Διαμαρτύρονται οι επιχειρηματίες της Θήρας για την περικοπή αεροπορικών δρομολογίων τη χειμερινή περίοδο

Κενό… αέρος

Aegean Airlines: «Στρατηγικός προορισμός η Σαντορίνη. Παρακολουθούμε την επιβατική κίνηση»

Την κάθετη διαφωνία τους εκφράζουν τα μέλη του Εμποροεπαγγελματικού Συλλόγου Θήρας, προς την Aegean Airlines για την περικοπή των δρομολογίων κάθε Τρίτη και Πέμπτη τη χειμερινή περίοδο, υποστηρίζοντας ότι το νησί αποτελεί έναν από τους κορυφαίους τουριστικούς προορισμούς, διαπίστωση που κάνει παρά τις αποφάσεις της και η αεροπορική εταιρεία.

Αναλύοντας περαιτέρω τη θέση τους, τα μέλη του Συλλόγου εξηγούν ότι η αυξημένη επιβατική κίνηση αποτελεί όφελος τόσο για την εταιρεία, όσο και για τις επιχειρήσεις του νησιού, ζητώντας από τον πρόεδρό της, «να επανεξετάσει ορθολογικά τη σύνδεση Θήρας – Αθήνας» συνυπολογίζοντας και τις παρατηρήσεις για τα αυξημένα αεροπορικά ναύλα.

Στην γραπτή παρέμβαση του Συλλόγου απάντησε η Aegean Airlines λέγοντας πως το νησί «είναι στρατηγικός προορισμός» αλλά «παρατηρείται μία έντονη και συρρικνωμένη εποχικότητα» τα τελευταία χρόνια.

Σε κάθε περίπτωση, ο πρόεδρος της εταιρείας, σημειώνει ότι η Aegean θα προχωρήσει σε «διορθωτικές κινήσεις» αν παρατηρηθεί αλλαγή που θα συνηγορεί προς την κατεύθυνση των αιτημάτων του Συλλόγου.

Διαφορετικού μεγέθους δυνατότητες

Το πρώτο ζήτημα που θίγουν τα μέλη στην επιστολή αφορά στην κατάργηση δρομολογίων δύο ημέρες την εβδομάδα και στη δρομολόγηση νέου αεροσκάφους της ΟΑ, το οποίο σημειώνουν ότι δε θα καλύπτει τις ανάγκες των επιβατών. «Ο Εμποροεπαγγελματικός Σύλλογος Θήρας ο οποίος αριθμεί 3.500 περίπου μέλη στον 4ο παγκοσμίως τουριστικό προορισμό, εκφράζει την απορία του για την αλλαγή από 12.11. 2013 των αεροπορικών δρομολογίων της εταιρείας σας» όπου «κάθε Τρίτη και Πέμπτη κατά τη χειμερινή περίοδο, δε θα υπάρχει αεροπορική σύνδεση Σαντορίνης – Αθήνας και αντίστροφα, με αεροπλάνο της εταιρείας σας» προσθέτοντας πως, «τις ίδιες ημέρες η ΟΑ δρομολογεί αεροσκάφος De Havilland Canada Dash 8-400 8Q, με 37 τυπικές θέσεις για επιβάτες, το οποία πέραν των μικρών μεταφορικών δυνατοτήτων σε επιβάτες, σε σχέση με τα αεροσκάφη Airbus A320 της εταιρείας σας, στις περιπτώσεις δυσμενών καιρικών συνθηκών, το μικρό αεροσκάφος της ΟΑ, θα αδυνατεί την εκτέλεση του δρομολογίου, με προφανείς συνέπειες για τους ημεδαπούς και αλλοδαπούς επιβάτες με προορισμό τη Σαντορίνη ή την Αθήνα».

Πολυεπίπεδο… κόστος

Στη συνέχεια, ο Σύλλογος προσθέτει πως «το δρομολόγιο της ΟΑ έχει προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης από την Αθήνα 15.30 και από τη Σαντορίνη 16.45, με συνέπεια να μην εξυπηρετούνται οι ταξιδεύοντες προς Σαντορίνη και αντίστροφα, αφού οι ώρες λειτουργίας των καταστημάτων και υπηρεσιών, θα έχουν παρέλθει με την άφιξη των επιβατών στον τόπο προορισμού». Επισημαίνουν ακόμη, «ότι από δειγματοληπτικό έλεγχο προκύπτει» πως «ο ναύλος των προσεχών χειμερινών δρομολογίων της ΟΑ προς/ από τη Σαντορίνη, είναι υψηλότερος των ναύλων της εταιρείας σας».

Αναφερόμενα τα μέλη στα κύρια προβλήματα, υποστηρίζουν ακόμη πως και η Aegean συνηγορεί στη θέση ότι «Η Σαντορίνη παραμένει η πλέον κερδοφόρος αεροπορική γραμμή, τοπικά και διεθνώς, με πληρότητα των αεροσκάφων κατά 95% περίπου όλο το έτος». Διατυπώνοντας την «απογοήτευσή τους» και «τον προβληματισμό τους», για τις σημαντικές αλλαγές που θα έχουν οικονομικό αντίκτυπο, οι επιχειρηματίες σημειώνουν ότι ο περιορισμός των δρομολογίων, «περιορίζει» κατ΄ επέκταση «τον χρονικό περιορισμό της τουριστικής περιόδου».

Προτάσσουν τους κανόνες υγιούς ανταγωνισμού

Τα μέλη του Εμποροεπαγγελματικού Συλλόγου, καλούν την αεροπορική εταιρεία να επανεξετάσει «ορθολογικά την αεροπορική εξυπηρέτηση της Σαντορίνης με την Αθήνα κατά την προσεχή περίοδο», τονίζοντας χαρακτηριστικά και προς την επιτροπή ανταγωνισμού, στην οποία κοινοποίησαν την επιστολή «να εξετάσει και να ενημερώσει με γνωμοδότηση, εάν τα όσα αναφέρουν τα μέλη, «βρίσκονται σε αρμονία με τον υγιή ανταγωνισμό» και αν συνάδουν με «τη νησιωτικότητα» μεταξύ των επιχειρήσεων και των καταναλωτών ανάμεσα στην ηπειρωτική και τη νησιωτική χώρα, «καθ΄ όσον ο ανταγωνισμός αυτός σχετίζεται και με την αεροπορική συγκοινωνία και σύνδεση».

Κλείνοντας την επιστολή τους επισημαίνουν ότι «η νησιωτικότητα ως γνωστόν, αποτελεί αντικείμενο διαβουλεύσεων στην Ευρώπη για το πολυετές δημοσιονομικό πλαίσιο 2014 – 2020, όπου η ανταγωνιστικότητα αποτελεί μία από τις πολιτικές προτεραιότητες της Ευρωπαϊκής Ένωσης», καλώντας την επιτροπή παράλληλα, να εστιάσει στο αν «τα ίδια δεδομένα της επιστολής, βρίσκονται σε αρμονία με τη νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης και ιδιαίτερα με τα άρθρα 101 και 102 της Συνθ. ΛΕΕ».

Θεωρητική και… έμπρακτη αναγνώριση

Από την πλευρά της, η Aegean Airlines, διευκρινίζοντας πως θα είναι σε συνεχή επικοινωνία με το Σύλλογο για οποιαδήποτε εξέλιξη, δια του προέδρου της, υποστηρίζει αρχικά πως πράγματι, η φετινή δραστηριότητα, «το διάστημα Ιανουαρίου - Αυγούστου 2013 η εταιρεία μας μετέφερε με τα τακτικά δρομολόγια της συνολικά 163.150 επιβάτες στην Σαντορίνη, παρουσιάζοντας αύξηση +21%, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο το 2012, και συμβάλλοντας με τον τρόπο αυτό στην αύξηση της συνολικής επιβατικής κίνησης στο νησί που ανήλθε στο +11%» συμπληρώνοντας ταυτόχρονα πως «φέτος φροντίσαμε να αυξήσουμε και την διαθεσιμότητα των θέσεων κατά +23% για τους μήνες Σεπτέμβριο και Οκτώβριο». Σύμφωνα με τις κινήσεις της αεροπορικής εταιρείας, όπως ο πρόεδρός της επισημαίνει, προκύπτει ότι «η Aegean θεωρεί τη Σαντορίνη ως ένα από τους πλέον στρατηγικούς προορισμούς του δικτύου της και πάντα προσαρμόζει το πρόγραμμα της».

Στο μικροσκόπιο η επιβατική κίνηση

Ο πρόεδρος, Στέφανος Σαδόπουλος, ωστόσο, αναφέρει και παράγοντες που η Aegean Airlines οφείλει να λάβει σοβαρά υπόψιν της, στο σχεδιασμό της. «Συμπληρωματικά, θα ήθελα να διευκρινίσω ότι λόγω της οικονομικής κρίσης που βιώνει η χώρα μας τα τελευταία χρόνια, παρατηρείται πλέον μία έντονη και συρρικνωμένη εποχικότητα με συνέπεια την κατακόρυφη αύξηση της ζήτησης κατά τους τρεις κύριους μήνες της θερινής περιόδου ενώ αντίστοιχα η επιβατική κίνηση στο εσωτερικό κατά τους χειμερινούς μήνες μειώνεται συνεχώς» υπογράμμισε ο ίδιος, προσθέτοντας ότι «το μίγμα των επιβατών τα τελευταία τέσσερα χρόνια έχει αλλάξει πολύ». Εν κατακλείδι, ο κ. Σαδόπουλος επισημαίνει ότι «όσον αφορά το χειμερινό πρόγραμμα πτήσεων», συνολικά «τα δρομολόγια που εξυπηρετούν το νησί ανέρχονται στα 12 εβδομαδιαίως» κάτι που δεν συνιστά «ουσιαστική διαφοροποίηση» αναφορικά με το 2012. Σε κάθε περίπτωση, καταλήγει πως η εταιρεία «θα προχωρήσει σε διορθωτικές κινήσεις» αν παρατηρήσει αλλαγή στην επιβατική κίνηση, διασαφηνίζοντα πως σε ό,τι αφορά στο νέο δρομολόγιο, αυτό θα εξετασθεί μελλοντικά, αφού ακόμη η κάθε εταιρεία διατηρεί δική της στρατηγική καθώς δεν έχει ολοκληρωθεί η εξαγορά της ΟΑ.

Ετικέτες: