Ερώτηση βουλευτών της ΔΗΜΑΡ για τα προβλήματα που πρασουσιάζει η ακτοπλοϊκή σύνδεση

Πλήττονται τα νησιά

Η απομόνωση των νησιών λόγων των περικοπών των δρομολογίων, από τις μειώσεις των ποσών που διατείθονται για τις άγονες γραμμές, τέθηκε στη βουλή, μέσω ερώτησης που κατέθεσαν οι βουλευτές της ΔΗΜΑΡ Ρεπούση Μαρία,Ξηροτύρη-Αικατερινάρη Ασημίνα,Φούντα Νίκη,Ψαριανός Γρηγόρης και Ψύρρας Θωμάς.

Οι βουλευτές φέρνουν ως παραδείγματα νησιά των Κυκλάδων, της Δωδεκανήσου, καθώς και άλλων όπως της Λήμνου.

Αγανακτούν οι νησιώτες

Για τα τεράστια προβλήματα που δημιουργούνται στην ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών, λόγω των συνεχών καθυστερήσεων, αλλά και των ματαιώσεων των δρομολογίων, κάνουν λόγο οι βουλευτές της ΔΗΜΑΡ, σημειώνοντας ότι τα παραπάνω έχουν επιφέρει την αγανάκτηση των νησιωτών, των τουριστών αλλά και των επαγγελματιών (τουριστικά επαγγέλματα, μεταφορείς, έμποροι), οι οποίοι πλήττονται οικονομικά.

Επίσης, θέτουν και το θέμα της μείωσης των ποσών που διατίθενται για τις άγονες γραμμές, μείωση που επιφέρει οριζόντιες περικοπές σε πολλές συνδέσεις άγονων γραμμών, με αποτέλεσμα να πλήττονται πολλά μεσαία και μικρά νησιά της χώρας, όπως τα Κύθηρα, η Κάρπαθος, η Κάσος, η Ανάφη, η Θηρασιά κ.ά., αντί της συνολικής αναδιάρθρωσης του δικτύου με σαφή κριτήρια κάλυψης των αναγκών.

“Η εξασφάλιση της κινητικότητας των πολιτών σε προσιτές τιμές, όπου κι αν κατοικούν, είναι υποχρέωση της Ε.Ε. με βάση τη συνθήκη της Λισσαβόνας. Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά στην ακτοπλοΐα, που είναι Υπηρεσία Δημοσίου Συμφέροντος, αποτελεί υποχρέωση της χώρας να εξασφαλίζει τις γέφυρες μεταξύ της νησιωτικής και της ηπειρωτικής χώρας, δώδεκα μήνες τον χρόνο. Μέσω των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών διασφαλίζεται η συνοχή του εθνικού χώρου και στηρίζεται πολύπλευρα η οικονομία των νησιωτικών περιοχών”, αναφέρουν χαρακτηριστικά.

Τέλος, ερωτούν τον αρμόδιο υπουργό, σε ποιες ενέργειες έχει προβεί για τον ανασχεδιασμό του δικτύου λαμβάνοντας υπόψιν τις ανάγκες των νησιών για καθημερινή επιβίωση αλλά και για την ανάπτυξή τους, αλλά και σε ποιες ενέργειες έχει προβεί για να εξασφαλίσει πρόσθετους πόρους για τη χρηματοδότηση των άγονων γραμμών, εφαρμόζοντας ταυτόχρονα ένα διαφανές σύστημα επιδοτήσεων με βάση την απόφαση της Επιτροπής (2001) 9380 σχετικά με τις κρατικές ενισχύσεις για παροχή δημόσιας υπηρεσίας.

Ετικέτες: