“ΑΝΑΤΟΛΗ” ΛΑΣΙΘΙΟΥ

Θα επηρεάσει και τον τουρισμό μας η αύξηση στο κόστος των αεροπορικών ταξιδιών

  • Παρασκευή, 21 Οκτωβρίου, 2022 - 06:24

Από τις 11 Οκτωβρίου 2022 ο όμιλος Lufthansa επιβάλλει χρεώσεις για τις περισσότερες περιπτώσεις αλλαγής κράτησης στις αεροπορικές του εταιρίες, με τα δρομολόγια μακρινών αποστάσεων να καταγράφουν τις μεγαλύτερες επιπλέον χρεώσεις.

Η θέση Economy Classic στις ευρωπαϊκές πτήσεις θα μπορεί να αλλαχθεί με χρέωση 35 ευρώ, ενώ η αλλαγή θα μπορεί να αφορά την ημερομηνία αναχώρησης, τον προορισμό αλλά και τη διαδρομή. Μέχρι σήμερα οι αλλαγές στις θέσεις Classic γίνονταν δωρεάν. Στο πλαίσιο αυτό, ακριβαίνουν ιδιαίτερα οι αλλαγές κρατήσεων στα μακρινά δρομολόγια, όπου οι αλλαγές στα Economy Light ήταν μέχρι σήμερα δωρεάν.

Αυτό είναι ένα δείγμα των μεγάλων αλλαγών που έρχονται. Οι αυξήσεις είναι μεγάλες και θα επηρεάσουν τον τουρισμό. Δεδομένο που έχει ήδη αρχίσει να συζητείται σε τουριστικές χώρες όπως η Ισπανία. Εν τω μεταξύ, ήδη, μια εβδομάδα διακοπών στην Ισπανία είναι ακριβότερη κατά 500- 600 ευρώ σε σχέση με το 2021, σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε πρόσφατα η Eurochange.

Παράλληλα, το αφεντικό της Ryanair, Michael O’Leary, πρόσφατα προέβλεψε ότι οι μέσες τιμές των εισιτηρίων θα αυξηθούν από 33,75 λίρες σε 44,37 λίρες μέσα στην ερχόμενη πενταετία.

«Η εικόνα της Ισπανίας είναι πραγματική. Έκαναν αυξήσεις μεγάλες και τα δεδομένα αλλάζουν τελείως!», επισημαίνει ο Πρόεδρος των Διευθυντών Ξενοδοχείων Ελλάδας Γιώργος Πελεκανάκης.

Οι προβλέψεις της Κομισιόν

Σε μια χρονική στιγμή που στην Ελλάδα δεν συζητούμε για τις αλλαγές του κόστους των αερομεταφορών στον τουρισμό, στην Ισπανία υποστηρίζουν πως ενδέχεται να χάσει η χώρα 11 εκατομ. τουρίστες ετησίως μετά την εφαρμογή των μέτρων της Κομισιόν για πιο βιώσιμες αερομεταφορές, στο πλαίσιο του σχεδίου «Fit for 55» για την τουριστική βιομηχανία, κάτι που σύμφωνα με την εταιρία συμβούλων Deloitte θα εκτοξεύσει το κόστος διακοπών στη χώρα.

Η Deloitte αναφέρει ότι τα μέτρα περιορισμού των εκπομπών άνθρακα θα έχουν ολέθριες συνέπειες στον ισπανικό τουρισμό, και στη δεύτερη πιο περιζήτητη χώρα στον κόσμο για ταξίδια, η οποία υποδέχεται 83,7 εκατομ. τουρίστες ετησίως.

Το Fit for 55 είναι ένα πακέτο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που έχει σχεδιαστεί για τη μείωση των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης κατά 55% έως το 2030. Η δέσμη προτάθηκε τον Ιούλιο του 2021 από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Στο πλαίσιο μιας ταχείας νομοθετικής διαδικασίας, τα σχέδια ενδέχεται να γίνουν νόμοι άμεσα. Τα μέτρα περιλαμβάνουν πρόσθετη υποστήριξη για καθαρές μεταφορές, ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και ένα τιμολόγιο που ονομάζεται Μηχανισμός Προσαρμογής Συνόρων Άνθρακα στις εκπομπές για εισαγωγές με υψηλή περιεκτικότητα σε άνθρακα από χώρες που δεν διαθέτουν επαρκή δικά τους μέτρα μείωσης των αερίων του θερμοκηπίου. Προτείνει την επέκταση του συστήματος εμπορίας εκπομπών στις μεταφορές και τη θέρμανση. Σε σύγκριση με το μηδενικό σενάριο του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας, το σχέδιο περιλαμβάνει περισσότερα μέτρα για να διασφαλιστεί ότι η ενέργεια παραμένει προσιτή.

Στην Ισπανία εκφράζονται ανησυχίες και για το αντίκτυπο του μέτρου και στις τοπικές κοινωνίες, προβλέποντας απώλειες 10,5 δις λιρών σε επίπεδο τοπικών δαπανών αλλά και 430.000 θέσεων εργασίας.

Στην Ελλάδα;

Η αλήθεια είναι πως για την χώρα μας η κατάσταση είναι ακόμα ελεγχόμενη διότι τόσο οι αεροπορικές όσο και το σύνολο του τουριστικού κόσμου κινείται με πολύ προσεκτικό τρόπο, όπως επιβεβαιώνει ο κ. Πελεκανάκης. «Εκτός απροόπτου θα ωφεληθούμε εμείς απ’ όσα συμβαίνουν στην Ιβηρική. Έχουμε καταφέρει να ισορροπούμε ακόμα στην Ελλάδα. Οι Ισπανοί έχουν βάλει μεγάλες αυξήσεις εμείς είμαστε σε αυξήσεις από 5-10% στα συμβόλαιά μας και δεν αντιμετωπίζουμε τέτοια ζητήματα», επισημαίνει.

Παράλληλα, όμως, διευκρινίζει πως δεν θα αντιμετωπίσουμε πρόβλημα εφ’ όσον υπάρχει μια σχετική σταθερότητα. «Δε χρειαζόμαστε, εννοείται, άλλες αυξήσεις στην κιλοβατώρα για παράδειγμα, διότι, αν είμαστε σε ανεξέλεγκτες συνθήκες, δεν μπορούμε να μιλάμε για αποτελεσματική διαχείριση», σημειώνει.

ΜΙΧΑΛΗΣ ΑΤΣΑΛΑΚΗΣ