Νέες αφίξεις πολυτελών κρουαζιερόπλοιων στη Σύρο για την επόμενη τουριστική περίοδο έκλεισε το Επιμελητήριο Κυκλάδων

Επιμένει στην κρουαζιέρα

  • Πέμπτη, 27 Σεπτεμβρίου, 2018 - 06:20
  • /   Eνημέρωση: 27 Σεπ. 2018 - 21:01
  • /   Συντάκτης: Τέτα Βαρλάμη

Νέα επικοινωνία του Επιμελητηρίου Κυκλάδων με το σύνολο των μελών του σχετικά με το θέμα της κρουαζιέρας, παρουσιάζοντας τα αποτελέσματα των προσπαθειών της προηγούμενης περιόδου, που αφορούν σε νέες προσεγγίσεις πολυτελών κρουαζιερόπλοιων στην πρωτεύουσα των Κυκλάδων.

Την ένταξη της Σύρου στο προγραμματισμό των εταιρειών κρουαζιέρας ως κύριο προορισμό για τις επόμενες περιόδους επιχειρεί να κατοχυρώσει το Επιμελητήριο Κυκλάδων, μέσω των επαφών που πραγματοποιεί, ειδικά κατά την παρούσα χρονική περίοδο που συγκυριακά η αγορά κρουαζιέρας, αφήνει περιθώρια ένταξης νέων προορισμών.

Με τη διαμόρφωση των νέων δεδομένων στον τομέα της κρουαζιέρας, με την Τουρκία και την Αίγυπτο να μην μπορούν να απειλήσουν τους προορισμούς της Μεσογείου, μέχρι την ισχυρή τους επάνοδο στον «χάρτη» της συγκεκριμένης αγοράς, το Επιμελητήριο, επιχειρεί να εντάξει τη Σύρο στους προορισμούς της πολυτελούς κρουαζιέρας, εκμεταλλευόμενο, προς όφελος του νησιού, τις υπάρχουσες συγκυρίες.

Άλλωστε υπό το ίδιο σκεπτικό διαμορφώνεται και η πολιτική του Υπουργείου Τουρισμού, όπως διαφαίνεται από τις κινήσεις των στελεχών του, που επιδιώκουν την προώθηση νέων περιοχών της χώρας ως προορισμούς κρουαζιέρας.

Ειδικά σε μία περίοδο, όπως η φετινή, που η κρουαζιέρα στη Σύρο έπεσε σε τραγικά χαμηλά ποσοστά, καταγράφοντας μεγάλες απώλειες στον συγκεκριμένο τομέα, με παράλληλη την απαίτηση της τοπικής αγοράς να επιδιωχθεί η ενίσχυση της κρουαζιέρας, δημιουργείται περισσότερο από ποτέ η ανάγκη συνεργιών και συμπράξεων φορέων προκειμένου να υπάρξει συντονισμός ενεργειών και στοχευμένη σχεδίαση για την αναστροφή της αρνητικής αυτής εξέλιξης.

Στα ήδη προκλεισμένα, για την επόμενη διετία, δρομολόγια εταιρειών πολυτελούς κρουαζιέρας, με προορισμό τη Σύρο, εντάσσονται ακόμα 4 δρομολόγια πολυτελών κρουαζιερόπλοιων, για τα οποία γίνεται και η σχετική ενημέρωση από πλευράς Επιμελητηρίου.

Για όλα τα ανωτέρω απαντήσεις δίνει ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Κυκλάδων, Γιάννης Ρούσσος, με αφορμή την ενημέρωση που ο φορέας παρείχε προς τα μέλη του, επισημαίνοντας ότι ανάλογες κινήσεις και προσπάθειες θα γίνουν και για άλλα νησιά των Κυκλάδων, που δεν ανήκουν στους δημοφιλείς προορισμούς κρουαζιέρας και απαιτείται ενίσχυση αυτής της τουριστικής προοπτικής.    

Η ενημέρωση των μελών

Γνωστοποιώντας το Επιμελητήριο Κυκλάδων στα μέλη του τις μέχρι τώρα ενέργειες του, αλλά και ενημερώνοντας τα για τις θετικές εξελίξεις, με την επιτυχή ένταξη της Σύρου στον προγραμματισμό των εταιρειών για 4 νέες προσεγγίσεις στο νησί πολυτελών κρουαζιερόπλοιων, καταγράφεται το αποτέλεσμα των ενεργειών του στον συγκεκριμένο τομέα, με το μήνυμα ότι «Η ανάπτυξη της κρουαζιέρας στη Σύρο είναι υπόθεση όλων μας».

Απευθυνόμενος ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου στα μέλη του φορέα αναφέρει στην επιστολή του:

«Σε συνέχεια της προηγούμενης επιστολής μας, με την οποία σας ενημερώσαμε για τις ενέργειες που έχουν γίνει από το Επιμελητήριο Κυκλάδων τα τελευταία χρόνια για την προσέλκυση πολυτελούς κρουαζιέρας, ιδιαίτερα στο νησί της Σύρου, σας ανακοινώνουμε με χαρά ότι οι συστηματικές και μεθοδευμένες προσπάθειές μας συνεχίζουν να αποφέρουν καρπούς. Έτσι, το πρόγραμμα που είχατε λάβει με την από 12/7/18 επιστολή μας και περιλάμβανε 15 προσεγγίσεις, εμπλουτίζεται και συμπληρώνεται από 4 νέες προσεγγίσεις 2 υπερπολυτελών κρουαζιερόπλοιων.

Πρόκειται για τα:

Silversea Shadow - Silversea Cruises || 2 αφίξεις: 24.05.2020 και 27.07.2020 και

Wind Star - Windstar Cruises || 2 αφίξεις: 5.08.2020 και 15.08.2020

Ειδικά για το Silversea Shadow θα θέλαμε να σας πληροφορήσουμε ότι ανήκει στην εταιρεία Silversea Cruises με έδρα το Μονακό. Πρόκειται για ένα υπερπολυτελές κρουαζιερόπλοιο μεσαίου μεγέθους και 7 αστέρων που εγγυάται την υπέρτατη πολυτέλεια στους επιβάτες του, αφού για τους 450 επιβάτες που μπορεί να φιλοξενήσει διαθέτει πλήρωμα 350 ατόμων. Αυτό πρακτικά σημαίνει την καλύτερη δυνατή αναλογία επιβατών-πληρώματος στην κατηγορία του.

Οι επιβάτες του διαθέτουν υψηλή αγοραστική δύναμη και το Επιμελητήριο Κυκλάδων σχεδιάζει να προτείνει  εκδηλώσεις υποδοχής, εφόσον αυτό κριθεί απαραίτητο.

Πέρα από τα παραπάνω και με αφορμή ερωτήσεις μελών μας για τις 2 ακυρώσεις της προσέγγισης του πλοίου Marella Discovery 2 τον Ιούλιο 2018 λόγω καιρού, θα θέλαμε να διευκρινίσουμε τα εξής:

• Από όλα τα κρουαζιερόπλοια που έχουν επιβεβαιώσει τις προσεγγίσεις τους, μόνο το συγκεκριμένο πλοίο είχε οριακό βύθισμα και αφού πραγματοποίησε την πρώτη του άφιξη, αναγκάστηκε να προχωρήσει σε ακύρωση των δύο επόμενων που είχε προγραμματίσει λόγω καιρού. Όσον αφορά τα υπόλοιπα πλοία που έχουν προγραμματίσει αφίξεις, δεν κινδυνεύουν με ακύρωση, αφού το βύθισμά τους είναι τέτοιο που δεν επηρεάζεται από τις καιρικές συνθήκες κατά την πρόσδεσή τους στον ντόκο.

• Κατά την πρώτη άφιξη του παραπάνω αναφερόμενου πλοίου οι επιβάτες του βγήκαν στη Σύρο με τα βοηθητικά πλωτά μέσα του κρουαζιερόπλοιου (tenders). Παρόλα αυτά δήλωσαν στην εταιρεία ότι έμειναν εξαιρετικά ικανοποιημένοι από την έξοδό τους στο νησί της Σύρου, γεγονός που ενισχύει τις εντατικές προσπάθειες του Επιμελητηρίου Κυκλάδων ώστε το πλοίο να εντάξει τη Σύρο στο πρόγραμμά του ως μόνιμο προορισμό, υπό την προϋπόθεση ότι θα ληφθεί μέριμνα και θα ενισχυθούν οι υποδομές, στις οποίες αναφερθήκαμε εκτενώς στην προηγούμενή μας επιστολή και οι οποίες αφορούν και την άμεση διεκδίκηση προσεγγίσεων κρουαζιερόπλοιων από ακυρώσεις λόγω καιρού σε γειτονικούς προορισμούς.

• Με δεδομένο ότι πολλές εταιρείες κρουαζιέρας έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον να εντάξουν στον μόνιμο προγραμματισμό τους μεγάλα κρουαζιερόπλοια που θα προσεγγίζουν τη Σύρο, ευχή και ελπίδα όλων μας είναι οι προσπάθειές μας να ευοδωθούν και να μπορέσουμε να εξασφαλίσουμε τις αφίξεις αυτές καθιστώντας το νησί μας σημαντικό προορισμό του τουρισμού κρουαζιέρας.

Για την πληρέστερη ενημέρωσή σας, σας παραθέτουμε αναλυτικό πίνακα των προγραμματισμένων αφίξεων κρουαζιέρας που εξασφάλισε το Επιμελητήριο Κυκλάδων για τα έτη 2017-2020.

2017

Seabourn Odyssey (Seabourn Cruises/Carnival Corp. Group):  27.07.2017

2018

Marella Discovery 2 -TUI Cruises || 3 αφίξεις: 01.07.2018, 12. 08.2018, 07.10.2018 (οι δύο τελευταίες αφίξεις ακυρώθηκαν λόγω καιρού).

Wind Star - Windstar Cruises || 2 αφίξεις: 21.08.2018, 31.08.2018

2019

Wind Star - Windstar Cruises || 2 αφίξεις: 15.05.2019, 25.05.2019

Le Bougainville - Ponant Cruises || 3 αφίξεις: 20.07.2019, 25.07.2019, 02.08.2019

Seabourn Odyssey Seabourn -Cruises/Carnival Corp. Group || 3 αφίξεις: 19.07.2019, 16.08.2019, 13.09.2019 

Yacht LEPONANT (Ponant Cruises) 20.11.2019

2020

Silversea Shadow - Silversea Cruises || 2 αφίξεις: 24.05.2020 και 27.07.2020

Wind Star - Windstar Cruises || 2 αφίξεις: 5.08.2020 και 15.08.2020

Το Επιμελητήριο Κυκλάδων πιστεύει ακράδαντα ότι η ανάπτυξη του πολυτελούς θαλάσσιου τουρισμού αποτελεί σημαντική ευκαιρία για την εμπορική αναζωογόνηση όχι μόνο του νησιού της Σύρου αλλά και όλων των Κυκλάδων και εργάζεται με επιμονή και υπομονή προς αυτή την κατεύθυνση».

«Πρέπει να επιμείνουμε όλοι μαζί»

Το Επιμελητήριο επανέρχεται στο θέμα της κρουαζιέρας, προκαλώντας το ερώτημα, γιατί το επαναφέρει; Επειδή πιστεύει στην αξία της κρουαζιέρας ως στοιχείο τουριστικής ανάπτυξης ή λόγω των ελλειμματικών ενεργειών σε αυτό τον τομέα στο νησί της Σύρου;

Γ. Ρ.: «Όσον αφορά στην επικοινωνία με τα μέλη το επαναφέρει για να δηλώσει 4 καινούριες προσεγγίσεις και ιδιαίτερα για να τονίσει το ότι εντάχθηκε η Σύρος στον προγραμματισμό στο υπερπολυτελές, 7 αστέρων, πλοίο που αναφέρεται και το οποίο είναι με επιβάτες πολύ υψηλής αγοραστικής δυναμικής και επιπέδου. Πρέπει να είμαστε όλοι χαρούμενοι γιατί εντάχθηκε η Σύρος ως προορισμός πολυτελούς κρουαζιέρας και από άλλες εταιρείες εκτός από αυτές που ήδη είχαν προσεγγίσει το νησί, με πλοία που, λόγω των διαστάσεων, χωρούν στο λιμάνι, με βάση τις υποδομές που έχουμε».  

Η αναφορά στις υπάρχουσες υποδομές υποχρεώνει να υπενθυμιστεί ότι κατά την τελευταία προσέγγιση του πολυτελούς κρουαζιερόπλοιου οι επιβάτες αποβιβάστηκαν με βοηθητικά μέσα, καθώς το οριακό βάθος δεν επέτρεψε στον καπετάνιο να ρισκάρει πρόσδεση στην προβλήτα.

Γ. Ρ.: «Το συγκεκριμένο κρουαζιερόπλοιο είχε προγραμματίσει 3 προσεγγίσεις, όμως επειδή το βάθος ήταν οριακό δεν το ρισκάρισε ο καπετάνιος και έμεινε αρόδο. Αυτό, κατά στατική παρακολούθηση, δείχνει ότι δεν εξέρχονται όλοι οι επιβάτες, γιατί αποφεύγουν να ταλαιπωρηθούν, οπότε και σε αυτή την περίπτωση βγήκε ένα μέρος των επιβατών. Για τις επόμενες όμως προσεγγίσεις, οι καιρικές συνθήκες δεν επέτρεπαν να δέσει το πλοίο έξω από τον ντόκο οπότε επέλεξε να πάει σε άλλους προορισμούς. Οι εταιρείες λαμβάνουν στατιστικά σχετικά με την ικανοποίηση των επιβατών. Επειδή έχουν γίνει επίμονες παρεμβάσεις για να εντάξει την Σύρο στον προγραμματισμό του το συγκεκριμένο κρουαζιερόπλοιο, εκδήλωσε το ενδιαφέρον να ενταχθεί, εφόσον αλλάξει ο εξοπλισμός του λιμανιού και με πλωτές εξέδρες να μπορεί να δέσει, γιατί είδαν ότι οι λίγοι επιβάτες που βγήκαν, καθώς από τους 1.800 συνολικά βγήκαν στη Σύρο περίπου 800, έδειξαν ικανοποίηση. Αυτό το πλοίο λοιπόν έχει το ενδιαφέρον να εντάξει τη Σύρο στους προορισμούς του εφόσον όμως υπάρξει ο εξοπλισμός ώστε να μην εξαρτάται από τις καιρικές συνθήκες».

Οι τέσσερεις νέες προσεγγίσεις που έχουν κλειστεί για τη Σύρο, προέκυψαν ως αποτέλεσμα ποιών ενεργειών εκ μέρους του Επιμελητηρίου;

Γ. Ρ.: «Υπάρχει μία επίμονη και συστηματική πολιτική, που ξεκινάει για κάποια πλοία από τη ναυπήγηση τους, για κάποια άλλα από την τεκμηρίωση ότι μπορεί η Σύρος να φιλοξενήσει αυτού του επιπέδου τα πλοία και ακόμα απευθυνθήκαμε και σε πλοία μικρότερου μεγέθους, προκειμένου να είναι σίγουρη η προσέγγιση τους στο νησί. Αυτό όμως που θα εξασφάλιζε ο πρόσθετος εξοπλισμός της προβλήτας μας είναι το ότι μπορούμε άμεσα, από την επόμενη χρονιά, να έχουμε υποδοχή ακυρώσεων από γειτονικούς προορισμούς, επειδή έχει ασφάλεια το λιμάνι της Ερμούπολης, όμως αυτό προϋποθέτει, πέραν του εξοπλισμού, να έχουν γίνει και οι κατάλληλες ενέργειες. Όμως ακόμα και αυτό το καλοκαίρι το Επιμελητήριο ήρθε σε επαφή με άτομα σχετικά με την κρουαζιέρα και ως αποτέλεσμα της προσπάθειας μας αυτής αναμένουμε ακόμα άλλες δύο προσεγγίσεις πολυτελούς κρουαζιέρας. Το θετικό είναι ότι αυτές οι εταιρείες δέχονται να μας εντάξουν στον προορισμός του, όμως ο κίνδυνος είναι να μην καταφέρει η Σύρος να μπει δυνατά στο παιχνίδι της κρουαζιέρας. Αυτή την περίοδο οι εταιρείες αναζητούν νέους προορισμούς, άρα είναι πιο εύκολο, με συστηματικές προσπάθειες να υπάρξει μία τέτοια διεκδίκηση».

Η επιμονή του Επιμελητηρίου έρχεται ως συνέχεια και της δυσαρέσκειας που καταγράφηκε στην τοπική αγορά από την πτώση που κατέγραψε η κρουαζιέρα στο νησί;

Γ. Ρ.: «Το Επιμελητήριο επιμένει γιατί φέτος που έχει μείωση η κρουαζιέρα υπάρχει από την αγορά του νησιού μία δυσαρέσκεια, όταν από τις επιχειρήσεις έγινε μία προσπάθεια να παραμένουν ανοιχτές, όμως όταν υπάρχει απογοήτευση κλείνουν, οπότε πηγαίνουμε πίσω. Η κρουαζιέρα είναι ένας τομέας στον οποίο πρέπει να επιμείνουμε όλοι μαζί, γιατί είναι ένας τομέας που δίνει τη δυνατότητα οικονομικής ανάκαμψης και εξυπηρετεί επειδή δεν έχουμε πολλές κλίνες. Εκτός όμως από τα άμεσα οφέλη έχουμε και έμμεσα, καθώς αποτελεί στοιχείο διαφήμισης για τον τόπο, οπότε δεν πρέπει να εγκαταλειφθεί».

Αυτό έρχεται ως παραίνεση για την πολιτική που πρέπει να ακολουθηθεί από την πλευρά της αυτοδιοίκησης σχετικά με την κρουαζιέρα;

Γ. Ρ.: «Εμείς ως Επιμελητήριο έχουμε άριστη συνεργασία με τους Δήμους και θέλουμε να έχουμε. Δεν μπορούμε να παρεμβαίνουμε σε αρμοδιότητες ή πολιτικές αλλά να λειτουργούμε συμπληρωματικά σε πολιτικές ανάπτυξης που χαράσσουν οι Δήμοι ή οι υπόλοιποι φορείς. Δεν έχει καμία σχέση η προσπάθεια μας με το τι έγινε φέτος ή με τον απολογισμό παραπόνων ή ευχαρίστησης. Στην κρουαζιέρα για κάθε δρομολόγιο που κλείνεται έχει προηγηθεί προγραμματισμός δύο χρόνων. Εμείς δεν μπορούμε να αφήσουμε τον χρόνο να πηγαίνει χαμένος, οπότε δεν μπορούμε να σταματάμε στο εάν ήταν καλή ή κακή η χρονιά. Είναι ανεξάρτητο λοιπόν από την χρονική στιγμή. Το Επιμελητήριο κάνει τις ανακοινώσεις όταν κάθε φορά επιβεβαιώνει προγραμματισμούς και όχι όταν κάνει επαφές πριν αυτές ευοδωθούν».

Το άνοιγμα αυτό του Επιμελητηρίου στον τομέα της κρουαζιέρας με προορισμούς και άλλα νησιά των Κυκλάδων που την έχουν ανάγκη, έχει την πρόθεση να έρθει σε μία συνεργασία με τα κατά τόπους Λιμενικά Ταμεία ώστε να υπάρξει κοινή πολιτική;

Γ. Ρ.: «Είναι κάτι που το σκεφτόμαστε. Το Επιμελητήριο δεν έχει πόρους για να χρηματοδοτεί την ανάπτυξη της κρουαζιέρας, όμως είναι μέσα στον προγραμματισμό μας και επεξεργαζόμαστε αυτή την προοπτική».