Σταδιακά αυξάνονται τα ποσοστά των εκπτώσεων στα εμπορικά καταστήματα

Άρχισαν οι χειμερινές εκπτώσεις και στη Σύρο

“Πρεμιέρα” έκαναν χθες Δευτέρα οι χειμερινές εκπτώσεις στην πρωτεύουσα των Κυκλάδων, όπως και πανελλαδικά, προκειμένου οι καταναλωτές να έχουν τη δυνατότητα να προχωρήσουν σε αγορές με χαμηλότερες τιμές.

Προσδοκία του Εμπορικού Συλλόγου Σύρου αποτελεί για μία ακόμη φορά, η προτίμηση των πολιτών για αγορές προϊόντων σε φθηνότερες τιμές, να εκφραστεί προς την τοπική αγορά και όχι μέσω του διαδικτύου.

Σε αισιόδοξο τόνο ο πρόεδρος του Συλλόγου, Βαγγέλης Αλεξανδρίδης δήλωσε στην “Κοινή Γνώμη” πως τα ποσοστά των εκπτώσεων θα λειτουργήσουν ελκυστικά για τους καταναλωτές κυρίως από τέλη Ιανουαρίου με αρχές Φεβρουαρίου, οπότε και αυτά αναμένεται να παρουσιάσουν σημαντική αύξηση.

Αναγραφή και των δύο τιμών

“Άρχισαν οι χειμερινές εκπτώσεις τη Δευτέρα (σ.σ. χθες) και θα διαρκέσουν μέχρι και τέλος Φεβρουαρίου. Όσο θα περνούν οι ημέρες, τα ποσοστά των εκπτώσεων θα ανεβαίνουν. Ο κόσμος δεν έχει παρά να επισκεφθεί την αγορά και να κάνει την έρευνά του” ανέφερε αρχικά ο κ. Αλεξανδρίδης, τονίζοντας παράλληλα πως, η πλευρά των καταστηματαρχών έχει υποχρέωση να τηρεί με συνέπεια τα προβλεπόμενα και να αναγράφει σε ειδικές ταμπέλες και τις δυο τιμές για κάθε προϊόν.

“Οι καταστηματάρχες οφείλουν να είναι προσεκτικοί. Ο νόμος έχει αλλάξει και πρέπει να φαίνονται και οι δύο τιμές. Η αρχική τιμή και η τιμή μετά την έκπτωση, ώστε να υπάρχει διαφορά” σχολίασε σχετικά, σημειώνοντας ακόμη πως, “από αρχές Φεβρουαρίου και μετά σίγουρα τα ποσοστά της έκπτωσης θα είναι μεγαλύτερα”.

Ερωτηθείς για τις προσδοκίες των εμπόρων στο νησί, ο ίδιος υπήρξε σαφής, αναφορικά πάντα με την ανταπόκριση των καταναλωτών.

“Φυσικά και θέλουμε τον κόσμο να προτιμήσει τα εμπορικά καταστήματα του νησιού. Θα βρουν καλές προσφορές και όπως πολλές φορές έχω αναφέρει, καλό είναι να στηρίζεται η τοπική αγορά γιατί το χρήμα κάνει κύκλο στο νησί. Ελπίζω να πάμε καλά. Η αγορά προσφέρει αρκετές επιλογές και καλύπτει τις ανάγκες των πολιτών” υποστήριξε σε απόλυτο τόνο.

 

 

Τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές

 

Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας με ανακοίνωσή της, τονίζει προς τους καταναλωτές τα δικαιώματά τους, κατά τη διάρκεια των εκπτωτικών περιόδων, με σκοπό την ασφαλέστερη διενέργεια των αγορών.

Συγκεκριμένα, όσα πρέπει να προσέχουν οι καταναλωτές είναι τα εξής:

1. Κατά τη διενέργεια των προσφορών θα πρέπει να αναγράφονται ευκρινώς, στα σημεία όπου πωλούνται τα προσφερόμενα προϊόντα, η αρχική και η νέα μειωμένη τιμή των προϊόντων, με αναφορά στην κατάλληλη μονάδα μέτρησης ανά προϊόν.
2. Σε κάθε ανακοίνωση περί μείωσης τιμής υποδεικνύεται η προγενέστερη τιμή που εφάρμοζε ο έμπορος για καθορισμένο χρονικό διάστημα πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Ως προγενέστερη τιμή νοείται η χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσε ο έμπορος κατά τη διάρκεια χρονικού διαστήματος όχι συντομότερο των τριάντα (30) ημερών πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Όταν το προϊόν κυκλοφορεί στην αγορά για λιγότερο από τριάντα (30) ημέρες, ως προγενέστερη τιμή νοείται η χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσε ο έμπορος κατά τη διάρκεια χρονικού διαστήματος δέκα (10) ημερών πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Όταν η μείωση της τιμής αυξάνεται προοδευτικά, ως προγενέστερη τιμή νοείται η τιμή χωρίς τη μείωση της τιμής πριν από την πρώτη εφαρμογή της μείωσης της τιμής.
3. Κατά τη διενέργεια εκπτώσεων, εκτός από την αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης. Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία το παρεχόμενο ποσοστό έκπτωσης και στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από …. % έως …. %»). Σε κάθε άλλη περίπτωση θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.
5. Τα καταστήματα STOCK ή OUTLET υποχρεούνται να αναγράφουν στις πινακίδες που προβλέπονται από τις ισχύουσες διατάξεις: (α) την παλαιά τιμή πώλησης, διαγραμμένη και (β) τη νέα μειωμένη τιμή πώλησης, με τρόπο που να επικοινωνεί στον καταναλωτή τη σαφή διάκριση μεταξύ των δύο αυτών τιμών. Προαιρετικά, επιτρέπεται να αναγράφεται εντός του καταστήματος και σε κάθε άλλη εμπορική επικοινωνία με τον καταναλωτή το ποσοστό της μείωσης. Στις περιόδους εκπτώσεων ή προσφορών τα καταστήματα αυτά υποχρεούνται να εμφανίζουν στις πινακίδες όλες τις ενδιάμεσες τιμές διαγραμμένες και, με έντονη γραφή, τη νέα μειωμένη τιμή διάθεσης και να αναγράφουν σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία μόνο τις λέξεις «εκπτώσεις», «προσφορές».
6. Αν οι εκπτώσεις, προσφορές ή οποιαδήποτε ανακοίνωση περί μείωσης της τιμής είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές ως προς το ποσοστό της έκπτωσης ή ως προς τις τιμές ή ως προς την ποσότητα των προσφερόμενων με έκπτωση ή σε προσφορά προϊόντων ή ενέχουν οποιασδήποτε μορφής απόκρυψη ή παραπλάνηση, επιβάλλεται σε βάρος του εμπόρου πρόστιμο έως το 2% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι μικρότερο από 20.000 ευρώ. Αν στον έμπορο επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα πέντε (5) ετών, το ανώτατο ύψος του προστίμου προσαυξάνεται στο 4% του ετήσιου κύκλου εργασιών του”.

Ετικέτες: