Τα "φώτα" στον γαστρονομικό τουρισμό στη Νάξο
- Παρασκευή, 8 Δεκεμβρίου, 2023 - 06:17
Μια εξαιρετικής σημασίας παρουσίαση για τον γαστρονομικό τουρισμό πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη, 6 Δεκεμβρίου, στο Δημοτικό Θέατρο «Ιάκωβος Καμπανέλλης» στο Δημαρχείο και συγκεκριμένα αφορούσε σε πρόγραμμα γαστρονομικής προβολής και σε σεμινάριο για το γαστρονομικό τουρισμό από τον Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων. Ο εισηγητής, Δρ. Δημήτρης Κούτουλας παρουσίασε τη γαστρονομική ταυτότητα της Νάξου, σε μία 2ωρη παρουσίαση, ενώ αναφέρθηκε και στο γαστρονομικό φεστιβάλ που πρόκειται να πραγματοποιηθεί στην Νάξο, για πρώτη φορά, από 17 Μαΐου έως 16 Ιουνίου του 2024.
Το περιεχόμενο της παρουσίασης
Ο Δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων προσκάλεσε τους τουριστικούς επαγγελματίες της Νάξου σε μια διπλή εκδήλωση, με θέμα τη γαστρονομία. Στο πρώτο μέρος παρουσιάστηκε το Πρόγραμμα Γαστρονομικής Προβολής της Νάξου και των Μικρών Κυκλάδων για το 2024, ώστε οι άμεσα ωφελούμενοι – δηλ. οι επαγγελματίες του γαστρονομικού τουρισμού – να ενημερωθούν για τις προγραμματιζόμενες δράσεις και τη δωρεάν προβολή τους και να κάνουν τις παρατηρήσεις και προτάσεις τους. Συγκεκριμένα, πραγματοποιήθηκαν τα επίσημα αποκαλυπτήρια της νέας γαστρονομικής ταυτότητας της Νάξου και θα παρουσιάστηκε ένας νέος θεσμός, το γαστρονομικό φεστιβάλ της Νάξου που θα ξεκινήσει το 2024 με τη συμμετοχή κάθε ενδιαφερόμενης επιχείρησης.
«Επιχειρηματικές ευκαιρίες στην αγορά του γαστρονομικού τουρισμού»
Αμέσως μετά ακολούθησε σεμινάριο με τίτλο «Επιχειρηματικές ευκαιρίες στην αγορά του γαστρονομικού τουρισμού». Σε αυτό δόθηκαν πρακτικές συμβουλές για τους τρόπους με τους οποίους μια επιχείρηση που προσφέρει γαστρονομικές εμπειρίες, όπως εστιατόρια και επισκέψιμα αγροκτήματα, γραφεία οργάνωσης γαστρονομικών περιηγήσεων κ.α., μπορεί να τοποθετηθεί στην τουριστική αγορά και να μεγιστοποιήσει τα έσοδά της. Η συμμετοχή στο σεμινάριο ήταν δωρεάν, ενώ χορηγήθηκε βεβαίωση παρακολούθησης σε όσους γράφτηκαν κατά την προσέλευσή τους.
Οι στόχοι του επερχόμενου φεστιβάλ γαστρονομίας
Ο κ. Κοτούλας, αναφέρθηκε στο φεστιβάλ που προγραμματίζεται να πραγματοποιηθεί την προσεχή άνοιξη και μεταξύ άλλων είπε, ότι, "στόχος του φεστιβάλ είναι να αυξηθούν τα έσοδα των επιχειρήσεων, να καθιερωθούν οι Νάξος και μικρές Κυκλάδες ως πολυδιάστατος και πολυδύναμος γαστρονομικός προορισμός, να αξιοποιηθεί η γαστρονομία προκειμένου να εξασφαλιστεί διεθνής δημοσιότητα για τη Νάξο, να προσεγγιστούν περισσότεροι επισκέπτες γαστρονομικού ενδιαφέροντος και τέλος να επιτευχθεί η περαιτέρω ποιοτική αναβάθμιση των επιχειρήσεων γαστρονομίας και να δημιουργηθούν νέες και ελκυστικές επαγγελματικές και επιχειρηματικές ευκαιρίες." ενώ συμπλήρωσε ότι, "Μέχρι τώρα τα γαστρονομικά φεστιβάλ είναι για να γίνονται γαστρονομικές γιορτές, να καλούμε τον κόσμο να δοκιμάσει κάτι που μαγειρεύουμε σε μεγάλα καζάνια, όπως εδώ στη Νάξο γίνεται η γιορτή της πατάτας. Το πρόβλημα με αυτή την προσέγγιση είναι ότι δεν μπορείς να απολαύσεις γαστρονομία σε υψηλό επίπεδο και γι αυτό σκεφτήκαμε να βρούμε τον τρόπο οι επισκέπτες να εκτιμήσουν τη δουλειά σας με καλύτερους όρους, δηλαδή να τους φέρουμε στις επιχειρήσεις σας. Άρα να κάνουμε φεστιβάλ και να ενθαρρύνουμε τον κόσμο να έρθει σε εσάς."
Ποιοι βρέθηκαν στην παρουσίαση
Η πρόσκληση απευθυνόταν σε όλες και όλους τους επαγγελματίες του γαστρονομικού τουρισμού που ασχολούνται με την ανάδειξη των προϊόντων, συνταγών, παραδόσεων και γαστρονομικών εμπειριών των πέντε νησιών του Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, καθώς θα είναι οι ωφελούμενοι από το Πρόγραμμα Γαστρονομικής Προβολής που θα υλοποιήσει ο Δήμος το 2024.
Συγκεκριμένα, ο Δήμος προσκάλεσε σε συζήτηση και παρακολούθηση του σεμιναρίου τους:
• Επαγγελματίες και επιχειρηματίες της εστίασης
• Γραφεία οργάνωσης γαστρονομικών περιηγήσεων και εμπειριών στη Νάξο και τις Μικρές Κυκλάδες
• Όσους διοργανώνουν μαθήματα μαγειρικής και προγράμματα γευσιγνωσίας για Έλληνες και ξένους επισκέπτες
• Ξενοδοχεία και άλλα τουριστικά καταλύματα που προσφέρουν ελκυστικές γαστρονομικές εμπειρίες με ναξιώτικο και κυκλαδίτικο χαρακτήρα (π.χ. ναξιώτικο πρωινό ή μαθήματα μαγειρικής)
• Επισκέψιμα αγροκτήματα
• Επισκέψιμους χώρους παραγωγής τροφίμων και ποτών
• Χώρους οινογνωσίας
• Παραγωγούς τροφίμων και ποτών που παράγουν τυποποιημένα προϊόντα για αγορά από Έλληνες και ξένους τουρίστες
• Καταστήματα πώλησης τοπικών προϊόντων γαστρονομίας
• Μουσειακούς και άλλους εκθεσιακούς χώρους με θέμα τη γαστρονομία και την αγροτική παραγωγή (π.χ. παλιά ελαιοτριβεία)
• Διοργανωτές εκδηλώσεων γαστρονομικού ενδιαφέροντος
• Κάθε άλλο ενδιαφερόμενο επαγγελματία που δραστηριοποιείται στον ευρύτερο χώρο του τουρισμού και της γαστρονομίας.
Ποιος είναι ο εισηγητής του προγράμματος, Δρ. Δημήτρης Κούτουλας
Εισηγητής του σεμιναρίου είναι ο Δρ. Δημήτρης Κούτουλας, με πτυχίο στη Διοίκηση Επιχειρήσεων και διδακτορική διατριβή στο Τουριστικό Μάρκετινγκ, διδάσκει από το 2014 στο Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Πατρών στη βαθμίδα του Επίκουρου Καθηγητή με γνωστικό αντικείμενο τη Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων. Από το 1990 εργάζεται ως σύμβουλος και ως project manager σε θέματα τουρισμού, πολιτισμού και μάρκετινγκ επιχειρήσεων και χωρών. Έχει υλοποιήσει μεγάλα έργα σχεδιασμού τουριστικής πολιτικής και επικοινωνιακές ενέργειες παγκόσμιας εμβέλειας σε διάφορες χώρες, ενώ τυγχάνει διεθνούς αναγνώρισης για το επιστημονικό του έργο. Το πελατολόγιό του περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, εθνικούς και περιφερειακούς οργανισμούς τουρισμού στην Ελλάδα, τη Γερμανία, την Ολλανδία, την Κύπρο, τη Βρετανία, το Ομάν κ.ο.κ., ελληνικούς δημόσιους οργανισμούς (Υπουργεία Πολιτισμού και Τουρισμού, Helexpo, Ο.Ε.Ο.Α. «Αθήνα 2004», Επιμελητήρια, Περιφέρειες κοκ.), την Ευρωπαϊκή Ένωση καθώς και ιδιωτικές επιχειρήσεις στην Ελλάδα, τη Γερμανία, τη Βρετανία, τις ΗΠΑ, την Κύπρο, την Ουγγαρία, την Ελβετία, την Αυστρία, την Τουρκία, την Ισπανία κλπ. που δραστηριοποιούνται τόσο στον τομέα του τουρισμού (ξενοδοχεία, τουριστικά γραφεία, πάροχοι τουριστικών δραστηριοτήτων κοκ.) όσο και σε άλλους κλάδους της οικονομίας (τρόφιμα και ποτά, εστίαση, εκδόσεις κοκ.).
Διδάσκει από το 2002 το γνωστικό αντικείμενο του Τουριστικού Μάρκετινγκ και του Τουριστικού Μάνατζμεντ στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου, το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο και το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας. Επίσης διδάσκει Μάρκετινγκ στην Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης. Στο πλαίσιο των ακαδημαϊκών του δραστηριοτήτων, έχει πραγματοποιήσει πολυάριθμες έρευνες στον τουρισμό και έχει δημοσιεύσει εργασίες του σε επιστημονικά περιοδικά, συνέδρια και συλλογικούς τόμους. Παράλληλα έχει προσκληθεί ως ομιλητής σε δεκάδες επιχειρηματικά και τουριστικά συνέδρια στην Ελλάδα και το εξωτερικό, ενώ αρθρογραφεί στον ελληνικό και διεθνή κλαδικό τύπο.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Τα έσοδα από φοροδιαφυγή ανοίγουν το δρόμο για νέες μειώσεις φόρων
22 Φεβ. 2025 - 12:55 - Εντυπωσιακή άνοδος της αγοράς πολυτελών ακινήτων στην Ελλάδα - To προφίλ των αγοραστών
22 Φεβ. 2025 - 10:47 - Τουρισμός: Από που ήρθαν και πόσα ξόδεψαν οι τουρίστες που έφεραν το νέο ρεκόρ εισπράξεων
21 Φεβ. 2025 - 19:39 - Επίδομα παιδιού: Οι ημερομηνίες ανοίγματος της πλατφόρμας για νέες αιτήσεις
21 Φεβ. 2025 - 16:45 - ΓΣΕΕ: Πώς αμείβεται η Καθαρά Δευτέρα
21 Φεβ. 2025 - 15:30