Η ναυτική κληρονομιά

  • Πέμπτη, 27 Φεβρουαρίου, 2014 - 06:10

Η παρουσίαση των υπαρκτών και μείζονος σημασίας προβλημάτων αλλά και ο ρόλος των παραδοσιακών σκαφών στην ναυτική ιστορική κληρονομιά της Ελλάδας, ήταν τα βασικά θέματα που απασχόλησαν την Ημερίδα που διοργανώθηκε από τον '' Ελληνικό Σύνδεσμο Παραδοσιακών Σκαφών'' στο ναυτικό όμιλο Ελλάδος.

Με πληροφορίες που αντλήθηκαν από το arxipelagos.gr, την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους εκπρόσωποι της δημόσιας διοίκησης, φορείς της αυτοδιοίκησης, ιδρυμάτων, μουσείων, συλλόγων και ομίλων της χώρας, καθώς και γενικοί γραμματείς υπουργείων οι οποίοι απηύθυναν χαιρετισμούς εκ μέρους των αρμόδιων υπουργών.

Απασχόλησαν καίρια ζητήματα

Το βασικό θέμα της ημερίδας ήταν η ''διαμόρφωση προτάσεων για την διάσωση των παραδοσιακών σκαφών και καρνάγιων''. Παράλληλα συζητήθηκαν και θέματα σχετικά με το αν θα υπάρξει φορολόγηση των παραδοσιακών ξύλινων ιδιωτικών σκαφών αναψυχής, η αναγκαιότητα έκδοσης διευκρινιστικής εγκυκλίου της ΚΥΑ περί καθορισμού σκάφους ως παραδοσιακού και τέλος οι αδειοδοτήσεις λειτουργίας των παραδοσιακών καρνάγιων.

Στο σύνολο των ομιλιών τονίστηκε η επιτακτική ανάγκη που υπάρχει για στήριξη, διατήρηση και επιβίωση της παραδοσιακής ναυπηγικής τέχνης, όπως αυτή παρουσιάζεται μέσω των παραδοσιακών ταρσανάδων κατά τη ναυπήγηση των παραδοσιακών σκαφών.

Φέτος για πρώτη φορά στην ιστορία καθιερώθηκε το ''βραβείο Θεμιστοκλής'', το οποίο απονεμήθηκε σε έξι σπουδαίους εργάτες της θάλασσας.

Στο τέλος της ημερίδας κατατέθηκαν τα συμπεράσματα και οι προτάσεις που προέκυψαν για το θέμα και που θα καταγραφούν και θα προωθηθούν προς κάθε αρμόδιο, με σκοπό την αξιολόγηση και λήψη των σχετικών αποφάσεων.

Τέλος, κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, ανακοινώθηκε η πρόθεση συγκρότησης '' Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Παραδοσιακών Σκαφών και Καρνάγιων'', για να υπάρξει στο μέλλον καλύτερος συντονισμός των προσπαθειών διάσωσης και ανάδειξης της ναυτικής παράδοσης της χώρας.

Ετικέτες: