Η ΝΗΣΟΣ αρίστευσε
- Τετάρτη, 10 Σεπτεμβρίου, 2014 - 06:10
Κορυφαία ευρωπαϊκή αναγνώριση για μία κυκλαδική επιχείρηση, την Μικροζυθοποιία Κυκλάδων στην Τήνο, που παράγει την μπύρα ΝΗΣΟΣ, με την κατάκτηση του τίτλου του Εθνικού Πρωταθλητή στα Ευρωπαϊκά βραβεία επιχειρηματικότητας “European Business Awards 2014-2015”.
Μία μικρή επιχείρηση που ξεκίνησε σε ένα νησί των Κυκλάδων πριν από 15 μήνες, κατάφερε μέσα στο ανταγωνιστικό περιβάλλον των ευρωπαϊκών επιχειρήσεων, όχι μόνο να ενδυναμωθεί αλλά και να λάβει μία κορυφαία διάκριση.
Πρόκειται για έναν διεθνή διαγωνισμό, που επιβραβεύει την επιχειρηματικότητα σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, με συμμετοχή στην πρώτη φάση του 24.000 εταιριών από 33 Ευρωπαϊκές χώρες, από τις οποίες επιλέχθηκαν 709 ως εθνικοί πρωταθλητές που θα εκπροσωπήσουν τις χώρες τους στην επόμενη φάση έως το μεγάλο τελικό του 2015.
Εξ αφορμής αυτής της βράβευσης, ο δημιουργός και ιδιοκτήτης της επιχείρησης, Αλέξανδρος Κουρής, υποδέχθηκε την “Κοινή Γνώμη” στις εγκαταστάσεις της Μικροζυθοποιίας και μίλησε τόσο για τις προοπτικές εξέλιξης της επιχείρησης, αλλά και τις κατακτήσεις της μπύρας ΝΗΣΟΣ, η οποία μέσα στο ολιγόμηνο διάστημα της κυκλοφορίας της κατάφερε όχι μόνο να προσφέρεται στους καλύτερους χώρους εστίασης και ψυχαγωγίας όλων των νησιών των Κυκλάδων και σε επιλεγμένα σημεία σε ολόκληρη την Ελληνική επικράτεια, αλλά και να εξάγεται σε Αγγλία, Γερμανία και Αυστραλία.
Στην ολιγόμηνη παρουσία της επιχείρησης, η οποία ακόμα εξελίσσεται, είναι ιδιαιτέρως σημαντικό να λαμβάνει ένα τέτοιο αριστείο επιχειρηματικότητας, όχι μόνο σε περιφερειακό αλλά και στενά τοπικό επίπεδο.
“Η μπύρα ΝΗΣΟΣ μέσα σε μόλις 15 μήνες λειτουργίας κέρδισε αυτή τη σημαντική διάκριση και στο πρόσωπο της επιβραβεύονται η Τήνος, οι Κυκλάδες, η Νησιωτικότητα και γενικότερα η μικρή, τοπική και ανεξάρτητη παραγωγή ποιοτικών, επώνυμων προϊόντων υψηλής προστιθέμενης αξίας και διαφοροποίησης, που είναι και η συνταγή επιχειρηματικής επιτυχίας για τα νησιά, αλλά και η λύση ώστε να ξεπεράσουμε και τις κακές εποχές που ζούμε”.
Όταν ξεκινήσατε αυτό το εγχείρημα στην Τήνο πολλοί ήταν αυτοί που θεώρησαν ότι μία τέτοιου βεληνεκούς επιχείρηση σε ένα νησί και μάλιστα σε περίοδο κρίσης ήταν παρακινδυνευμένη. Τελικά η μέχρι τώρα πορεία τι έχει δείξει;
“Δίκιο είχαν όσοι το έλεγαν εάν σκεφτόσουν μόνο με τη λογική. Πολλές φορές αισθανθήκαμε κι εμείς τον φόβο, όμως αυτό που μας έδωσε δύναμη ήταν το όραμα να φτιάξουμε μία κυκλαδίτικη μπύρα ποιότητας και αυτό το όραμα ισοπέδωσε τους φόβους και μας έχει δικαιώσει. Οι δύο πρώτες χρονιές κυκλοφορίας της μπύρας ήταν πολύ καλές, καθώς έχει εισπράξει πολύ καλές κριτικές από τους καταστηματάρχες, από τους καταναλωτές, αλλά και τους επισκέπτες των Κυκλάδων”.
Με την θετική ανταπόκριση και τις πρώτες διακρίσεις σίγουρα ισχυροποιούνται και τα επόμενα βήματα, τα οποία ποιά θα είναι στο άμεσο μέλλον;
“Μέσα στο επόμενο εξάμηνο πρόκειται να βγάλουμε ακόμα δύο μπύρες, έχουμε μπροστά μας ένα επενδυτικό πλάνο που αυτή τη στιγμή τελειοποιούμε, αλλά πρόθεση μας ήταν εξ αρχής να δημιουργήσουμε μία ποιοτική μπύρα στις Κυκλάδες.
Σιγά-σιγά ο κόσμος καταλαβαίνει ότι υπάρχει και η ποιοτική μπύρα εκτός από την βιομηχανική και η αυξανόμενη ζήτηση μας έκανε να ενισχύσουμε φέτος την παραγωγή με επιπλέον δεξαμενές 30 λίτρων ώστε να καλύψουμε την υπερδιπλάσια ζήτηση και του χρόνου θα επεκτείνουμε ακόμα περισσότερο την παραγωγή και θα την ενισχύσουμε με δύο νέα προϊόντα”.
Η μπύρα δεν έχει καμία σχέση με τον πρωτογενή τομέα των νησιών και με τα τοπικά προϊόντα και φαντάζει τελείως ξένο σε ότι γνωρίζουμε ή θεωρούμε ως νησιωτικό προϊόν. Πλέον οι νησιώτες το αγάπησαν και το έκαναν δικό τους, όμως συγκαταλέγεται στα τοπικά προϊόντα που από τις ίδιες τις τοπικές κοινωνίες προωθούνται;
“Η μπύρα είναι το τοπικό αλκοολούχο ποτό των Κυκλάδων γιατί σε λίτρα είναι υπερπολλαπλάσιο όλων των άλλων και δεν υπήρχε μία κυκλαδίτικη μπύρα. Η ΝΗΣΟΣ κλείνει αυτό το κενό, το οποίο δεν είναι μόνο σε αριθμητικά μεγέθη και όρους αγοράς, αλλά κενό ταυτότητας. Στην Κυκλαδίτικη γαστρονομία, στο νούμερο 1 αλκοολούχο ποτό δεν υπήρχε Κυκλαδίτικη πρόταση, η οποία τώρα υπάρχει και αυτό είναι το σημαντικό. Είναι πολιτισμικό πλέον το θέμα και έχει να κάνει με την ενδυνάμωση της κυκλαδικής ταυτότητας. Άρα όπως η ΝΗΣΟΣ και άλλα κυκλαδικά προϊόντα είναι η κυκλαδίτικη πρόταση. Ένας χώρος ιδιαίτερα σημαντικός είναι ο δευτερογενής τομέας της μεταποίησης, όπως κάνει και η μπύρα ΝΗΣΟΣ, όταν παίρνεις την πρώτη ύλη και δημιουργείς ένα νέο προϊόν. Αυτό μπορεί να γίνει και γενικότερα στη γαστρονομία στις Κυκλάδες. Το σημαντικό είναι πως στον Κυκλαδίτικο χώρο θα δημιουργήσουμε τρόφιμα και ποτά που θα παράγουν αξία για τον τόπο”.
Η επέκταση της μεταποίησης και οι προοπτικές που έχετε θέσει ως επιχείρηση;
“Πρόκειται να βγάλουμε ακόμα δύο μπύρες, οι οποίες ελπίζω ότι θα τις βρει ο κόσμος εξίσου καλές με τη ΝΗΣΟΣ. Το σίγουρο είναι ότι δεν πρόκειται να βγάλουμε κακό προϊόν”.
Ολόκληρη η συνέντευξη με τον Αλέξανδρο Κουρή στο web tv στην ηλεκτρονική σελίδα της “Κοινής Γνώμης”.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Ξεχωριστές διακρίσεις για την "Τυροσύρα Τυροκομική" στην 11η ΕΞΠΟΤΡΟΦ
7 Φεβ. 2025 - 17:56 - SEAJETS: Στηρίζουμε τη Σαντορίνη, με ευθύνη και ευγνωμοσύνη
7 Φεβ. 2025 - 17:02 - Κυβερνοεπιθέσεις - Πώς μπορούν να τις αντιμετωπίσουν οι επιχειρήσεις
7 Φεβ. 2025 - 11:42 - Περιφέρεια Ν. Αιγαίου: Με βραβεία και διακρίσεις επέστρεψαν από την EXPOTROF Συριανοί παραγωγοί
5 Φεβ. 2025 - 14:30 - MTC GROUP: Παρουσίαση του καινοτόμου προγράμματος εκπαίδευσης των ταξιδιωτικών επαγγελματιών του εξωτερικού
5 Φεβ. 2025 - 12:09