Αναβρασμός στην ακτοπλοΐα
- Δευτέρα, 20 Ιανουαρίου, 2020 - 06:14
Εντάσεις στο χώρο της επιβατηγού ναυτιλίας έφερε η άρνηση από πλευράς του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής πολιτικής, να εγκρίνει την απόφαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, για τροποποίηση των δρομολογίων των εταιρειών Fast Ferries και Golden Star Ferries.
Γενικός αναβρασμός, σε ό,τι αφορά στη διαμόρφωση των ακτοπλοϊκών δρομολογίων, για την εξυπηρέτηση των νησιωτών, έχει προκύψει, με αποκορύφωμα την έντονη διαμαρτυρία της εταιρείας GSF, η οποία προειδοποιεί ακόμη και με πλήρη απόσυρσή της από την ελληνική ακτοπλοΐα, λόγω της μεγάλης καθυστέρησης του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, για την έγκριση της τροποποίησης των δρομολογίων της.
Ο κύριος “χαμένος”, βέβαια, από την αναστάτωση αυτή δεν είναι άλλος από τις νησιωτικές κοινωνίες και τον τουρισμό, καθώς αφενός υπάρχουν νησιά, τα οποία λόγω του κακού προγραμματισμού και των συνεχών τροποποιήσεων μένουν χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση και αφετέρου πλήττεται ο τουρισμός, αφού οι επισκέπτες δεν έχουν όλα τα δεδομένα, προκειμένου να προγραμματίσουν την άφιξη και την αναχώρησή τους από τα νησιά.
«Το αίτημά μας ήταν απολύτως νόμιμο»
Έντονες αντιδράσεις από τους Δημάρχους Ανάφης, Θήρας, Νάξου και Άνδρου, έχει προκαλέσει αμφίβολη έκβαση της υπόθεσης των τροποποιήσεων των δρομολογίων της Fast Ferries και της Golden Star Ferries, με ευθύνη του ΥΝΑΝΠ.
Σε αναλυτικότατη ανακοίνωσή της η εταιρεία των αδελφών Στεφάνου, Golden Star Ferries, αναφέρει, πως «η εταιρεία μας, Golden Star Ferries, την 31.10.2019 ζήτησε την τροποποίηση των δρομολογίων των πλοίων μας ΣΟΥΠΕΡΦΕΡΡΥ, ΣΟΥΠΕΡΦΕΡΡΥ ΙΙ και ΣΟΥΠΕΡΡΑΝΝΕΡ. Το αρμόδιο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (Σ.Α.Σ.) την 13.12.2019 γνωμοδότησε ομόφωνα υπέρ της αποδοχής του αιτήματός μας. Δυστυχώς έκτοτε, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Ι. Πλακιωτάκης, δεν έχει εγκρίνει το αίτημά μας, παρ' ότι κατά το άρθρο 9 παρ. 3 έπρεπε να αποφασίσει εντός 30 ημερών από τη συνεδρίαση του Σ.Α.Σ.».
Μάλιστα η εταιρεία αναφέρει, πως «σε συνάντηση που είχαμε με τον Γ.Γ. του ΥΝΑΝΠ, τον Διευθυντή του γραφείου του κ. Υπουργού και τους νομικούς συμβούλους του – ακούσαμε με έκπληξη ότι μετά τη συνεδρίαση του Σ.Α.Σ., στην οποία είχαν εκτεθεί οι απόψεις όλων των ενδιαφερομένων, ασκήθηκαν πιέσεις και παρεμβάσεις, προφανώς τρίτων», με αποτέλεσμα, όπως υποστηρίζουν «ο κ. Υπουργός τείνει, τελείως αυθαίρετα και παράνομα κατά τη γνώμη μας, είτε να μην εγκρίνει το αίτημά μας, είτε να το εγκρίνει με την προϋπόθεση μεταβολής των ωραρίων μας».
Η εταιρεία χαρακτηρίζει την προσέγγιση του Υπουργείου εσφαλμένη και αβάσιμη, καθώς «το αίτημά μας ήταν απολύτως νόμιμο και δεν επρόκειτο για αίτημα νέας ή έκτακτης δρομολόγησης, ούτε θα προκαλείτο επιβάρυνση σε κάποιο λιμάνι ούτε θα προκαλούσε πρόβλημα στον ανταγωνισμό».
Η εταιρεία τονίζει, ότι «σήμερα δε γνωρίζουμε ποια δρομολόγια θα εκτελέσουμε, ενώ ο ανταγωνισμός μας τρέχει και δεν μπορούμε να προπωλήσουμε εισιτήρια, ενώ καθημερινά δαπανούμε πολλές χιλιάδες ευρώ από τις αποταμιεύσεις μας, για τη μισθοδοσία του προσωπικού μας και τη συντήρηση και επισκευή των πλοίων μας», ενώ υπογραμμίζεται, ότι η απόφαση του ΥΝΑΝΠ, κ. Πλακιωτάκη, έρχεται σε αντίθεση με την ομόφωνη γνωμοδότηση του Σ.Α.Σ.
Ζητώντας από την κυβέρνηση να σταθεί δίκαια απέναντί της, αλλά και αφήνοντας σαφείς αιχμές, πως από τις αποφάσεις του Υπουργού ευνοούνται ανταγωνίστριες εταιρείες, ο Δ. Στεφάνου της GSF, κλείνει την ανακοίνωση, με τη φράση «κρίμα, γιατί δεν φαίνεται να έχουμε άλλη επιλογή από το να αποσύρουμε τα πλοία μας. Το μόνο που μας κρατάει αυτή τη στιγμή είναι οι εκατοντάδες ναυτικοί μας και το προσωπικό μας που θα μείνουν χωρίς δουλειά. Αλλά όλα έχουν ένα όριο».
Στο πλευρό των ακτοπλόων η Άνδρος
Στη συνέχεια, έγινε γνωστό, ότι ο κ. Πλακιωτάκης απορρίπτει τα αιτήματα της Golden Star Ferries και της Fast Ferries, με την GSF να τονίζει σε σχετική της ανακοίνωση, ότι υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο να αποσύρει τα πλοία της από την Ελλάδα, μετά από απόφαση των μετόχων και του Δ.Σ., ενώ σημειώνεται η επιφύλαξη η εταιρεία να επιδιώξει την πλήρη αποζημίωσή της για τη ζημία που υφίσταται ενώπιον των αρμοδίων δικαστηρίων, ενώ παράλληλα, εν όψει της αρνητικής στάσης του ΥΝΑΝΠ, η εταιρεία απηύθυνε επιστολή διαμαρτυρίας στον Πρωθυπουργό, σε βουλευτές και άλλους φορείς.
Στο πλευρό των δύο εταιριών που θίγονται, τάχθηκαν επίσης ο Δήμαρχος και ο Έπαρχος Άνδρου.
Ο Έπαρχος Άνδρου, κ. Δημήτρης Λάσκαρης, σε σχετική του ανακοίνωση δήλωσε την πλήρη δυσαρέσκεια του ίδιου και των πολιτών της νήσου Άνδρου προς την ηγεσία του Υπουργείου, σημειώνοντας, ότι «οι εν λόγω ναυτιλιακές εταιρίες εξυπηρετούν το νησί της Άνδρου χειμώνα-καλοκαίρι και για πολλά συναπτά έτη, συνδέοντάς μας τόσο με την Αττική όσο και με την υπόλοιπη νησιωτική Ελλάδα, πάντα με συνέπεια και προς όφελος του τουρισμού και των νησιωτών μας. Κάθε δυσμενής απόφαση προς αυτές θα έχει επιπτώσεις στην εξυπηρέτηση του νησιού μας και στην ποιότητα του μεταφορικού έργου», ενώ υπογραμμίζεται, ότι καταδικάζεται κάθε ενέργεια της ηγεσίας του Υπουργείου «η οποία πλήττει εμμέσως πλην σαφώς τα συμφέροντα του νησιού μας, τον τουρισμό, την ασφάλεια των κατοίκων και δυσκολεύει την θαλάσσια συγκοινωνία μας».
Ο Δήμαρχος Άνδρου, κ. Δημήτρης Λοτσάρης, σε επιστολή του προς τον Υπουργό και την εταιρεία GSF εξέφρασε την αγωνία και ανησυχία των Ανδριωτών, σχετικά με την κατάρτιση των ακτοπλοϊκών δρομολογίων, ενώ υπερθεμάτισε σχετικά με την ποιότητα των υπηρεσιών που παρέχονται από την Golden Star Ferries και την συνεισφορά της στη ζωή της Άνδρου, παρακαλώντας τον Υπουργό για αναθεώρηση της απόφασής του, προκειμένου η εταιρεία να μην αποδρομολογήσει τα πλοία της.
Προειδοποίηση για απόσυρση από την ακτοπλοΐα
Εντούτοις, από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, την Παρασκευή 17/01/2020 στις17:46 εκδόθηκε ανακοίνωση, στην οποία αναφέρεται ότι:
«1. Εγκρίθηκαν, μεταξύ άλλων, τα δρομολόγια της εταιρίας Golden Star Ferries, στη γραμμή από Ραφήνα έως Μύκονο και Νάξο, καθώς και τα δρομολόγια από Ηράκλειο Κρήτης προς τα παραπάνω νησιά.
2. Εγκρίθηκε, η έκτακτη δρομολόγηση του ταχύπλοου Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου “Thunder” της εταιρίας Fast Ferries από Πειραιά για Νάξο, Σαντορίνη με προσέγγιση και στα λιμάνια της Ανάφης και της Θηρασιάς».
Παρ' όλα αυτά, η ανακοίνωση του Υπουργείου, ήλθε κατόπιν ενημέρωσης προς την εταιρεία, πως το αίτημά της εν επρόκειτο να γίνει δεκτό ως είχε υποβληθεί και εγκριθεί από το Δ.Σ. του Σ.Α.Σ., ενώ παράλληλα, η ίδια η ανακοίνωση δεν έδινε καμία περαιτέρω εξήγηση.
Η εταιρεία σημειώνει ότι μέχρι τις 17/1 καμία απόφαση δεν τους είχε γνωστοποιηθεί, ενώ μάταιες υπήρξαν οι προσπάθειες επικοινωνίας με τους αρμόδιους, ώστε να ενημερωθεί για το περιεχόμενό της, υποστηρίζοντας, πως η ανακοίνωση εκδόθηκε για δημιουργία εντυπώσεων, αλλά και ως “πυροσβεστήρας” στις έντονες αντιδράσεις.
Από την εταιρεία τέλος, καθίσταται σαφές, ότι «σε κάθε περίπτωση, επαναλαμβάνουμε ότι τυχόν φαινομενική αποδοχή του αιτήματός μας, αλλά με τροποποίηση από τον κ. Υπουργό των ωραρίων ή των λιμένων προσέγγισης, δεν θα γίνει δεκτή διότι θα είναι απολύτως αυθαίρετη και παράνομη, θα αποτελεί πρωτοφανή διάκριση σε βάρος της εταιρείας μας, ιδίως εν όψει του γεγονότος, ότι θα μας προκαλέσει μεγάλη ζημία οδηγώντας μας σε απόσυρση από την ακτοπλοΐα που βέβαια θα έχει ως αποτέλεσμα το όφελος των ανταγωνιστών μας».
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Ακτοπλοΐα: Εξυπηρετεί το 85% των εμπορευματικών μεταφορών και το 100% των αναγκών τροφοδοσίας των νησιών
27 Σεπ. 2024 - 11:08 - Τα σχέδια της ακτοπλοΐας για το καλοκαίρι του 2023
30 Ιαν. 2023 - 8:39 - Χρηματοδοτήσεις από τους πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης ζητούν οι ακτοπλόοι
7 Σεπ. 2020 - 6:10 - Περαιτέρω οικονομική στήριξη ζητούν από το Υπουργείο Ναυτιλίας οι ακτοπλόοι
23 Απρ. 2020 - 6:19 - Αλλάζουν τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια
30 Μαρ. 2020 - 6:20