Τίθενται προϋποθέσεις για μια ακόμη επιτυχημένη σεζόν στην κρουαζιέρα

Οι νέες απαιτήσεις της τουριστικής περιόδου

Παράλληλα με την αναζήτηση τρόπων επιμήκυνσης της επιτυχημένης πορείας της καλοκαιρινής τουριστικής σεζόν, τίθενται και οι νέες προϋποθέσεις για περαιτέρω τουριστική ανάπτυξη κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.

Η επιτυχία της τουριστικής περιόδου που γνώρισε η χώρα τα τελευταία χρόνια, σε συνδυασμό με τις αναρίθμητες διακρίσεις που κατάφεραν τα νησιά της να γνωρίσουν χάρη στην παροχή υψηλών υπηρεσιών σε συνάρτηση με την φιλοξενία και την φυσική τους ομορφιά, άνοιξαν τις οδούς για νέες επενδύσεις. Προσελκύοντας το ενδιαφέρον νέων επενδυτών και του ξένου κεφαλαίου, ιδιαίτερα τα ελληνικά νησιά, καλούνται να προσαρμόσουν τις υποδομές και τις παροχές τους στα νέα δεδομένα. Μύκονος, Σαντορίνη και Κρήτη είναι κάποια από τα νησιά που κατάφεραν να αναδείξουν την μοναδικότητα του ιστορικού, φυσικού και ψυχαγωγικού τους μεγαλείου, «κλέβοντας» τις εντυπώσεις και τον προσανατολισμό των ξένων εταιρειών. Ωστόσο, οι νέες απαιτήσεις για μια νέα επιτυχημένη σεζόν, ταυτόχρονα με μια σειρά αναβαθμίσεων στα λειτουργικά μέτρα κάθε κοινωνίας, αποτελούν παράγοντες που αφορούν κάθε νησί ξεχωριστά, το οποίο δύναται να αξιοποιήσει με κάθε δυνατό τρόπο τα ιδιαίτερα εκείνα στοιχεία που θα τονώσουν την τοπική αγορά.

Νέες προσεγγίσεις και κατευθύνσεις

Τα φετινά νέα ρεκόρ που «έσπασε» η χώρα, με αριθμό εισερχόμενου τουρισμού ο οποίος εκτιμάται ότι υπερβαίνει τα 20 εκατ. περίπου, διαμορφώθηκε η εικόνα της τουριστικής πραγματικότητας της Ελλάδας το έτος 2014. Η «εστεμμένη» τουριστική περίοδος έδωσε το έναυσμα για την επιμήκυνση της επιτυχημένης πορείας της και κατά τους χειμερινούς μήνες. Με βασική αρχή «Από τα λόγια και τα ευχολόγια, εμείς πάμε κατ’ ευθείαν στην πράξη» ο κ. Χατζημάρκος και η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου στοχεύουν στην αξιοποίηση των δυνατοτήτων κάθε τόπου με σκοπό την ύπαρξη τουριστικής κίνησης ετησίως. Ταυτόχρονα, «αλλαγή μοντέλου» στην διαχείριση σημαντικών ζητημάτων παρατηρείται και στην περίπτωση της ενίσχυσης της καλοκαιρινής τουριστικής περιόδου, καθώς η Ελλάδα πλέον αποτελεί ένα εν δυνάμει ανταγωνιστικό μοντέλο για χώρες οι οποίες αποτελούσαν σημαντικούς τουριστικούς προορισμούς.

Συγκεκριμένα, στην διαμόρφωση νέων προτύπων εντάσσεται το μέτρο του e-ticket, το οποίο περιλαμβάνεται σε μια σειρά δράσεων του υπουργείου Ναυτιλίας. Ακολουθώντας τον δρόμο που χάραξε το ηλεκτρονικό boarding pass των αεροπορικών εταιρειών, καθιερώνεται από την ερχόμενη τουριστική σεζόν και στα πλοία το ηλεκτρονικό εισιτήριο το οποίο αποσκοπεί αφενός την απλούστευση των γραφειοκρατικών διαδικασιών και αφετέρου στον εξορθολογισμό και τη μείωση του λειτουργικού κόστους της ακτοπλοΐας όπως και την τόνωση της εμπορικής-επιβατικής κίνησης. Προς διευκόλυνση των επισκεπτών της χώρας, ο υπολογιστής ή το κινητό τηλέφωνο θα αποτελέσουν τα μέσα από τα οποία ο ταξιδιώτης θα δύναται να κλείνει και να λαμβάνει ακτοπλοϊκά εισιτήρια μέσω της αποστολής του barcode του εισιτηρίου τους, απαλλάσσοντας τους με τον τρόπο αυτό από την χρονοβόρα αναμονή στα τουριστικά πρακτορεία.

Με βασικό στόχο την προσέλκυση μεγαλύτερου αριθμού τουριστών σε ακόμη περισσότερες περιφέρειες, η Ελλάδα εκμεταλλεύεται, όπως αποδεικνύεται, τα τεχνολογικά μέσα, τα οποία αποτελούν πλέον βασικό εργαλείο για την προσέλκυση τουριστών. Με προσανατολισμό στις Σκανδιναβικές χώρες, οι οποίες το καλοκαίρι του 2014 κάλυψαν ποσοστό επισκεψιμότητας που ανέρχεται στο 22%, η χώρα θέτει ως αναγκαία προτεραιότητα τις τουριστικές και περιβαλλοντικές επενδύσεις. Με προϋποθέσεις, όπως η αξιοποίηση νέων τεχνολογιών καθώς οι Σκανδιναβοί θεωρούν το Wi-Fi βασικό παράγοντα επίσκεψης ενός τόπου και παράλληλα την ανάδειξη της οικολογικής συνείδησης και της ασφάλειας αφού το 40% των Σουηδών επιλέγει ξενοδοχεία πιστοποιημένα με ISO 14001, αποσκοπεί στην σύσφιξη των σχέσεων της με τον συγκεκριμένο λαό.

Η «Επόμενη μέρα» στις κρουαζιέρες

Για την Ελλάδα, το ποσοστό των 2,5 εκατ. επισκεπτών χαρακτήρισε την επιτυχημένη πορεία της κρουαζιέρες με την Μύκονο και την Σαντορίνη να ξεχωρίζουν ως τους βασικότερους επιλεγμένους προορισμούς κρουαζιερόπλοιων. Το μερίδιο της Ελλάδας στην ευρωπαϊκή αγορά το 2013 διαμορφώθηκε σε 14,8%, έναντι 17% πριν από δύο χρόνια γεγονός που απέδειξε την ανοδική πορεία της χώρας βασισμένη στον οικονομικό πυλώνα του τουρισμού, αναδεικνύοντας την παράλληλα ως τον τρίτο πιο δημοφιλή προορισμό της Μεσογείου και τοποθετώντας την Ελλάδα στην 7η θέση της Ευρώπης. Παρά ταύτα, η αυξημένη τουριστική κίνηση ανέδειξε τις αυξημένες απαιτήσεις αλλά και τις παραλείψεις που παρουσιάστηκαν, με σημαντικότερη την έλλειψη υποδομών στα λιμάνια προσέγγισης κρουαζιερόπλοιων.

Με το κάλεσμα του αμερικάνικου κολοσσού Royal Caribbean Cruises Ltd, της δεύτερης μεγαλύτερης εταιρείας κρουαζιέρας στον κόσμο η οποία διαχειρίζεται το 23,3% της παγκόσμιας χωρητικότητας, να συμπεριληφθεί στον τομέα της κρουαζιέρας της χώρας, δημιουργήθηκαν νέες προδιαγραφές για τα λιμάνια των νησιών και την υποδοχή των κρουαζιερόπλοιών της. Σύμφωνα με την νέα τάση που χαρακτηρίζει τις κρουαζιέρες, οι εταιρείες αποκτούν μεγαλύτερα πλοία στα οποία φιλοξενούν υψηλότερο αριθμό ταξιδιωτών που αγγίζει έως και τους 6.300 επιβάτες, με στόχο να ανταποκριθούν στην μεγάλη ζήτηση της κρουαζιέρας. Όπως ανέφερε και ο John Tercek, ένας από τους ομιλητές του συνεδρίου ΣΕΤΕ, «Οι ελληνικοί λιμένες διατηρούν μεγάλες δυνατότητες προώθησης του θαλάσσιου τουρισμού, υπό την προϋπόθεση εντούτοις ότι γίνουν οι απαραίτητες επενδύσεις για τον εκσυγχρονισμό, και κυρίως για την επέκταση των προβλητών, ώστε οι εταιρείες κρουαζιέρας να μπορούν να περιλαμβάνουν τους ελληνικούς προορισμούς στο πρόγραμμά τους».

Σε παράλληλη πορεία με το λιμάνι της Σαντορίνης και του Πειραιά, στα οποία ενδείκνυται να σημειωθεί σημαντική αύξηση στον τομέα της κρουαζιέρας, τα Χανιά, η Κέρκυρα, το Ηράκλειο και το Κατάκολο, καταγράφουν εξίσου θετικές επιδόσεις, δημιουργώντας τις κατάλληλες προϋποθέσεις υποβολής υποψηφιότητας στα πακέτα των συγκεκριμένων εταιρειών. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, ο αριθμός των επιβατών κρουαζιέρας αυξήθηκε από 12 εκατ. σε 21,3 εκατ. γεγονός που προβλέπει την ύπαρξη μεγαλύτερης έντασης ανταγωνισμού καθώς πλέον στο «παιχνίδι» της κρουαζιέρας, έπειτα από την Μεσόγειο και την Καραϊβική, εντάσσεται και η Αυστραλία. Συνεπώς, η χώρα και τα νησιά οφείλουν να προσαρμοστούν στις νέες επιταγές που προτάσσουν τα νέα δεδομένα στον κλάδο με την μεγαλύτερη ζήτηση και την ενδεχόμενη επικερδής επιτυχία.

Ετικέτες: