Μια παγκόσμια Ελλάδα
- Πέμπτη, 21 Αυγούστου, 2014 - 06:10
Βήματα προς τα εμπρός τελεί η χώρα στον τομέα του τουρισμού έχοντας ως σύμμαχο σημαντικά και μεγάλης αναγνωρισιμότητας μέσα μαζικής δικτύωσης. Για ακόμη μια τουριστική σεζόν, η οποία δεν φαίνεται να έχει τέλος για την Ελλάδα, τα ελληνικά νησιά κατακτούν τις πρώτες θέσεις των τουριστικών διαγωνισμών και των δημοσκοπήσεων ενώ παράλληλα, συνεχώς προωθούνται για την μοναδικότητα και την πρωτοτυπία τους.
Σωτήρια συνεργασία
Την ιδιαίτερη απήχηση που προβάλει ο ελληνικός τουρισμός επιβεβαιώνει και επαυξάνει η ανερχόμενη συνεργασία της Google, με «εταίρους» το υπουργείο Τουρισμού, τον ΕΟΤ και το ΣΕΤΕ. Η νέα πρωτοβουλία έχει ως στόχο την ενίσχυση του τουρισμού και κατ’ επέκταση την επιμήκυνση της σεζόν μέσω του διαδικτύου. Σύμφωνα με την καινούργια πρακτική, η οποία επονομάζεται «Grow Greek Tourism Online», τίθεται ως πρωταρχικός σκοπός η παροχή των απαραίτητων ψηφιακών δεξιοτήτων και των διαδικτυακών εργαλείων που θα ενισχύσουν την ανάπτυξή τους κατά τη διάρκεια, αλλά και πέραν της καλοκαιρινής περιόδου για τις τουριστικές επιχειρήσεις. Η Ελλάδα ως γνωστό κατά τους καλοκαιρινούς μήνες «πνίγεται» από τουρίστες, ωστόσο απαιτείται και ο εκσυγχρονισμός των μέσων με βασικό σκοπό την εξασφάλιση τουριστικής κίνησης και κατά τους χειμερινούς μήνες.
Ο τουρισμός αποτελεί την οικονομική διέξοδο για την χώρα. Όπως συμπεριλαμβάνεται και στην ανακοίνωση, σύμφωνα με τις έρευνες των τελευταίων χρόνων περίπου το 70% των τουριστικών αφίξεων λαμβάνει χώρα τους καλοκαιρινούς μήνες, και κατά κύριο λόγο τους μήνες μεταξύ Ιουνίου και Σεπτεμβρίου, ακόμα και αν οι online αναζητήσεις για διακοπές στη Ελλάδα παραμένουν υψηλές κατά τη μεγαλύτερη διάρκεια του έτους. Αισιόδοξα μοιάζουν τα ποσοστά επιτυχίας της συγκεκριμένης πρωτοβουλίας καθώς σύμφωνα με την μελέτη που διεξάχθηκε από την Oxford Economics, είναι σημαντικό να αναφερθεί πως η αύξηση της διαδικτυακής δραστηριότητας του ελληνικού τουριστικού κλάδου προβλέπεται να δύναται να αυξήσει το ΑΕΠ της Ελλάδας κατά 3%, δημιουργώντας έως και 100.000 νέες θέσεις απασχόλησης. Μια «βαθιά ανάσα» και αποστασιοποίηση από την κρίση φαντάζει το νέο πρόγραμμα, προβάλλοντας την δυνατότητα της χώρας για ορθή διαχείριση και προβολή των πόρων της και των διαφορετικών στοιχείων της.
Οι επωφελούμενοι
Σύμφωνα με τους αρχικούς στόχους που τέθηκαν με την συμφωνία της συνεργασίας κύριοι αποδέκτες θα αποτελούν οι επιχειρήσεις. Αναλυτικότερα, μέσα από την πρωτοβουλία είναι εφικτό να λάβουν υποστήριξη και βοήθεια από την Google οι επιχειρήσεις ώστε να χρησιμοποιήσουν βασικά εργαλεία όπως το Google My Business και το Google AdWords. Ως αποτέλεσμα της αξιοποίησης των εργαλείων που προσφέρει η διαδικτυακή εταιρεία, προβάλλεται η βελτίωση της παρουσίας τους στα αποτελέσματα των αναζητήσεων και στους Χάρτες της Google, αλλά και να προωθήσουν τις προσφορές τους σε περιόδους εκτός της τουριστικής σεζόν. Ένα εγχείρημα κατά το οποίο πιθανολογείται ότι θα προωθήσει όπως και θα ενισχύσει τον χειμερινό τουρισμό στην χώρα, όπως και σε νησιά ή τόπους που αποδεικνύονται καταλληλότεροι προορισμοί κατά τους χειμερινούς μήνες. Γεγονός που μπορεί να «εκμεταλλευτεί» εξίσου και το νησί της Σύρου.
Την ίδια στιγμή όπως δηλώνει ο ΕΟΤ και ο ΣΕΤΕ ιδιαίτερη βαρύτητα θα δοθεί στην αύξηση της τουριστικής ζήτησης για την Ελλάδα κατά τη διάρκεια, αλλά και πέραν της βασικής τουριστικής σεζόν, στο πλαίσιο της στρατηγικής τους για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Περεταίρω εστίαση θα ληφθεί για προϊόντα της Google όπως το Street View, το οποίο καλύπτει από τις αρχές Ιουνίου την χώρα, με στόχο ανάδειξη της ιδιαίτερης ομορφιάς της Ελλάδας σε όλο τον κόσμο. Όπως προβλέπεται, η πρωτοβουλία θα εγκαινιαστεί στην Κρήτη τον Σεπτέμβριο, με προοπτική να επεκταθεί σε περισσότερους τουριστικούς προορισμούς το 2015. Κατά την συγκεκριμένη περίοδο, η Google θα οργανώσει εκδηλώσεις στο Ηράκλειο και στα Χανιά στις 2 και 3 Σεπτεμβρίου, ώστε να βοηθήσει τις επιχειρήσεις να προωθήσουν τις Φθινοπωρινές τους προσφορές. Στο πλαίσιο αυτό, όσες τοπικές επιχειρήσεις οι οποίες σχετίζονται άμεσα ή έμμεσα με τον τουρισμό έχουν την δυνατότηα να εγγραφούν στις εκδηλώσεις χωρίς καμία χρέωση μέσω της ιστοσελίδας: g.co/GrowGreekTourism.. Βάση των πρώτων εκτιμήσεων, η πρωταρχική αυτή ενέργεια αναμένεται να αγγίξει πάνω από 3000 επιχειρήσεις από τον τομέα του τουρισμού της Κρήτης.
Τα σχόλια των αρμόδιων
Με αφορμή την συγκεκριμένη πρωτοβουλία, η υπουργός τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη η οποία σύμφωνα με τις τελευταίες της δηλώσεις προετοίμασε το έδαφος για «μεγάλα» και σημαντικά βήματα στον τομέα του τουρισμού, αναφέρει συγκεκριμένα: «Στρατηγικό στόχο του υπουργείου Τουρισμού αποτελεί η ποιοτική εξέλιξη του εθνικού τουριστικού προϊόντος. Με πρωτοβουλίες του, αλλά και μέσα από συνεργασίες και συνέργειες, το υπουργείο Τουρισμού, παρακολουθεί τις εξελίξεις στη διεθνή τουριστική αγορά και τον ανταγωνισμό και ανάλογα αξιοποιεί τους μοναδικούς τουριστικούς πόρους της χώρας». Συμπληρωματικά τονίζει εξίσου πως «Η δημιουργία ευέλικτου θεσμικού πλαισίου για τη διαμόρφωση κατάλληλων συνθηκών στην αγορά, διασφαλίζει την ανάπτυξη νέων υπηρεσιών υψηλής ποιότητας και αναδεικνύει νέους προορισμούς και υπηρεσίες, εκτός περιόδου αιχμής. Αξιολογώντας τα δεδομένα και τις ανάγκες της διεθνούς τουριστικής αγοράς, πιστεύουμε ότι τώρα, περισσότερο από ποτέ, είναι εφικτή η σταδιακή επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Μέσα από τις συνεργασίες στο διαδίκτυο και την αξιοποίηση καινοτόμων εργαλείων, κάνουμε ένα ακόμα βήμα προς αυτή τη κατεύθυνση. Προσθέτουμε στα επικοινωνιακά μας πλεονεκτήματα εξειδικευμένα μέσα επικοινωνίας. Στόχος μας να προβάλλουμε τα πλεονεκτήματα της χώρας μας, με σκοπό την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου».
Παρόμοια σημάδια αισιοδοξίας παρουσιάζουν τόσο ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ, Πάνος Λειβαδάς όσο και ο πρόεδρος του ΣETE, Ανδρέας Ανδρεάδης. Σύμφωνα με τις δηλώσεις του πρώτου, οι Περιφέρειες, οι Δήμοι, οι επιχειρήσεις και όσοι δραστηριοποιούνται στον κλάδο, δύναται να επωφεληθούν από το Διαδίκτυο ,ενώ παράλληλα συμπληρώνει «Μελέτες δείχνουν ότι η χρήση του Διαδικτύου μπορεί να αυξήσει τη ζήτηση κατά 20%, και το ΑΕΠ κατά 3%, αλλά και να δημιουργήσει έως και 100.000 νέες θέσεις εργασίας στη χώρα». Ταυτόχρονα, ο κ. Ανδρεάδης δηλώνει «Ο ΣΕΤΕ χαιρετίζει την πρωτοβουλία της Google για την παροχή ψηφιακών δεξιοτήτων και εργαλείων στον κλάδο, τα οποία θα ενισχύσουν τις προσπάθειες των επιχειρήσεων προς την κατεύθυνση της επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου».
Στο ίδιο μήκος κύματος τάσσεται και η διευθύντρια μάρκετινγκ της Google Ελλάδας, Μαρία Φουντά ανέφερε: «Πιστεύουμε ακράδαντα στην δυναμική του διαδικτύου για την ανάπτυξη των επιχειρήσεων, τη δημιουργία θέσεων εργασίας και την ενίσχυση της τοπικής οικονομίας, ειδικότερα σε τομείς με μεγάλη εξαγωγική δραστηριότητα. Αυτός είναι και ο λόγος που η Google επενδύει στη στήριξη των ελληνικών τουριστικών επιχειρήσεων, ξεκινώντας αυτό το Φθινόπωρο από την Κρήτη. Βασιζόμενοι στα αποτελέσματα του πρώτου αυτού πιλοτικού προγράμματος, στόχος μας είναι να επεκτείνουμε την πρωτοβουλία σε περισσότερους ελληνικούς προορισμούς το 2015».
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Φόβοι στην τουριστική αγορά από την χρεοκοπία του FTI Touristik
3 Ιουν. 2024 - 17:29 - ΤτΕ: Αυξημένη κατά 16% η τουριστική κίνηση τον Ιανουάριο 2024
26 Μαρ. 2024 - 15:57 - Σεμινάριο για τους επαγγελματίες του τουρισμού στη Σύρο
28 Νοε. 2023 - 10:22 - Επιδοτούμενο πρόγραμμα ανέργων του ΙΝΣΕΤΕ στον κλάδο του Τουρισμού
16 Φεβ. 2023 - 14:48 - Μετάβαση της Ελλάδας στη βιώσιμη ανάπτυξη με αρωγό το εγχώριο τουριστικό προϊόν
16 Δεκ. 2022 - 6:13