“Ταξίδι ενός αιώνα”
- Δευτέρα, 14 Νοεμβρίου, 2016 - 06:19
- / Eνημέρωση: 14 Νοε. 2016 - 21:00
Η σπουδαία, πλούσια αλλά και “τρικυμιώδης” πορεία της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, που συμπλήρωσε φέτος έναν αιώνα ζωής από την ίδρυσή της το 1916, αποτυπώνεται και κοσμεί τον πολυτελή τόμο με τίτλο “Ταξίδι ενός αιώνα” που εκδόθηκε και είναι αφιερωμένος στο ρόλο και το έργο των Ελλήνων εφοπλιστών στον παγκόσμιο χάρτη της ποντοπόρου ναυτιλίας.
Το πολυσέλιδο περιεχόμενό του, που έχει “συνταχθεί” επί της ουσίας από την αφοσίωση και τον μόχθο του Έλληνα ναυτικού στη θάλασσα (στον οποίο και αφιερώνεται το λεύκωμα) καθώς και από τη διαχρονική εξέλιξή του σε εφοπλιστή, αναδεικνύει - με ιστορικής αξίας φωτογραφικό υλικό, τεκμηριωμένες αναφορές και ντοκουμέντα -, την εκατονταετή δραστηριότητα του ελληνικού εφοπλισμού και των προσώπων που διετέλεσαν πρόεδροι της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, παράλληλα και με σημαντικά πολιτικά γεγονότα που επηρέασαν – ποικιλοτρόπως – τον συγκεκριμένο κλάδο.
Στο πλαίσιο του εορτασμού για τη συμπλήρωση του πρώτου αιώνα ζωής της Ένωσης και στον άξονα της ικανοποίησης ενός προσωπικού στόχου, με ιδιαίτερη επιμέλεια και φροντίδα εργάσθηκε για το άρτιο αποτέλεσμα του σχεδιασμού της έκδοσης ο κ. Γιώργος Φουστάνος (ΑΡΓΩ – Εκδοτική – Διαφημιστική Μ.Ε.Π.Ε.), ο οποίος δείχνοντας εμπιστοσύνη γι ακόμη μία φορά στην Τυποκυκλαδική Α.Ε., συνεργάσθηκε για το απαιτητικό και ποιοτικό εκτυπωτικό αποτέλεσμα που διαπιστώνει ο κάθε κάτοχος του ιδιαίτερου τόμου.
Αξίζει να τονισθεί πως, η επίσημη εκδήλωση για τη συμπλήρωση των 100 ετών πορείας της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, την περασμένη Τετάρτη, στο Μέγαρο Μουσικής παρουσία 1.800 προσκεκλημένων προσώπων, οι οποίοι προέρχονται και ανήκουν στον χώρο του εφοπλισμού, της επιχειρηματικότητας, της ναυτιλιακής οικογένειας εν γένει, καθώς επίσης και στον πολιτικό και τραπεζικό χώρο. Ανάμεσα σε εκείνους, υψηλοί προσκεκλημένοι, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Προκόπης Παυλόπουλος και ο Πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας.
Θ. Βενιάμης: Η ναυτιλία, ένα έργο απαιτητικό και συγχρόνως τιμητικό
Εξαιρετικά μεστός σε νόημα στον χαιρετισμό του αναφορικά με το “ταξίδι του πρώτου αιώνα” της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, ο πρόεδρός της, κ. Θόδωρος Βενιάμης, ο οποίος μεταξύ άλλων, υπογράμμισε τη συνεισφορά της ελληνικής ναυτιλίας στην εθνική οικονομία, η οποία πηγάζει από τη συνεχή κι επίμονη δραστηριότητα των προσωπικοτήτων που την υπηρετούσαν, την υπηρετούν και θα συνεχίσουν να την υπηρετούν, μέσω της επιχειρηματικής δραστηριότητάς τους στη θάλασσα. “Η ναυτιλία μας, κατακτά αυτοτελώς κυριαρχική θέση σε μια ανταγωνιστική διεθνή αγορά. Δεν μεταθέτει τα προβλήματά της στο κοινωνικό σύνολο, αλλά αντίθετα συνεισφέρει στην εθνική οικονομία. Δεν αποζητά “διευκολύνσεις” από το πολιτικό δυναμικό της χώρας, αλλά το καλεί να αναπτύξει στρατηγική αντίληψη, συνειδητοποιώντας βαθιά ποιος είναι ο μόνος τομέας της εθνικής οικονομίας, στον οποίο η χώρα μπορεί και ασκεί “πρωταθλητισμό”, υπό την βασική προϋπόθεση ότι της επιτρέπουν να είναι ανταγωνιστική” ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Βενιάμης, υπογραμμίζοντας ταυτόχρονα πως, η ναυτιλία “δεν ταυτίζεται με πολιτικές, αλλά στα μάτια όλων των διεθνών παρατηρητών, ταυτίζεται με την Ελλάδα την ίδια”.
Αναφερόμενος στην Ένωση, επεσήμανε πως, “είναι το σπίτι της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας”, η οποία “κλείνει έναν αιώνα ύπαρξης, εκατό χρόνια πορείας και δυναμικής παρουσίας, που μέσα από την ιστορική αναδρομή της, αποδεικνύει έμπρακτα τη σημασία και την διαχρονική υπεροχή της συλλογικότητας στην προάσπιση των θεσμικών συμφερόντων της ναυτιλίας των Ελλήνων, ένα έργο δύσκολο, απαιτητικό αλλά συγχρόνως τιμητικό”.
Σε όλη τη διάρκεια της πολυκύμαντης διαδρομής της, “έζησε από κοντά όλους τους σταθμούς στη νεότερη ιστορία του τόπου” και όπως κατηγορηματικά υποστήριξε ο πρόεδρός της, “Εκπροσωπούσε πάντοτε και εκπροσωπεί με ισορροπία τα συμφέροντα όλων αδιακρίτως των μελών της ναυτιλιακής κοινότητας”. Στο διάβα της, η Ένωση είχε 16 προέδρους, η ιστορία των οποίων και παρουσιάζεται στον πολυτελή τόμο, καθώς επίσης και 231 εκλεγμένα μέλη στα εκάστοτε διοικητικά συμβούλιά της. “Η ιστορία της διαδοχής τους αποτελεί έκφραση των τριών θεμελιωδών αρχών που διέπουν διαχρονικά το έργο της (σσ.ναυτιλίας): της συνέχειας, της συνέπειας και της σοβαρότητας” πρόσθεσε ο πρόεδρός της, κλείνοντας τον χαιρετισμό του κι επισημαίνοντας πως, “Η σημερινή επέτειος μας δίνει την ευκαιρία να επαναθέσουμε από κοινού υψηλούς στόχους αλλά και να δεσμευθούμε ηθικά για την επίτευξή τους”.
Γ. Φουστάνος: Η ναυτιλία δεν πήρε τίποτα, αντιθέτως, μόνο έδωσε
Η ιστορία της ελληνικής ναυτιλίας και της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών που μετουσιώθηκε στο ξεχωριστό λεύκωμα “Ταξίδι ενός αιώνα” αποτέλεσε την εκπλήρωση ενός υψηλού οράματος που διατηρούσε εδώ και 30 χρόνια ο κ. Γιώργος Φουστάνος, αρμόδιος για την έκδοση, ο οποίος παλαιότερα υπηρέτησε ως μέλος ΔΣ, την Ένωση. Το αξιοσημείωτο ενδιαφέρον του για την ιστορία και την πορεία του κλάδου που τον ώθησαν στον επαναπροσανατολισμό της επαγγελματικής δραστηριότητάς του, μετά την απόφαση διακοπής της επιχειρηματικής ενασχόλησής του με τη ναυτιλία, “γέννησαν” το εν λόγω λεύκωμα, αναφορικά με το οποίο κλήθηκε να προβεί σε δηλώσεις προς την εφημερίδα.
“Πιστεύω ότι μετά από 25 χρόνια συστηματικής έρευνας και μελέτης, ήμουν έτοιμος στα 100 χρόνια της Ένωσης να γράψω αυτό το βιβλίο. Η Ένωση μου έδειξε εμπιστοσύνη καθώς γνωρίζει ότι είμαι “σαρξ εκ της σαρκός” της, ανήκω ουσιαστικά στη ναυτιλιακή οικογένεια” σημείωσε μεταξύ άλλων ο κ. Φουστάνος, τονίζοντας πως, το περιεχόμενο του τόμου “Είναι η ιστορία για τα εκατό χρόνια, όμως ουσιαστικά η ιστορία της Ένωσης είναι ταυτόσημη με την ιστορία της Ελληνικής ναυτιλίας”. Σύμφωνα με όσα πρόσθεσε δε, “Από την απελευθέρωση της χώρας και μετά, η ελληνική ναυτιλία είναι ό,τι καλύτερο έχει συμβεί στην Ελλάδα” ως εκ τούτου, “η παρουσίαση της πορείας των προέδρων γίνεται για να δείξουμε και να κατανοήσει ο κόσμος όταν διαβάζει για την περίοδο της κάθε προεδρίας, ποιός είναι ο άνθρωπος που έχει τις τύχες της Ενώσεως στα χέρια του, καθώς και να καταδειχθεί η “προέλευση” των εφοπλιστών που κατά συντριπτική πλειοψηφία είναι από τους ίδιους τους ναυτικούς”. Εστιάζοντας μάλιστα στο γεγονός της κάστας των ανθρώπων που ανέπτυξαν την ελληνική ναυτιλία, επανέλαβε πως, “Σε όλη την πορεία θα διαπιστώσει κανείς πως ήταν άνθρωποι που βγήκαν από τη θάλασσα, ήξεραν τη δουλειά και ήξεραν να αγωνίζονται χωρίς να φοβούνται τον ανταγωνισμό και χωρίς να περιμένουν τίποτα από το κράτος”. Ετούτη είναι και η μεγάλη διαφορά τη ναυτιλίας με οποιονδήποτε άλλο κλάδο, πρόσθεσε ο ίδιος, εξηγώντας πως από την ανάγνωση του τόμου θα αντλήσει ο κάθε ενδιαφερόμενος σημαντικά στοιχεία για “τη ναυτιλία που δραστηριοποιείται στο εξωτερικό” καθώς όπως επεσήμανε, η Ελλάδα, “δεν είχε ποτέ ανάγκη κρατικού στόλου για να εξυπηρετήσει τις μεταφορές. Έχουμε άλλωστε λίγες εισαγωγές και λίγες εξαγωγές”. Επί της ουσίας, βάσει των όσων διευκρίνισε ο κ. Φουστάνος, “Μαζί με την ιστορία της Ένωσης αφηγούμαι και την ιστορία της Ελλάδος. Διότι η ναυτιλία λειτουργούσε πάντοτε σε ένα περιβάλλον στη χώρα της και στο εξωτερικό. Γι αυτό υπάρχει αναφορά και στα μεγάλα διεθνή γεγονότα”. Η ανάδειξη του πλαισίου εντός του οποίου μεγαλούργησε η ελληνική ναυτιλία, όπως ανέφερε παρακάτω, φωτίζει μάλιστα “ακόμη περισσότερο την αξία των επιτευγμάτων της”.
Ο κ. Φουστάνος στη συνέχεια, κατέστησε σαφές πως, ουσιαστικά, “Έχουμε δύο διαφορετικές Ελλάδες. Μία Ελλάδα η οποία ξεκινά την ίδια εποχή που “περνάει” η ναυτιλία από τα ιστία στον ατμό και την Ελλάδα που ξεκινά από το μηδέν. Μέχρι σήμερα τα αποτελέσματα τα βλέπουμε. Αυτό σημαίνει ότι κάπου έχουν γίνει στραβά κάποια πράγματα διότι από την άλλη πλευρά έχουμε πολλές δεκάδες εκατοντάδες, ίσως και χιλιάδες Ελλήνων οι οποίοι ασχολήθηκαν με τη ναυτιλία όλα αυτά τα χρόνια και από το μηδέν κατόρθωσαν να την κάνουν πρώτη στον κόσμο”.
Υποστηρίζοντας με εμφατικό τρόπο πως, η πορεία της ναυτιλίας πρέπει να αποτελέσει ένα παράδειγμα προόδου για τη χώρα, ο κ. Φουστάνος, ενίσχυσε την αναφορά του για τα μεγάλα διαστήματα πολιτικής αστάθειας που υπήρξαν στη χώρα, με αποτέλεσμα να διαγράψουν τη γνωστή πορεία της, δίνοντας ένα παράδειγμα. “Το γεγονός ότι στα 100 χρόνια Ένωσης υπήρξαν 16 πρόεδροι και 113 κυβερνήσεις, αυτό είναι συγκλονιστικό” σχολίασε ο υπεύθυνος έκδοσης, λέγοντας πως, “Η ναυτιλία δεν πήρε τίποτα από τη χώρα, αντιθέτως, μόνο έδωσε”. Σε αυτό το μήκος κύματος, κατέληξε στις δηλώσεις του, λέγοντας πως, “Η καταγραφή αυτής της ιστορίας μου δίνει μεγάλη ικανοποίηση και είναι πολύ τιμητικό που η Ένωση στην γιορτή έδωσε το δικό μου βιβλίο”.
Άριστο εκτυπωτικό αποτέλεσμα απέναντι σε υψηλές απαιτήσεις
Μέσω της διάθεσης του συγκεκριμένου λευκώματος στην εκδήλωση των 100 ετών της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, παρούσα υπήρξε ουσιαστικά και η Τυποκυκλαδική Α.Ε..
Πρόκειται για μία άξια λόγου εξέλιξη, καθώς το άριστο εκτυπωτικό αποτέλεσμα το οποίο κι επετεύχθη μέσω των υψηλών δυνατοτήτων που παρέχει η εκτυπωτική μονάδα λόγω της ταυτόχρονης πορείας της με τη ραγδαία τεχνολογική εξέλιξη στον κλάδο, ικανοποίησε απόλυτα τις απαιτητικές προδιαγραφές εκτύπωσης που ζητήθηκαν. Κρίνεται αναγκαίο να σημειωθεί πως, ο τόμος, διαστάσεων 28x28 εκατοστών, αφορά σε μία τετράχρωμη εκτύπωση με επίχρισμα βερνικιού προστασίας, για τον οποίο έχει γίνει καλλιτεχνική βιβλιοδεσία κλωστής με πανόδετο εξώφυλλο που φέρει χρυσοτυπία καθώς και κάλυμμα που έχει πλαστικοποίηση, χρυσοτυπία και τοπικό uv βερνικί. Για την λεπτομερή κι ευκρινή αποτύπωση και του φωτογραφικού υλικού έγινε προμήθεια ειδικού χαρτιού από τη Γερμανία, τύπου feldmuehle 170 γραμμαρίων, τριπλής επίχρυσης. Το εν λόγω λεύκωμα μετρά περί τα 2.500 αντίτυπα στην ελληνική γλώσσα και 1.500 αντίτυπα μεταφρασμένα στην αγγλική, με την ελληνική έκδοση να περιλαμβάνει 396 σελίδες και την αγγλική 384.
Το λεύκωμα έρχεται να αναδείξει την άριστη, συνεπή κι άμεση ανταπόκριση της Τυποκυκλαδικής Α.Ε. ακόμη και στις πιο υψηλές απαιτήσεις μίας τάξης ανθρώπων που εστιάζουν ανταγωνιστικά στη συνεχή πρόοδο, όπως τα μέλη της Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών. Επί του εκτυπωτικού αποτελέσματος, ο κ. Φουστάνος θέλησε να υπογραμμίσει πως, “Θεωρώ πολύ σημαδιακό ότι αυτό το βιβλίο γράφτηκε στη Σύρο και τυπώθηκε από την Τυποκυκλαδική Α.Ε.. Έχω μία άριστη συνεργασία, η οποία αν μη τι άλλο πρέπει να μας δείξει ότι πολλά πράγματα μπορούμε να τα κάνουμε από την περιφέρεια. Πρέπει να ενισχύσουμε την περιφέρεια και τα νησιά. Εφόσον μπορούν και γίνονται θαυμάσιες δουλειές όπως αυτή που έκανε η Τυποκυκλαδική πρέπει να αναδειχθεί. Πρέπει να στηρίζουμε την περιφέρεια καθώς πιστεύω πως η ανάκαμψη της Ελλάδος θα ξεκινήσει από εκεί. Διαπιστώνεται πως, υπάρχουν άνθρωποι που θέλουμε να συμβάλουμε με όλες μας τις δυνάμεις”.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Ναυτιλία: "Φωτιά" στο κόστος εμπορευματικών μεταφορών από τους νέους περιβαλλοντικούς κανόνες
19 Οκτ. 2024 - 14:47 - Οι εφοπλιστές χτίζουν το πράσινο μέλλον
12 Μαΐου. 2024 - 14:09 - Μυστικά και προϋποθέσεις για τα συστήματα CCS στη ναυτιλία
16 Δεκ. 2023 - 19:57 - Ελληνόκτητος στόλος: Πρώτος σε χωρητικότητα παγκοσμίως, 2ος σε αξία και με το 3ο ναυπηγικό πρόγραμμα
21 Οκτ. 2023 - 14:29 - Η Ελλάδα έχει τους υψηλότερους φόρους στη ναυτιλία
19 Οκτ. 2023 - 13:02