Τα τουριστικά σχέδια της Άνδρου για το 2023
- Τετάρτη, 4 Ιανουαρίου, 2023 - 06:16
Μετά από μία εξαιρετικά επιτυχημένη τουριστική σεζόν για τα περισσότερα νησιά των Κυκλάδων, η Άνδρος θέτει ήδη τις βάσεις για μία νέα εξίσου πετυχημένη χρονιά, καθώς από τώρα σχεδιάζει το τουριστικό πρόγραμμα που θα ακολουθήσει για το 2023. Ο δήμαρχος Άνδρου Δημήτρης Λοτσάρης τόνισε ότι το νησί «τα πήγε καλά» σε μία δύσκολη περίοδο μετά από 3 χρόνια πανδημίας και φάνηκε αισιόδοξος και για την φετινή χρονιά. Το πρόγραμμα της τουριστικής προβολής του νησιού, θα περιλαμβάνει όπως κάθε χρόνο παρουσία σε διεθνείς εκθέσεις και μεταξύ άλλων και μεγαλύτερη προβολή του νησιού στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Δήμαρχος Άνδρου: «το νησί έδειξε να είναι παρόν και τα πήγε καλά»
Ο κ. Λοτσάρης πριν την παρουσίαση και ανάλυση του προγράμματος για την τουριστική προβολή του νησιού αναφέρθηκε στην κομβική χρονιά που μόλις ολοκληρώθηκε, λέγοντας χαρακτηριστικά, «μέσα από 3 χρόνια, που δεν ήταν φυσιολογικά λόγω της πανδημίας, η διοίκησή του Δήμου κλήθηκε να διαχειριστεί το τουριστικό προϊόν της Άνδρου, τη φιλοξενία μέσα στην υγειονομική κρίση. Στρατηγικά πετύχαμε κάτι σημαντικό και η Άνδρος δεν αδράνησε, όταν αλλού υπήρξε αδράνεια.»
Παράλληλα υπογράμμισε ότι, μέσα από φιλοξενίες, δημοσιεύματα, workshop και λοιπές δράσεις δημιουργήθηκε μια καλύτερη αφετηρία στις χρονιές κανονικότητας, που ήδη βιώνει ο κόσμος και αυτό αφορά το σύνολο της διοίκησης, όχι μόνο το κομμάτι του Τουρισμού.
Στην ολοκλήρωση της εισήγησης του τόνισε με περηφάνια, «το νησί έδειξε να είναι “παρών” και τα πήγε καλά», ενώ δεν παρέλειψε να ευχαριστήσει τους συνεργάτες του και τα μέλη της Επιτροπής για τη συνεργασία εστιάζοντας στο ότι, για τα δεδομένα της εποχής, είναι σημαντικό ότι επελέγησαν και έγιναν στοχευμένες κινήσεις, όπως ήταν η διαφήμιση που είχε γίνει μέσα στο 2022 στο μετρό της Αθήνας και στα λεωφορεία.
Η Τουριστική προβολή για το 2023
Στόχος της Άνδρου για το 2023 είναι να προσαρμοστεί στις συνθήκες που προτάσσει η εποχή και να δημιουργήσει ενέργειες προβολής ως προτεραιότητα στις αγορές που ο προορισμός έχει μεγαλύτερη αναγνωρισιμότητα και εδραίωση μεριδίου αποδεδειγμένα στη διάρκεια των χρόνων. Ωστόσο εάν είναι εφικτό, θα επιδιωχθούν και δράσεις για νέες αγορές με την προσδοκία της αποκατάστασης της ισορροπίας στα επόμενα έτη.
Σε αυτό το κλίμα, η ανάγκη ενός περιεκτικού και ευέλικτου προγράμματος προβολής για το νέο έτος ήταν επιτακτική ανάγκη, πόσο μάλλον όταν γίνεται εμφανές πως το εξωτερικό περιβάλλον καθιστά την κατάσταση ιδιαίτερα ευμετάβλητη κυρίως λόγω των συνθηκών πολέμου στην Ουκρανία και του κορονοϊού που ακόμα υπάρχει. Σύμφωνα με τα παραπάνω οι δράσεις προβολής θα ανήκουν στις ακόλουθες κατηγορίες:
Εκθέσεις
Σε ότι αφορά στις εκθέσεις δεν θα αποκλείονται ως μέσο προσέγγισης των αγορών αλλά θα προτιμώνται εκθέσεις που θα εντάσσονται στον προγραμματισμό της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της αποδοτικότητας των δράσεων, τη διασφάλιση μεγαλύτερης συνοχής και την εξοικονόμηση πόρων ενώ θα διερευνάται παράλληλα η συμμετοχή σε ηλεκτρονικές/ ψηφιακές εκθέσεις
Τονίζεται παράλληλα, ότι λόγω των περιορισμένων οικονομικών δυνατοτήτων αλλά και της γραφειοκρατίας (καθώς πολλές εκθέσεις πραγματοποιούνται νωρίς στις αρχές του έτους και αυτό δυσχεραίνει τη διαδικασία εγκρίσεων/ αναθέσεων στον Δήμο), δεν θα είναι εφικτό το πρόγραμμα που θα υλοποιηθεί να περιλαμβάνει το σύνολο των εκθέσεων αλλά μέρος αυτών, πχ 3 ή 4. Ωστόσο για διαδικαστικούς λόγους είναι εξαιρετικά χρήσιμο να προβλεφθεί η δυνατότητα συμμετοχής στις εκθέσεις για μεγαλύτερη ευελιξία.
Επίσης, είναι σημαντικό να σημειωθεί πως αναμένεται η τελική επιβεβαίωση του συμμετοχών της Περιφέρειας καθώς προς το παρόν έχουν ανακοινωθεί οι εκθέσεις στον αρχικό προγραμματισμό της, αλλά δεν είναι ακόμη οριστικό και επιβεβαιωμένο πως θα συμμετέχουν σε όσες έχουν ανακοινωθεί. Το κόστος εκθεσιακών συμμετοχών θα περιλαμβάνει τις δαπάνες μετακίνησης, σίτισης και παραμονής των εκπροσώπων του Δήμου στις εκθέσεις.
Δημοσιογραφικά ταξίδια ή ταξίδια τουριστικών πρακτόρων
Παράλληλα, θα υπάρξει οργάνωση ταξιδιών ταξιδιωτικών πρακτόρων, bloggers, δημοσιογράφων και άλλων επαγγελματιών ή influencers από τις αγορές ενδιαφέροντος εξοικείωσης του προορισμού αλλά και γνωστοποίηση προθέσεων για τη φιλοξενία, με έμφαση στις θεματικές μορφές Τουρισμού ή/και ένα συγκεκριμένο τουριστικό «προϊόν» του προορισμού που θα προγραμματιστεί στο νησί και που μπορεί να λειτουργήσει ως πόλος έλξης.
Δημόσιες σχέσεις και πραγματοποίηση ειδικών εκδηλώσεων ή παρουσιάσεων
Θα οργανωθούν και θα υλοποιηθούν επίσης παρουσιάσεις της Άνδρου με φυσική παρουσία επιλεγμένου κοινού που θα αποτελείται από ταξιδιωτικούς πράκτορες, επαγγελματίες, εκπροσώπους ταξιδιωτικών δικτύων και Tour Operators, δημοσιογράφους, διαμορφωτές της κοινής
γνώμης, influencers και άλλες ομάδες-στόχους με σκοπό την πληρέστερη Τουριστική προβολή σε μια ή περισσότερες εκ των αγορών ενδιαφέροντος που αναφέρθηκαν. Επίσης θα γίνει διερεύνηση για διοργάνωση προωθητικής δράσης σε κάποιο υπαίθριο σημείο ή δημόσιο χώρο ή εμπορικό κέντρο κλπ του νησιού.
Διαφήμιση και πρωτότυπες δράσεις
Προτείνεται επίσης ο συνδυασμός προβολής σε εύρος ΜΜΕ όπως έντυπα Μέσα, διαδίκτυο/μέσα
κοινωνικής δικτύωσης, και υπαίθρια – εξωτερική διαφήμιση (όπως για παράδειγμα τη διαφήμιση στο Μετρό Αττικής, λεωφορεία/ άλλα μέσα μαζικής μεταφοράς καθώς και εξωτερικούς ή δημόσιους χώρους). Θα προηγηθεί αναλυτική αξιολόγηση και διερεύνηση για την προβολή του προορισμού μέσα από πρωτότυπους και στοχευμένους τρόπους διαφήμισης με το ελάχιστο κόστος και σύμφωνα με τη στρατηγική του Δήμου.
Παραγωγή οπτικοακουστικού υλικού
Την ίδια στιγμή, στο πρόγραμμα, προτείνεται η δημιουργία οπτικοακουστικού υλικού με την παραγωγή σειράς από video spots διάρκειας 1-2 λεπτών το καθένα για την προβολή του τουριστικού «προϊόντος» και των θεματικών μορφών του. Τα video spots θα διαθέτουν μοντέρνα αισθητική, υψηλή ποιότητα εικόνας, χρήση εναέριων και επίγειων πλάνων, μουσική πλαισίωση κλπ. Στο πλαίσιο αυτό, μπορεί να διερευνηθεί η συνεργασία με επαγγελματία του νησιού που διαθέτει εμπειρία και υλικό σχετικά με τον προορισμό.
Συνεργασία με εξειδικευμένη εταιρία συμβούλων τουρισμού
Προκειμένου ο Δήμος να ανταποκριθεί στις προκλήσεις που προκύπτουν και ειδικά στη σημερινή εποχή που οι ανατροπές σε όλα τα επίπεδα είναι στην ημερήσια διάταξη, προτάθηκε επίσης η διατήρηση της συνεργασίας με εξειδικευμένη εταιρία συμβούλων τουριστικού μάρκετινγκ που θα στηρίξει τον Δήμο σε ένα εύρος πεδίων όπως ανάλυση τουριστικού προορισμού, ανάλυση στρατηγικής και υποστήριξη σε δράσεις προβολής.
Ανάπτυξη και διαχείριση μέσων κοινωνικής δικτύωσης
Τέλος σημαντική θεωρείται η ανάπτυξη και η διαχείριση λογαριασμών σε Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης (Facebook, Instagram, Youtube, Twitter και Pinterest). Η χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης έχει αυξηθεί εντυπωσιακά την τελευταία πενταετία και άρα η διατήρηση της συστηματικής επικοινωνίας στα social media, αποτελεί σημαντική «πύλη» επαφής με το ταξιδιωτικό κοινό.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Έρευνα: Τι πιστεύουν οι Έλληνες για τη συνεισφορά του τουρισμού
20 Δεκ. 2024 - 19:21 - ΤτΕ: Πάνω από 18,7 δισ. ευρώ οι τουριστικές εισπράξεις στο 9μηνο
22 Νοε. 2024 - 10:09 - Δυνατές επιδόσεις κατέγραψε ο ευρωπαϊκός τουρισμός το τρίτο τρίμηνο του 2024
9 Νοε. 2024 - 14:01 - Τουρισμός: Τι προβλέπει το νέο νομοσχέδιο για ξενοδοχεία, κρουαζιέρα και airbnb
8 Νοε. 2024 - 15:02 - Τουρισμός: Αυξήθηκαν κατά 4,2% οι αφίξεις σε καταλύματα τον Αύγουστο
22 Οκτ. 2024 - 15:13