Ετήσιος “βραχνάς” η αγορά των σχολικών αγορών για τις οικογένειες των μαθητών

Αγορές με το σταγονόμετρο

"Υποτονική" χαρακτηρίζουν την αγοραστική κίνηση οι επιχειρηματίες της Σύρου

Παρόλο που το πρώτο κουδούνι για τη νέα σχολική χρονιά χτύπησε σήμερα το πρωί, με αφορμή την τέλεση του καθιερωμένου αγιασμού στα σχολεία, η “καμπάνα” για πολλές οικογένειες οι οποίες θα δουν τον προϋπολογισμό τους να επιβαρύνεται σημαντικά από την αγορά των απαραίτητων σχολικών ειδών έχει ήδη χτυπήσει μέρες πριν.

Και ενώ η αγορά των τετραδίων, των μολυβιών, των βιβλίων και των άλλων μικροπραγμάτων συναρπάζει τη φαντασία των παιδιών, τα οποία θέλουν να έχουν τον πρώτο και τον τελευταίο λόγο για την καινούρια τσάντα τους, για τους ίδιους τους γονείς η διαδικασία αυτή κρύβει αρκετή ταλαιπωρία, κούραση και φυσικά, έξοδα.

Ποικίλες τιμές ανάλογα την ποιότητα των προϊόντων

Η επιλογή των σχολικών ειδών πρέπει να βασίζεται στο αν αυτά πληρούν τις προϋποθέσεις, που θέτει το διδακτικό προσωπικό, ώστε να γίνεται καλύτερα και ευκολότερα η διεργασία της μάθησης τόσο στο σχολείο, όσο και στο σπίτι. Αξίζει να σημειωθεί ότι, τα είδη που θεωρούνται απαραίτητα διατίθενται στο εμπόριο σε πολλές και διαφορετικές ποιότητες και τιμές.

Ωστόσο, η διαφορά ανάμεσα στην τιμή των απλών σχολικών και εκείνων που φέρουν τη στάμπα κάποιου σούπερ ήρωα, τυγχάνοντας μεγάλης προτίμησης κυρίως των μικρών ηλικιών είναι ομολογουμένως τεράστια.

Αρκετές εταιρείες παραγωγής σχολικών ειδών, καθώς και γνωστές αλυσίδες πολυκαταστημάτων καταφέρνουν μέσα από ευφάνταστες διαφημιστικές καμπάνιες και μια υπέρ του δέοντος προβολή των προϊόντων τους να προσελκύσουν το ενδιαφέρον των παιδιών, οδηγώντας τα μοιραία στον υπερκαταναλωτισμό.

“Θύματα υπερκαταναλωτισμού” γονείς και παιδιά

Αυτό έχει ως συνέπεια την άσκηση μεγαλύτερης πίεσης στους γονείς, οι οποίοι προσπαθούν ούτως ή άλλως να αντεπεξέλθουν με δυσκολία στις υποχρεώσεις τους. Οι ίδιοι προσπαθούν να εξηγήσουν στα παιδιά τους ότι υπάρχει μεγάλη διαφορά ανάμεσα στο τι πραγματικά χρειάζεται για το σχολείο και στο τι νομίζει τι χρειάζεται. Παράλληλα, δεν λείπουν και οι περιπτώσεις γονέων που πέφτουν και αυτοί με τη σειρά τους “θύματα” των μεγάλων πολυεθνικών, που υπόσχονται ποικιλία και φθηνές τιμές. Η ανάγκη εξεύρεσης της πιο συμφέρουσα λύσης τους ωθεί στο να στρέψουν την πλάτη τους στις μικρές επιχειρήσεις του τόπου τους, αγνοώντας την ποιότητα και την ανθεκτικότητα των προϊόντων που αγοράζουν για τα παιδιά τους.

Μειωμένη η αγοραστική κίνηση της Σύρου

Σύμφωνα με ρεπορτάζ της “Κοινής Γνώμης” στα κεντρικότερα βιβλιοπωλεία της Σύρου, παρά τη σταθερότητα ή την πτώση των τιμών έως και 10% σε βασικά σχολικά είδη, η κίνηση στις τοπικές επιχειρήσεις παρουσιάζεται αισθητά μειωμένη, καθώς οι καταναλωτές είναι ιδιαιτέρως φειδωλοί στις αγορές τους. Ενώ κατά το παρελθόν, οι οικογένειες των μαθητών αγόραζαν μεγαλύτερες ποσότητες, προκειμένου να καλύψουν και μελλοντικές ανάγκες που ενδεχομένως να τους έσπρωχναν και πάλι στο πλησιέστερο κατάστημα σχολικών, πλέον προτιμούν να μένουν πιστοί στη λίστα με τα απαραίτητα είδη που έχει επιλέξει ο εκάστοτε εκπαιδευτικός.

Πετσοκομμένες οι λίστες των δασκάλων

Ο ίδιος, αφουγκραζόμενος τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν σήμερα πολλοί σύνανθρωποί μας προσπαθεί να διευκολύνει τις οικογένειες, ζητώντας πολλές φορές από τα παιδιά να φέρουν στην τάξη τετράδια και άλλα υλικά που είχαν χρησιμοποιήσει και κατά την προηγούμενη σχολική χρονιά. Συνεπώς, η αγοραστική δύναμη των επιχειρήσεων υφίσταται ακόμη μεγαλύτερη μείωση, καθώς οι οικογένειες προσπαθούν να αξιοποιήσουν όσα υλικά έχουν ήδη στη διάθεσή τους, αγοράζοντας μόνο όσα κρίνονται πραγματικά απαραίτητα.

Από την πλευρά τους, οι επιχειρηματίες, στην προσπάθειά τους να σταθούν στα πόδια τους, ικανοποιώντας παράλληλα το αγοραστικό κοινό, προχωρούν σε πτώσεις τιμών, ή διατηρούν στο ίδιο επίπεδο τις τιμές που είχαν και πριν από μερικά χρόνια. Ωστόσο, οι τιμές των σχολικών βοηθημάτων και των ξενόγλωσσων βιβλίων παραμένουν μέχρι και σήμερα απλησίαστες και ενώ κάποτε θεωρούνταν είδος πρώτης ανάγκης, πλέον αποτελούν για πολλούς είδος πολυτελείας.

Χαμηλής ποιότητας τα προϊόντα των πολυκαταστημάτων

Επιχειρώντας μία σύγκριση ανάμεσα στα δικά τους προϊόντα και στα είδη των πολυκαταστημάτων, τα οποία τυγχάνουν της αποδοχής του κοινού λόγω των χαμηλών τιμών τους, οι τοπικοί επιχειρηματίες της Σύρου κρίνουν ότι το κοινό δεν θα πρέπει να πέφτει στην “παγίδα” των φθηνών λύσεων που ουσιαστικά οδηγούν τους καταναλωτές σε προϊόντα αμφιβόλου ποιότητας.

Σημειώνει μάλιστα ότι ο “μύθος” που έχουν χτίσει γύρω από το όνομά τους μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων χάρη στα ευρηματικά διαφημιστικά τους που δελεάζουν το κοινό και το πείθουν να επισκεφτεί κάποιο από τα υποκαταστήματά τους “είναι πλασματικός και σύντομα θα ξεφουσκώσει”. Αναφέρουν χαρακτηριστικά ότι δεν είναι λίγες οι φορές που καταναλωτές έχουν προτιμήσει φθηνά προϊόντα, τα οποία μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα παρουσίασαν φθορές οι οποίες εμπόδιζαν την περαιτέρω χρήση τους.

“Σεβόμαστε τον καταναλωτή”

Αντίθετα, επισημαίνουν πως οι ίδιοι επιλέγουν συνεργασίες με επώνυμες εταιρίες που παρά τη μικρή διαφορά στην τιμή των προϊόντων τους η ποιότητά τους είναι αδιαμφισβήτητη. “Θα μπορούσαμε κι εμείς να φέρουμε ένα φθηνό τετράδιο, αλλά σεβόμαστε τον πελάτη μας. Δε θέλουμε να του πουλήσουμε ένα τετράδιο με ψηλό χαρτί το οποίο δεν θα μπορεί να χρησιμοποιήσει και από τις δύο πλευρές, στην περίπτωση που γράψει με στυλό η μαρκαδόρο” τονίζει συριανός επιχειρηματίας, ενώ προσθέτει ότι το “θέμα είναι η ποιότητα”. “Όλα τα προϊόντα που φέρνουμε είναι ποιοτικώς καλά, ασφαλή και όσο το δυνατόν γίνεται σε χαμηλή τιμή”, αναφέρει χαρακτηριστικά. Τέλος, οι επιχειρηματίες κρίνουν ότι “παρά την πλύση εγκεφάλου στην οποία υποβάλλονται οι καταναλωτές λόγω των διαφημίσεων, κάποια στιγμή συνειδητοποιούν ότι θα πρέπει να κάνουν προσεκτικότερες αγορές όταν αντιλαμβάνονται πως δεν μπορούν να καλύψουν επαρκώς τις ανάγκες τους”. Παράλληλα ενημερώνουν ότι πέρα από τις γνωστές εταιρείες του εξωτερικού, διατίθενται και ελληνικά προϊόντα, τα οποία μπορούν να κάνουν τη διαφορά τόσο με την ποιότητά τους, όσο και με τις χαμηλές τιμές τους.

Ετικέτες: