Πρωτοβουλία επιχειρηματιών των οδών Θυμάτων Σπερχειού και Πρωτοπαπαδάκη για την περίοδο των Χριστουγέννων

Στοχεύουν να αξιοποιήσουν τον πεζόδρομο

Αναζητούν τρόπους να τονωθεί η αγορά σε μία δύσκολη περίοδο κρίσης

Συγκέντρωση και συζήτηση για τους τρόπους με τους οποίους θα αλλάξουν άρδην το σκηνικό απογοήτευσης που αντικρίζουν καθημερινά, την περίοδο των Χριστουγέννων, πραγματοποίησαν επιχειρηματίες των οδών Θυμάτων Σπερχειού και Πρωτοπαπαδάκη, ώστε “να αξιοποιήσουν τον πεζόδρομο ως πεζόδρομο”.

Η συνάντηση έλαβε χώρα στο κέντρο της Ερμούπολης την Τρίτη το βράδυ μετά από το αίτημα των συμμετεχόντων επιχειρηματιών να ενώσουν τις δυνάμεις τους και να σχεδιάσουν ένα πλάνο με υλοποιήσιμες προτάσεις, προκειμένου να πάρουν “ανάσα” τουλάχιστον τις δύο εβδομάδες της εορταστικής περιόδου.

Σημειώνεται πως οι επιχειρηματίες και οι καταστηματάρχες αντάλλαξαν απόψεις και πρότειναν αφού τις επεξεργαστούν και ακολουθήσει εκ νέου διάλογος ανάμεσά τους, να τις καταθέσουν στο δήμο Σύρου – Ερμούπολης και στον Εμπορικό Σύλλογο ώστε να επιτύχουν την προσέλευση κόσμου στην αγορά καθώς όμως και την προσέλκυση επισκεπτών στο μέτρο του δυνατού τα Χριστούγεννα.

Παίρνουν πρωτοβουλίες

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της “Κοινής Γνώμης” πραγματοποιείται μία προσπάθεια “να αναδειχθεί ο πεζόδρομος ως πεζόδρομος”, προκειμένου να αξιοποιηθεί κατάλληλα την περίοδο των Χριστουγέννων και συγκεκριμένα το χρονικό διάστημα των δύο εβδομάδων. Κάποιοι από τους συμμετέχοντες στη συζήτηση, μιλώντας στην εφημερίδα, σημείωσαν ότι προσανατολίζονται “στην πραγματοποίηση happenings και ποικίλων εορταστικών εκδηλώσεων”, ώστε να προσελκύσουν κόσμο και να δώσουν πνοή στην αγορά. Πρόκειται άλλωστε όπως γλαφυρά περιέγραψαν για μία ιδιαίτερα σκληρή περίοδο που βιώνουν σε επίπεδο οικονομικό, η οποία σχεδόν τους αφαιρεί τη δυνατότητα ακόμη και να συμβάλλουν στο οικονομικό κόστος των εκδηλώσεων που επιθυμούν να πραγματοποιήσουν τον Δεκέμβριο, δυσκολία που κατά τα παρελθόντα έτη δεν είχε παρατηρηθεί. “Έχει μειωθεί η κίνηση αισθητά έως επικίνδυνα”, δήλωσαν χαρακτηριστικά κάποιοι εξ αυτών, υποστηρίζοντας την ίδια στιγμή πως “απώτερος στόχος είναι ο πεζόδρομος να αναδειχθεί ως πεζόδρομος”.

Άμεσα οι σκέψεις και οι προτάσεις

Στη συγκεκριμένη συνάντηση κατατέθηκαν από όλους τους επιχειρηματίες που έδωσαν το “παρών”, προτάσεις και σκέψεις, οι οποίες θα τύχουν επεξεργασίας από το σύνολο των ίδιων, ώστε να μπορέσουν να τις υλοποιήσουν. Μέχρι στιγμής όσοι μίλησαν περιορίστηκαν να τονίσουν ότι “δεν αρκεί μόνο η παρουσία της μουσικής του δήμου στον πεζόδρομο”, διευκρινίζοντας ότι, “τις επόμενες ημέρες θα έχουμε πιο συγκεκριμένες προτάσεις που θα γίνουν γνωστές”.

Ταυτόχρονα, δήλωσαν πως στόχος είναι η προβολή των εκδηλώσεων και εκτός Σύρου, αποκαλύπτοντας πως θα ήταν εξαιρετικά θετική εξέλιξη αν υπήρχε δυνατότητα διοργάνωσης εκδηλώσεων – λιγότερες σε αριθμό - όπως εκείνες που λαμβάνουν χώρα το καλοκαίρι. “Με αυτόν τον τρόπο θα διαφημίζεται το νησί και ενδεχομένως να αποτελούν ελκυστικό γεγονός για δυνητικούς επισκέπτες” σημείωσαν, προσθέτοντας πως, “και το χειμώνα θα έπρεπε να είχε στο πλάνο του ο δήμος εκδηλώσεις, όπως πραγματοποιεί τον Ιούλιο και τον Αύγουστο. Άλλωστε σκοπός είναι να προσελκύσουμε κόσμο και το χειμώνα”, υπογράμμισαν χαρακτηριστικά.

Συμβολή από Δήμο και Εμπορικό Σύλλογο

Ερώτημα που προέκυψε εύλογα και στο οποίο απάντησαν όσοι μίλησαν, είναι αν έχει προηγηθεί ή αν θα ακολουθήσει συνάντηση με τη δημοτική Αρχή, προκειμένου να γνωστοποιήσουν τα αιτήματα, τις ενέργειες και τις προθέσεις τους. “Σίγουρα θα επιδιώξουμε συνάντηση με το δήμο”, δήλωσε επιχειρηματίας, εξηγώντας πως “ο στόχος είναι να μπορέσουμε να είμαστε όλοι ενωμένοι για να πετύχουμε κάτι θετικό για το νησί. Χρειάζεται ενότητα ανάμεσα στους επιχειρηματίες, αλλά και στους αιρετούς”. Μία ακόμη καταστηματάρχης, επεσήμανε, “κάθε χρόνο ξεκινούσαν οι επιχειρηματίες τις εκδηλώσεις και βοηθούσε ο δήμος. Φέτος είναι δύσκολα τα πράγματα αλλά θα αναζητήσουμε τρόπους ώστε να γίνει ένας πραγματικός πεζόδρομος”, υπογραμμίζοντας ότι η δημοτική Αρχή σχετικά με το συγκεκριμένο ζήτημα “θα έπρεπε να πρωτοστατεί”.

Παράλληλα, στην παρατήρηση αν έχει ενημερωθεί ο Εμπορικός Σύλλογος για τις κινήσεις τους, δήλωσαν ότι θα επιδιώξουν άμεσα συνάντηση, αποδίδοντας του ωστόσο τον χαρακτηρισμό “μεγάλος απών”, αλλά τονίζοντας ότι “αν πάρει πρωτοβουλία θα πρέπει να το κάνει άμεσα”. Διασαφήνισαν δε, πως είναι πρόθυμοι να συζητήσουν με τα μέλη του Συλλόγου τους, με σκοπό να επιτευχθεί ο στόχος που δεν είναι άλλος από τη λειτουργία του πεζόδρομου. “Κρίση υπάρχει παντού. Το θέμα είναι τί κάνουμε για την κρίση”, υποστήριξε ένας ακόμη καταστηματάρχης.

Γ. Παλαιολόγος: “Είχαμε ατονίσει”

Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου, Γιάννης Παλαιολόγος σε τηλεφωνική επικοινωνία και κληθείς να παραθέσει τη γνώμη του για τη σημαντική πρωτοβουλία που λαμβάνει μερίδα του επιχειρηματικού κόσμου, δήλωσε, “Τα τελευταία χρόνια όλοι είχαμε ατονίσει και με δυσκολία δίναμε ακόμη και τα χρήματα για τη μουσική του δήμου. Σίγουρα είναι μία σημαντική πρωτοβουλία και θα είμαστε παρόντες σε ό,τι ζητηθεί. Είναι θετικό αν γίνονται συναντήσεις ώστε να έχουμε ένα χρονικό περιθώριο για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση των εκδηλώσεων. Φαντάζομαι θα ενημερωθεί και ο ΟΠΑΣ, που δεν νομίζω να αρνηθεί σε συγκεκριμένες προτάσεις. Είναι αλήθεια ότι πρέπει να συντονιστούμε”.

Προηγήθηκε ωστόσο, το σχόλιό του, όσον αφορά στην κατάσταση που επικρατούσε τα προηγούμενα χρόνια στην επιχειρηματική πραγματικότητα. “Πριν από μερικά χρόνια με ενέργειες συναδέλφων, του Εμπορικού Συλλόγου και του δήμου είχαμε διοργανώσει εκδηλώσεις. Ήταν εποχές που μπορούσε να χρηματοδοτήσει ο καθένας μία εκδήλωση και υπήρχε διάθεση από το σύνολο. Σταδιακά αυτό το ποσό με την κρίση είναι για τους περισσότερους υψηλό”, παρατήρησε ολοκληρώνοντας το θέμα.

Το “μπαλάκι” στους επιχειρηματίες

Όσον αφορά στην απόφαση που έχει ανακοινωθεί πανελλαδικά και σχετίζεται με το πρώτο δεκαήμερο του Νοεμβρίου, το οποίο με ανάλογη ρύθμιση έχει καθιερωθεί να αποτελεί πλέον ένα νέο εκπτωτικό χρονικό διάστημα, ο κ. Παλαιολόγος εξέφρασε την άποψη ότι πρόκειται για απόφαση που συναντά τον έντονο προβληματισμό του επιχειρηματικού κόσμου του νησιού. Εξήγησε μάλιστα ότι, αποτελεί ένα “μέτρο” που ενισχύει τα μεγάλα πολυκαταστήματα και όχι τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, λέγοντας ότι ο Εμπορικός Σύλλογος Σύρου δεν έχει πάρει ακόμη θέση, αφού εγείρει προβληματισμούς η σκέψη ότι “ο κάθε επιχειρηματίας έχει δική του γνώμη. Υπάρχουν οι ένθερμοι υποστηρικτές, υπάρχουν κι εκείνοι που διαφωνούν”. Στα ανωτέρω, συμπλήρωσε μάλιστα, ότι κατά πάσα πιθανότητα το πολυσυζητημένο δεκαήμερο, τα καταστήματα θα έχουν ορισμένες προσφορές, αφού οι επιχειρηματίες θα πράξουν κατά συνείδηση. “Το υπουργείο φαίνεται να μας πετά το “μπαλάκι” και αναφέρει ότι είναι προαιρετική η απόφαση. Άρα, μάλλον θα κληθεί ο κάθε επιχειρηματίες να αποφασίσει για την επιχείρησή του” σημείωσε καταλήγοντας.

Ετικέτες: