“ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ” ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ

Καταναλωτές σε νευρική κρίση

  • Παρασκευή, 12 Αυγούστου, 2022 - 06:24

Την πιο δύσκολη περίοδο διανύουν οι τηλεφωνήτριες της ειδικής γραμμής 8009001000 που έχει συστήσει η ΔΕΗ για την εξυπηρέτηση καταναλωτών. Η ειδική γραμμή λειτουργεί 24ώρες το 24ωρο.

Το τελευταίο εξάμηνο τα τηλέφωνα έχουν πάρει φωτιά. Δέχονται κλήσεις ακόμη και στις 4 τα ξημερώματα από καταναλωτές που αναζητούν διευκρινίσεις για τους φουσκωμένους λογαριασμούς.

Οι τηλεφωνήτριες «βομβαρδίζονται» κυριολεκτικά από ερωτήσεις. Οι καταναλωτές εναγωνίως αναζητούν διευκρινίσεις. Και δεν είναι όλοι τους ψύχραιμοι. Υπάρχουν και οι περιπτώσεις εκείνων που ξεσπούν λεκτικά και επιτίθενται.

Οι περισσότερες διευκρινίσεις αφορούν στη ρήτρα αναπροσαρμογής και στα «ψιλά» γράμματα των χρεώσεων.

Εκτιμάται ότι από το φθινόπωρο μέχρι σήμερα ο ρυθμός των κλήσεων που δέχεται ανά βάρδια η κάθε τηλεφωνήτρια έχει αυξηθεί κατά 30%. Βολιώτισσα που εργάζεται στη συγκεκριμένη τηλεφωνική γραμμή που ρωτήθηκε από τον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ εκτίμησε ότι η αύξηση μπορεί να είναι και μεγαλύτερη. «Είναι μέρες που δεν προλαβαίνουμε να πάρουμε ανάσα. Επί οκτώ ώρες οι γραμμές χτυπούν ασταμάτητα», θα πει.

Πού εστιάζουν οι καταναλωτές

Ειδικότερα, οι ερωτήσεις που κατά κόρον θέτουν οι καταναλωτές και ζητούν διευκρινίσεις αφορούν σε στρεβλώσεις ως προς το περιεχόμενο των λογαριασμών ρεύματος και εστιάζονται στις χρεώσεις υπέρ τρίτων που εισπράττονται μέσω των λογαριασμών ενέργειας (π.χ. χρεώσεις δήμων, δημόσια τηλεόραση, φόροι ….).

Επίσης διαμαρτύρονται έντονα για την πολύπλοκη μεθοδολογία υπολογισμού της χρέωσης προμήθειας και των επιμέρους χρεώσεων.

Παράλληλα γκρινιάζουν ότι δυσκολεύονται να κατανοήσουν πως προκύπτει η έκπτωση στον κάθε λογαριασμό που λαμβάνουν, καθώς ο ένας λογαριασμός είναι έναντι και ο άλλος εκκαθαριστικός.

Ακόμη, πολλοί καταναλωτές απαντούν ότι δεν γνωρίζουν τον τρόπο χρέωσης και ότι τις θεωρούν καταχρηστικές και ζητούν να εξαιρεθούν από τους λογαριασμούς του ηλεκτρικού ρεύματος οι χρεώσεις υπέρ τρίτων (δημοτικά Τέλη/Φόροι και ΕΡΤ) και να εισπράττονται με άλλο τρόπο.

Τέλος, επειδή ένα σημαντικό ποσοστό αδυνατεί να πληρώσει εγκαίρως τον λογαριασμό, ζητούν να ενταχθούν σε νέα ρύθμιση, λέγοντας ότι τους μήνες που πρέπει να πληρωθεί η δόση της ρύθμισης και ταυτόχρονα ο νέος λογαριασμός, βγαίνουν εκτός προγραμματισμού.

Εν κατακλείδι, είναι πασιφανές ότι υπάρχει έλλειψη εμπιστοσύνης από τους καταναλωτές στους προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας. Σημαντικές είναι επίσης οι δυσκολίες ως προς την ανάγνωση και κατανόηση των λογαριασμών ηλεκτρικού ρεύματος. Το πλέον όμως σοβαρό είναι η αδυναμία έγκαιρης εξόφλησης των λογαριασμών ηλεκτρικού ρεύματος.

ΒΑΣΩ ΚΥΡΙΑΖΗ