Άμεση η αεροπορική εξυπηρέτηση της Σύρου με μεγάλο αεροσκάφος

Φτερά προοπτικης

Κλιμάκιο τεχνικών της ΥΠΑ στο αεροδρόμιο της Σύρου
  • Τετάρτη, 19 Μαρτίου, 2014 - 06:10
  • /   Eνημέρωση: 19 Μαρ. 2014 - 7:47
  • /   Συντάκτης: Τέτα Βαρλάμη

Μία νέα προοπτική για τη Σύρο, με το αεροδρόμιο του νησιού, να κάνει τα πρώτα βήματα, καθώς υπάρχει άμεση δυνατότητα άφιξης μεγαλύτερου αεροσκάφους.

Το γεγονός αυτό θα βοηθήσει αισθητά στην εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, ενώ θα ανοίξει και νέες ευκαιρίες ενδυνάμωσης της τουριστικής κίνησης του νησιού με την άνεση εξυπηρέτησης μεγαλύτερου αριθμού επιβατών.

Από αύριο κιόλας είναι δυνατή η άφιξη του αεροσκάφους 78 θέσεων Bombardier Dash 8 Q400, εάν υπάρξει η ανάλογη ζήτηση εκ μέρους του επιβατικού κοινού, ώστε να το επιλέξει η Ολυμπιακή ως εναλλακτικό μέσον έναντι των μικρών αεροσκαφών που χρησιμοποιεί σήμερα.

Υπάρχει άμεση δυνατότητα πτήσεων του συγκεκριμένου αεροσκάφους, με 70 επιβάτες, κατά την επικράτηση βορείων ανέμων και 50 ατόμων με νότιους ανέμους.

Η εξάλειψη των εμποδίων που αφορούν στους στύλους της ΔΕΗ που βρίσκονται στην πορεία καθόδου του αεροσκάφους και ο λοφίσκος στο Νοτιοανατολικό τμήμα του αεροδρομίου, θα δώσει τη δυνατότητα συνεχών πτήσεων από και προς Αθήνα ανεξαρτήτως καιρού.

Εάν εξαλειφθούν και αυτά τα εμπόδια, τότε άμεσα ανοίγεται ακόμα μεγαλύτερη προοπτική, αυτή της διασύνδεσης της Σύρου με τα δύο άκρα της χώρας, καθώς απαιτείται επέκταση του αεροδιαδρόμου, λόγω του βάρους των καυσίμων του αεροσκάφους.

Ήδη εκ μέρους του πολιτικού κόσμου των Κυκλάδων, αλλά και εκπροσώπων φορέων, έχουν κινηθεί όλες οι απαραίτητες διαδικασίες και ασκήθηκαν οι ανάλογες πιέσεις, ώστε να είναι πλέον θέμα λίγων μηνών η σύνταξη της απαιτούμενης μελέτης για τα απαραίτητα έργα, που θα αλλάξουν τα δεδομένα στην αεροπορική εξυπηρέτηση του νησιού.

Τα εμπόδια

Από εχθές κλιμάκιο της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) βρίσκεται στη Σύρο προκειμένου να ξεκινήσει τις απαραίτητες μετρήσεις ώστε να συντάξει την σχετική έκθεση για την επέκταση του αεροδιαδρόμου και την απαλοιφή των προβλημάτων που εμποδίζουν σύνδεση μεγάλων αεροσκαφών του νησιού με Θεσσαλονίκη και Κρήτη.

Όπως ήδη έχουμε αναφέρει, τρία είναι τα βασικά προβλήματα, όχι όμως ανεπίλυτα, που εμποδίζουν την απρόσκοπτη εκτέλεση πτήσεων των αεροσκαφών 78 θέσεων, όπως διαπιστώθηκε και κατά τις δοκιμαστικές τους πτήσεις τον περασμένο Οκτώβριο στη Σύρο.

Το πρώτο σχετίζεται με την ύπαρξη δύο στύλων της ΔΕΗ στην πορεία καθόδου του αεροσκάφους προς το αεροδρόμιο, το δεύτερο αφορά στον λοφίσκο που βρίσκεται στην Νοτιοανατολική πλευρά του αεροδιαδρόμου και το τρίτο για μικρή επέκταση του αεροδιαδρόμου κατά 50 μέτρα εκατέρωθεν αυτού.

Η απαλοιφή αυτών των προβλημάτων θα επιτρέψει την απρόσκοπτη προσέγγιση αεροσκαφών μεγαλύτερης χωρητικότητας, τα οποία θα δημιουργώντας νέες προοπτικές διασύνδεσης του νησιού, ακόμα και ως ενδιάμεσο σταθμό μεγάλων πτήσεων που συνδέουν την Θεσσαλονίκη με το Ηράκλειο Κρήτης.

Οι πρώτες πτητικές δοκιμές, έδειξαν πως το συγκεκριμένο αεροσκάφος έχει τη δυνατότητα μεταφοράς 70 ατόμων, εάν στην περιοχή πνέουν βόρειοι άνεμοι, ενώ η δυνατότητα μεταφοράς πέφτει στα 50 άτομα στην περίπτωση επικράτησης νοτίων ανέμων.

Αυτό που έχει σημασία είναι ότι ακόμα και αν έφευγαν οι στύλοι της ΔΕΗ, για να εξυπηρετηθούν πτήσεις με Θεσσαλονίκη ή Ηράκλειο, δηλαδή μεγαλύτερες διαδρομές από αυτή της Αθήνας, δεν θα ήταν εφικτό να γίνουν, διότι το δρομολόγιο της Αθήνας απαιτεί μικρότερη ποσότητα καυσίμων έναντι των άλλων αποστάσεων, δηλαδή είναι θέμα συγκεκριμένου επιτρεπτού βάρους για την απογείωση του αεροσκάφους.

Ναι μεν το δρομολόγιο από και προς Αθήνα απαιτεί λιγότερα καύσιμα, όμως αυτό μπορεί να εξυπηρετήσει μόνο συγκεκριμένο βάρος επιβατών, εάν απαλειφθούν τα εμπόδια των στύλων της ΔΕΗ και του λοφίσκου, καθώς με νότιους ανέμους δεν υπάρχει η δυνατότητα μεταφοράς περισσότερων από 50 επιβατών.

Για τη επίλυση αυτού και την εξυπηρέτηση μεγαλύτερων γραμμών, με σύνδεση της Σύρου με τα δύο άκρα της χώρας, απαιτείται η αύξηση του μεγέθους του αεροδιαδρόμου, κατά 50 μέτρα από κάθε πλευρά, με τους τεχνικούς της ΥΠΑ, να έχουν έλθει στο νησί προκειμένου να μετρήσουν ακριβώς αυτή τη δυνατότητα και να συντάξουν την σχετική μελέτη.

 
Η πολιτική εμπλοκή

Από την προ μηνών προσέγγιση του αεροσκάφους των 78 θέσεων, στο αεροδρόμιο της Σύρου έως σήμερα, ουδεμία κίνηση έγινε από τους φορείς του νησιού, για προώθηση του θέματος.

Ενώ εκ μέρους της ΥΠΑ είχε αναφερθεί τότε ότι το κλιμάκιο των τεχνικών της θα ξεκινούσε τις μετρήσεις στο νησί από αρχές Γενάρη, ο φόρτος εργασίας της υπηρεσίας δεν επέτρεψε την υλοποίηση της υπόσχεσης τους. 

Η απουσία ενδιαφέροντος για προώθηση του θέματος από τους Δημοτικούς εκπροσώπους, ώθησε εκ νέου τον πρόεδρο του Επιμελητηρίου Κυκλάδων, Γιάννη Ρούσσο, να έλθει σε επαφή με κάθε αρμόδιο παράγοντα, ώστε να κινηθεί εκ νέου το θέμα.

Όπως ο ίδιος δήλωσε στην «Κοινή Γνώμη», ήταν συνεχείς οι επαφές του με στελέχη της εταιρείας, ενώ, όπως μας ενημέρωσε, έντονες πολιτικές πιέσεις ασκήθηκαν προς την ΥΠΑ, από την πλευρά του βουλευτή Κυκλάδων, Παναγιώτη Ρήγα, τον οποίο ευχαριστεί και δημόσια γι’ αυτό.

Κατόπιν όλων των ενεργειών, κατέφθασε τελικά το τεχνικό κλιμάκιο στη Σύρο, για να κάνει τις σχετικές μετρήσεις για τις απαραίτητες ενέργειες προς επέκταση του αεροδιαδρόμου, ώστε με την σύνταξη της σχετικής μελέτης να υπολογιστεί το συνολικό κόστος των εργασιών και να προχωρήσει η εξεύρεση χρηματοδότησης.

Ήδη στην πρώτη ενημέρωση του Περιφερειάρχη, Γιάννη Μαχαιρίδη, εμφανίστηκε θετικός στο να βοηθήσει οικονομικά η Περιφέρεια στην κάλυψη μέρους των εξόδων του έργου, αρκεί όμως για να δώσει σαφή απάντηση, να του παραδοθεί η μελέτη με το συνολικό κόστος ώστε να κρίνει εάν είναι στις οικονομικές δυνατότητες της Περιφέρειας.

Σε κάθε περίπτωση πάντως είναι το πρώτο θετικό βήμα ότι το αεροδρόμιο της Σύρου έχει τη δυνατότητα άμεσης εξυπηρέτησης της με μεγαλύτερο αεροσκάφος, με ακόμα μεγαλύτερες προοπτικές.