Αυστηρότερα μέτρα ασφαλείας, καλύτερη διαχείριση του προσφυγικού σε μεγάλα λιμάνια και τουριστικούς προορισμούς και προσοχή στην ενδοκοινοτική κρουαζιέρα προτείνει η ΕΕΚΦΝ

Δυνατότητα ανάπτυξης εν μέσω κρίσης

Την ανάγκη για προσεκτική και σωστή διαχείριση της κρουαζιέρας, για το 2016, με τη συμβολή πολιτείας και φορέων, επισημαίνει ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας, κ. Θεόδωρος Κόντες.

Δεδομένης της κρίσης, που έχει προκύψει από το προσφυγικό και μεταναστευτικό ζήτημα, ο πρόεδρος της ΕΕΚΦΝ τονίζει, πως στην παρούσα χρονική συγκυρία, η Ελλάδα έχει τη δυνατότητα να αντιστρέψει το κλίμα και να εκμεταλλευτεί τις προοπτικές ανάπτυξης στον τομέα της κρουαζιέρας, με προϋπόθεση, ότι θα καταφέρουν η πολιτεία, σε συνεργασία με τους φορείς της κρουαζιέρας και του ευρύτερου τουριστικού τομέα, να διαχειριστούν σωστά, με τα μέχρι στιγμής δεδομένα, τα τουριστικά ρεύματα.

Παράλληλα, ο κ. Κόντες προτείνει βήματα και λύσεις, με τα οποία μπορεί να επιτευχθεί ο συγκεκριμένος στόχος, ενώ τονίζει, ότι η αύξηση των συντελεστών ΦΠΑ στα νησιά, μπορεί να επιφέρει εξαιρετικά δυσμενείς συνέπειες, τόσο για τον τουρισμό, όσο και για τους κατοίκους των νησιών.

Ευκαιρίες προς εκμετάλλευση

Δεδομένης της πολύνεκρης τρομοκρατικής ενέργειας στην Άγκυρα, που οδήγησε σε έκδοση ταξιδιωτικών οδηγιών, τόσο από τις Ηνωμένες Πολιτείες, όσο και από χώρες της Ευρώπης, ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας, εξέφρασε την ανησυχία του, όσον αφορά στο θαλάσσιο τουρισμό και ιδιαίτερα στην ανατολική Μεσόγειο, ενώ ζήτησε την παρέμβαση της πολιτείας και των εμπλεκόμενων φορέων, προκειμένου να ανατραπεί το αρνητικό κλίμα και οι ελληνικοί προορισμοί να επωφεληθούν από την αστάθεια, που αυτή τη στιγμή παρουσιάζουν τα Τουρκικά παράλια.

Ο κ. Κόντες τονίζει, πως αρκετές εταιρείες κρουαζιέρας, ακυρώνουν τις προσεγγίσεις στην Τουρκία, επιλέγοντας τον Πειραιά, ως ασφαλέστερο κύριο λιμένα, ενώ αυξάνουν τις προσεγγίσεις στα ελληνικά λιμάνια, καθώς δίνεται η δυνατότητα μεγαλύτερου δυνατού χρόνο παραμονής, λόγω της ευρύτατης ποικιλίας δυνητικά εξυπηρετούμενων αρχαιολογικών χώρων. Από την άλλη πλευρά, δεν λείπουν και οι περισσότερο ανήσυχοι tour operators, οι οποίοι είτε εξετάζουν το ενδεχόμενο, είτε προβαίνουν σε ακυρώσεις των προσεγγίσεων των κρουαζιεροπλοίων, στις ακτές συνολικά της ανατολικής μεσογείου.

Προτάσεις για αύξηση μέτρων ασφαλείας σε πύλες εισόδου

Σύμφωνα με τα παραπάνω και προκειμένου να ελαχιστοποιηθούν οι απώλειες και να υπάρξει προτροπή των διεθνών φορέων της κρουαζιέρας, να εμπιστευθούν, με σωστή διαχείριση και φιλοξενία την Ελλάδα, ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιέρας και Φορέων Ναυτιλίας, προτείνει τρεις άμεσες ενέργειες, στις οποίες μπορούν να προβούν άμεσα τόσο η πολιτεία, όσο και οι εμπλεκόμενοι φορείς και εταιρείες.

Ως πρώτη ενέργεια, ο κ. Κόντες υπογραμμίζει, ότι θα πρέπει να αυξηθούν τα μέτρα ασφαλείας τις πύλες εισόδου (λιμένες και αεροδρόμια) και εν γένει σε χώρους επισκέψεως, πολυσύχναστους χώρους, αλλά και μεγαλουπόλεις. Προτείνει η αύξηση των μέτρων ασφαλείας να οργανωθεί, να εφαρμοστεί και να ανακοινωθεί άμεσα, προς τους ενδιαφερόμενους ανά τον κόσμο.

Επιπλέον, προτείνει τη σωστή και άμεση διαχείριση του προσφυγικού προβλήματος, κυρίως σε μεγάλα λιμάνια και νησιά με ιδιαίτερα αυξημένη τουριστική κίνηση, με επέκταση της διαχείρισης του ζητήματος, όπως είναι φυσικό, και σε όλη την υπόλοιπη επικράτεια, προκειμένου η εικόνα που προβάλλει στο εξωτερικό η χώρα να αλλάξει προς το καλύτερο, με θετικές αναφορές και από τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης διεθνώς.

Τέλος, ως τρίτος άξονας των προτάσεων του προέδρου της ΕΕΚΦΝ, τονίζεται η ανάγκη εξεύρεσης άμεσης λύσης στον τομέα της ενδοκοινοτικής κρουαζιέρας (σ.σ. η κρουαζιέρα που περιλαμβάνει μόνο προορισμούς εντός των χωρών – μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης). Όπως εξηγεί ο κ. Κόντες, οι έκτακτες δυσμενείς συνθήκες, όπως είναι το προσφυγικό, καθώς και τα τρομοκρατικά χτυπήματα σε γειτονικές χώρες, με πιο πρόσφατο αυτό της Τουρκίας, που αναγκάζουν τους operators να ακυρώσουν προσεγγίσεις, με transit διαχείριση, οδηγούν το κυκλικό ταξίδι να περιορίζεται μόνο εντός χωρών της Ευρώπης και κατά συνέπεια, να επιβάλλεται ΦΠΑ για όλες τις προμήθειες και υπηρεσίες, με αποτέλεσμα να ανεβαίνει κατά πολύ το κόστος, το οποίο δεν μπορεί να καλυφθεί εύκολα, αναγκάζοντας τις εταιρείες να εξετάζουν εναλλακτικές λύσεις.

Όσο δε μάλιστα για το κόστος του ΦΠΑ στα νησιά και τη σχεδιαζόμενη εφαρμογή φόρου στις μεταφορές προς τα νησιά, ο πρόεδρος της ΕΕΚΦΝ, προβλέπει αύξηση τιμών σε προϊόντα και υπηρεσίες, αλλά και πιθανή μείωση του πληθυσμού των νησιών, γεγονός που ενέχει αρνητικές συνέπειες.

Σχετικά με την άμεση προώθηση των ελληνικών προορισμών κρουαζιέρας, για την ανατροπή του αρνητικού κλίματος, ο κ. Κόντες πρότεινε και την προσπάθεια για όσο το δυνατόν περισσότερο δυναμική παρουσία της χώρας στη διεθνή έκθεση κρουαζιέρας Seatrade Cruise Global, που πραγματοποιείται αυτή την εβδομάδα στο Μαϊάμι της πολιτείας Φλόριντα των ΗΠΑ.

Δυσλειτουργία στο κράτος με σημαντικές καθυστερήσεις

Ωστόσο, ο πρόεδρος της Ένωσης αναφέρθηκε και στις δυσκολίες, που προκύπτουν από το δυσκίνητο και γραφειοκρατούμενο ελληνικό κράτος, στην προσπάθεια των θετικών πρωτοβουλιών να αναπτυχθούν και να εδραιωθούν.

Ο κ. Κόντες αναφέρθηκε στην ασύλληπτη γραφειοκρατία, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, καθώς επίσης και στην άστοχη διαχείριση από την πλευρά του κράτους, σχετικά με την οργάνωση της Εθνικής Συντονιστικής Επιτροπής Κρουαζιέρας, η οποία, όπως τόνισε, θα είχε τη δυνατότητα να βοηθήσει τον κλάδο να αντιμετωπίσει δύσκολες καταστάσεις, αλλά και να ενισχύσει την ανάπτυξή του.

Αξίζει να σημειωθεί, ότι η ίδρυση της Εθνικής Συντονιστικής Επιτροπής Κρουαζιέρας, είχε προαναγγελθεί ήδη από το 2013, ενώ στην υλοποίηση αυτής της δέσμευσης προχώρησε ο Υπουργός Ναυτιλίας, κ. Θοδωρής Δρίτσας, τον Σεπτέμβριο του 2015. Υπενθυμίζεται, ότι η Εθνική Συντονιστική Επιτροπή, αναμένεται να αναλάβει τη χάραξη ενιαίας στρατηγικής για την διαχείριση και ανάπτυξη της κρουαζιέρας, με τη συνδρομή και των άμεσα ενδιαφερόμενων εταιρειών και φορέων, ενώ στόχος της θα είναι η βελτίωση των υποδομών και του κανονιστικού πλαισίου, για την αναβάθμιση του θαλάσσιου τουριστικού προϊόντος.

Όπως ανέφερε ο κ. Κόντες, αν και έχει περάσει ένα εύλογο χρονικό διάστημα για την οργάνωση του ιδιαίτερα σημαντικού συντονιστικού οργάνου, δεν έχει υπάρξει ακόμη κανένα αποτέλεσμα μέχρι σήμερα.

Η πρόταση του προέδρου της Ένωσης, ωστόσο, είναι ότι η συγκεκριμένη επιτροπή θα πρέπει να είναι ολιγομελής, με άξια στελέχη, που να είναι γνώστες του αντικειμένου, αλλά και με αρκετό διαθέσιμο χρόνο, προκειμένου να μπορέσουν να προσφέρουν τα μέγιστα.

Ετικέτες: