Αποφασίζεται η οριστικοποίηση εξυπηρέτησης της Σύρου από μεγάλα αεροσκάφη

Νέες προοπτικές

Αίτημα σύνδεσης με Θεσσαλονίκη και Ηράκλειο

Αίσιο και ελπιδοφόρο μέλλον προμηνύει η συνάντηση που θα πραγματοποιηθεί σήμερα για την αεροπορική σύνδεση τόσο της Σύρου όσο και των λοιπών Κυκλαδικών άγονων γραμμών, καθώς όπως όλα δείχνουν τα περισσότερα εμπόδια για προσεγγίσεις μεγαλύτερων αεροσκαφών, έχουν υπερπηδηθεί, προοιωνίζοντας ακόμα θετικότερες εξελίξεις από τις αναμενόμενες.

Στόχος της συνάντησης είναι η εξέλιξη των διαδικασιών για την αύξηση των θέσεων στις γραμμές δημοσίου συμφέροντος των Κυκλάδων, οι οποίες είναι Πάρος, Νάξος, Μήλος και Σύρος. Για τα τρία πρώτα νησιά έχουν δρομολογηθεί κατ’ αρχήν ενέργειες, για δε τη Σύρο, σε αυτή τη φάση, απαιτούνται εργασίες και συντονισμός από την πλευρά της ΥΠΑ.

Η αντιπροσωπεία των Κυκλάδων προτίθεται να παρουσιαστεί ιδιαίτερα προετοιμασμένη στη συνάντηση, καθώς όλο το προηγούμενο διάστημα έχουν διενεργηθεί, από πλευράς του Επιμελητηρίου, όλες οι απαιτούμενες έρευνες αλλά και συνεννοήσεις ώστε να ευοδωθεί το αίτημα τόσο για προσεγγίσεις μεγαλύτερων αεροσκαφών στην πρωτεύουσα των Κυκλάδων, όσο και σύνδεση της με Θεσσαλονίκη και Ηράκλειο.

Ουσιαστική αυνάντηση

Σήμερα στις 14.30 το μεσημέρι θα πραγματοποιηθεί η αναβληθείσα, λόγω της επίσκεψης του Αρχιεπισκόπου Ιερώνυμου στη Σύρο, συνάντηση στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, των εκπροσώπων τοπικών φορέων με διοικητικά στελέχη της Ολυμπιακής, προκειμένου να συζητηθούν όλα τα σενάρια και οι πιθανές εξελίξεις για την δρομολόγηση μεγάλων αεροσκαφών προς την πρωτεύουσα των Κυκλάδων αλλά και σε ότι αφορά στα νησιά που εξυπηρετούνται με αεροπορικές γραμμές δημοσίου συμφέροντος.

Στη σύσκεψη θα λάβουν μέρος ο Αντιπεριφερειάρχης, Γιώργος Πουσσαίος, ο Δήμαρχος Σύρου-Ερμούπολης, Γιάννης Δεκαβάλλας, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Κυκλάδων, Γιάννης Ρούσσος και κατά πάσα πιθανότητα και ο βουλευτής Κυκλάδων, Παναγιώτης Ρήγας, ο Διευθύνων Σύμβουλο της AEGEAN, Δημήτρης Γερογιάννης, Διευθυντής Πτητικής Εκμετάλλευσης της Olympic Air, Αθανάσιος Μάρκου και ο Διοικητής της ΥΠΑ, Δημήτρης Κούκης.

Ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου κ. Ρούσσος ανέφερε πως «η συνάντηση αυτή έρχεται ως συνέχεια της πρώτης συνάντησης που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, μεταξύ εκπροσώπων της Ολυμπιακής και τοπικών φορέων, με τα γνωστά γεγονότα, της προσέγγισης του μεγάλου αεροσκάφους στη Σύρο, να ακολουθούν και να εντοπίζονται τα προβλήματα που δυσχεραίνουν την τελική φάση καθιέρωσης πτήσης μεγαλύτερων αεροσκαφών στο νησί».

Για την θετική εξέλιξη στην οποία προσβλέπει ο κ. Ρούσσος ανέφερε πως θα επέλθει κατόπιν μεθοδευμένων ενεργειών, σημειώνοντας

«Εστιάζουμε στον συντονισμό των ενεργειών που πρέπει να γίνουν με συνοπτικές διαδικασίες για να φύγει το λοφάκι και η κολώνα της ΔΕΗ που προξενούν προβλήματα στην κάθοδο του αεροσκάφους, προκειμένου να εξυπηρετείται από την επόμενη χρονιά το νησί από μεγάλο αεροσκάφος».

Η προετοιμασία δρομολογεί εξελίξεις

Όλα δρομολογούνται κατόπιν της συνεχούς επικοινωνίας, τουλάχιστον δύο με τρεις φορές την εβδομάδα, του προέδρου του Επιμελητηρίου με τα στελέχη της εταιρείας.

Η εταιρεία πρέπει να έχει δηλώσει ως δεύτερη εναλλακτική λύση το μεγάλο αεροσκάφος, γεγονός που πρακτικά σημαίνει πως με ανέμους βόρειους έρχεται αεροσκάφος 78 θέσεων και στην αντίθετη περίπτωση νοτίων ανέμων μπορεί να έρθει αεροσκάφος 50 θέσεων, το οποίο μπορεί να δηλωθεί ως ελάχιστη επιλογή.

Η εξέλιξη αυτή συζητήθηκε και προέκυψε κατόπιν των επανειλημμένων συζητήσεων που προηγήθηκαν, του Επιμελητηρίου με τα στελέχη της εταιρείας.

Η ακόμα θετικότερη εξέλιξη είναι πως πλέον ανοίγει η προοπτική για σύνδεση της Σύρου με Θεσσαλονίκη ή Ηράκλειο, δρομολόγια που θα εκτελούνται από τα αεροσκάφη 78 θέσεων, αρκεί να υπερπηδηθεί ένα ελάχιστο εμπόδιο που αφορά στην τσιμεντόστρωση κατά 50 μέτρα στις δύο πλευρές του αεροδιαδρόμου, που κρίνεται απαραίτητη ενέργεια για να επιτρέπεται η προσγείωση του αεροσκάφους, το οποίο θα έχει επιπλέον καύσιμα για την εκτέλεση του μεγαλύτερου δρομολογίου.

Προκειμένου να μην υπάρχουν κενά σημεία, έχουν μελετηθεί όλα τα σενάρια και οι εκδοχές ώστε η εκπρόσωποι των φορέων της Σύρου να μεταβούν έτοιμοι στην συνάντηση, ξεκολλώντας την ΥΠΑ από τις γραφειοκρατικές διαδικασίες, αφού έχει προηγηθεί συντονισμός με τη ΔΕΗ και κάθε εμπλεκόμενο ώστε να μην υπάρξουν προσχώματα από πλευράς ΥΠΑ στο αίτημα να αναπτυχθούν αυτά τα συνδυαστικά δρομολόγια.

«Έχει γίνει η απαραίτητη προετοιμασία σε συνεννόηση του Επιμελητηρίου με την εταιρεία ώστε πέραν από τη δρομολόγηση του μεγαλύτερου αεροσκάφους να επιτευχθεί και η σύνδεση με τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης και Ηρακλείου», σημείωσε ο κ. Ρούσσος.

Θετικά τα πρώτα στοιχεία

Ανάκαμψη παρουσιάζουν τα στοιχεία κίνησης μετά την εξαγορά της Olympic Air από την Aegean Airlines, κατόπιν της καθοδικής πορείας που καταγραφόταν την τελευταία τετραετία.

Στοιχεία που αφορούν στον πρώτο μήνα της συνένωσης των δύο εταιρειών, όπως ανακοίνωσε η Aegean, το Νοέμβριο καταγράφηκε η πρώτη αύξηση στην αθροιστική κίνηση εσωτερικού των δύο εταιρειών, φτάνοντας στο 10% συγκριτικά με τον αντίστοιχο μήνα του 2012.

Αυτό το ποσοστό αφορά σε αριθμό επιβατών που φέτος έφτασαν στους 315.000 έναντι 286.000 επιβατών τον Περυσινό Νοέμβριο.

Η βελτίωση αυτή, κατά την εταιρεία, οφείλεται στον κοινό σχεδιασμό του προγράμματος πτήσεων, που αύξησε τις επιλογές του επιβατικού κοινού, που σε συνδυασμό με την επιθετική τιμολογιακή πολιτική, μέσω της διάθεσης μεγάλου αριθμού χαμηλών ναύλων, ιδιαίτερα στους νησιωτικούς προορισμούς, συνηγόρησαν υπέρ της αύξησης της επιβατικής κίνησης.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που δίνει η εταιρεία για τις άγονες γραμμές των νησιών, το Νοέμβριο υπήρξε ενδυνάμωση της επιβατικής κίνησης και στις άγονες γραμμές, που κινήθηκαν με θετικό πρόσημο, μεταξύ άλλων και τα νησιά Μήλος και Πάρος, ενώ το δίκτυο των γραμμών δημόσιας υπηρεσίας αναμένεται να ενισχυθεί περαιτέρω με τις ενέργειες τιμολογιακής πολιτικής και συνδεσιμότητας που έχουν ήδη ανακοινωθεί.

Σύμφωνα με τον Διευθύνοντας σύμβουλο της εταιρείας, Δ. Γερογιάννη «Οι πρώτες συνέργειες του δικτύου λειτούργησαν ήδη στο εσωτερικό. Μετά από τέσσερα χρόνια κάμψης οι καταναλωτές πετούν περισσότερο, εκμεταλλευόμενοι το νέο πρόγραμμα πτήσεών μας και τη νέα πολιτική χαμηλότερων ναύλων που βελτίωσαν και τις πληρότητες. Οι επόμενοι μήνες με την ενοποίηση των συστημάτων θα μας επιτρέψουν να ομογενοποιήσουμε πλήρως την πολιτική των ναύλων αλλά και των προνομίων πιστότητας με πολλαπλά οφέλη».