από έναν μήνα. Ξεκίνησε από τις 15 Ιουλίου και ολοκληρώθηκε στις 31 Αυγούστου. Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου, σημείωσε πως, “Η περίοδος των εκπτώσεων ολοκληρώθηκε τέλος Αυγούστου” και “η κίνηση ήταν εμφανώς μειωμένη καθώς συνέπεσε με την τουριστική περίοδο”, κάτι που για τους καταστηματάρχες “δεν είναι καλό” αφού όπως τόνισε ο κ. Παλαιολόγος, “Θέλουμε να δουλέψουμε αλλά παράλληλα έχουμε εκπτώσεις”. Στη συνέχεια ο πρόεδρος εκτιμώντας πως η πτώση άγγιξε ποσοστό 30%, τόνισε πως ήταν “μεγαλύτερο από εκείνο που ανέμεναν οι καταστηματάρχες και οι επιχειρηματίες”, οι οποίοι για μία ακόμη σεζόν αντίκρισαν άδεια ταμεία.
Παρά το γεγονός πως “οι τιμές κινήθηκαν εξ αρχής σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα”, όπως επαναδιατύπωσε ο κ. Παλαιολόγος, και συγκεκριμένα “στα περισσότερα καταστήματα οι τιμές αγοράς των προϊόντων μειώθηκαν εξ αρχής κατά 50%” ωστόσο “δυστυχώς δεν υπάρχει χρήμα στην αγορά αφού δεν υπάρχει ούτε στους καταναλωτές” σημείωσε χαρακτηριστικά ο ίδιος.
Σκόντο στην έκπτωση
Ακόμη και οι ελάχιστοι σε αριθμό καταναλωτές που προέβησαν σε αγορές, ήταν φειδωλοί αφού η οικονομική δυσπραγία αποτυπώνεται και στο γεγονός πως για τα άκρως απαραίτητα προϊόντα, ζητούσαν νέες μειώσεις τιμών στις ήδη διαμορφωθείσες από τα ποσοστά των εκπτώσεων. “Τον τελευταίο καιρό συμβαίνει πάντοτε να θέλουν οι καταναλωτές να αγοράζουν φθηνότερα ακόμη και τα προϊόντα που έχουν μεγάλα ποσοστά έκπτωσης”, ανέφερε ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου, συμπληρώνοντας πως “Οι εκπτώσεις και οι προσφορές σε διάφορα είδη συνεχίζονται μέχρι να έρθουν τα καινούργια εμπορεύματα” ανεξάρτητα από την παρέλευση της χρονικής διάρκειας της εκπτωτικής περιόδου.
Τα απολύτως απαραίτητα
Εντύπωση ωστόσο προκάλεσε, όπως δήλωσε ο κ. Παλαιολόγος πως καταστήματα που πωλούν είδη εποχής για κήπο ή αυλή, παρέμειναν χωρίς αυξημένη πελατεία σύμφωνα με την εικόνα που έχει εισπράξει ο ίδιος από επιχειρηματίες, σε αντίθεση με τα προηγούμενα χρόνια. Προχωρώντας σε μία συνολικότερη εκτίμηση, ο Γιάννης Παλαιολόγος, τόνισε πως, “οι αγοραστές πήραν τα άκρως απαραίτητα” όπως για παράδειγμα οι γονείς εκμεταλλεύθηκαν τις εκπτώσεις για να καλύψουν βασικές ανάγκες υπόδησης και ένδυσης των παιδιών τους ενόψει μάλιστα της νέας σχολικής περιόδου. “Όταν ένα προϊόν έχει τόσο καλή τιμή και ο καταναλωτής αδυνατεί να το αγοράσει, αυτό καταλαβαίνετε ότι δείχνει την οικονομική κατάσταση στην οποία έχουν βρεθεί οι πολίτες”, σημείωσε χαρακτηριστικά ο ίδιος, λέγοντας τέλος ότι υπήρξαν και αρκετοί - εν δυνάμει - καταναλωτές αφού “αν και ρωτούσαν για κάποια καλύτερη τιμή, δεν αγόραζαν τελικά αυτό που ζητούσαν”.
ΕΣΕΕ: Γενική καθίζηση
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που έχει δημοσιοποιήσει μέχρι στιγμής η ΕΣΕΕ (Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου) μειωμένη καταγράφηκε η κίνηση στα καταστήματα και στα νησιά της Νάξου και της Πάρου. Συγκεκριμένα και σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2012, τα ποσοστά μείωσης του τζίρου άγγιξαν 20 – 30%.
Παράλληλα και το γενικότερο κλίμα όπως σκιαγραφείται μέσα από τα στοιχεία, διαμορφώθηκε αρνητικό και για τις υπόλοιπες περιοχές εκτός νησιώτικου χώρου.
Χαρακτηριστικά στην ανακοίνωση που εξέδωσε η ΕΣΣΕ, αναφέρεται, “Οι καλοκαιρινές πωλήσεις των καταστημάτων και ιδιαίτερα κατά την διάρκεια των θερινών εκπτώσεων κινήθηκαν με αρνητικό πρόσημο, αλλά με ελάχιστα μικρότερο ποσοστό μείωσης. Πιο συγκεκριμένα, η εικόνα της κίνησης της καλοκαιρινής αγοράς και των εκπτώσεων δεν ήταν ίδια σε όλες τις περιοχές της χώρας. Μπορούμε με σχετική ασφάλεια να διακρίνουμε τέσσερις γεωγραφικές ζώνες ή “ταχύτητες” κατανάλωσης. Στην πρώτη, κυρίως στα μεγάλα αστικά κέντρα, καταγράφεται μια σταθερή μείωση της τάξεως του 15-20%. Στη δεύτερη στην ηπειρωτική χώρα, μια μέση μείωση 25-35%. Και δυστυχώς στις παραμεθόριες ακριτικές περιοχές μια καταλυτική και μεγάλη μείωση 40-60%. Οριακή μείωση 5-10% παρατηρήθηκε στις περισσότερες νησιωτικές περιοχές και σαφής σταθεροποίηση του τζίρου στα περυσινά επίπεδα σε δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς.
Παρόλα αυτά, είναι κρίσιμο να σημειώσουμε ότι σε σύγκριση με την προηγούμενη περίοδο των εκπτώσεων 2012 όπου ο μέσος όρος μείωσης σε σύγκριση με το 2011 κυμάνθηκε στο -29%, οι φετινές εκπτώσεις παρουσίασαν οριακή βελτίωση, καταγράφοντας χαμηλότερο μέσο όρο μείωσης -25%”.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Εκπτώσεις στην ακτοπλοΐα για τους εκπαιδευτικούς
4 Ιουλ. 2021 - 14:57 - Εμπορικός Σύλλογος Τήνος - Εκπτώσεις Ιανουαρίου
3 Ιαν. 2019 - 14:13 - Φθηνότερες αγορές
12 Ιαν. 2014 - 5:10 - Χριστουγεννιάτικο bazaar από τον Όμιλο Inner Wheel Σύρου
28 Νοε. 2024 - 19:55 - Σταθερό αίτημα για χώρο αναψυχής
28 Νοε. 2024 - 6:14