«Χειρόφρενο» στα φορτηγά
- Τετάρτη, 6 Απριλίου, 2022 - 06:24
Με την πλάτη στον τοίχο είναι οι επαγγελματίες του κλάδου των οδικών μεταφορών σε όλη την χώρα, όπως και στην Αιτωλοακαρνανία. Ήδη εδώ και μέρες έχουν ξεκινήσει κύκλο συνελεύσεων μεταξύ των σωματείων ανά την Ελλάδα και επαφών με το Υπουργείο Οικονομικών, ώστε να μπορέσουν να επιτύχουν την μείωση της τιμής του πετρελαίου κίνησης για να πάρουν μια ανάσα, καθώς ο πόλεμος στην Ουκρανία ήρθε να εκτραχύνει την ήδη οξυμένη κατάσταση στον κλάδο από την πολυετή οικονομική κρίση και την πανδημία.
Αν δεν λάβουν τις απαραίτητες απαντήσεις από το υπουργείο Οικονομικών από τις 13/4 και έπειτα θα προχωρήσουν σε δεύτερο κύκλο συνελεύσεων, που θα αποφασίσουν τον τρόπο που θα κινητοποιηθούν, αν και ήδη έχουν εξετάσει πολλούς τρόπους κινητοποίησης και τις προεκτάσεις τους.
Προ ημερών στη Θεσσαλονίκη πραγματοποιήθηκε έκτακτη γενική συνέλευση των επαγγελματιών των οδικών μεταφορέων (ΟΦΑΕ, ΠΣΧΕΜ, Ομοσπονδία Ιδιοκτητών Δ.Χ. Φορτηγών Δυτικής Ελλάδος και Πελοποννήσου) και διαμεταφορέων (ΠΕΕΔ) της Ελλάδας με μόνο στόχο την γενναία επιδότηση του κόστους καυσίμων, όπως συμβαίνει και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
Σήμερα το κόστος καυσίμου αντιστοιχεί στο 75% του λειτουργικού κόστους ενός οδικού μεταφορέα έναντι 45% που ήταν τον περασμένο Σεπτέμβριο! Με τις αλλεπάλληλες αυξήσεις, ήδη πολλά φορτηγά, τόσο στην Αιτωλοακαρνανία, όσο και στην υπόλοιπη χώρα «τράβηξαν χειρόφρενο», καθώς δεν μπορούν να δουλέψουν, αδυνατούν να πραγματοποιήσουν δρομολόγιο! Μάλιστα, στην Αιτωλοακαρνανία η πτώση της δουλειάς των φορτηγών έχει αγγίξει ήδη το 50%, με την κατάσταση να έχει δυσκολέψει πολύ περισσότερο μετά την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία.
Ο Αντιπρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδικάτου Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών Αποστόλης Αγγελακόπουλος μιλώντας στη «Σ» αναφέρθηκε αναλυτικά στα προβλήματα του κλάδου και πως πολλοί επαγγελματίες αναγκάζονται να κλειδώσουν τα φορτηγά τους, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε.
Συγκεκριμένα ο κ. Αγγελακόπουλος τόνισε: «το κυρίαρχο ζήτημα που μας απασχολεί είναι η υψηλή τιμή του καυσίμου, του πετρελαίου κίνησης, διότι οι περισσότερες επιχειρήσεις στην Ελλάδα ή αρνούνται να επωμιστούν τη διαφορά του πετρελαίου ή αδυνατούν. Η εξαίρεση είναι κάποιες πολύ μεγάλες επιχειρήσεις, που δυστυχώς είναι ελάχιστες.
Οι περισσότεροι αναμένουν η κυβέρνηση να ρίξει τον ειδικό φόρο κατανάλωσης, αλλά όπως και να χει αυτή τη στιγμή το φορτηγό δεν μπορεί να δουλέψει. Για να κάνει ένα φορτηγό ένα συχνό δρομολόγιο λ.χ. Αγρίνιο – Θεσσαλονίκη χρειάζεται 400 ευρώ επιπλέον πετρέλαιο και μόνο από αυτά που χρειάζονταν. Αν μιλάμε για διαφορά 70 λεπτών το λίτρο, αυτά είναι τα ποσά που χρειάζεται επιπλέον ένα φορτηγό για καύσιμα. Η αύξηση είναι περίπου 60% πάνω.
Οι αυξητικές τάσεις ξεκίνησαν από το Φθινόπωρο, ενώ με την έναρξη του πολέμου η κατάσταση «εκτροχιάστηκε». Η μόνιμη δικαιολογία είναι ο πόλεμος. Τώρα αντιλαμβάνονται σιγά – σιγά πως υπάρχει αισχροκέρδεια.
Στις 13/4 θα ξεκινήσει νέος κύκλος συνελεύσεων σωματείων σε όλη την Ελλάδα, ώστε να αποφασίσουμε πως θα κινητοποιηθούμε, αν δεν αλλάξει κάτι μέχρι τότε. Μέσω τηλεδιάσκεψης την προηγούμενη εβδομάδα συνομιλήσαμε με τον κ. Σκυλακάκη από το Υπουργείο Οικονομικών και περιμένουμε απαντήσεις για κάποια μείωση.
Το ζήτημα είναι ότι τα προβλήματα μένουν και οι υπουργοί αλλάζουν. Οι παλιές φορτωτικές ή δεν καλύπτονται ή είναι ίσα – ίσα με το κόστος του πετρελαίου, συνεπώς, πως θα δουλέψει το φορτηγό; Είναι και τα διόδια, τα αναλώσιμα του φορτηγού το κόστος των οποίων έχει ανέβει πάνω από το 60%…
Φτάσαμε στο σημείο να παρουσιάζονται ελλείψεις σε λάστιχα και ανταλλακτικά, ενώ πολλά πρατήρια ανά την Ελλάδα ζητάνε μετρητά, σταμάτησαν την πίστωση. Έχουμε καταθέσει πολλά στοιχεία στο υπουργείο Οικονομίας, δεν γίνεται ένα φορτηγό να διαθέτει έξοδα για ένα δρομολόγιο 500 ευρώ και να το κάνει με 400 ευρώ φορτωτική, κάτι συμβαίνει.
Η κατάσταση έτσι όπως διαμορφώνεται σιγά – σιγά τα φορτηγά θα σταματήσουν από μόνα τους τις μεταφορές ακόμη και κινητοποίηση να μην κάνουμε. Ήδη πολλά φορτηγά σε όλη την Ελλάδα, όπως και στην Αιτωλοακαρνανία, σταμάτησαν να δουλεύουν και αναφέρομαι και σε φορτηγά που κάνουν διεθνές μεταφορές και εθνικές μεταφορές, δεν μπορούν να ανταποκριθούν στα έξοδα.
Θα φανεί σύντομα το πρόβλημα. Ακόμη και το ίδιο το κράτος παράγει ανταγωνισμό στην αγορά. Όταν δηλαδή οι περισσότερες χώρες λ.χ. η Βουλγαρία, η Κύπρος, τα Σκόπια έχουν προχωρήσει σε μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης κατά 1,40 και η Ελλάδα δεν το κάνει, τότε τι να πει και τι να σκεφτεί κανείς.
Επιπροσθέτως, η Ιταλία δεν ανακοινώνει, ούτε επίσημα, ούτε ανεπίσημα τι ποσοστό μείωσης έχει κάνει στον ειδικό φόρο κατανάλωσης, συνεπώς τι να σκεφτεί και τι να πει κανείς; Η Ισπανία, η Πορτογαλία, η Γαλλία, η Ολλανδία, το Βέλγιο έχουν προχωρήσει σε μείωση του ειδικού φόρου.
Δηλαδή με δύο λόγια όλοι έκαναν μείωση στον φόρο εκτός από την Ελλάδα. Οι μειώσεις αυτές αφορούν τα δικά τους φορτηγά και η Ελλάδα δεν φροντίζει για τα δικά της τα φορτηγά, άρα αντιλαμβάνεται κανείς τι πρόβλημα αντιμετωπίζουμε και το μέγεθος του προβλήματός μας».
Κωνσταντίνος Χονδρός
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Ταβέρνες και εστιατόρια – «τρώνε» τις ανατιμήσεις
12 Απρ. 2022 - 6:25 - Αγρίνιο: Μισό το καλάθι – Σε καθεστώς φόβου οι καταναλωτές
21 Μαρ. 2022 - 6:24 - Ακρίβεια στα όρια της επισιτιστικής κρίσης και στην Αιτωλοακαρνανία φέρνει η εισβολή στην Ουκρανία
1 Μαρ. 2022 - 6:24 - Σοβεί η κοινωνική κρίση – Φτωχικές γιορτές για χιλιάδες Αγρινιώτες!
27 Δεκ. 2021 - 6:27 - Ψηφιακά κλείνουν από σήμερα τα βιβλία των επιχειρήσεων - Ποια η διαδικασία από ΑΑΔΕ
4 Νοε. 2024 - 12:40