Συνέντευξη του Μ. Ηλιόπουλου για τη δρομολόγηση του World Champion Jet

Το ταχύπλοο για Ρεκόρ Γκίνες στην εξυπηρέτηση της Σύρου

Νέα δεδομένα, ιδιαιτέρως θετικά, στην ακτοπλοϊκή εξυπηρέτηση της Σύρου, με τη δρομολόγηση του World Champion Jet της εταιρείας Seajets, του πολυτελέστατου, ταχύτερου παγκοσμίως και υψηλής χωρητικότητας, ταχύπλοου.

Η εταιρεία Seajets, πραγματοποίησε τα εγκαίνια του World Champion Jet, το οποίο έχει ήδη από τις 27 Απριλίου δρομολογηθεί στη γραμμή Πειραιάς, Σύρος, Μύκονος, Νάξος, Σαντορίνη, μειώνοντας στο ελάχιστο τον χρόνο του ταξιδιού, προσφέροντας παράλληλα ένα απαράμιλλης πολυτέλειας ταξίδι στους επιβάτες του.

Αποκλειστική συνέντευξη παραχώρησε στην “Κοινή Γνώμη” ο Υπεύθυνος Στρατηγικού Σχεδιασμού και Ανάπτυξης της Seajets, Μάριος Ηλιόπουλος, ο οποίος μίλησε για τις δυνατότητες και την δυναμική ώθησης που δύναται να προσδώσει στην ανάπτυξη της Σύρου η δρομολόγηση του συγκεκριμένου πλοίου, αποδίδοντας παράλληλα μομφή στην πολεμική που ασκεί ο Δήμαρχος Σύρου-Ερμούπολης προς την εταιρεία του.

Η δρομολόγηση του World Champion Jet στη γραμμή, για την οποία είχατε δηλωμένο και προγραμματισμένο ένα μικρότερο πλοίο της εταιρείας σας, προκάλεσε ευχάριστη έκπληξη, όμως τι σας ώθησε σε αυτή την απόφαση;

Μ. Ηλ.: “Το World Champion Jet είναι το γρηγορότερο ταχύπλοο παγκοσμίως, καθώς μπορεί να φτάσει μέχρι 50 μίλια μέγιστη ταχύτητα και είναι καταχωρημένο στα ρεκόρ Γκίνες, ήταν αρχικά να δρομολογηθεί στη γραμμή Ραφήνα, Τήνο, Μύκονο, Πάρο, Νάξο. Εμείς όμως ακούσαμε κάποιες θετικές “φωνές” και αντί αυτού δρομολογήσαμε το πλοίο στη γραμμή Πειραιάς, Σύρος, Μύκονος, Νάξος, Σαντορίνη” και πλέον εκτελούμε το δρομολόγιο Σύρο – Πειραιά σε 2 ώρες ακριβώς.

Οι “φωνές” τις οποίες αναφέρατε ήταν από τη Σύρο;

Μ. Ηλ.: “Πάντως αυτή η “φωνή” δεν ήταν του Δημάρχου Σύρου. Δρομολογήσαμε το πλοίο στη συγκεκριμένη γραμμή και τα αποτελέσματα φαίνονται, όταν το πλοίο σε 2 ώρες, απίστευτος χρόνος, φτάνει στον Πειραιά, κάνοντας αυτό το δρομολόγιο καθημερινά”.

Ήδη κάνατε αναφορά στο Δήμαρχο της Σύρου, με τον οποίο, κατά τη διάρκεια του ακτοπλοϊκού συνεδρίου που είχε πραγματοποιηθεί στο νησί και στο οποίο ήσασταν παρών, παρατηρήθηκε μία ένταση μεταξύ σας, η οποία που οφείλεται τελικά;

Μ. Ηλ.: “Ο εκάστοτε Δήμαρχος, οποιουδήποτε νησιού, ιδιαίτερα δε της Σύρου, που είναι η μητρόπολη, η πρωτεύουσα των Κυκλάδων, έχει καθήκον να στηρίζει την κοινωνία του, έχει καθήκον να κρατάει και υπεύθυνη στάση απέναντι στους πολίτες του. Η Σύρος έχει καθημερινή συγκοινωνία από και προς Πειραιά με πλοία της Blue Star, έχει  τώρα το World Champion Jet, το οποίο δίνει μία τρομερή δυνατότητα ανοίγοντας μία πόρτα για την ανάπτυξη της. Απέναντι σε αυτή την υπεύθυνη στάση που πρέπει να κρατάει στους πολίτες του ο Δήμαρχος, δεν μπορεί να κάνει σχόλια του τύπου “όσο πιο πολλά πλοία τόσο πιο καλά”. Αυτά είναι σχόλια, ανθρώπων που κρατούν μία ανεύθυνη στάση και είναι τραγικά γιατί όταν έχεις τέτοιου είδους συγκοινωνία δεν μπορείς να χάνεις τα παλάτια για σκούνες. Διότι με την λογική “όσο πιο πολλά τόσο πιο καλά”, να πάρουμε τα παροπλισμένα πλοία παλιών εταιρειών, τα οποία ήταν πριν από 30 χρόνια στη γραμμή της Σύρου, να τα δρομολογήσουμε κι αυτά και αντί η Σύρος να έχει 2 ή 3 δρομολόγια την ημέρα να έχει 10. Άρα με το “όσο πιο πολλά πλοία τόσο πιο καλά” να βάλουμε στη γραμμή και τις σκούνες, να καταστρέψουμε οικονομικά τις εταιρείες οι οποίες προσφέρουν και να γυρίσουμε την Σύρο 30 χρόνια πίσω. Γιατί με την τακτική και τη λογική του Δημάρχου “όσο πιο πολλά πλοία τόσο πιο καλά” εκεί θα πάει η Σύρος”.

Σύμφωνα με τα συγκεκριμένα δεδομένα του πλοίου, τη δυναμική του, τις υψηλές ταχύτητες, την πολυτέλεια, έχει ένα “έντιμο” κόστος προς τον επιβάτη;

Μ. Ηλ.: “Δεν τίθεται το θέμα για λόγους αισχροκέρδειας όταν το εισιτήριο είναι σε πολύ λογικά επίπεδα. Οι εταιρείες που προσφέρουν αυτά που προσφέρουν δεν πρέπει να έχουν μία κερδοφορία; Σύμφωνα με αυτά που προσφέρουν δεν πρέπει να αμείβονται, στο πλαίσιο πάντοτε των οικονομικών συνθηκών της λογικής αλλά και της σωστής συμπεριφοράς; Σύμφωνα με την παλιά τακτική της διατίμησης στα εισιτήρια, το ταχύπλοο είχε σχεδόν διπλάσια τιμή από το συμβατικό.  Σήμερα, στο World Champion Jet η οικονομική θέση είναι μόλις 10 ευρώ περίπου πιο ψηλά από τα συμβατικά πλοία. Αυτό σημαίνει ότι είναι υπερβολικά φθηνό, αν εφαρμοζόταν ο πάγιος κανόνας της διπλάσιας τιμής. Βάσει και αυτού η Seajets δείχνει ότι έχει κάνει με το παραπάνω το καθήκον της, ενώ ο κ. Δήμαρχος δεν έχει υποστηρίξει εταιρείες που έχουν τη δυνατότητα να εξυπηρετήσουν και να πάνε τη Σύρο μπροστά. Μπροστά στον τουρισμό, μπροστά στην εξυπηρέτηση. Αλλά με αυτά που κάνει την πάει 10 χρόνια πίσω”.

Για να υποστηριχτεί το πλοίο από την κοινωνία της Σύρου, θα πρέπει πρώτα να το μάθει και φυσικά να έχει τη σιγουριά της σταθερής καθημερινής εξυπηρέτησης, όταν μέχρι πρότινος υπήρχε η αμφιβολία αποδρομολόγησης του.

Μ. Ηλ.: “Η Σύρος, δυστυχώς, δεν έχει στηρίξει αυτό το πλοίο όπως του αξίζει . Εμείς όπου έχουμε ξεκινήσει δρομολόγια σαν εταιρεία, είμαστε πάντα δίπλα και η Seajets έχει κάνει πάρα πολλά για το Αιγαίο. Μεταφέρουμε καθημερινά κόσμο δωρεάν από τα νησιά προς τα νοσοκομεία, προσφέραμε πέρυσι στο Μάτι το 10% του Terra Jet για τους πυρόπληκτους, βοηθάμε τα νοσοκομεία και τα κέντρα υγείας των νησιών, δίνουμε χορηγίες στις ομάδες των Κυκλάδων. Η Seajets επιτελεί κοινωνικό έργο. Έτσι λοιπόν πρέπει και αυτή να στηρίζεται. Δεν μπορεί να υπάρχουν προσχηματικές συμπεριφορές και τρικλοποδιές, όπως αυτές του  κ. Δημάρχου Σύρου και να μας δημιουργούν προβλήματα. Ουσιαστικά με τέτοιες συμπεριφορές στον εαυτό τους βάζουν τρικλοποδιά, όταν συντάσσεται με μελλοντικά και αόριστα πλάνα και δεν ασχολείσαι με αυτό που έχεις και βλέπεις. Ο κ. Δήμαρχος δεν έχει ασχοληθεί σοβαρά με αυτά. Οι φωτοβολίδες, οι ιστορίες και το θεαθήναι δεν φέρνουν αποτέλεσμα. Δεν είναι λοιπόν λογικό μία εταιρεία που αντιμετωπίζεται κατ’ αυτόν τον τρόπο να προβληματίζεται μήπως η αποδρομολόγηση φέρει κάποιο τίμημα για να ξυπνήσουν όλοι;”.

Η δυνατότητα που προσφέρει αυτή τη στιγμή στη Σύρο το συγκεκριμένο πλοίο, με την ταχύτατη σύνδεση του νησιού με τα δύο νησιά, Μύκονο και Σαντορίνη, που διαθέτουν διεθνή αεροδρόμια και αυτό σε καθημερινή βάση, με την ταχεία μετάβαση στον Πειραιά, κ.λ.π., είναι λόγοι για τους οποίους θα πρέπει να παραμείνει η Σύρος στη γραμμή του World Champion Jet.

Μ. Ηλ.: “Πρέπει κάποιοι να ξυπνήσουν. Υπάρχει η παροιμία που λέει “ποτέ δεν είναι αργά”, αλλά από κάποια στιγμή και μετά, εξ ορισμού, είναι αργά”.