Η Σύρος σταθερή στην μονιμότητα της προσπάθειας

Και εγένετο.. τουρισμός!

Την ίδια στιγμή που νησιά του Αιγαίου, τα όποια κατατάσσονταν σε έναν αναπτυσσόμενο κύκλο όπως η Σύρος, κατακτούν την πρώτη θέση στα δημοσιεύματα εφημερίδων του εξωτερικού, γίνεται αντιληπτό ότι η Πρωτεύουσα των Κυκλάδων βρίσκεται ακόμα αιώνες πίσω στην τουριστική της ανάπτυξη.

Η αναπτυξιακή πολιτική του νησιού απέχει έτη φωτός σε σύγκριση με άλλα νησιά των Κυκλάδων που επάξια πρωταγωνιστούν τόσο στις προτιμήσεις των επισκεπτών της χώρας όσο και στα δημοσιεύματα του ξένου τύπου , ο οποίος εξυμνεί τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους. Σε ακόμη πιο δυσμενή θέση έρχεται η Σύρος, όταν η Χίος καταφέρνει με επιτυχία να προωθήσει άριστα το τοπικό της προϊόν και να κερδίσει τις εντυπώσεις εφημερίδας μεγάλης αναγνωσιμότητας στο εξωτερικό. Ένα προς ένα τα κυκλαδικά νησιά διεκδικούν δικαιωματικά την υποστήριξη των ξένων εφημερίδων προβάλλοντας με σθένος και σωστούς χειρισμούς τα στοιχεία εκείνα που τους προσδίδουν την μοναδικότητα του τόπου τους. Η έως τώρα έλλειψη ορθής στόχευσης της Σύρου έχει ως αποτέλεσμα να αδυνατεί ο τόπος να ακολουθήσει τους τάχιστους ρυθμούς ανάπτυξης των άλλων νησιών.

Νησιώτικες διακρίσεις

Χωρίς να χρειαστεί να απομακρυνθούμε πολύ, η γειτονική Νάξος κατακτά μια από τις πρώτες υψηλές θέσεις στον κατάλογο των προτιμήσεων των Ελλήνων επισκεπτών. Αναλυτικότερα, τα Χανιά βρίσκονται στην κορυφή των προτιμήσεων όσο αφορά τις κρατήσεις των Ελλήνων για το μήνα Αύγουστο. Όπως αποκαλύπτει η βάση δεδομένων της trivago για τον πιο δημοφιλή μήνα του χρόνου, τη δεύτερη θέση κατακτά η καταπράσινη Σκόπελος, αφήνοντας πίσω την κοσμοπολίτικη Σκιάθο ενώ μετά την Νάξο, η οποία διεκδικεί την 4η θέση, με την περιοχή του Αγίου Γεωργίου και την 7η θέση με την Χώρα της Νάξου, ακολουθούν η Παροικία της Πάρου κατακτά την 9η θέση, αφήνοντας σα δεύτερη προτίμηση στο νησί τον οικισμό της Νάουσας. Τη δεκάδα συμπληρώνει η όμορφη πόλη της Ρόδου.

Απουσιάζοντας για ακόμη μια φορά το αρχοντικό νησί της Σύρου από την λίστα προτιμήσεων ακόμα και των Ελλήνων τουριστών, για τους οποίους αποτελούσε μέχρι πέρσι πόλος έλξης, τα φώτα στρέφονται στις απόκρημνες παραλίες της Λευκάδας. Συγκεκριμένα, το CNN travel συμπεριλαμβάνει και για το φετινό καλοκαίρι, στις λίστες του ελληνικές παραλίες. Στην κατηγορία «οι είκοσι πιο εντυπωσιακές απόκρημνες παραλίες» το Ιόνιο έχει την τιμητική του, καθώς δύο παραλίες του βρίσκονται στην εικοσάδα. Η δεύτερη θέση ανήκει στο Ναυάγιο της Ζακύνθου ενώ την δέκατη πέμπτη θέση κερδίζει το Πόρτο Κατσίκι στη Λευκάδα. Μάλιστα, το Ιόνιο θα αποτελέσει την αφετηρία της λειτουργίας των υδροπλάνων τον Μάιο και καθώς όπως λέγεται στόχος αποτελεί, έως το 2016, να πολλαπλασιαστούν τα υδατοδρόμια σε όλη τη χώρα, ώστε να μην υπάρχουν περιορισμοί στην εκτέλεση των πτήσεων και στις δυνατότητες ανταποκρίσεών τους και να ενταχθούν επίσημα πλέον στην ελληνική τουριστική πραγματικότητα.

Η Χίος πρωτοπορεί

Το νησί της μαστίχας όπως είναι γνωστό, «μαγεύει» την αμερικάνικη εφημερίδα Huffington Post, η οποία σε ένα εντυπωσιακό φωτογραφικό αφιέρωμα, απαριθμεί τις ομορφιές του νησιού και αναφέρεται στα μαστιχόδεντρα και το ούζο, καθώς και σε ξεχωριστές περιοχές του νησιού. «Αν η Ελλάδα έχει ένα μαγικό νησί, τότε σίγουρα αυτό είναι η Χίος», αναφέρει το δημοσίευμα, σημειώνοντας, ωστόσο, ότι λίγοι τουρίστες γνωρίζουν την ύπαρξή της. Γράφει ακόμη η εφημερίδα «Είναι γνωστή ως ένα ένα "δάκρυ" που ευχαριστεί, αρωματίζει, ανακουφίζει και θεραπεύει», αναφερόμενη στην μαστίχα, προτρέποντας τόσο τους αναγνώστες της όσο και τους ανερχόμενους τουρίστες να την επισκεφθούν ώστε να δοκιμάσουν το ντόπιο προϊόν της Χίου, για το οποίο είναι φημισμένη.

Όπως συμπληρωματικά αναφέρει το δημοσίευμα, η μαστίχα έχει μια σειρά από χρήσεις, από λειτουργική ακόμη και φαρμακευτική. Μεταξύ άλλων, η HuffingtonPost αναφέρεται και στο μεγαλύτερο Μαστιχοχώρι της Χίου, το Πυργί. Εκεί, όπως σημειώνει, τα κτίρια είναι διακοσμημένα με γεωμετρικά μοτίβα, «όμοια με τα οποία δεν έχετε ξαναδεί».Και αν αυτό δεν είναι αρκετό, τονίζει η ιστοσελίδα, υπάρχει ακόμη η Νέα Μονή Χίου, ένα παλαιό ιστορικό μοναστήρι το οποίο το 1990 ανακηρύχθηκε μνημείο της Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO.«Αυτό το Βυζαντινό μοναστήρι έχει πολλούς "θησαυρούς", όπως ψηφιδωτά και ανθρώπινα κρανία, μεταξύ άλλων». Συμπερασματικά και σύμφωνα με τη Huffington Post, η Χίος είναι κυρίως γνωστή για τον πολιτισμό της και την παραγωγή της μαστίχας.

Η Σύρος στον αντίποδα

Η χώρα έχει μπει σε νέα τροχιά, και η Υπουργός τουρισμού κυρία Όλγα Κεφαλογιάννη, μιλώντας σε εκδήλωση, παρουσίασε το νέο πρόγραμμα προώθησης και προβολής του Ελληνικού Τουρισμού. Όπως ανέφερε και η ίδια, μετά τα ικανοποιητικά έτη 2013 και 2014 όπου παρουσιάστηκε πλεόνασμα 252 εκ, «ένα νέο στρατηγικό σχέδιο για τον τουρισμό είναι προσαρμοσμένο στις συνήθειες των τουριστών, τα κριτήρια επιλογής προορισμού, τον τρόπο που αναζητούν πληροφόρηση οι επισκέπτες, τα κανάλια μέσα από τα οποία αγοράζουν υπηρεσίες και οργανώνουν το ταξίδι τους». Το ερώτημα που τίθενται είναι κατά πόσο είναι δυνατόν η Σύρος, με χρονική προθεσμία μέχρι τον επόμενο χρόνο, να συμμετέχει στο νέο πρόγραμμα συνολικής ανάπτυξης.

Ένα νησί που «ξύπνησε» από την χειμερία νάρκη του και αποφάσισε να ακολουθήσει την τουριστική οδό και την γενικότερη τουριστική ανάπτυξη, την ίδια στιγμή μάλιστα που για τα υπόλοιπα νησιά ο τουρισμός βρίσκεται στο απόγειο, φαίνεται μεν ελπιδοφόρο αλλά και ταυτόχρονα ακατόρθωτο για τα επόμενα χρόνια. Σε αντιστοιχία με την Χίο, η Σύρος παρουσιάζει πολλά κοινά στοιχεία καθώς και η Πρωτεύουσα των Κυκλάδων δύναται να ξεχωρίσει και να φημιστεί για τον ιδιαίτερο πολιτισμό της και την παράδοση της, όπως και τα ντόπια προϊόντα της. Ωστόσο, δεν είναι εφικτό να πραγματοποιηθεί μια αντίστοιχη αναγνώριση όταν απουσιάζει η συλλογική δράση, οι καίριες αποφάσεις ενώ πρωταγωνιστούν οι ιδιωτικές πρωτοβουλίες και τα προσωπικά συμφέροντα. Δεν αποτελεί πλέον επιτακτική ανάγκη μόνο ο προσδιορισμός τουριστικής ταυτότητας του τόπου, όσο και το συλλογικό ενδιαφέρον αλλά και η θέσπιση συγκεκριμένων στόχων και προγραμματισμένων κινήσεων.

Ετικέτες: