Ομιλία του ειδικού ηλεκτρονικού εμπορίου, Ανδρέα Κουκά στην Ημερίδα Τουρισμού για την προβολή των επιχειρήσεων

Ψηφιακή τεχνολογία και Τουρισμός

Συμβουλές για σωστές ενέργειες που θα "κλέβουν" εντυπώσεις

Πολύτιμο εργαλείο για την προβολή ενός προορισμού αλλά και μίας επιχείρησης που προσδοκά να επιλεγεί από δυνητικούς επισκέπτες διαδραματίζουν οι σύγχρονες τεχνολογίες και το διαδίκτυο, μέσω των οποίων η στοχευμένη προβολή δύναται να προσφέρει πλείστα οφέλη στο πεδίο του Τουρισμού.

Τα παραπάνω αποτέλεσαν συνοπτικά το περιεχόμενο της ενδιαφέρουσας ομιλίας του ειδικού ηλεκτρονικού εμπορίου, Ανδρέα Κουκά, στην Ημερίδα Τουρισμού που διεξήχθη στη Σύρο, στο πλαίσιο της οποίας οι παρευρισκόμενοι είχαν τη δυνατότητα να ενημερωθούν για την ψηφιακή τεχνολογία και το ψηφιακό marketing, αλλά και για το πώς αυτά έχουν ασκήσει επίδραση στον τρόπο που συμπεριφέρεται ένας καταναλωτής και μελλοντικός επισκέπτης. Ο Συριανός ομιλητής που έχει διαγράψει επαγγελματικά βήματα στο Λονδίνο, μίλησε επιπλέον για τον τρόπο που ένα ξενοδοχείο σήμερα, μπορεί να αντεπεξέλθει με τη βοήθεια του διαδικτύου, σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο και ανταγωνιστικό περιβάλλον.

Ακολουθούν σημαντικές αναφορές από την ομιλία του κ. Κουκά ενώ ολόκληρο το περιεχόμενο αυτής, προβάλλεται στο web tv.

Πέντε στάδια για τον προορισμό

Ριζικά έχει αλλάξει ο τρόπος συμπεριφοράς των τουριστών αναφορικά με τις κρατήσεις δωματίων σε ξενοδοχεία ή τουριστικά καταλύματα, σύμφωνα με όσα επεσήμανε αρχικά ο κ. Κουκάς, αφού αφορμή για την επιλογή ενός προορισμού κάποτε μπορεί να αποτελούσε ένα διαφημιστικό φυλλάδιο, όμως πλέον κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Με την ανάπτυξη των νέων τεχνολογιών, οι επισκέπτες διανύουν πέντε στάδια για την επιλογή ενός τόπου που θέλουν να επισκεφθούν. “Σήμερα ο τρόπος που ακολουθεί το ταξίδι ενός καταναλωτή στο πεδίο του Τουρισμού χωρίζεται σε πέντε στάδια. Πρώτο είναι το στάδιο του ονείρου, όπου ο καταναλωτής σκέφτεται σε ποιόν προορισμό θα πάει, το δεύτερο είναι το στάδιο της έρευνας, όπου αναζητά πού θα μείνει, το τρίτο αφορά στην κράτηση (booking), ενώ αμέσως μετά ακολουθεί η εμπειρία του προορισμού και της διαμονής και τέλος έρχεται το στάδιο, όπου ένας επισκέπτης μοιράζεται την εμπειρία που απέκτησε” ανέφερε ο κ. Κουκάς, αναλύοντας στη συνέχεια, σε κάθε ένα από αυτά τα στάδια, τί ενέργειες δύναται να κάνει μία επιχείρηση για να αποκομίσει όφελος.

Σαφής πληροφόρηση στις νέες τεχνολογίες

Εξηγώντας πως η προβολή μίας επιχείρησης οφείλει να λάβει υπόψιν της τις νέες τεχνολογίες στη σημερινή πραγματικότητα, ο ίδιος τόνισε πως, όσον αφορά στο πρώτο στάδιο, κατά το οποίο το 70% των τουριστών δεν έχει αποφασίσει ποιόν τόπο θα επισκεφθεί, οι επιχειρηματίες οφείλουν να αδράξουν την ευκαιρία και να προβάλουν σωστά την επιχείρησή τους.

Ενδεικτικά ο κ. Κουκάς ανέφερε πως πλέον κατά κόρον, σε επίπεδο προβολής, χρησιμοποιούνται τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τα sites και τα blogs, στα οποία όμως επεσήμανε, πως είναι αναγκαίο, οποιαδήποτε πληροφορία αναρτάται να είναι έγκυρη και σαφής προς τον καταναλωτή ώστε να κάνει θετική εντύπωση. Το ενδιαφέρον όσων αναζητούν τόπο επίσκεψης μέσω του διαδικτύου, κερδίζει δε, και η χρήση video.

Ωστόσο, έμφαση έδωσε στον τρόπο που σχεδιάζεται και λειτουργεί η κάθε ιστοσελίδα του ξενοδοχείου ή μίας επιχείρησης, η οποία εξήγησε πως πρέπει να είναι λειτουργική και να απαντά επί της ουσίας στο σύνολο των αποριών και των ερωτήσεων των δυνητικών επισκεπτών. Προς κάθε επιχειρηματία, τόνισε τη σπουδαιότητα που διαδραματίζουν οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες, όπως μεταξύ άλλων και το trip advisor, καθιστώντας σαφές, πως σε όποια παρατήρηση ή σε όποιο σχόλιο καταγράφεται, οφείλουν οι επιχειρηματίες να απαντούν.

Κερδισμένη τουριστική επιχείρηση είναι αναμφισβήτητα εκείνη που μπορεί και διαφοροποιείται σύμφωνα με τον Ανδρέα Κουκά και μπορεί να τη “συναντήσει” ένας επισκέπτης εύκολα. Σχεδιασμένη προβολή και στοχευμένες καταχωρήσεις κυρίως σε διαδικτυακά μέσα μπορούν να προσφέρουν θετικά μηνύματα, σημείωσε μεταξύ άλλων, σημειώνοντας πως 7 στους 10 τουρίστες θα δουν τα google maps προτού “κλείσουν” σε έναν προορισμό. “Αν δεν βρίσκεστε εκεί είναι πιθανόν να χάνετε μία πολύ μεγάλη ευκαιρία” ανέφερε παρακάτω, προσθέτοντας πως υπάρχει η δυνατότητα πληρωμένων καταχωρήσεων και αξιοποίησης λέξεων που είναι κλειδιά στην αναζήτηση καταλυμάτων ή ξενοδοχείων και εξυπηρετούν πολλούς επισκέπτες.

Ραγδαία τεχνολογική εξέλιξη

“Η ιστοσελίδα πρέπει να προσφέρει μία πολύτιμη εμπειρία” σημείωσε στη συνέχεια ο κ. Κουκάς, λέγοντας πως, αυτή πρέπει να είναι ορατή σε κάθε σύγχρονη συσκευή. “Πλέον οι περισσότεροι καταναλωτές έχουν αρχίσει να κινούνται προς το κινητό και το tablet και οι κρατήσεις γίνονται μέσω αυτών” πρόσθεσε, διευκρινίζοντας πως αν μία ιστοσελίδα δεν είναι προσαρμοσμένη σε νέες εφαρμογές, δεν είναι διόλου απίθανο να μην είναι ορατή σε όλες τις συσκευές.

Προχωρώντας ένα βήμα παρακάτω, αναφέρθηκε στα smartwatches, τα οποία όπως ανέφερε “αποτελούν παρόν” και οι επιχειρηματίες οφείλουν να είναι προετοιμασμένοι για τη χρήση τους.

Αναφερόμενος στο τέταρτο στάδιο, κατά το οποίο ο επισκέπτης έχει προβεί στην τελική επιλογή του, ο ομιλητής, επεσήμανε πως ο προορισμός οφείλει να είναι έτοιμος να προσφέρει όλα εκείνα που τον καθιστούν ξεχωριστό, όπως τα παραδοσιακά προϊόντα. “Ο τουρίστας είτε πρόκειται για τη διεθνή αγορά, είτε για την ελληνική έχει απαιτήσεις” σχολίασε, κάνοντας λόγο για τις αυξημένες υπηρεσίες που πρέπει να διαθέτει μία ξενοδοχειακή μονάδα.

Καλές ιστοσελίδες και διαχείριση φήμης

“Οι τουρίστες θα μοιραστούν τις εμπειρίες τους σε όλα τα στάδια από τις σκέψεις που κάνουν πριν επιλέξουν έναν προορισμό έως και τις στιγμές που αποκόμισαν από το ταξίδι τους” σημείωσε στην κατακλείδα της ομιλίας του ο Ανδρέας Κουκάς. Συνοψίζοντας τις συμβουλές του, μεταξύ άλλων, ανέφερε πως, “Πρέπει να έχετε καλές ιστοσελίδες που θα λειτουργούν καλά, διαφορετικά καλό θα ήταν να μην υπάρχει καθόλου ιστοσελίδα. Χρήσιμο είναι να διαχειρίζεστε τη φήμη σας και να συμμετέχετε στα social media, να χρησιμοποιείται σωστά τις γνωστές πλατφόρμες, να δημιουργείτε και να ανεβάζετε βίντεο”.

Ετικέτες: