Άφιξη αεροσκάφους 78 θέσεων σήμερα και την Κυριακή στη Σύρο

Προσγείωση με προοπτικές ανάπτυξης

Δύο τα “εμπόδια” που πρέπει να καμφθούν για να κατοχυρωθεί η μεγαλύτερη πτήση - Κανονικό και όχι δοκιμαστικό το σημερινό πρωινό δρομολόγιο από και προς Αθήνα

Νέα δεδομένα για την πρωτεύουσα των Κυκλάδων ανοίγονται με τη σημερινή πρωινή άφιξη του αεροπλάνου dash8 Q400 στο αεροδρόμιο του νησιού, η χωρητικότητα του οποίου ανέρχεται σε 78 θέσεις.

 

Η είδηση που δημοσιεύει η “Κοινή Γνώμη”, η οποία μέχρι πρότινος υπήρχε στη διάθεσή της ως απλή δημοσιογραφική πληροφορία, έρχεται να επιβεβαιωθεί από τον ηλεκτρονικό έλεγχο της κράτησης των αεροπορικών εισιτηρίων στελεχών της εφημερίδας, όπως φαίνεται και από την αντίστοιχη φωτογραφία που δημοσιεύεται.

Η συγκεκριμένη αεροπορική πτήση που αποτελεί σπουδαίο γεγονός για το νησί και με την οποία θα ταξιδέψουν κανονικά οι επιβάτες που έχουν προγραμματίσει να μετακινηθούν, όπως όλα δείχνουν, αναμένεται να δώσει θετική τροπή όσον αφορά στις δυνατότητες του νησιού, υπό την προϋπόθεση να καμφθούν δύο εμπόδια.

Σημειώνεται δε, πως ανάλογο αεροπορικό δρομολόγιο θα ακολουθήσει αυτή την Κυριακή, με το οποίο θα μεταβεί στη Σύρο ο νέος διευθύνων σύμβουλος, της νέας διοίκησης της εταιρείας, Δημήτρης Γερογιάννης.

 

Απογείωση δυνατοτήτων

Ειδικότερα, σήμερα το πρωί προσγειώνεται στη Σύρο το αεροσκάφος dash8 Q400, χωρητικότητας 78 θέσεων, το οποίο εκτελεί – κανονικά και όχι δοκιμαστικά – το προγραμματισμένο πρωινό δρομολόγιο με αναχώρηση 9.15 από Αθήνα και αναχώρηση 10.10 από το αεροδρόμιο της Σύρου. Χειριστής του αεροπλάνου είναι ο πλέον έμπειρος πιλότος της Olympic Air και υπεύθυνος των πτητικών θεμάτων της εταιρείας, ο κ. Αθανάσιος Μάρκου.

Αξίζει να τονισθεί ότι την Κυριακή, ημέρα κατά την οποία έχει προγραμματισθεί η εκτέλεση αντίστοιχου δρομολογίου αναμένεται να έρθει στο νησί ο νέος διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Δημήτρης Γερογιάννης, ο οποίος μόλις χθες ανέλαβε τα νέα καθήκοντά του. Κατά πάσα πιθανότητα θα υπάρξει ανοικτό κάλεσμα και ενημέρωση για τις σχετικές εξελίξεις που μόνο αισιοδοξία γεμίζουν την τοπική κοινωνία του νησιού. Υπογραμμίζεται πως, οι παραπάνω ενέργειες γίνονται ώστε να επιταχυνθούν οι διαδικασίες και να μπορέσουν να εξασφαλιστούν οι προϋποθέσεις που απαιτούνται με σκοπό την εξάλειψη των εμποδίων και την δυνατότητα προσγείωσης και απογείωσης τέτοιου τύπου αεροπλάνου.

 

Δύο και συγκεκριμένα τα εμπόδια

Στόχος για τη Σύρο, όπως έχει επισημανθεί πολλές φορές, αποτελεί η κατοχύρωση όσον αφορά στην προσγείωση μεγαλύτερων αεροσκαφών όπως το σημερινό. Έγκυρες πληροφορίες θέλουν να είναι δύο οι “σκόπελοι” που κρίνεται απαραίτητο να “υπερπηδηθούν”, ώστε να μπορεί να πάρει απόφαση η ΥΠΑ και η εταιρεία για την προσγείωση ανάλογου αεροπλάνου. Ο πρώτος είναι η ύπαρξη στύλων της ΔΕΗ που βρίσκονται εκτός αεροδρομίου, στον απέναντι λόφο, στη “γραμμή” που ακολουθεί το αεροπλάνο προκειμένου να προσγειωθεί. Το δεύτερο εμπόδιο αφορά στην ύπαρξη ενός λοφίσκου στον εσωτερικό χώρο του αεροδρομίου, ζήτημα για το οποίο θα πρέπει να εξευρεθεί άμεσα λύση.

 

Επιθυμητός στόχος

Τα νέα δεδομένα που διαδραματίζονται στο νησί, αναμφισβήτητα εκτός από το ότι χαράσσουν νέο ορίζοντα για τις πενιχρές δυνατότητες που υπήρχαν μέχρι σήμερα, οφείλουν να αποτελέσουν έναυσμα – έστω και καθυστερημένα – για σκέψη όσον αφορά στη στάση που οφείλουν να κρατήσουν όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς του νησιού, προκειμένου να επιτευχθεί ο πολυπόθητος στόχος, ο οποίος μέχρι σήμερα έμοιαζε όνειρο θερινής νυκτός. Χωρίς δεύτερη σκέψη και σύμφωνα με τις προθέσεις της νέας διοίκησης - μετά τη συμφωνία της Olympic Air και της Aegean Airlines - που σύντομα θα είναι γνωστές, θα ξεκαθαρίσουν οι ενέργειες και οι κινήσεις που θα κριθούν ως προαπαιτούμενο για να μπορέσει προσεχώς η Σύρος να υποδέχεται το νέο αεροσκάφος.

Σε αυτό το σημείο επισημαίνεται ότι, δεν τίθεται λόγος για επέκταση του αεροδιαδρόμου, αλλά για παρεμβάσεις που αξιολογούνται εφικτές και θα έχουν καταλυτικό ρόλο αφού – και στην περίπτωση που θα ήταν δυνατή η επέκταση του αεροδιαδρόμου στα 1.200 μέτρα – θα προσγειωνόταν αεροσκάφος ίδιας δυναμικής και χωρητικότητας με το σημερινό.

 

Δυνατότητες αεροσκάφους

Το Q400 είναι το μεγαλύτερο, πιο τεχνολογικά ανεπτυγμένο, γρήγορο και ήσυχο ελικοφόρο (Τurboprop) στον κόσμο ενώ θέτει νέα περιβαλλοντικά πρότυπα μειώνοντας δραστικά τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, χάρη στη χαμηλότερη συνολική καύση του καυσίμου.

Η νέα καμπίνα του Q400 είναι εξαιρετικά φωτεινή και – χάρη στο ενεργό σύστημα καταστολής θορύβου και κραδασμών – πολύ ήσυχη. Οι μεγαλύτεροι αποθηκευτικοί χώροι, το άπλετο φυσικό φως, ο Led φωτισμός, αλλά και τα νέα καθίσματα και το χαμηλό επίπεδο θορύβου συντελούν σε μια άνετη και ευχάριστη πτητική εμπειρία που οι επιβάτες εκτιμούν ιδιαίτερα. Το Bombardier Q400 είναι ένα από τα πλέον αθόρυβα αεροσκάφη, τόσο εντός της καμπίνας όσο και εκτός, που πετούν σήμερα. Εξωτερικά είναι τόσο αθόρυβο ώστε να μπορεί να επιχειρεί σε αεροδρόμια που βρίσκονται στο κέντρο μιας πόλης, ενώ χάρη στο επαναστατικό Active Noise & Vibration Suppresion (ANVS) σύστημα που διαθέτει, είναι τόσο ήσυχο στο εσωτερικό του όσο ένα τζετ. Ίσως είναι ο πιο άνετος τρόπος για να μειωθούν οι περιβαλλοντολογικές επιπτώσεις. To Bombardier Q400 turboprop χρησιμοποιεί 30-40% λιγότερα καύσιμα. Αυτό σημαίνει ότι είναι πιο αποδοτικό από ένα μέσο αυτοκίνητο ανά επιβάτη. Παράλληλα παράγει 30-40% λιγότερες εκπομπές, πράγμα που σημαίνει 6.000 με 8.000 λιγότερους τόνους διοξειδίου του άνθρακα το χρόνο για κάθε αεροσκάφος Q400.