«POS παντού»: Από 29 Σεπτεμβρίου το «μπαλάκι» στις επιχειρήσεις

  • Τετάρτη, 27 Σεπτεμβρίου, 2023 - 08:26

Νέα ήθη και υποχρεώσεις φέρνει η «απογραφή POS» που στόχο έχει να αποκλείσει τις πληρωμές με… POS εξωτερικού, που έστελναν τα χρήματα εκτός ελληνικού τραπεζικού συστήματος σε άλλες χώρες (πχ Βουλγαρία, Κύπρο, Ρουμανία, Λουξεμβούργο κ.λπ.) με σκοπό τη φοροδιαφυγή.

Η πρώτη καταγραφή (δήλωση) των συσκευών αυτών ολοκληρώνεται. Και από αύριο Πέμπτη 29 Σεπτεμβρίου, ξεκινά η υποχρέωση για όλες τις επιχειρήσεις της χώρας που έχουν εγκαταστήσει τερματικά αποδοχής πληρωμών με κάρτες, να ελέγξουν μέσω διαδικτύου (στην μερίδα τους στο myAADE), αν εμφανίζονται σωστά δηλωμένα τα POS που χρησιμοποιούν.

Αν διαπιστώσουν πως είναι σωστά δηλωμένα στην ΑΑΔΕ, οι επιχειρήσεις δεν έχουν άλλη υποχρέωση.

Αντιθέτως όμως, στην περίπτωση που διαπιστώσουν ότι δεν αποτυπώνονται σωστά κάποιο ή κάποια από τα τερματικά POS που έχουν στη διάθεσή τους για να δέχονται πληρωμές. Τότε τους δίδεται διορία μέχρι τις 11 Οκτωβρίου να σπεύσουν (οι ίδιοι οι χρήστες, δηλαδή οι επιχειρήσεις που τα χρησιμοποιούν) να δηλώσουν ή να διορθώσουν τα στοιχεία αυτών των μηχανημάτων.

Τέλος Α’ φάσης

Μέχρι και χθες 26 Σεπτεμβρίου, την υποχρέωση να δηλώσουν ηλεκτρονικά στην ΑΑΔΕ κάθε συσκευή αποδοχής καρτών που βρίσκεται και λειτουργεί εντός της ελληνικής επικράτειας, είχαν μόνον οι εταιρίες που προμηθεύουν POS ή άλλες συναφείς συσκευές τις επιχειρήσεις (πχ λογισμικό σε smatphone, tablets, pda κ.λπ.), καθώς και όσες διενεργούν τις πληρωμές με κάρτες (εταιρίες Παροχής Μέσων  Πληρωμής και εταιρίες Παροχής Υπηρεσιών Πληρωμών, αντίστοιχα).

Η ΑΑΔΕ έχει έτσι πλέον από σήμερα καταγεγραμμένες, όλες τις συσκευές που ήταν ενεργές στη χώρα μέχρι τις 10 Σεπτεμβρίου. Αλλά μέχρι τις 5 Οκτωβρίου, οι Πάροχοι θα πρέπει να δηλώσουν και όσες άλλες ενεργοποιήθηκαν στο διάστημα από 11 έως 30 Σεπτεμβρίου.

Αμέσως μετά, το «μπαλάκι» περνά στους Χρήστες Υπηρεσιών Πληρωμών, δηλαδή στις ίδιες τις Επιχειρήσεις. Αυτές έχουν ευθύνη, μέσα σε 12 ημέρες το πολύ, να σπεύσουν να ελέγξουν, να δηλώσουν ή να διορθώσουν τα στοιχεία που έχει συγκεντρώσει η ΑΑΔΕ, για τις συσκευές POS που αυτές χρησιμοποιούν.

Σε δύο «κύματα»

Με τη διαδικασία αυτή, στις 11 Οκτωβρίου 2023 ολοκληρώνεται η πρώτη υποβολή και καταγραφή των στοιχείων όλων των POS της χώρας, που ήταν ενεργά στις 30 Σεπτεμβρίου.

Η δήλωση όμως από τους Παρόχους. γίνεται σε δύο «κύματα»:

1. από 29 Σεπτεμβρίου 2023 και μετά, θα φαίνονται στα Στοιχεία Επιχείρησης μόνον όσα POS ήταν ενεργά έως 10 Σεπτεμβρίου.

2. POS που μπήκαν σε λειτουργία από τις 11 Σεπτεμβρίου και έως 30 Σεπτεμβρίου, θα φανούν μετά τις 5 Οκτωβρίου, αφού πρώτα τα δηλώσουν έως τότε οι Πάροχοι.

Τι σημαίνει αυτό πρακτικά για τις επιχειρήσεις;

  • από 29 Σεπτεμβρίου και μέχρι 11 Οκτωβρίου, όλες οι επιχειρήσεις με POS πρέπει να κάνουν είσοδο στο Μητρώο Επιχειρήσεων. Θα το βρουν μπαίνοντας στην ψηφιακή πύλη myAADE (myaade.gov.gr) και επιλέγοντας τη διαδρομή: Μητρώο και Επικοινωνία/Στοιχεία Επιχείρησης. Εκεί θα βρουν τα στοιχεία που πρέπει να ελέγξουν, για το πόσα και ποια τερματικά αποδοχής καρτών δηλώθηκαν από τους Παρόχους ότι αυτές χρησιμοποιούν .
  • αρχικά και για μία εβδομάδα, οι επιχειρήσεις θα λαμβάνουν γνώση των ενεργών POS τους που έχουν δηλωθεί γι’ αυτές στο Μητρώο POS από τους Παρόχους, μόνον για όσα τερματικά ήταν ενεργά ως τις 10 Σεπτεμβρίου. Στην περίπτωση δηλαδή που εγκατέστησαν POS μετά τις 11 Σεπτεμβρίου, αυτά δεν θα εμφανίζονται ως τότε ακόμα.
  • μετά τις 5 ή 6 Οκτωβρίου θα δουν να εμφανίζονται και τα υπόλοιπα POS, τα οποία εγκαταστάθηκαν από 11 ως 30 Σεπτεμβρίου. Υποχρέωση όλων ανεξαιρέτως των επιχειρήσεων, είναι να μην παραλείψουν έως 11 Οκτωβρίου να έχουν δηλώσει όλα τα POS που ήταν ενεργά έως την 30η Σεπτεμβρίου.

Οι υποχρεώσεις των χρηστών όμως, δεν τελειώνουν εκεί… Οι Χρήστες Υπηρεσιών Πληρωμών, εφεξής, υποχρεούνται, από την 11η έως και την τελευταία ημέρα κάθε μήνα, να υποβάλλουν δήλωση για τις μεταβολές του προηγούμενου μήνα, εφόσον αυτές δεν έχουν δηλωθεί από τους Παρόχους, καθώς και για την επικαιροποίηση ή τυχόν διόρθωση των δηλωθέντων στοιχείων.

Με άλλα λόγια:

  • αν οι Πάροχοι έχουν υποβάλει σωστά την Πρώτη Δήλωση έως 5 Οκτωβρίου, αλλά και κάθε άλλη τυχόν μεταβολή, διακοπή ή προσθήκη στη συνέχεια, τότε οι Χρήστες απλώς ελέγχουν (εντός της διορίας που τίθεται κατά περίπτωση) ότι όλα είναι σωστά και δεν χρειάζεται να κάνουν τίποτε παραπάνω.
  • αν οι Χρήστες διαπιστώσουν λάθη ή παραλείψεις δήλωσης από τους Παρόχους, υποχρεούνται και είναι δική τους ευθύνη να προβαίνουν οι ίδιοι στη σωστή δήλωση κάθε τερματικού πληρωμών που διαθέτουν.

 

 

Πηγή: newmoney.gr

 

Ετικέτες: