Αύξηση των επιβατών κρουαζιέρας για το 2016 δίνουν τα στοιχεία της CLIA

Ανοδική πορεία της κρουαζιέρας

Ενθαρρυντικά τα μηνύματα για τον κλάδο της κρουαζιέρας, που σημειώνει ραγδαία άνοδο τα τελευταία χρόνια, με ολοένα αυξητικές τάσεις σύμφωνα με τα στοιχεία εξέλιξης για το 2016 που δημοσιοποίησε η Διεθνής Ένωση Κρουαζιέρας (CLIA).

Η αυξημένη ζήτηση της κρουαζιέρας διεθνώς, όπως καταγράφεται για την επόμενη χρονιά, αλλά και τα επόμενα χρόνια, για τα οποία αναμένεται να συνεχιστεί η αυξητική της πορεία, αποτελεί και μία μεγάλη ευκαιρία περαιτέρω ανάπτυξης στον συγκεκριμένο τομέα για την Ελλάδα, καθώς ανήκει στους προορισμούς πρώτης ζήτησης.

Η επί 40 χρόνια κορυφαία παγκόσμια εμπορική ένωση του κλάδου Cruise Lines International Association (CLIA), δίνει τα ενθαρρυντικά εκείνα στοιχεία για την επόμενη τουριστική περίοδο, τα οποία προοιωνίζουν ανάλογη πορεία και τα επόμενα χρόνια, που μπορούν να αποτελέσουν βάση ανάπτυξης και προσανατολισμού προς την συγκεκριμένη μορφή τουρισμού.

Η δυναμική των αριθμών

Σύμφωνα με τα στοιχεία, περί τους 24 εκατομμύρια επιβάτες κρουαζιέρας αναμένεται να ταξιδεύσουν το 2016, με τον κλάδο να παρουσιάζει μια κατακόρυφη αύξηση μέσα στην τελευταία δεκαετία, όταν το 2005 οι επιβάτες ανέρχονταν στα 15 εκατομμύρια, ενώ σε μόλις 1,4 εκατομμύρια το 1980.

Όπως ενημέρωσε η CLIA, οι εταιρείες κρουαζιέρας που ανήκουν στην Ένωση, πρόκειται εντός του 2016 να δρομολογήσουν 27 νέα κρουαζιερόπλοια, στα οποία περιλαμβάνονται ποταμόπλοια, ειδικά κρουαζιερόπλοια και ποντοπόρα, που μόνο για τα τελευταία η επένδυση ξεπερνά τα 6,5 δις δολάρια.

Ανάλογη είναι και η αύξηση που καταγράφεται στη ζήτηση της κρουαζιέρας στα ταξιδιωτικά πρακτορεία, όταν οκτώ στους δέκα ταξιδιωτικούς πράκτορες, μέλη της CLIA, δηλώνουν πως αναμένουν αύξηση στις πωλήσεις κρουαζιέρας το 2016 σε σχέση με πέρυσι.

Σε επίπεδο δε οικονομικών μεγεθών, θετική είναι η συνδρομή της κρουαζιέρας στην οικονομία παγκοσμίως, καθώς οι δαπάνες του κλάδου της κρουαζιέρας ανήλθαν στα 119,9 δις δολάρια παγκοσμίως, προσφέροντας εργασία πλήρους απασχόλησης σε 939.232 υπαλλήλους, με συνολικό εισόδημα 39,3 δις δολάρια το 2014.

Στην εξέλιξη του κλάδου της κρουαζιέρας για την ικανοποίηση των ταξιδιωτών αναφέρθηκε ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της CLIA, Cindy D Aoust, ο οποίος δήλωσε ότι «Σε μια προσπάθεια να γίνει η κρουαζιέρα η καλύτερη δυνατή εμπειρία διακοπών, ο κλάδος συνεχίζει να εξελίσσεται, ενισχύοντας την άποψη ότι υπάρχει πραγματικά μια κρουαζιέρα για κάθε στυλ ταξιδιώτη και προϋπολογισμό».

Όσον αφορά δε στην ανάπτυξη του τομέα της κρουαζιέρας, ανέφερε πως «Δημιουργώντας μοναδικά πλοία, νέες εμπειρίες και πρόσβαση σε προορισμούς σε όλο τον κόσμο, η εξέλιξη, το ενδιαφέρον και η αξία της κρουαζιέρας συνεχίζει να οδηγεί στη συνολική ανάπτυξη του κλάδου».

Οι 13 τάσεις στην κρουαζιέρα

Η εξέλιξη της κρουαζιέρας αναλόγως των προτιμήσεων και της ζήτησης που καταγράφεται, είναι τα στοιχεία που διαμορφώνουν τις τάσεις του κλάδου, οι οποίες αποτυπώνονται συνοπτικά.

1. Ανάπτυξη της κρουαζιέρας σε ποτάμι

Οι κρουαζιέρες σε ποτάμι γίνονται ολοένα και πιο δημοφιλείς, αναδεικνύοντας την αξία και την μοναδική ταξιδιωτική εμπειρία που προσφέρουν στους επίδοξους ταξιδιώτες κρουαζιέρας. Οι εταιρείες κρουαζιέρας, που είναι μέλη της CLIA αναπτύσσουν επί του παρόντος 170 κρουαζιερόπλοια με την προσθήκη 18 νέων πλοίων για το 2016, μια αύξηση άνω του 10%.

2. Περισσότερα πλοία, περισσότερες επιλογές

Το 2015, υπάρχουν συνολικά 471 κρουαζιερόπλοια με επιπλέον 27 ποντοπόρα κρουαζιερόπλοια, ποταμόπλοια και άλλα ειδικά κρουαζιερόπλοια προγραμματισμένα να βρίσκονται εν ενεργεία το 2016.

3. Πριν από πέντε χρόνια, τα ταξίδια κρουαζιέρας ήταν σχεδόν άγνωστα στην Ασία Σήμερα, η περιοχή είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη στον κλάδο της κρουαζιέρας. Μεταξύ 2012 και 2014, ο αριθμός των επιβατών αυξήθηκε από 775.000 σε περίπου 1,4 εκατομμύρια επιβάτες, ένα ετήσιο σύνθετο ποσοστό αύξησης 34%.

4. Η Αυστραλία εξακολουθεί να σημειώνει αύξηση ρεκόρ

Μάλιστα, η κρουαζιέρα στην Αυστραλία ξεπέρασε ένα σημαντικό ορόσημο το 2014, με τους επιβάτες να ανέρχονται σε περισσότερους από ένα εκατομμύριο σε ένα ημερολογιακό έτος. Μέσα σε δέκα χρόνια, οι επιβάτες κρουαζιέρας της Αυστραλίας έχουν αυξηθεί κατά έξι φορές, από μια βάση 158.000 επιβατών το 2004.

5. Ειδικοί της κρουαζιέρας – Ο κλάδος της κρουαζιέρας συνεχίζει να αξιοποιεί την εμπειρία των ειδικών με στόχο τον καλύτερη σχεδιασμό του ταξιδιωτικού προγράμματος. Σήμερα υπάρχουν πάνω από 30.000 ταξιδιωτικοί πράκτορες, μέλη της CLIA σε παγκόσμιο επίπεδο σε σύγκριση με τους 12.000 ταξιδιωτικούς πράκτορες το 2010.

6. Συνδεσιμότητα και Κρουαζιέρα

Η επιθυμία των πελατών να παραμένουν συνδεδεμένοι ηλεκτρονικά ενώ ταξιδεύουν έχει γίνει προτεραιότητα για τον κλάδο της κρουαζιέρας. Τα περισσότερα από τα κρουαζιερόπλοια σήμερα προσφέρουν μια μεγάλη ποικιλία λειτουργιών όπως Wi- Fi, εν πλω αποστολή γραπτών μηνυμάτων και επιλογές δεδομένων.

7. Αγάπη για την πολυτέλεια

Η επιθυμία για πολυτελή ταξίδια συνεχίζει να αυξάνεται. Εξειδικευμένες κρουαζιέρες ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις με εκδρομές με ιστιοπλοϊκά, με προσωπικές υπηρεσίες concierge, ιδιωτικές εκδρομές, γκουρμέ γεύματα και προσωπική υπηρεσία μπάτλερ.

8. Γνωστά brands εν πλω

Οι γραμμές κρουαζιέρας αξιοποιούν το ενδιαφέρον των brands για την προώθηση των εμπορικών σημάτων τους στους νέους ταξιδιώτες κρουαζιέρας. Γνωστά brands ταξιδεύουν εν πλω: από τα φιλικά προς την οικογένεια LEGO και Dr. Seuss, μέχρι τα πολυτελή Hermes και Veuve Clicquot, αλλά και τις γνωστές επιλογές για φαγητό όπως τα εστιατόρια Johnny Rockets και Margaritaville.

9. Τα πλοία είναι ο προορισμός

Ενώ τα κρουαζιερόπλοια κάποτε θεωρούνταν ένα μέσο μεταφοράς για να φτάσουμε σε ένα επιθυμητό προορισμό, σήμερα, για πολλούς, ένα κρουαζιερόπλοιο προσφέρει την εμπειρία ενός προορισμού. Τα σημερινά κρουαζιερόπλοια προσφέρουν πρωτόγνωρες εμπειρίες και ανέσεις στους ταξιδιώτες: από παραγωγές του Μπρόντγουεϊ και καταστήματα γνωστών σχεδιαστών μέχρι εναέριες διαδρομές και συγκρουόμενα.

10. Διανυκτέρευση

Πολλά κρουαζιερόπλοια προσφέρουν διανυκτερεύσεις σε καθορισμένα λιμάνια προσέγγισης για να προσφέρουν στους επιβάτες τους την ευκαιρία να απολαύσουν πλήρως τις διαθέσιμες εμπειρίες που προσφέρει ο προορισμός.

11. Μεγάλες ταξιδιωτικές εμπειρίες

Η κρουαζιέρα έχει γίνει μια δημοφιλής επιλογή για οικογενειακή επανένωση ή για τις οικογενειακές διακοπές- εμπειρία μιας ζωής. Με ανέσεις που έχουν σχεδιαστεί για να ικανοποιήσουν τις ανάγκες κάθε ηλικίας, από τα μικρά παιδιά μέχρι τους ηλικιωμένους, οι κρουαζιέρες προσφέρουν την συντροφικότητα (και την ανεξαρτησία) που καθιστά ένα οικογενειακό, και μάλιστα διαφορετικών γενεών, ταξίδι επιτυχημένο.

12. Κρουαζιέρα με εθελοντισμό

Περισσότερες κρουαζιέρες με εθελοντικό χαρακτήρα είναι διαθέσιμες από το 2016 με διάφορα πλοία, συμπεριλαμβανομένων και εκδρομών για να βοηθηθούν περιοχές που έχουν ανάγκη σε όλο τον κόσμο. Αυτές οι εθελοντικού περιεχομένου κρουαζιέρες προσφέρουν μια θαυμάσια ευκαιρία για να υπάρξει μια ουσιώδης διαφορά στις κοινότητες που τα κρουαζιερόπλοια επισκέπτονται και συγχρόνως μια σπάνια εμπειρία για να αγκαλιαστεί η τοπική κουλτούρα.

13. Προσαρμογή στην πολιτισμική ιδιαιτερότητα

Οι γραμμές κρουαζιέρας συνεχίζουν να προσαρμόζουν τα κρουαζιερόπλοια τους βάσει της κουλτούρας των επιβατών. Στα πλοία ενσωματώνονται από επιλεγμένα καταστήματα μέχρι και εστιατόρια, με στόχο να εξυπηρετήσουν τις ξεχωριστές πολιτισμικές ανάγκες των επισκεπτών, σεβόμενοι πάντα τους τόπους προορισμού.

Ετικέτες: