Για πεπραγμένα της Επιτροπής Τουριστικής Ανάπτυξης και προβολής του Δήμου Αντιπάρου ενημέρωσε ο πρόεδρός της στο πλαίσιο του ετήσιου απολογισμού της Δημοτικής Αρχής

Η “ξεχωριστή” προώθηση της Αντιπάρου

Ενημέρωση, για τις μέχρι στιγμής ενέργειες της Επιτροπής Τουριστικής Ανάπτυξης και προβολής του Δήμου Αντιπάρου, πραγματοποίησε στο πλαίσιο του απολογισμού πεπραγμένων της δημοτικής αρχής, ο πρόεδρος, κ. Αρτέμης Τριαντάφυλλος.

Η γνωστοποίηση, προς γνώση των πολιτών, για τις δράσεις και ενέργειες των στελεχών του Δήμου Αντιπάρου, πραγματοποιήθηκε σε ειδική συνεδρίαση, την πρώτη ημέρα του Νοέμβρη, όπου ο κ. Τριαντάφυλλος, κατόπιν της γενικής ενημέρωσης του Δημάρχου, ακολούθησε με την ενημέρωση, σχετικά με τα ζητήματα του τουρισμού και τις ενέργειες της Επιτροπής, για την προώθηση της Αντιπάρου, ως προορισμού.

Ξεκινώντας της τοποθέτησή του ο πρόεδρος της Επιτροπής, σημείωσε, πως αν και συμβουλευτικός, συνήθως, ο ρόλος της, μέσα στα δύο χρόνια της σύστασής της, έχει προχωρήσει σε περισσότερο συντονιστικό. «Τα συμβούλια τα οποία κάνουμε δεν είναι τόσο τυπικά, όσο προς την κατεύθυνση δημιουργίας ομάδων εργασίας, προκειμένου να μπορέσουμε να “τρέξουμε” κάποια πράγματα μέσα από τις συναντήσεις μας», εξήγησε.

Προβολή από δημοσιογράφους και κινηματογράφο

Ξεκινώντας τον απολογισμό των δράσεων της Επιτροπής για το 2016, ο κ. Τριαντάφυλλος αναφέρθηκε στα Press Trips, τα οργανωμένα ταξίδια δημοσιογράφων/αρθρογράφων στο νησί. Όπως σημείωσε, ελλείψει των απαραίτητων πόρων, από πλευράς του Δήμου, με τη συνεργασία της Επιτροπής με τοπικούς επιχειρηματίες, αλλά και της Κοινωφελούς Επιχείρησης Δήμου Αντιπάρου (ΚΕΔΑ), φιλοξενήθηκαν αρκετοί δημοσιογράφοι, προκειμένου να διαφημίσουν την Αντίπαρο στις χώρες τους.

Πιο συγκεκριμένα, στις 19 Μαΐου, φιλοξενήθηκαν Ελβετοί δημοσιογράφοι, εκπροσωπώντας τα μεγαλύτερα ειδησεογραφικά μέσα της Ελβετίας, στις 23 Σεπτεμβρίου φιλοξενήθηκε γνωστή Πολωνή δημοσιογράφος, εκπροσωπώντας τον μεγαλύτερο όμιλο ΜΜΕ της χώρας, προκειμένου να προχωρήσει σε συγγραφή άρθρων τουριστικού περιεχομένου, τα οποία θα δημοσιευτούν σε δημοφιλή περιοδικά και ιστοσελίδες της Πολωνίας.

Επιπλέον, συντονίστηκε από την Επιτροπή και η πορεία των γυρισμάτων της τηλεοπτικής εκπομπής «60 Λεπτά Ελλάδα», στην Αντίπαρο.

Παράλληλα, σε ό,τι αφορά στο προωθητικό υλικό, τυπώθηκε τρίπτυχο θεματικό έντυπο, το οποίο χρηματοδότησε ο Δήμος Αντιπάρου, ενώ επιπλέον κατοχυρώθηκαν τα δικαιώματα για χάρτη του νησιού, ο οποίος στη συνέχεια χρηματοδοτήθηκε και τυπώθηκε, με τη συνδρομή της ΚΕΔ Αντιπάρου

Όπως ανέφερε ο κ. Τριαντάφυλλος, επιτεύχθηκε η κατοχύρωση και δεύτερου χώρου στάθμευσης, μέσω δωρεάς πολίτη, πέραν της δωρεάν παραχώρησης του πρώτου parking στο κεντρικό λιμάνι, προκειμένου να διευκολύνεται η κίνηση.

Σε συνεργασία με τη Σχολική Επιτροπή του Δήμου την κοινοπραξία των ferry boats, τον Πολιτιστικό Σύλλογο «Αντίπαρος Εν Πλω» και το Σύλλογο Γυναικών, η Επιτροπή Τουρισμού οργάνωση την προβολή του Suntan, της ταινίας του Αργύρη Παπαδημητρόπουλου, που γυρίστηκε στην Αντίπαρο, μέσα στο υπαίθριο γκαράζ του ferry Αγ. Μαρίνα. Όλα τα κέρδη, όπως επεσήμανε, γύρω στα 4.600 ευρώ, θα διατεθούν για την ανακαίνιση της ιατρικής μονάδας στην Αντίπαρο.

Νέες στρατηγικές προώθησης του προορισμού

Στη συνέχεια, ο πρόεδρος ενημέρωσε, πως η Επιτροπή έχει προχωρήσει σε κατάθεση ολοκληρωμένων προτάσεων στη δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το τεχνικό πρόγραμμα για το 2016 του Δήμου Αντιπάρου, ενώ υπήρξε και ενεργή συμμετοχή της, στο στρατηγικό σχέδιο marketing τουριστικού προϊόντος 2016-2019 της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου.

Σύμφωνα με τον κ. Τριαντάφυλλο, «καταφέραμε να πείσουμε και τον ΣΕΤΕ, ο οποίος έχει αναλάβει και την όλη καμπάνια της Περιφέρειας, να κατατάξει την Αντίπαρο σαν ξεχωριστό προορισμό σε όλες του τις καμπάνιες που έχει αναλάβει για λογαριασμό του ΕΟΤ, όπως είναι το Discover Greece και η καμπάνια Aegean Islands Like No Other». Όπως τόνισε «για κάποιους θεωρείται δεδομένο ότι η Αντίπαρος προβαλλόταν τόσα χρόνια ως ξεχωριστός προορισμός. Κάτι τέτοιο δεν συνέβαινε. Είναι κρίμα αυτό, διότι γινόταν μέσα από την Περιφέρεια. Η Αντίπαρος ήταν ένα μικρό “ποδαράκι” της Πάρου. Μας είχαν, μόνο ως μία μονοήμερη εκδρομή από την Πάρο. Και αυτό το έκανε η ίδια η Περιφέρεια, θεωρητικά μας αναγνωρίζει ως ξεχωριστό Δήμο. Επιβάλλαμε να είμαστε ξεχωριστά και στη μελέτη την καινούρια της ΠΝΑΙ αλλά και σε μία παλαιότερη καμπάνια που είχε κάνει για τον ΕΟΤ, το Discover Greece. Τώρα κατέχουμε ξεχωριστή θέση από την Πάρο».

Στον τομέα του ίντερνετ και των social media (μέσα κοινωνικής δικτύωσης), η Επιτροπή ενήργησε κατάλληλα, ώστε να προωθήσει και από εκεί τον προορισμό. «Δημιουργήσαμε ιστοσελίδα για το Σπήλαιο Αντιπάρου και γκρουπ στο Facebook. Το πρώτο αναμένει την έγκριση του συμβουλίου της ΚΕΔΑ, για αγορά domain. Καταθέσαμε ολοκληρωμένη πρόταση και προσφορές στο συμβούλιο της ΚΕΔΑ για δημιουργία αμιγώς τουριστικής ιστοσελίδας για την Αντίπαρο. Σχεδιάσαμε με την Τατιάνα Κοντούλη, η οποία είναι μέλος της Τουριστικής Επιτροπής και γραφίστρια, το layout της πλατφόρμας δωρεών του Δήμου Αντιπάρου, το οποίο αναμένεται να λειτουργήσει εντός της επόμενης εβδομάδας. Δημιουργήσαμε προφίλ στο Instagram για το Δήμο Αντιπάρου, έχει μεγάλη αναγνωσιμότητα, κάθε ανάρτησή μας ξεπερνάει τα 200-250 likes, μόνο στο Instagram και φυσικά έχουμε κάνει και ένα λογαριασμό στο Twitter, ο οποίος δεν έχει ακόμη την ανταπόκριση που έχει το Instagram», ενημέρωσε ο πρόεδρος.

Εντός του 2016 δημιουργήθηκε ξεχωριστή εταιρική ταυτότητα, με όνομα Antiparos Route, και για τα μονοπάτια του Δήμου Αντιπάρου, τρία εκ των οποίων χαρτογραφήθηκαν και σημάνθηκαν, σε συνεργασία με τον Πολιτιστικό Σύλλογο «Εν Πλω». Όπως υποστήριξε ο κ. Τριαντάφυλλος, στόχος είναι να καθαριστούν, να χαρτογραφηθούν και να σημανθούν ακόμη τρεις διαδρομές, που προτείνονται και από το ΕΜΠ, καθώς και ένα μονοπάτι προς το Δεσποτικό.

Διεθνείς εκθέσεις και συνέδρια

Σημαντική, ήταν τέλος, η παρουσία του Δήμου Αντιπάρου σε διεθνείς εκθέσεις, καθώς και η ανάδειξη του νησιού, μέσα από συνεδριακό τουρισμό.

Η Αντίπαρος συμμετείχε υπό την εποπτεία της Επιτροπής σε διεθνείς εκθέσεις σε 6 χώρες, φιλοξενούμενος από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, και πιο αναλυτικά στο Μιλάνο, στο Λονδίνο, σε Στοκχόλμη/Σουηδία, Γερμανία, Αυστρία, καθώς και στη 2η Greek Tourism Expo.

Φέτος, το μικρό νησί της Αντιπάρου είχε την ευκαιρία να φιλοξενήσει ημερίδα, για τα οφέλη του αλιευτικού τουρισμού, με εισηγητή τον κ. Γιώργο Λουρδή, ενώ για πρώτη φορά στο νησί, πραγματοποιήθηκε ιατρικό συνέδριο, το οποίο αφορούσε στη European Task Force Childhood Epilepsy Surgery, με στόχο, όπως σημείωσε ο Πρόεδρος, η εν λόγω φιλοξενία να ενισχύσει την εικόνα της Αντιπάρου.