Συνέντευξη με τον πρόεδρο του Σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί Σύρου “ο Άγιος Χριστόφορος” Κάρολο Βουτσίνο

“Δε βγαίνει το μεροκάματο”

“Απαιτείται ενότητα και όχι διάσπαση”, το μήνυμα του ίδιου προς τους συναδέλφους του

Σε αδιέξοδη κατάσταση έχει περιέλθει ο κλάδος των αγοραίων οχημάτων στη Σύρο αφού πλέον, με την οικονομική κρίση, ελάχιστοι πολίτες θα προτιμήσουν να μετακινηθούν με ταξί, με άμεση συνέπεια οι επαγγελματίες οδηγοί, να βλέπουν κούρσα... μόνο με το κιάλι.

Γλαφυρά μάλιστα περιέγραψε την καθημερινότητά τους, μέσω της “Κοινής Γνώμης”, ο πρόεδρος του Σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί Σύρου “ο Άγιος Χριστόφορος”, Κάρολος Βουτσίνος, ο οποίος μεταξύ άλλων υποστήριξε κατηγορηματικά ότι στις σημερινές συνθήκες, “Δε βγαίνει το μεροκάματο”.

Παράλληλα, μιλώντας αναλυτικά για την πτώση των εισπράξεών τους, ο ίδιος άσκησε έντονη κριτική στη δημοτική Αρχή, καταλογίζοντάς της ευθύνες για την “άνιση αντιμετώπιση” που δέχονται, αφού όπως τόνισε, “ποτέ δεν εφαρμόστηκε η απόφαση του δημοτικού συμβουλίου για την επιβολή αντιτίμου στη δημοτική συγκοινωνία, για λόγους ψηφοθηρικούς”.

Τέλος, ο πρόεδρος τόνισε ότι για τη διεκδίκηση ενός καλύτερου μέλλοντος για τα σαράντα ταξί του νησιού, απαιτείται “ενότητα και όχι διάσπαση”.

Σε οριακό σημείο επιβίωσης

“Η δουλειά έχει μειωθεί κατά 70-80%. Και στην πρωινή και στη βραδινή βάρδια είναι η ίδια κατάσταση. Δε βγαίνει το μεροκάματο”, δήλωσε εξ αρχής ο κ. Βουτσίνος επισημαίνοντας ότι η οικονομική κρίση έχει “χτυπήσει” έντονα τον κλάδο, ο οποίος μετρά απώλειες σημαντικές σε οικονομικό επίπεδο. “Υπάρχουν και έξοδα για τα οχήματά μας, εκτός από εκείνα για την προσωπική μας επιβίωση και καταλαβαίνετε ότι δε βγαίνουμε με τίποτα πλέον, αφού είναι άσχημες οι οικονομικές συνθήκες” ανέφερε ακολούθως, επισημαίνοντας πως σήμερα τα σαράντα ταξί που εξυπηρετούν το νησί “στοιβάζονται στις δύο πιάτσες, στην Ερμούπολη και την πλατεία Ηρώων Πολυτεχνείου” γεγονός που αποδεικνύει το οριακό σημείο, στο οποίο έχουν περιέλθει.

“Προσπαθούμε να βγάλουμε τα έξοδά μας, αλλά καθημερινά η είσπραξη δεν ξεπερνά τα τριάντα ευρώ. Πολλές φορές μάλιστα τα οχήματά μας σχηματίζουν ουρά ακόμη και για δύο ώρες. Τριάντα ή σαράντα ευρώ έσοδα λοιπόν” όπως εξήγησε, μεταφράζεται αποκλειστικά και μόνο στην κάλυψη των πάγιων αναγκών για να βρίσκονται σε κίνηση τα ταξί.

Συμπληρωματικά στα προαναφερθέντα, τόνισε ακόμη, ότι οι περισσότερες κούρσες που πραγματοποιούν είναι στην Ερμούπολη ή στις ευρύτερες περιοχές. Μάλιστα όπως δήλωσε, “το χειμώνα κυρίως η δουλειά μας κατά 90% περιορίζεται στην Ερμούπολη, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την τσέπη μας”.

“Ο κόσμος λογικό να προτιμά το δωρεάν”

Εκτός από την οικονομική κρίση, “απειλή” για την επιβίωση των ιδιοκτητών ταξί καθίσταται και η μη τήρηση των αποφάσεων των δημοτικών συμβουλίων όπως χαρακτηριστικά επισημαίνει ο πρόεδρος, αναφερόμενος συγκεκριμένα στη μη θέσπιση αντιτίμου σε πολλές διαδρομές που εκτελούν τα mini bus. “Ο κόσμος σίγουρα δεν έχει οικονομική άνεση, το αντίθετο μάλιστα. Λογικό είναι να προτιμά τις μετακινήσεις δωρεάν με mini bus, αλλά μη ξεχνάμε ότι ο δήμος δίνει 480 χιλιάδες ευρώ γι αυτά τα δρομολόγια και για συγκεκριμένες μόνο διαδρομές”, εξήγησε, επαναλαμβάνοντας πως, “κατανοούμε ότι ο δημότης δεν έχει χρήματα”, αλλά “πρέπει να υπάρξει μέριμνα και για εμάς. Ενώ αποφάσισαν να βάλουν εισιτήρια, δεν ισχύει τίποτα αφού δεν υπάρχει πια και δημοτική αστυνομία και άρα δεν γίνεται έλεγχος”.

Ο κ. Βουτσίνος, προκειμένου να διευκρινίσει ακριβώς το πρόβλημα του κλάδου, διασαφήνισε ότι δεν είναι πρόθεση των ιδιοκτητών ταξί να μπει εισιτήριο, αλλά ζητούν από το δήμο ή την επόμενη δημοτική Αρχή να πάρει αποφάσεις υπέρ του κλάδου τους. “Υπάρχουν συνάδελφοι με οικογένειες και παιδιά που σπουδάζουν, πρέπει να γίνει κάτι και για εμάς. Ας έρθουν οι κύριοι της δημοτικής Αρχής να δουν από κοντά την κατάστασή μας”.

Παράπονό του μάλιστα, όπως υπογραμμίζει παρακάτω, είναι ότι “κανείς δεν έχει έρθει να μας ρωτήσει, τη στιγμή που μας βλέπουν ντανιαρισμένους στις δύο πιάτσες, πώς επιβιώνουμε”.

Ελλοχεύουν ξανά... “ψηφοθηρικοί λόγοι”

 

Κληθείς να παραχωρήσει τη θέση του ως πρόεδρος του Σωματείου αναφορικά με τους λόγους που δεν εφαρμόστηκε το εισιτήριο στη δημοτική συγκοινωνία στις διαδρομές που έπρεπε, ο κ. Βουτσίνος, ασκεί δριμεία κριτική, λέγοντας ότι, συνηγόρησαν “ψηφοθηρικοί λόγοι”. “Νομίζω ότι ο δήμος είναι υποχρεωμένος να βάλει το εισιτήριο γιατί έχει ψηφίσει το δημοτικό συμβούλιο”, σημειώνει, εκφράζοντας όμως τη δυσπιστία του για το αν αυτό θα πραγματοποιηθεί έστω και από τη μελλοντική δημοτική Αρχή που θα αναδειχθεί μετά τις εκλογές, υποστηρίζοντας ταυτόχρονα ότι, “βέβαια πλησιάζουν εκλογές, άρα δεν υπάρχει τέτοια περίπτωση όποιος και να αναλάβει το δήμο Σύρου – Ερμούπολης. Δεν το κάνουν για καθαρά ψηφοθηρικούς λόγους”.

Στον αντίλογο ωστόσο, που θέλει εν μέσω βαθιάς οικονομικής κρίσης και κατά συνέπεια δυσπραγίας, να είναι υψηλές οι τιμές που καλούνται να πληρώσουν οι πολίτες που χρησιμοποιούν ταξί προκειμένου να μετακινηθούν, ο κ. Βουτσίνος υποστηρίζει, “Έχουν μειωθεί οι τιμές. Για τη μικρή διαδρομή με τον ΦΠΑ πληρώνει ένας επιβάτης 3,30 ευρώ ενώ αξίζει να σας πως ακόμη και οι τιμές από τα χωριά έχουν μειωθεί κατά πέντε ευρώ συγκριτικά με παλαιότερα”.

“Πρέπει να είμαστε μία γροθιά”

Πριν από κάποιους μήνες υπήρξε η δημιουργία μίας ακόμη εταιρείας, υπό την ομπρέλα της οποίας ενώθηκαν ιδιοκτήτες ταξί, κάτι που σημαίνει ότι σήμερα στη Σύρο λειτουργούν δύο ξεχωριστές εταιρείες. Ωστόσο, ο κ. Βουτσίνος, προτάσσοντας την ανάγκη να υπάρξει σύμπνοια ανάμεσα στους συναδέλφους προκειμένου ως ενωμένη “γροθιά” να διεκδικούν ένα καλύτερο μέλλον για τον κλάδο τους, δηλώνει, “Δεν υπάρχει λόγος να υφίστανται δύο εταιρείες και ως πρόεδρος του Σωματείου του συνόλου των ταξί, θέλω να τονίσω ότι έπρεπε να είμαστε όλοι μία γροθιά όπως παλαιότερα. Ο διχασμός και η διάσπαση, κυρίως στις ημέρες μας είναι ότι χειρότερο. Αυτό πρέπει να το κατανοήσουμε όλοι”. Τέλος, ο πρόεδρος του Σωματείου, εξήγησε ότι, “δεν υπάρχει λόγος να σταθούμε στις αιτίες που μας χώρισαν, αλλά από εδώ και πέρα να υπάρχει συνεργασία γιατί είμαστε όλοι στο ίδιο επάγγελμα. Σε ένα επάγγελμα που βάλλεται από την οικονομική κρίση”.